Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

5 stvari koje ne bi trebalo da radite sa automatskim menjačem:

 

- menjanje stepena prenosa pre nego se auto potpuno zaustavio

- ''ne potpisujte'' auto sa ovim menjačem

- nemojte voziti u ''neutralu''

- ručno menjanje brzina kako bi se povećao efekat motornog kočenja

- ostajanje u ''neutral'' na semaforima, bolje je biti u ''drive''

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin će vratiti manuelne Vantage modele

 

aston v 777.jpg

 

Kompanija Aston Martin vratiće manuelne verzije svog modela Vantage, a one će biti spremne za lansiranje u ovo vreme sledeće godine, sudeći prema glavnom inžinjeru kompanije Metu Bekeru. Beker tvrdi da će očekivana manualna verzija Vantage modela biti predstavljena sledeće godine, dok ova kompanija već radi na prototipovima svojih modela. Šef je izjavio da upravljanje AMG V8 motora sa manualnim menjačem ne predstavlja lagan zadatak kao što možda zvuči.

 

aston v 77777.jpg

 

''Četvorolitarski AMG motor ne dolazi sa manulanim varijantama menjača ni u jednom slučaju. Tako da, integrisanje mehaničke tansmisije u ovakvu jednu mašinu ne prolazi bez izazova'', rekao je Beker. ''Softver ne postoji, tako da je potrebno kreirati jedan. Vozački sistemi ne postoje, tako da i oni moraju biti napravljeni. Ovo je zapravo, veoma kompleksan potez, ali mi volimo izazove.'' Finalni proizvod biće daleko aktivniji tokom vožnje, posebno u poređenju sa njegovim rođacima sa pedalnim menjanjem brzina. Ova linija automobila konstantno će podsećati svoje vlasnike da je potrebno da znaju kako se vozi.

 

aston v 7777777.jpg

 

Aston Martin planira još nekoliko verzija Vantage automobila, sa manualnim kao jednim od njih. Prema šefu inžinjerskog programa ovog brenda, ovaj model je u suštini polazna tačka i britanski proizvođač će svakako postati daleko ekstremniji sa njim, to je sigurno. Nije preterano teško zamisliti da će Vantage dobiti nešto suroviji AMR tretman, koji bi čak mogao uključiti veći V12 motor zapremine 5.2 litara ispod haube. Aston Martin je u veoma dobroj seriji još od modela DB11 i njegovog debija pre dve godine, a svaki novi model postaje bolji od onog koji menja. Beker tvrdi da je sve ovo deo njihovog procesa učenja i prilagođavanja kompanije novim platformama. ''Platforme su kao ljudska bića, morate znati šta ih pokreće'', izjavio je Beker. ''Kada jednom to sve razradite tokom projektovanja automobila, onda prilikom stvaranja drugog i skaliranja upravljačkih performansi relativno prema vozačkom kvalitetu ili bilo čemu, poznato vam je tačno šta je potrebno da uradite.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef BMW M odeljenja: ''Manuelni menjači nemaju više smisla''

 

164615-bmw cs 1.jpg

 

Prvi čovek BMW-ovog performantnog odeljenja, Frank van Mil, u razgovoru za publikaciju ''Car and Driver'' istakao je da po njegovom mišljenju manuelni menjači nemaju više nikakvog smisla.

''Upotreba manuelne transimisije nije više racionalna, Međutim to ne znači da ćemo mi prestati da ugrađujemo ovakav tip menjača u naše automobile'', rekao je šef BMW M ogranka. Naime, on je potom pojasnio da BMW donosi odluke na osnovu želja kupaca, a oni (za sada) još uvek žele modele sa ručnim menjačem, te je očigledno da Bavarci neće još neko vreme potpuno preći na automatiku. Frank van Mil izneo je svoje mišljenje da uprkos željama kupaca neke druge stvari takođe predviđaju skori kraj pomenutom sistemu transmisije. Pre svega on ističe elektrifikaciju, a potom i autonomna vozila. Mada na osnovu ovih izjava se može zaključiti da BMW M neće tek tako okrenuti leđa manuelnom menjaču, sve je više modela sa ''M'' oznakom koji dolaze isključivo sa automatskom transmisijom.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinejdžeri pokušali da ukradu automobil, manuelni menjač ih sprečio

