Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

Bolesno koji prenos

Drugaru je BMW 750xd na skoro 100km puta kroz Austriju prosecne brzine 118km/h trosio 3.1l. Prosecna potrosnja bez ikakve stednje gde god da ga vozi 11.1l.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima vise varijacija? Ja sam prosle godine vozio 320gt zf8 b47 190hp nije mu prenos bio ovakav , na ravno 2000rpm 140 kao kod Zf6

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima dosta varijacija, zavisno od godista, motora, snage, pogona, modela itd.

 

Kod zf6 ima daleko manje kombinacija, a recimo ristajling e60 ali samo 535d ima dosta duzi i brzi zf6, salta isto kao zf8, a prenos dosta duzi od obicnog zf6 i salta brze kao zf8 otprilike :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bre...a je se sećam davne 2012'te u Bocvani, ujak i ja idemo za Pretoriju i Johanesburg u Tojoti Corola 1.8 atmosu sa 6B automatikom. Gazila skalu od skoro 200, a ona mislim iz 85-6te sa oko 340+Kkm :lol:

Dok se nisam navikao na isti auto, otvarao sam prozore  kao sumanut (RHD).

 

U tom momentu mi je automatik lepo legao, iskreno bih poludeo da sam tamo naucio tecno mauelni i onda dosao nazad... ionako mi je za voznju trebalo dobrih 1.5 mesec da ne uletim u suprotan smer :stuart:

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Jouanesburg-Pretoria-Midrand, prvi put voznja sa desnim volanom i dobijem Corollu, manuelni menjac.

 

Sledeci dolazak sam dobio Pola, opet manuelac. Zla sreca :D

 

A lepo sam ga gazio onim putevima uz Charakanda FM radio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

Tu Corolu sa kojom smo isli je ujakov prvi auto kada je dosao i poceo da radi kao dermatollg, nas jako poznat dermatolog i dole jedan od retkih sa licencom i dozvolom za izdavanje lekova za sidu. E sad, kako je odrzavao govori to da pred put kada sam proverio ulje, sipka bila suva ko barut... Kako je isla, pojma nemam, ali stalo je jedno 3L ulja glat :lol:

 

Imao je u isto vreme Nisana Murano sa automatikom, jako lepim za voznju, ali sa njim nismo isli jerbo bi ostali bez njega, posto je stopa kriminala prava sitnica :(

 

Inace si ti prosao kao bos po trnju sa manuelcima i RHDom :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 iskreno su mi bili gori oni “hijacking point-i” nego voznja. Snasao sam se za koji dan, a i nije bilo alternative realno.

 

A sto se dermatologs tamo tice, znam da imaju oko 18% HIV pozitivnih, ali sam nekako stekao utisak da njih bas briga za to. Hakuna matata pristup za sve :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel vozio neko da podeli isksustva ili mozda zna kako su se pokazali ovi Merc menjaci 7G-DCT, menjac sa 7 brzina dual clutch

Mislim da ide u noviju A, B klasu i ko zna u koji jos njihov model. Mozda @totti jedino

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puf, bolje da zaboravim Merca i njegovo odrzavanje

Nego, primetio sam da u ovaj c4 od 2015-e trpaju samo full automatik EAT6 sa konvertorom, to je koliko vidim starija ali moguce i ispeglanija tehnologija

Jel gresim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je bolji pravi automatik sa konvertorom u odnosu na robotizovane manuelce, od robotizovanih menjaca jedino DSG se izdvaja, a i on ima svojih bubica i bubetina (zavisno od verzije jer ih ima mali milion).

 

Dok su svi klasicni automatici manje vise bez greske, jedina mana pravih automatika je sporije saltanje i nesto veca potrosnja, ali uz zamenu ulja ne treba da bude problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj menjac pravi Aisin, Japan, do sada sam naleteo na dobre komentare za njega a i svidja mi se sto ima ulje jer ga mozes drzati u D modu ceo dan bez da se pregreje ili zasmrdi

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemojte mi zameriti jer sam pročitao samo poslednju stranu... :)
AT menjači imaju jako mnogo varijacija od 90ih do danas... Uglavnom, neophodno je detaljnije izučavanje.

Do današnjeg dana automatika se nije rešila rasipanja energije pa čak ni sa duplim kvačilima. Mada, taj izraz "duplo kvačilo" je samo farsa i zamena teza... Ali ajd...

Vozio sam i provozao mnogo kola. I slobodno mogu da kažem da mi se mnogo sviđa robotizovani manuelni menjač i da ga smatram najboljim (Ako izuzmemo LS460). Samo, u nekim popularinim situacijama tokom vožnje to već treba znati voziti i imati osećaja.

Tj, ne biti sirovina...

Edited by OmenVeritas

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, srdjos said:

Ovaj menjac pravi Aisin, Japan, do sada sam naleteo na dobre komentare za njega a i svidja mi se sto ima ulje jer ga mozes drzati u D modu ceo dan bez da se pregreje ili zasmrdi

nasao sam jos nesto , njegova originalna oznaka je AWTF-80 SC i koristi se u velikom broju automobila (Ford, GM, Volvo...) sto i nije lose za rezervne delove

 

20 hours ago, MS PK said:

Zar ih ne izbacuju u ler posle nekog vremena automatski?

 

ne bi trebalo, ovi menjaci imaju ulje i fino se hlade za razliku sa onim sa suvim kvacilom, dakle, stanes negde, ostavis ga u D  i drzis kocnicu do mile volje, nista mu ne bi trebalo biti sto ce reci, za voznju po gradu milina

Edited by srdjos
edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos ja sam vozio CLA sa tim menjacem (ali imao je 8 brzina).

 

Bas lepo ide i salta neprimetno. Milina ga je voziti.

 

Manuealno saltanje na samaraljkama nema mnogo smisla jer mnogo lepse salta ako ga pustis da sam vozi po svojoj pameti.


A ubacuje u ler u eco modu zbog potrosnje kada se pusti gas. Smesno bude kada ides 180-190 u leru :D

Inace, ja sam po prvi put malo vise vozio CVT zimus i bas mi se dopao.

Ne znam kakva je trajnost, ali za voznju je bas miina. Cak i lepo vuce jer nema saltanja pa ne prestaje da povlaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih CLA 2.2 dizel za tim menjacem uzeo bez razmisljanja.

Mnogo mocan motor i menjac, pogotovu za onu karoseriju. Uzivanje je voziti i smesno trosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je tacno, 'iznutra' on je isti kao manuelni, samo umesto da ima ispovezivanu rucicu menjaca i pedalu kvacila, on ima 'malog robota' (uslovno receno), koji pomera sta treba, i menja brzine. 

 

A kad se kaze 'automatski menjac', obicno se misli na onaj sa planetarnim zupcanicima i tork konverterom, koji potpuno drugacije funkcionise... 

 

Mada, po meni, sve sto nema tri pedale je automatik :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...