Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

Ne bih se slozio, jer nije retkost da zamajac traje toliko recimo 200-300k, a cesto su tada automatici zreli za remont, neki kao bmw zf sealed for life masovno crkavaju na 150k, a svakako je retkost za automatik da dogura pola miliona bez remonta, ima slucajeva slazem se, ali ima i kvacila koja toliko potraju, to je uglavnom na vecim autima koji su peglali duze relacije, pa su nabijali km u idealnim uslovima.

Aftermarket je druga prica, kao sto ni zamensko kvacilo nece gurati kao prva ugradnja, tako ni verovatno ti remontovani automatici nece gurati kao prva ugradnja.

 

Jedino oko cega cemo se verovatno sloziti jeste da je sa najnovijim automaticima saltung izgubio dobar deo racionalne/ekonomicne prednosti, saltung ostaje za one koji vole, naustrb komfora kome znaci to :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se oko te poslednje stvari :) Noviji automatici su daleko ucinkovitiji od starih i sto se tice brzine i ekonomicnosti, ali sa druge strane daleko kratkotrajniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćaletu je na Opel Omega A 2.4 (c24ne),dva puta crkao automatski šestobrzinac....a490a31399831c3b1aa77515f835db80.jpg

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bij za sledeci auto rado razmotrio automatik.

Zasto? Jer sve vise ima menjaca sa 6+ brzina koji saltaju jednako kao ja ili bolje i ima ozbiljno zanimljivih automatika (ZF na Giulii sa Ferarri samaraljkama).

 

Ne mrzi me uopste da saltam, stavise uzivam u tome, ali sto ne jos zanimljivije ako moze?

 

Ali polovan automatik bih izbegao iz ociglednih razloga. Bas sam cuo za ZF8 kod BMWa da rekose "ne daj Boze da se to pokvari".

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam za primer gde je otisao nakon 105kkm cim je izasao iz garancije, prva serija f10 2010 god, kazu da su popravili situaciju od 2013 ali nisam siguran.

 

Raniji modeli sa 6brz nisu imali probleme.

 

Kad smo vec kod tog sa 8 brzina, ne znam koja je poenta kad u 8. na 2400rpm ide 140, a moj sa 6 brzina u 6. ide na 2000rpm 140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam bas naopako cuo, da je zf6 djubre neopevano, malo su popravili situaciju ristajlom od 2008, ali su ubrzo ga izbacili, dok je zf8 neuporedivo izdrzljiviji i kvalitetniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svasta ljudi pricaju :) Naravno ima izuzetaka uvek. Ja sam se razoracao kada sam video da je crkao taj sa 105k pravih od prvog vlasnika u delti su tad trazili 9k eur za popravku, resen je u stefanovicu za 2500-3000. Tada su u servisu rekli steta sto nije u garanciji, imali smo sad x5 sa 25k km ali je u garanciji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je menjač savršen sto se tiče mehanike. Ali je crkao računar menjača i na prste možeš nabrojati “elektronicare” koji rade taj tip računara. Preko se to daleko lakše i jeftinije popravlja...
VW DSG 6-speed DQ250 02E
Tako da, kako god okreneš, koji god tip tfansmisije, automatici ili imaju komplikovanu mehaniku sklonu crkavanju ili je mehanika odlična i lagana ali je Elektronika sklona crkavanju...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 brzina i ima neke logike tipa kod slabijih motora pa bolje idu inace kod jacih..kao sto je i Klarkson nekad opisao, ne vidi bas neku poentu, non stop UUU uuuu Uuuuuu uuuuu.. :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, dellas said:

Ja imam u Holandskoj dokumentaciji da je radjen servis pre nekih 100k km, i sad ne znam kada bih trebao ja ponovo da radim ako neko u medjuvremenu nije opet uradio.

 

pa obicno su servisni intervali na  aut menjacu 60 kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na DSG sa mokrim kvačilom na svakih 60.000 km, dok kod ovih u Cayenne-u ili Q7 na 240.000 km ili 12 godina. Tako da sve zavisi od tipa menjača za interval.
Jedino što nikako ne verujem u one "bez održavanja".

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa I taj sa 240.000km kao da je bez odrzavanje, kada prvi put dodje na red je odavno van garancije, pa ko prezivi hvalice se :D

Trpi zf8 do 1000nm, ko hoce da se otvori za jacu varijantu kao recimo dodge hellcatovi (charger I challenger).

Tako uvale zastarelu 5g tehniku, pa evo I neki cesto guraju 2-3-4 turbine u auta I izmisljaju toplu vodu, a nece da se otvore za ball bearing turbine, skupo jbg :D

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Nema me bas dugo, nema se bas vremena....:)

Elem..... Nudi mi se povolno Pug 508 1.6 ehdi sa svojim EGC. Mnogo ga ljudi pljuje bas zbog toga sto nije cisti automatik, ali ja sam vise puta vozio taj auto i dosao do zakljucka da ljudi u stvari ne znaju da voze auto sa tim menjacem.... Ako se podje sa stavom da to nije u stvari automatik nego tzv. polu-at onda ga tako treba i tretirati, ako se od njega ocekuje da saltta kao DSG ili ZF , nece da moze... Ja sam naucio da ga saltam tecno, bez ikakvog cimanja. Usled tog neznanja dota ih bude sa prolupalim zamajcem i setom kvacila ili pokidanim gonjim nosacem motora....

