Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

Ameri skroz drugacije mere te potrosnje koje se stavljaju u brosure... Da li je do toga - ne znam, ali treba imati u vidu ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, u Amera je drugačije mjerenje i koliko znam i dan danas realnije i nakon uvođenja tog nesretnog WLTP-a.

 

U biti ovo ide ka mojoj tezi da moderni automatik bolje ide i manje troši. Pričam o realnim brojkama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što Ameri imaju drugu metodologiju merenja potrošnje može da se odrazi na samu izmerenu "visinu" (da li im je MPG 30 ili 25 ili šta već ), ali, ne bi smelo da dovodi u pitanje mogućnost realnog poredjenja potrošnje bilo koja dva modela po USA standardima. 

Isto važi i za "naše" standarde ( WLTP, NEDC ili šta već).

Zato je nemoguće (ne bi smelo ) da se desi da ako je "model A" u USA (po njihovim standardima ) ekonomičniji od "modela B", da onda u Evropi bude suprotno, tj. da je taj isti "model B" ekonomičniji od "modela A".

A na primeru Cvica 1,5T sa 6MT i CVT se dešava baš taj apsurd sa deklarisanim podacima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Poanta je u tome kako je dan danas njihov režim mjerenja potrošnje bliži realnom stanju stvari. Naravno ni on nije idealan ali je bliže.

Recimo ono što izmjeri talijanski magazin Quattroroute je u pravilu puno bliže pa jako često i identično onome kako je deklariramo na američkom tržištu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve su to besmislice. Šta mislite koliko troši Chevrlolet Corsica 3.1 EFI sa 3 speed auto?
Sve su to besmislice po fabričkim podacima. Ta Corsica je trošila i po 25L...
Takođe, ne može se porediti EU i USA standard.
Proverite specifikaciju 2002. Mercedes ML550 iz USA i ekvivalenta ML500 iz EU.
Sve će vam se ka'sti samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Image(012a).thumb.jpg.f9b9ffab8fdf3e9e6a7b98454be9fc65.jpg

 

3.1 EFI 3 speed automatic zver...

Ovo je moj omiljeni auto koji me je svačemu naučio.

 

Ako mi dozvolite da pojasnim...
Ima tamo neki put tih godina veoma aktuelan. Opel GSI 2.0, Calibra, Corado... Nisu stigli do 150. Ja sam sam Corsicom stigao 180 km/h. Verujte mi da se i danas o tome priča...

 

 

Edited by neshaoct
spojena dva uzastopna posta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chris Harris (Top Gear, ali je bio ozbiljno ime i pre nego je počeo da radi TG), zbog prirode ''posla'' imao je priliku da vozi faktički sve što čovek ume da napravi. U jednom video prilogu napravio je spoj svega najboljeg što Ferrari danas pravi. Taj video možete pogledati ovde.

 

Za temu na kojoj smo je bitno ono što priča od 05:22 vozeći Ferrari F12 TDF. Očigledno postoje automobili koji se više ne mogu ni voziti sa manuelnim menjačem. Ok, nije to najrelevantnije za svakodnevne automboile koje običan svet vozi, ali nam pokazuje šta je na kraju priče ipak tehnički superiorno. Chris Harris priča:

''Takođe mogu da Vam kažem, interesantno, ali nikada nisam bio dalje od priče/diskusije da li auto treba da ima manuelni menjač ili pedale na volanu. Da ovaj auto ima manuelni menjač ne bi ni mogao da ga vozim, ne bi mogao da ispratim, ne bi imao pojma šta treba da uradim...sve se dešava tako brzo. Moraju da budu pedale na volanu...nema rasprave oko toga.''

Share this post


Link to post
Share on other sites

B92: Manuelni ili automatik: Koji je menjač bolji i zašto? ANKETA http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2020&mm=04&nav_id=1678585

 

 

I naravno, čitati komentare... Ono o čemu pričasmo, veliki broj ljudi i verovatno prosečnih korisnika se više ne vraća na manuelca posle automatika

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar automatik pruza opustenost i nonsalantnost u voznji kao da vozis 50-100% jaci auto.

Recimo comfort drive pri manjim brzinama i laganom voznjom salta na 1400-1500rpm, pa onda vozi na 1100-1200rpm na vrh gasa, nailazis na uspon, ne gubi na brzini, ne dodajes jos gasa, ne osecas da se motor pati, a on vrati sam neosetno na 1500rpm.

Nikad ne osetis da se pati uzbrdo, Prilikom ubrzavanja itd. Iako se u proseku vozi na nizim rpm od manuelca, a opet cuva motor i menjsc od obrtnog, osim u manual ili sport modu nikad nece ubrzavati pun gas sa 1500-2000rpm vec vrati nanize i preferira obrtaje.

Vremena se menjaju i danas automatici imaju vise prednosti nego mana, sto ranije nije bio slucaj.

Zanimljivo je da neki automatici danas dozivljavaju drugu mladost, ranijr su ih zaobilazili u odnosu na manuelce, a danas se traze sve vise.

