Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

Hebeš mi sve ako sam te nešto razumeo... kao da se piše o nekoj babi o kojoj treba "celog života da se brine i stara" dok je ne zameni nova baba ph.2  :ermm:

 

Nego, zašto se još uvek priča i piše o navodnim "for life" tečnostima, da ne kažem uljima... to je davno prežvakana tema. Kad fabrika napiše "nema zamene ulja", "ulje je for life", "ništa ne treba da pipate" - uglavnom misli na period garancije. Boli ih patkica šta će posle biti sa menjačem ili bilo kojim drugim sklopom. Posle isteka garancije, za njih je taj auto umrEo pa je samim tim i "for life" ispoštovan. Sigurno ti neće proizvođač i inžinjeri reći/garantovati da to mož' da tera milion km bez zamene ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Najčešći kvarovi automatskih menjača

 

Bilo da je reč o manuelnoj ili automatskoj transmisiji u vozilu ona ima isti zadatak - da prenese snagu motora na točkove. Zašto se automatski menjači kvare? Koji su najčešći problemi i koliko košta njihova popravka? Kako prepoznati prve simptome kvara i kako im produžiti životni vek?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedan link, mislim da ce svima biti koristan za automatske menjace. Za svaki model auta, po godistu, ima oznaka automatskog menjaca.

 

Fiat

Lancia

Alfa Romeo

- Jeep

 

Ako Vam treba za neki drugi brend, kliknite na bilo koji od ovih linkova, pa zatim sa leve strane u ponudi svih brendova od A do Z izaberite željeni.

 

 

Edited by neshaoct
dodata napomena i linkovi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa Euro 7 normom bi mogli da nestanu ručni menjači

 

emisija 7.jpg

 

Evropska unija je najavila strogu emisijsku Euro 7 normu koja bi mogla da bude aktuelna od 2025. godine, a po njoj bi nivo izduva NOx na automobilskim motorima morao da padne na 30 miligrama po kilometru, što je na nivou statističke greške, odnosno merni uređaji i nisu toliko precizni da bi izmerili taj nivo zagađenja vazduha.

 

Od januara 2021. sa normom Euro 6d, granica je postavljena na manje od 80 mg/km u testnoj laboratoriji, ali i u stvarnim uslovima. Izuzeta je granica greške uređaja od 34.4 mg/km. Onda vam je jasno koliko je rigorozna Euro 7 norma. Za većinu proizvođača automobila to je ravno katastrofi jer bi u tom slučaju teško održavali proizvodnju klasičnih benzinaca i dizelaša. Čak će i sa 48-voltnim hibridima biti škakljivo. Dramatično bi poskupeli automobili. Velika žrtva bi mogli da budu i ručni menjači jer bi po rečima neimenovanog inženjera Volkswagena bilo neophodno u sve automobile ugraditi automatike kako bi se precizno određivalo menjanje svake brzine, i tako optimizovala potrošnja (i emisije). Kaže inženjer da bi se u tom slučaju automobili ponašali kao da su na terapiji tableta za spavanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda je domen statističke greške na ovim prostorima, a škoda je tu ipak daleko češći i bitniji brend, nešto kao i fiat. Zato sam u onoj tabeli pogledao škodu. A pošto su ovde tema menjači, dodao bih da taj dan slučajno pogledah i sajt škode za Egipat i videh da tamo aktuelna oktavia 4. generacije u verziji sa TSI 150 dolazi (samo) sa AISIN 8-stepenim automatskim menjačem ( "8-Speed Automatic AQ300" ). Vrlo neobično. Kod nas, ako je AT (pa i uz TSI 150), onda je DSG, a tamo klasičan automatski menjač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjač može da se zaledi - zašto i kako?

 

sneg automobili.jpg

Fotografija od Arek Socha sa Pixabay

 

Stara mudrost kaže da se zimi, odnosno pri veoma niskim temperaturama ne poteže ručna kočnica da ne bi ''zaledila''. Ova tema je toliko puta obrađena proteklih decenija da pretpostavljamo da je problematika svima poznata. Međutim, mnogi ne znaju da bukvalno isti problem može da pogodi i menjač.

 

Da li mislimo na to da se zaledi ulje u menjaču?
Ne, ulje u menjaču pri veoma niskim temperaturama može neverovatno da se zgusne, ali ne može da se zaledi. Naravno, to koliko će ulje u menjaču da se zgusne i koliko će da ometa rad menjača zavisi od karakteristika ulja, starosti, hladnoće... U svakom slučaju to danas nije praktično nikakav problem. Nekada davno kod nekih automobila mogao je da bude. Podrazumeva se da kada su ekstremno niske temperature u pitanju, da treba automobilu dati vremena da iole pristojno zagreje antifriz, motorno ulje, pa i ulje u menjaču pre nego što počnete da oštrije ubrzavate i terate motor u više obrtaje. Podsećamo da je dugotrajno zagrevanje u mestu odavno razbijen mit i da izaziva više štete nego koristi.

