Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

@McSteel mogli bi mozda i ovde neki Q&A vezano za automatike :D 

 

Npr, zanima me konkretno kod ZF 8HP, taj manuelni mod, koliko je stvarno manuelni? Da li ce prebaciti brzinu ukoliko se udari u blokadu recimo? 

 

Zatim kod saltovanja nanize, da li 'pristane' da prebaci brzinu na nize, ukoliko ce obrtaji u toj brzini biti malo visi (ali ne preko limita)? 

 

Zatim, da li 'zakljucava' konverter ukoliko si pri niskim obrtajima i naglo ubrzavas (ali ne aktiviras kick-down)? Ili u tom slucaju konverter kliza malo? 

 

Pretpostavljam da su neke od ovih stvari i do same mape konkretnog vozila, ali mozda i nisu? 

 

Jel ima neko u Srbiji ko remapira automatske menjace?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako udaris u blokadu presalta sam navise, hoce da vraca brzinu nanize iako su visoki rpm, ali ne ako bi isao preko blokade, na blokadi moze ostati duze u brzini jedino ako kocis motorom, tipa selektujes prvi ili drugu na strmoj nizbrdici i nece presaltati.

 

Zf8 toliko dobro radi da ne znam sta tu ima da se mapira, cak kod bmwa, da ne bude da sam subjektivan, ali svi ozbiljni reviewi kazu da je najbolje mapiran i da u drugim autima gde isto ide taj zf8 se ne ponasa tako vec je za nijansu losije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

@McSteel mogli bi mozda i ovde neki Q&A vezano za automatike :D 

Mogli bismo, ali ima ljudi koji znaju jednako i više no ja, pa je možda neprimereno da budem "nosilac" tako nečega :)
Kolega @vagenovac je to već demonstrirao.

 

2 hours ago, horvat said:

Zatim, da li 'zakljucava' konverter ukoliko si pri niskim obrtajima i naglo ubrzavas (ali ne aktiviras kick-down)? Ili u tom slucaju konverter kliza malo?

Nema potrebe za slip-om, ulje u TQ može da podnese "rotational shear" koji nastaje dok se ne uskladi output sa motora sa brzinom rotacije točkova za dati stepen prenosa. Eventualni problem bi nastao pri produženoj situaciji u kojoj bi klasično kvačilo proklizavalo, iz istog razloga - razlika u rotacionim brzinama i obrtnom momentu sa dve strane TQ-a bi se ispoljila kroz zagrevanje ulja, a time padom viskoznosti i sposobnosti da podnese uvrtanje, što bi dodatno povećavalo zagrevanje i tako do gubitka prenosa obrtnog momenta, uz eventualnu degradaciju ulja.

 

2 hours ago, horvat said:

Pretpostavljam da su neke od ovih stvari i do same mape konkretnog vozila, ali mozda i nisu?

Mape više određuju max RPM i max trajanje zadržavanja na max RPM kao i ciljane obrtaje koji su za dati režim vožnje najefikasniji (bilo da je to max torque, min potrošnja, ili nešto treće). U principu su "početne" odnosno default mape koje TCU drži po izlasku iz fabrike odnosno po resetu tako predefinisane, ali menjač uči iz tvoje vožnje i čuva nekoliko preseta između kojih se prebacuje zavisno od toga šta tražiš od auta.

 

U tom smislu remapiranje ne bi imalo previše (trajnog) efekta, jer možeš da promeniš default mape i da flush-uješ naučene mape. Ali ono, već posle par stotina km, ništa od tvojih programiranih mapa, jer njih će premostiti ono što je menjač naučio o tebi. Čak su novije revizije sposobne da pamte do tri različita vozača...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I rusko tržište se sve više okreće automaticima

 

198157-lada automatik.jpg

 

U Rusiji je za devet meseci 2019. prodato oko 700.000 novih automobila sa automatskim menjačem. Poznato je da u Sjedinjenim Državama dominiraju vozila sa automatskim menjačima, dok su manuelci u toj zemlji poprilična egzotika. Prema najnovijim podacima koje je objavio Autostat, i rusko tržište se sve više okreće automaticima.

 

U periodu januar-septembar 2019. godine u toj zemlji je prodato oko 700.000 novih vozila opremljenih automatskim menjačima, što čini 59% ukupne prodaje automobila u istom razdoblju, prenosi B92. Kako se navodi, u pitanju je rekordno visok procent novoregistrovanih automobila sa automatskim menjačima. Prodaja vozila kod kojih se snaga na točkove prenosi putem automatika prvi put je bila natpolovična u odnosu na ukupan broj novih automobila još pre četiri godine, a od tada je njihov procent u stalnom porastu. Među najprodavanijim automobilima u Rusiji je Lada Vesta, koja je nedavno restilizovana i unapređena verzijom sa CVT automatskim menjačem. Najjeftinija Vesta sa automatikom na ruskom tržištu je benzinac 1.6 AT koji košta od 10.380 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Novi Renault Clio - ručni vs automatski menjač

 

Večno pitanje kod kupovine automobila je koji menjač odabrati, ručni ili automatski? Pogledajte poređenje ručnog i automatskog menjača u novom Renault Cliu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i Kia predstavljaju automatik koji brzine menja koristeći navigaciju

 

kia hyundai menjac.png

 

Korejski proizvođači ističu da će novi menjači pozitivno uticati na potrošnju goriva, smanjiće trošenje kočnica i poboljšati vozne karakteristike automobila.