 

manuelni.jpg

 

Jednu ženu iz grada Nešvil u Tenesiju su spasle tri pedale i malo ''drugačija'' ručica menjača. Dva tinejdžera su pokušala da urkadu ženin automobil na parkingu prodavnice, samo da bi saznali da automobil nema automatski menjač. Dva lopova u pokušaju, godina 15 i 17,  oteli su ključeve ženi dok je hodala prema vratima prodavnice. Obojica su ušli u automobil, ali ubrzo nakon toga počeli da beže peške, jer ne umeju da koriste manuelni menjač. Policija grada Nešvil objavila je saopštenje u kom se navodi da je manuelni menjač sprečio dvojicu tinejdžera da odvezu automobil. Ali, to nije sve.

Dvojica lopova su ranije tog dana pokušali da ukradu drugi automobil, ali su odustali kada je vozač ''legao'' na sirenu i odbio da napusti svoje vozilo. Ubrzo nakon drugog incidenta, policija je pronašla dvojicu osumnjičenih i privela ih. Žrtve su identifikovale obojicu osumnjičenih, a policija je podnela prijave protiv njih. Iako je to možda nama čudno, mnogi vozači u SAD nikad ne sednu u automobil sa ručnim menjačem. Taj broj će se samo povećavati, jer moderni CVT i automatski menjači pružaju veću efikasnost, ali i efikasnije rade sa bezbednosnim sistemima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef VW R odeljenja: Napredak tehnologije ubija manuelne menjače

 

168741-vw r 1.jpg

 

Prvi čovek R odeljenja za performantne modele marke Volskwagen, Jost Kapito predviđa skori kraj manuelnih jedinica za transmisiju. Iako je ovo često ponavljani stav viđenijih ljudi iz automobilske industrije, izjava je važna jer nagoveštava da model nove generacije Golfa R, neće posedovati manuelnu transmisiju, čak ni na listi opcija. ''Ukoliko se u postupku kreacije performantnih modela ispostavi da razvoj manuelne menjačke jedinice, koja će biti u stanju da se nosi sa sve impozantnijim ciframa u pogledu obrtnog momenta, zahteva preveliki finansijski napor, od njega će proizvođači jednostavno odustati.'' Aktuelni model Golfa R ne koristi manuelni menjač, zbog navodne slabe potražnje za ovakvim tehnološkim rešenjem. Ipak, izumiranju ručne transmisije najviše će doprineti nemogućnost savladavanja visokih performansi vozila, a ne nedostatak interesovanja među kupcima, smatra pomenuti rukovodilac marke Volkswagen.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreisel Electric donosi revolucionarni dvostepeni automatik za E vozila

 

184026-kreisel 1.jpg

 

Kada se radi o električnim automobilima, njihov menjač ne može ni da privuče pažnju kao motori. Nakon svega, ne postoji ništa spektakularno u menjaču sa jednim stepenom prenosa. Međutim, ovde bi stvari uskoro mogle da se promene.

Australijski specijalista za električne baterije i motore, ''Kreisel Electric'' uskoro bi mogao da lansira automatski dvostepeni menjač za električne automobile. Pitanje je da li postoji potreba za ovakvim pristupom, ali uprkos tome, osnivači ove kompanije, braća Markus Filips i Džonatak Kreisel, svakako smatraju potvrdno. A, upravo tu stvari postaju veoma zanimljive.