Recimo alfa159, insignia, passat b6/7, accord, bmw 3 e90 sve cesce vidim/cujem da neko trazi taj model iskljucivo automatik, dok su pre nekoliko godina kod tih modela vecinom zazirali od automatika (cast izuzecima).

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na B92 jutros "glasao" za manuelni. Vidim da je trenutno "rezultat želja" 2:1 u korist automatika  :) "Gubim" ?  :) 

Ako se kakvo zlo ne desi, verujem da ću za oko 5 godina "menjati" 500L (koji, sve i da sam hteo, uz 1,6 MJ nije mogao kao AT, a ne može ni danas, mada to može čak i kod Fiat Tipa). Videću šta će mi tada biti želja, ali, verujem da ću i tada moći bez problema izabrati MT (tj. da će i to biti u ponudi). I nedavno sam "u finalu" opet optirao za MT.

Jesam probao i vozio AT. I to je skroz OK (posebno, ako se vozi po gradu). Ali je meni potpuno OK i 6MT. "Mazohista" ?  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moras biti mazohista vec da tebi licno automatik ne vredi 1500e ili koliko vec kosta.

Nekim drugim ljudima recimo ne vredi jaci motor.

Trecima recimo ne vredi ksenon ili led doplate.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji za automatike, al dzabe kad se smorim. (Skoro) nista mi ne pricinjava takvo zadovoljstvo kao kad pred krivinu, spustim nanize, pa petom malo 'sutnem' gas, i onako lepo pogodim, da kad pustim kvacilo, ono bude savrseno, bez trzaja. Nije cesto, al kad se desi, bas se obradujem :D 

 

Sto se preticanja tice i saltanja nanize, tu definitivno dajem prednost automaticima... 

 

Na bas jako jakim autima (ili sa jako kratkim prenosima), manuelni stvarno nema smisla, jer mozak ne moze da stigne da se bavi saltanjem, od silne koncentracije koju zahteva prosto drzanje volana :D Al niko ovde ne vozi tako jak auto, to je ~300+ konja, ako ne cak i blize ~500, kada postaje tako zajbano :D 

 

Al, kao sto sam vec rekao, definitivno je komfornije voziti automatik, i potpuno razumem dolazeci trend, samo bih voleo da ima malo vise opcija... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, vagenovac said:

Ne moras biti mazohista vec da tebi licno automatik ne vredi 1500e ili koliko vec kosta.

Poslednji put je kao opcija bio samo 500 (jer je na AT verziju bio veci popust). Manje od metalik boje.

Kažem, svako da bira šta mu godi.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bitno koliko kosta, vec je bitno da kosta, a to "kostanje" mora da opravda onom ko placa :) 

 

Meni recimo siber nit smrdi nit mirise, imao ga na 2 auta, sve to ok, ali ne bih ni evra doplatio za njega, a nekim ljudima je must-have, a ima i onih koji ga mrze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je bio neki bolji automatski menjač, razmislio bih, ko zna, ali za CVT ne samo da ne bih dao ni dinara doplate, već bih doplatio da ga ne dobijem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi jedini, ja CVT u audiju zovem skutertronik (inace je multitronic) jer su automatici u 49cc skuterima CVT, sa jedne strane su kvarljivi, a sa druge strane pruzaju sugav osecaj ubrzanja, sporo reaguju i ona buka kada auto ubrzava, a ne mrda obrtaje motora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam želeo da pominjem taj "skuter zvuk", ali, da, to mi je jako iritantno (iako me generalno strah pouzdanosti CVT-a i mislim da Japanci to furaju samo zbog ekstra profita, sami rade menjače, mali im troškovi, a naplaćuju ih kao da je neki savremeni "Borg Warner" ), pri čemu im je pouzdanost dosta problematična (samo da izguglaš "Nissan CVT problems", ima da ti pretraga izbaci milion zlih linkova, pa i svežih, o brojim kolektivinim tužbama u USA zbog muka CVT-a). Ali, priznajem, par puta me vozio isti taksista na jednoj vangradskoj relaciji, baš (neki stariji) audi sa CVT i čovek ga je "vozio na vrhu gasa", stalno maltene na ler gasu, a leteo je povremeno. Bilo je zadovoljstvo meni kao putniku. I na moje pitanje čovek mi reče da taj audi ima "goleme kilometre u nogama" (preko pola miliona), i da jeste radjen i CVT, ali, da to sada nije toliki problem, jer i za CVT navodno ima dobrih majstora kod nas. Bem li ga ... Ali, sve i nekako, ali, onaj zvuk "pod gasom" ... To me, recimo, užasava i pri pomisli na hibride koje koriste Toyota, Honda, Ford ... Zvuk e-CVT-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Nisi jedini, ja CVT u audiju zovem skutertronik (inace je multitronic) jer su automatici u 49cc skuterima CVT, sa jedne strane su kvarljivi, a sa druge strane pruzaju sugav osecaj ubrzanja, sporo reaguju i ona buka kada auto ubrzava, a ne mrda obrtaje motora. 

Taj CVT pa i EVT kod većine Europljana nikada ni neće biti dobrodošli zbog tog scooter osjećaja. Da ne govorim kako su taj od Audia i onaj JATCO/Nissan na glasu kao jako nepouzdani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...