Sad, meni je on interesantan jer je jedini AT koji stvarno trosi manje od manulenog, (provereno) a motor od 112 ks uopste nije tako slab, niti je taj auto tezak kao ostali u nj. klasi (1430kg) karavan

Razgovarao sam sa servisom EXPERT za Pug-Cit, gore na ibarskoj, oni kazu da Lukov ili Sach set kvacila sa zamajcem set kod njih izidje sa zamenom i kalibracijom nesto manje od 700e i da nisu imali nikakvih reklamacija za razliku od ovlascenih gde pada berba usiju. Veliki servis oko 30000 tako da bih rekao da taj auto uopste nije preterano skup za odrzavatii. Mene zanima da li neko zna da li se na tom menjacu menja jos stosta, tipa ulje, mada ulje bi trebalo da je klasicno menjacko kao i u svakom manuelnom, nisam ih pitao ni za aktuatore, da li crkavaju, ima li tu sta da se odrzava....

 

Totti, ajde ti si strucnjak za francuze, daj neki komentar....:cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj servis je odličan, znam suvlasnika i konsultovao sam ga kad je drug razmatrao kupovinu baš tog tipa menjača. Pouzdan je i jeftiniji za održavanje od drugih automatika, a ako nemaš problema sa tim što je spor onda nema brige. Ja sam druga odgovarao od tog robotizovanog maneulnog međutim na kraju je kupio C4 baš kod Tottija. On je zadovoljan, mada, ne razume se puno u automobile, nije zahtevan i ima čudne kriterijume pri izboru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja ne volim njegov način šaltanja.

Expert servis je po mom mišljenju najstručniji i najbolji servis za PSA, a Jugoslav je dugo godina radio u ovlašćenom. Sad i oni šalju njemu mušterije kad god nemaju neko rešenje

Kao što već rekoste, taj menjač je klasičan manuelac sa dodatkom robotike. Čak ni ona više nije skupa, čini mi se da oko 250€ košta nova kod ovašćenih.
Cene zamena seta kvačila se tako i kreću, 650-700€.

Ako mene pitaš za mišljenje, ja nisam za taj motor u kombinaciji sa tim menjačem u tom autu
Ali ako tebi sve to odgovara, šta ima mi da palamudimo

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebe sam cekao....:D

Koliko vidim i ti imas taj motor u autu, pa sta se ond bunis? ;) Inace je zivahniji od ovog 1.6tdi koji vozim u skodi.

ko sto rekoh vec sam vozio taj auto i shvatio kako treba da se menjaju brzine, uopste nije tesko i lako se udje u stos. Problem je uglavnom bio pri saltanju 1-2... Trik je da pri saltanju treba malcice popustiti nogu na gasu kao i kod obicnog menjaca, jel jelte ovo i jeste obican menjac... nisam vozio prethodne PSA modele sa ovim manuelnim automatikom, ali kazu da je na 508 puno rafiniraniji tj. usavrsili su ga... Mogu jako brzo i tecno da ubrzam do 120-140 recimo bez ikakvog cimanja.

Naravno nema tu nikakvog poredjenja sa DSG ili ZF...

Mislis cela robotika je 250e? To kod njih? Nova ,polovna?

Thans for info, Totti, Woodoo....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa imam taj motor, ali u 500 kila lakšem autu

 

Nisam siguran od koje godine su na 508 počeli sa tim novijim menjačem, tj sa onim sa kojim auto kreće kad pustiš kočnicu, za razliku od starog tipa gde moraš da dodaš gas da bi krenuo.

 

Nova robotika... E sad, dal beše 250 sa ili bez PDV ne mogu da se setim.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 totti... 200kg, tacnije 225 nemoj da preuvelicavas:D

 

https://www.auto-data.net/en/citroen-c4-ii-hatchback-phase-i-2010-1.6-hdi-114hp-27957

 

https://www.auto-data.net/en/peugeot-508-sw-1.6-e-hdi-115hp-fap-17660

 

I taj 508 je pun plastike i ostalih lakih materijala kao i c4. zadnja vrata su skroz plasticna, bokovi i ko zna sta jos.

Inace svaki 508 krece iz mesta kad pustis kocnicu... Verovatno su to jos softverski vremenom doterivali. Kod C4 e-hdi nije tako?

  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste i kod njih

 

Samo da dodam... veliki servis na Hdi, a ako ima start/stop, izađe više od tih 30.000 din, tačnije oko 40.000, jer većina ne menja (pa čak ni u ovlašćenom) veliki španer na PK krugu (koji je baš skup). Ako ćeš sve po PS-u, a auto ima SS, onda za veliki servis računaj tu cifru od 40k.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Evo za mene npr, baš sam Jugoslava pitao

30de8c93734bc851e290c5b87cfc29bb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...