 

184027-kreisel 11.jpg

 

Automobil nazvan Porsche 910e, predstavljen na sajmu tehnologije Techno Classica Essen 2017, predstavlja veoma moćnu mašinu i razvija stotku iz mesta za samo 2.5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 300 km/h. Ovakve performanse zahtevaju poseban pogonski sklop, tako da je ''Kreisel Electric'' razvio esencijalne komponente samostalno i učinio da one stanu ispod male karoserije klasičnog trkačkog automobila kompanije Porsche. Upravo tako je i automatski dvostepeni menjač spreman za proizvodnju nastao. Sa integrisanom arhitekturom pogonskog sklopa, posebno razvijenog od strane brenda ''Sala Drive GmbH'', menjač je dizajniran za visoke performanse i velike količine obrtnog momenta.

 

Automatizovani dvostepeni menjač uparen je sa dva električna motora, koji kombinovano stvaraju 483 ks i 770 Nm obrtnog momenta. Tako da, osim što garantuje unikatne vrednosti ubrzanja i maksimalne brzine, ovaj menjač predstavlja konekciju između pogonskog sklopa visokih performansi i odgovarajućeg i ultra lakog baterijskog pakovanja. Baterijsko pakovanje poseduje litijum-jonske jedinice od 54 kWh i razvijene su posebno za ovo vozilo za koje kompanija garantuje da poseduje prelazni opseg veći od 350 kilometara sa jednim punjenjem. Ova električna konverzija Porsche 910e modela košta milion evra, tako da nikada neće stići do većine smrtnika, ali Kreisel braća tvrde da dvostepeni menjač poseduje višestruke namene. Kako kažu, on može izdržati maksimalnih 805 ks i 900 Nm obrtnog momenta, ali takođe može biti adaptiran nešto skromnijim vozililma, srednjim i malim kombijima, ali velikim kamionima i autobusima, takođe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuelni menjač će poživeti u BMW još desetak godina

 

176405-bmw m4 1.jpg

 

Jedna od najvećih misterije od predstavljanja nove generacije BMW M3 je da li će model imati opciju sa manuelnim menjačem ili će dolaziti isključivo sa automatikom. Dok će taj odgovor da stigne tek za nekoliko meseci, BMW M je odbradovao ljubitelje manuelca informacijom da planira da u novom M4 ponudi šestostepeni ručni menjač.

''Iskreno, pravi inženjerski odgovor je da ste mnogo brži sa pedalama i automatskom transmisijom. Vrlo je precizna i imate bolju kontrolu kada ne morate da koristite drugu ruku za promenu brzina. Mislim da će generalno manuelni menjači nestati. Ali mislim da bi M3 trebalo da bude tvrđava manuelca. Tako će poslednji manuelni menjač koji će izumreti biti onaj iz M4, što kasnije, to bolje. To je moje viđenje'', rekao je direktor razvoja BMW Klaus Frohlič. To postavlja pitanje koliko će dugo trajati, a trenutno niko nema odgovor. Frohlič obećava da će naslednik današnjeg M4 imati manuelni menjač kao opciju. Ta generacija će se proizvoditi najverovatnije do 2027.-2028. otkrio je član UO BMW, što znači da će manuelac poživeti u BMW još bar deset godina.

 

BMW-ovi planovi ''ubijanja'' treće pedale nisu motivisani samo lakšom i jeftinijom proizvodnjom i ponudom jednostavnijih kombinacija motora i transmisija, već zbog toga što moderni automobili postaju sve jači i jači, a to je sve veći izazov za manuelne menjače. ''Sada kada imamo turbo-agregate sa 600 Nm, razviti manuelnu transmisiju za taj obrtni momenat u tako malom pakovanju više nije profitabilno. Pokušao sam da produžim život manuelcima, ali ne možemo da investiramo u nove manuelne transmisije'', rekao je Frohlič.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche će atmosferske benzince i ručne menjače nuditi bar još desetak godina

 

193601-porsche b 002.jpg

 