Razvoj autonomnih tehnologija pomaže i automobilima koje vozimo ili ćemo voziti u bliskoj budućnosti. Hyundai i Kia ovu tehnologiju za automatske menjače zovu ''Communication Technology Connected Shift System''. Dosada su automatski menjači birali brzine u skladu sa tim koliko je pritisnuta pedala gasa i trenutne brzine auta, a Hyundai i Kia su predstavili tehnologiju koja će pomoću 3D navigacije, radara i kamera tražiti najbolji stepen prenosa, što će posebno biti zanimljivo u krivinama. Hyundai i Kia najavljuju vrlo brzu ugradnju u njihove buduće modele automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komplikuju bez potrebe, tj. Skrtare i cigane, jer navigaciju ce imati svaki auto pa da probaju da kombinuju i kompenzuju los automatik.

Kako zf8 savrseno radi bez gledanja na put, ali zf8 kosta.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će i dalje nuditi ručni menjač u svojim sportskim modelima

 

volkswagen_golf 01.jpg

 

Direktor tehničkog razvoja Matthias Rabe je u najnovijoj izjavi za medije rekao da će u Volkswagenu većinu svojih sportskih modela i dalje nuditi i u kombinaciji sa ručnim menjačem, a tako će ostati sve dok ima kupaca koji preferiraju tradicionalno rešenje izmene stepena prenosa koje uključuje tri papučice. Volkswagen bi tako trebalo da ostane među sve manjim brojem automobilskih kompanija koje u ponudi imaju sportske modele sa ručnim menjačima, a već se zna da će se nedavno predstavljeni Golf GTI osme generacije standardno nuditi sa ručnim 6-stepenim menjačem, što se očekuje i uz novi Golf R čije je predstavljanje najavljeno pre kraja godine. Kupci će u oba slučaja moći da izaberu i automatski DSG menjač koji je jedina opcija za novi Golf GTD i hibridni Golf GTE. Sa tri papučice ostaju i modeli Up! GTI i Polo GTI, što neće biti slučaj sa najavljenim modelima Tiguan R i Arteon R koji će se nuditi samo u kombinaciji sa integralnim pogonom i automatskim menjačem sa dva kvačila.

 

Pored Volkswagena, na strani kupaca koji preferiraju tradicionalna rešenja za sada su i u Porscheu, ali i u BMW-u u kojem su već najavili da će novi M3 i M4 moći da se dobiju i u kombinaciji sa ručnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti covek se uci dok je ziv :D

 

Svoj auto bih opet uzeo sa manuelnim menjacem, ako pricamo o Leonu 2016/17 godiste.

Ukoliko bih imao priliku da uzmem novi DSG sa 7 brzina, bez razmisljanja.

 

Deluje mi da je ova najskorija generacija automatika daleko od manuelnih menjaca po pitanju performansi, a o komforu da ne govorimo.

 

U konrektnom primeru mi samo deluje "naporno" po vozaca da rucno kontrolise 300ks. Mada je auto ekstremno povozit i pri laganom kasu se ponasa kao porodicni automobil.


Npr Focus ST sa manuelnim menjacem mi je bio bas zamoran za voznju. Presao sam sa ST-ovia preko 1000km i svi su bili manuelci.

0-100 miina, skace adrenalin, zvuk, sve super.


Onda krenes da kruzir, a kvacilo tvrdo, menjac tezak i krut, saltas relativno cesto,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da mi se ne dopada, rado ih vozim.
Ali mi licno VW-ov manuelni menjac vise lezi.

 

A novi DSG je toliko bolji od manuelnog po performansama da bas ne vredi porediti. Opet licni utisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dsg6 najveca mana kretanje iz mesta, ne moze tecno i lepo da krene, a nekad i kasni, recimo ulazis u kruzni prikocis, pa das gas, a on nista pa onda trzne i pocupa posle jedno sekund dva.




Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kretanje iz mesta u Eco je tecnije nego u Normal varijanti podesavanja menjaca. Lag na gasu je poznata boljka i moze da se resi kako vidim i preko VCDS-a.
To trzanje je najizrazenije kad radi i Start-Stop sistem, bas je trip, ruzan osecaj, upali pa krene, pa kao da neki stuc bude. Ne znam jel treba da mu munem odmah gas posle kocnice ili da ga pustim da krene sam (mislim da je ovo drugo gore). Ali ali dam odmah po gasu da se ne oseti knedla onda nema poente gasenje auta na semaforu, nista ustede nema u gorivu, a ni manje gasova.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, nidza said:

 DSG6 je duži od manuelca 22%, tako da u principu lošije ubrzava, iako brže menja brzine. Međutim, bolji je za ekstremni tjuning, jer ta vozila lagano prebacuju 300km/h, dok je manuelcu kraj oko 270-280, ne znam tačno.

Ne znam da li je svaki. Na Superbu 2.0 DSG DQ250 sa 6 brzina na 2000 obrataja pokazuje 90km/h po satu, u pola crvenog na 6500 (kad bi mogao u 6.) to bi bilo 292km/h po satu, a realno 280km/h.
Kod DSG DQ381 sa 7 brzina 6. je malo duza nego na DSG 6, a 7 daleko duza. Recimo u 6. 307km/h po satu na 6500, a u 7. 360+km/h na 6500, teorijski. 
Ali recimo 1. i 2. su krace na DSG 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad vec pricamo o menjacima dva su me odusevila u mojim automobilima, jedan je kod e60 automatik ZF6 koji sa 6 brzina ostvaruje dobre brzine na malim obrtajima.

B8116-FE9-1-E96-4-B06-BECA-DF7-CA4910-D3A drugi je trenutni A3 koji ne znamo kako ali sa svojim dizelskim motorom i 6 brzina u trecoj ide 147 (druga 96) , sto su cifre koje su bi bile primera radi na xsari vts i bravu hgt sa 5 brzina.

07-CAEB9-C-0-FD4-4601-891-E-CECF3-A252-D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...