 

Šta se onda zaledi?
Postoje 2 osnovna scenarija. Opisaćemo oba, ali se ograđujemo - nije svaki auto isti i ne vozimo svi u istim uslovima. Takođe, ono što ne zaledi na minus 5, možda će se zalediti na minus 20. Govorimo samo o klasičnim manuelnim menjačima. Istražujući ovu problematiku naišli smo i na neke neobične i retke slučajeve - uglavnom je zbog problema dolazilo zbog kombinacije raznih okolnosti - specifične konstrukcije ili kvara nekog dela, nakupljanja vode ili kondenzacije na mestu gde ne bi trebalo da je bude, istrošenosti zaštitnih gumica, vožnje u neuobičajenim uslovima, itd. 

 

Zalede se sajle koje idu od ručice do menjača
Od ručice menjača idu sajle do samog menjača - preko tih sajli se menjaju stepeni prenosa (brzine). Sajle se nalaze u bužirima - to su zaštitna creva kroz koja se sajle kreću. Pored zaštitne uloge, bužiri omogućavaju i provlačenje sajli preko i oko raznih prepreka sprečavajući direktan kontakt sajle i te prepreke ili neke površine. Na krajevima bužira nalaze se zaštitne gumice koje sprečavaju ulazak nečistoća i vode. Međutim, zaštitne gumice zbog starosti i drugih uticaja ispucaju, pokidaju se, svuku i slično, pa počnu da propuštaju vodu/vlagu i nečistoće. Takođe može i sam bužir da ispuca ili da se ošteti. Voda u bužiru može da se zaledi i jednostavno blokira kretanje sajle - tako da ne možete npr. da izbacite iz 1. brzine u kojoj ljudi obično ostavljaju auto. Sprečeni ste čak i da upalite auto i ostavite ga da radi u leru da bi motor eventualno stvorio dovoljno toplote da se led u bužiru otopi.

 

Mogu li da pritisnem papučicu kvačila, držim je pritisnutom i pustim da motor radi u mestu dok se ne zagreje?
Možete. Međutim, ostaje pitanje koliko dugo ćete morati da držite papučicu kvačila pritisnutom da biste nešto postigli? A znamo da nije baš zdravo dugo držati pritisnuto kvačilo. Pritom, motor se u leru izuzetno sporo zagreva. Neko će možda doći na ideju da dodaje gas, da turira motor ili ga konstantno drži na višim obrtajima. Naš savet je da zaboravite ovu ideju. Uostalom, ne znate na kojem mestu je led uopšte blokirao sajlu i hoće li toplota uopšte doći dotle.

 

Može li lagano ''razmrdavanje'' ručice menjača da pomogne?
Možda može, možda ne može - zavisi od toga koliko je bilo vode i koliko se leda stvorilo, koliko je taj led očvrsnuo, koliko jako se uhvatio za bužir...

Naime, prljava voda, naročito ako ima soli u sebi, pretvara se u led na mnogo nižim temperaturama nego čista voda. Svi znamo zašto se so zimi baca po putu. Međutim, čak iako osetite na ručici menjača da sajla nije u potpunosti blokirana ledom, nije baš pametno ''razrađivati'' sve to na silu pošto može nešto da se ošteti i onda imamo znatno veći problem. Nisu ni svi bužiri isti, odnosno nemaju istu konstrukciju, odnosno površinu po kojoj se kreće sajla, pa možda u nekim slučajevima uspe.

 

A šta ako vozim auto u prvoj brzini dok se motor ne zagreje i ne otopi led?
Ovaj recept može da uspe. Naravno, sporom vožnjom u prvoj brzini na putu sa gustim i bržim saobraćajem dovodite i sebe i druge u opasnost, pa nipošto ne preporučujemo da izlazite na put. Vozite u krug po parkingu ili nekim uličicama gde se ne vozi brzo ili sa slabim saobraćajem. Obavezno upalite sva četiri migavca kako biste drugim vozačima dali do znanja da imate problem sa automobilom i da zbog toga vozite sporo. A da li će se sajle na ovaj način otopiti i nakon koliko vremena, teško je predvideti, pošto i to zavisi od raznih faktora.

 

Može li da pomogne grejanje fenom ili nekom grejalicom?
Vrlo verovatno može. Međutim, prosečan vozač ne zna ni da te sajle uopšte postoje, a kamoli kako doći do njih, kuda su provučene, gde se nalazi zaleđeni deo, tj. gde treba zagrevati i slično. U najboljoj poziciji su oni koji imaju garažu i poseduju kalorifer ili neku jaču grejalicu koja duva (ne kvarcnu). Stave kalorifer tako da duva ispod automobila i puste ga da radi dok ne uspe da otopi led koji blokira sajlu. Sa fenom se praktično treba zavući ispod auta i grejati sajle, koje uglavnom uopšte nisu vidljive ili dostupne, tako da nećete znati ni gde treba da usmeravate vreo vazduh.