Na zadovoljstvo mnogobrojnih poklonika tradicionalnih rešenja, u Porscheu kažu da će atmosferske benzinske motore i ručne menjače u svojim automobilima nuditi bar još desetak godina. Kako piše portal ''Motor1'', a prenosi Klix.ba, bez obzira na rastuće trendove koji sa sobom donose delimično i potpuno elektrifikovane automobile i sve nemilosrdnije norme o dozvoljenoj emisiji izduvnih gasova, u Porscheu za sada pronalaze adekvatna rešenja sa kojima u igri ostavljaju svoje vrhunske atmosferske 6-cilindarske boxer motore koji su često kombinovani sa ručnim menjačima. Uz činjenicu da je Porscheovim inženjerima sve teže i teže da ostvare željeni nivo performansi atmosferskog motora koji se istovremeno može uklopiti u aktuelne eko norme, u nemačkoj kompaniji kažu da još uvek nije sve tako crno za legendarne motore koji je decenijama sinonim za Porsche.

 

193606-porsche c 001.jpg

 

Nakon nedavnog predstavljanja modela 718 Cayman GT4 i 718 Spyder koje pokreće 4-litarski 6-cilindarski atmosferski boxer motor, prvi čovek Porscheovog GT odeljenja Andreas Preuninger rekao je da u Porscheu neće napraviti grešku koju su (preranim odbacivanjem atmosferskih motora i ručnih menjača) napravili u nekim drugim automobilskim kompanijama, jer mnogo kupaca i dalje insistira na tradicionalnim pogonskim rešenjima. ''Atmosferski motor kombinovan sa ručnim menjačem je prvi izbor za mnogo naših kupaca, a potvrda tome je stigla nakon predstavljanja 6-cilindarskog dvojca iz Serije 718. Zbog njih, njihove radosti i osmeha na licu koncept atmosferskog motora i ručnog menjača biće u našoj ponudi još najmanje desetak godina'', kaže Preuninger.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenov novi manuelni menjač

 

5d2f760896e19_volkswagenmenjac.jpg.76d41ea4d814467e11ed7ea8e69a4b75.jpg

 

Volkswagen je lansirao novi manuelni menjač, efikasniji nego ikada do sada, a prvi će ga dobiti novi Passat. Ova tehnološka novost stiže na tržište u vreme kada se proizvođači sve više fokusiraju na električne automobile, piše portal Nacionalna Klasa. Zvanična oznaka menjača je MQ281, a izvršene su izmene da bi se poboljšala efikasnost, smanjile emisije i poboljšala prefinjenost u vožnji. Volkswagen je saopštio da nova transmisija može da podnese opterećenje od 200Nm do 340Nm, što znači da će ovaj menjač biti pogodan za širok spektar benzinskih i dizelskih motora. Novi menjač može da se koristi za sve aktuelne agregate Volkswagen grupe od jednolitarskog TSI benzinca (115KS) do dvolitarskog TDI motora (150KS).

 

U zavisnosti od kombinacije motora i menjača, nova jedinica može da donese uštedu do pet grama CO2 po kilometru. U Volkswagenu kažu da je novi dizajn uz primenu serije mera za bolje provođenje ulja omogućio da količina ulja koja je potrebna za celi životni vek menjača bude smanjena na samo 1.5 litar. Proizvodnja novog menjača odvijaće se u postojećim Volkswagenovim fabrikama u Španiji i Argentini. Nedavno osveženi Passat biće prvi model koji će dobiti ovu tehnologiju, ali će ga uskoro koristiti i mnogi drugi, od hečbek do SUV modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW M3/M4 i u kombinaciji sa ručnim menjačem

 

bmw m3 2020.jpg

 

Ljubitelji tradicionalnih rešenja mogu da odahnu, jer su u Minhenu odlučili da će i novu generaciju najsnažnijih modela iz Serije 3 i 4 ponuditi i u kombinaciji sa ručnim menjačem. BMW će novu generaciju modela M3 i M4 predstaviti na jesenjem Sajmu automobila u Frankfurtu. Već se zna da će oba modela pokretati trolitarski redni 6-cilindarski biturbo motor koji bi u osnovnoj konfiguraciji trebalo da nudi 480, a s dodatkom Competition 510 konjskih snaga. Na zadovoljstvo mnogobrojnih ljubitelja tradicionalnih rešenja, glasine koje su sugerisale da će novi M3 i M4 (koji će se prvi put nuditi sa adaptivnim pogonom preko obe osovine, po uzoru na rešenje u modelu M5) za prenos snage na podlogu koristiti samo 8-stepeni automatski menjač sa dva kvačila nisu bile tačne. U Minhenu su naime odlučili da će i novu generaciju najsnažnijih modela iz Serije 3 i 4 (G80) ponuditi i u kombinaciji sa ručnim menjačem, što je u najnovijoj izjavi za medije zvanično potvrdio prvi čovek BMW-ovog M odeljenja Markus Flasch. ''Uz sve prednosti koje nudi 8-stepeni automatski DCT menjač, zbog naših vernih kupaca koji i dalje preferiraju 'mehaničke satove na navijanje' u ponudi za osnovne verzije modela M3 i M4 ostaje i ručni 6-stepeni menjač'', rekao je Flasch.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već pisano za Powershift, sada i zvanično.

 

Ford optužen za prevaru - svesno prodavao automobile sa problematičnim menjačem

 

ford promo menjac.jpg

 

Čak i jednostavnom pretragom na internetu upadaju u oči brojne kritike na Fordov automatski menjač. Teško je ignorisati brojne probleme u vezi sa Fordovom transmisijom sa dvostrukim kvačilom PowerShift iz 2011. godine kod modela Fiesta i Focus. Brojni vlasnici Fordovih vozila sa PowerShift menjačem (kodnog imena DPS6) su se žalili na ''grubo kretanje i nedostatak glatkog prebacivanja brzina''. Ford je tokom godina izbacivao unapređene verzije softvera za rešavanje rasprostranjenih problema, ali to nije bilo dovoljno. Uprkos brojnim kritikama, Ford je nastavio da prodaje automobile sa svojim šestostepenim DCT menjačem iako su u kompaniji bili svesni da problemi nisu otklonjeni.

 

Neosporno je utvrđeno da DPS-6 sa softverom iz 2011. može da otkaže i automobil izgubi snagu pri kretanju velikom brzinom na autoputu. Zbog prodaje nekoliko miliona Fiesta i Focus modela između 2011. i 2016. sa DPS-6 menjačem Ford je optužen za prevaru, a američki mediji očekuju da se slučaj pojavi na sudu do kraja meseca. Ford je već bio kažnjavan zbog prodaje vozila sa DPS6 menjačem. Porota je u Los Anđelesu u julu 2018. kaznila Ford sa 554.000 dolara odštete čoveku koji je optužio najstarijeg američkog proizvođača automobila za prevaru prodajom Focusa sa DPS-6. Drugim rečima, kompanija Ford je lagala svog kupca prilikom prodaje automobila. Dokaz da su u Fordu svesni problema je to što su vlasnici Focusa 2014-2016. i Fieste 2014-2015. dobili ponudu za produženu garanciju na sedam godina ili 160.000 milja (257.495 kilometara), dok je standardna garacija pet godina ili 100.000 milja (160.934 km).

 

preuzeto sa - b92.net

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri automatska menjača za izbegavanje

 

dacia automatik menjac za izbegavanje.jpg

 

Automatski menjači polako preuzimaju primat u automobilima - sve su popularniji jer omogućavaju veći fokus na put i olakšavaju kretanje u velikim, sve konstantnijim gužvama. Međutim, pouzdanost je i dalje ključno pitanje kod automatika, bez obzira što su značajno napredovali u odnosu na prethodne decenije, piše B92. Zbog složenijeg sistema funkcionisanja znatno su osetljiviji i samom tim skuplji za održavanje od standardnih manuelaca. Međutim, kao i u svakom segmentu života postoje dobri, preporučljivi automatici i oni lošiji koji su za izbegavanje.

 

Trenutno u javnosti status najgoreg automatika na tržištu nosi DP0/AL4 iz Renault-Nissan grupacije. Francusko-japanska alijansa ovaj automatik koristi u pristupačnijim modelima, poput Dacie Logan i Sandero. Međutim, prisutan je i u modelima drugih francuskih proizvođača poput Peugeota 308 i Citroena C4. Na drugom mestu ove liste je prva serija robotizovanog menjača iz Volkswagena pod oznakom DSG DQ200. ''Pobedničko'' postolje popunjva JATCO menjač poznat i kao JF011E koji je zastupljen u Nissanovim krosoverima Juke, Qashqai i X-Trail. Za njega je karakteristično da se posle 50.000 pređenih kilometara javlja zujanje iz konusnih ležajeva. Naravno, i najozloglašeniji menjač može biti pouzdaniji od najkvalitetnijeg, a ključan faktor je pažljivo i redovno održavanje kao i za svaki drugi segment automobila jer je to ipak sve potrošni materijal.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoću ovde da konstatujem činjenicu da se čak i u našem narodu polako ali sigurno automatski menjač omasovio...

 

Evo i na forumu već brojim više automatik ljubimaca, i drago mi je zbog toga. Da se razumemo, ja sam prvi koji je davnih '90ih rekao da nikada neću voziti automatika i pojeo... čokoladnu tortu  ^_^  U međuvremenu sam poslušao krilaticu Bonda, James Bonda, i nikada više nisam rekao nikada.

 

Vi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekam uverenje (za jos jednog) automatika :)

 

Ne samo sto se omasovio, pa nije vise egzotika u c segmentu, u d segmentu je sve trazeniji, a e segment pogotovo malo novije modele nece niko da pogleda bez automatika.

 

Takodje nekad su automatici bili drasticno losiji od saltunga, trosili znacajno vise, isli znacajno losije, kvarili se cesce i bile skuplje popravke.

 

Danas najmoderniji automatici trose i idu kao saltung u rukama dobrog vozaca, ne kvare se cesto, a cena popravke nije znacajno veca od seta kvacila i zamajca kod saltunga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala manuelni vozi automatik :)

 

Trenutno vozim f34 b47 motror ZF8 menjac, savrsentvo od menjaca i onaj vestacki osecaj cimanja u manuelnom modu u sport rezimu mi se mnogo svidja. A menjac je toliko savrsen da je potrosnja kao kod manuelnog, a ne postoji sansa da ga nesto zaglupis usporis ili slicno, radi kao sat bukvalno i brz je ekstremno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo da se ogradim. Mislim na sve novije automatike, a što se tiče starijih, imao bih mooda samo za BMW/Mercedes/Vag. I kod japanaca su ok, ali mi se ne sviđa njihov rad.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad necu zaboraviti svoju prvu voznju autom sa automatskim menjacem. Bio je to Mercedes C klase W203, dizel (kontam onaj 2.2). Utisak je bio : bolje da ga zabijem u banderu i nastavim dalje gradskim :D 

 

Nisto odvratnije od toga nisam vozio. Ono su ja ne znam, godine dok on ne promeni brzinu... 

 

Prvi koji sam vozio, da mi se ucinio dobrim je bio u BMW 530d E60... mislio da je to bio neki ZF sa 6 brzina... 

 

DSG sam isto probao, bio mi je dobar, mada ne bas tako brz kako ga neki opisuju... 

 

A poslednji sam vozio Aisin u DS5, pa onako, ne mogu bas da kazem da je bez greske, ali nije lose... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZF8 je nešto najpraktičnije sa čime sam imao dodira, bukvalno bih kupio auto koji ga koristi zbog menjača...

A recimo robotizovani poluautomatik iz Delte ne bih mogao trpeti duže od 100 km.

 

Bitno mi je da postoji manual select môd, ne zato što mislim da sam pametniji od TCU, niti zato što mislim da gubim previše kontrole nad autom. Jednostavno volim da znam da je tu, ako se desi situacija koje se proizvođačevi inženjeri i testeri nisu setili, i gde bi mi značilo da "premostim" to kako će se automatika "snaći".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...