 

Zaledila se voda u samom menjaču i blokirala ga
Odakle uopšte voda u menjaču? Prodire kroz oštećene manžetne poluosovina. Manžetne imaju istu ulogu kao zaštitne gumice kod sajli/bužira. Neki tvrde da se voda u menjaču vremenom skuplja zbog kondenzacije. U svakom slučaju, pri veoma niskim temperaturama može da se zaledi i blokira menjač. Ovaj problem je uglavnom mnogo lakše rešiti nego zaleđene sajle, ali opet sve zavisi od slučaja do slučaja. Sve zavisi od toga gde se auto nalazi, šta imate na raspolaganju, kakvo vam je poznavanje automobila i drugih stvari. Može da se koristi grejalica, fen i slično, ali koliko će biti efikasni zavisi od spoljašnje temperature, uslova u kojima pokušavate otapanje (u garaži ili napolju), količine i ''kvaliteta'' leda u menjaču, itd. Naravno, tu je dobri stari brener. Apelujemo da ga ne koristite ukoliko niste 100% sigurni šta radite. Takođe je kod iole savremenijih vozila teško koristiti metod polivanja toplom vodom - treba ''pogoditi'' menjač, a da se ne polije nešto što može da se ošteti zbog vode ili nagle promene temperature...

 

Da li je rizičnije zimi ostavljati auto ''u brzini'' ili koristiti ručnu?
Znatno je rizičnije koristiti ručnu kočnicu. Zato definitivno ostavite menjač ''u brzini''. Veoma su male šanse da dođe do stvaranja leda u bužirima, bar u tolikoj količini da ne možete da koristite menjač. Zato preventivno treba kontrolisati i sajle menjača i sajlu ručne kočnice, naročito ako imate stariji auto.

 

Kako otkriti da li je problem (tj. led) u sajlama ili u samom menjaču?
Recimo da ste ostavili menjač u prvoj brzini. Pokušavate da izbacite iz prve kako biste upalili auto i shvatate da ručica odbija da se pomeri. Znači da je nešto blokira, ali ne znate da li je u pitanju sajla ili sam menjač. Zato pritisnete kvačilo, startujete motor, sačekate 30-ak sekundi i polako, veoma nežno počnete da puštate kvačilo. Ako auto krene napred bez problema to znači da je sam menjač u redu, ali da zaleđena sajla ne dozvoljava promenu stepena prenosa. Međutim, ako je menjač zaleđen primetićete odmah da nešto nije u redu. Pritisnite kvačilo i ugasite auto.

 

Prevencija je najvažnija
Ako uspete da odledite sajle ili menjač, savetujemo da ne čekate još jednu ledenu noć nego da odmah odvezete auto u servis na proveru i zamenu sajli ukoliko je potrebno. Ukoliko problem izaziva voda u menjaču, zamenite ulje i manžetne ukoliko je potrebno (a verovatno jeste). Naravno, uvek ostaje mogućnost da problem izaziva nešto treće ili kombinacija više stvari.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW napušta automatski menjač sa dva kvačila

 

bmw menjac.jpg

 

Jedno vreme su menjači sa dvostrukim kvačilom bili najveći hit, najviše zbog ekspresnog menjanja brzina. Sada, međutim, mnogi proizvođači predstavljaju klasične automatske menjače, a BMW je objavio da odustaje od menjača sa dvostrukim kvačilom. Menjači sa dvostrukim kvačilom su posebno bili popularni u M odeljenju (ugrađen je i u sjajni M2), ali u BMW-u sada tvrde da im je klasični automatski menjač sa osam stepeni bolja opcija i da će ga koristiti u budućnosti.

 

U BMW-u kažu da osmostepeni menjač ima iste performanse kao sedmostepeni sa dvostrukim kvačilom, s brzinom više brzine su bliže postavljane i harmoničnija je veza sa motorom, bolja je potrošnja goriva i moguće ga je kombinovati sa vozilima s pogonom na sve točkove. Menjač sa dvostrukim kvačilom je bio predviđen samo za vozila sa zadnjim pogonom. BMW planira ulaganje velikih sredstava u električne automobile i ne isplati mu se više rad na razvoju menjača sa dva kvačila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Aston Martin sprema ručni menjač u istoriju

 

214286-aston martin amr.jpg

 

Izveštaji ukazuju na padanje stope korišćenja ''tri pedale'' u poslednjim godinama, zbog čega proizvođači automobila proizvode više automatskih verzija u odnosu na manuelne. Naravno, postoje izuzeci, i čini se da je gotovo uvek reč o Porscheu. Proizvođač sportskih automobila iz Štutgarta je nedavno izjavio da se čak 70% kupaca njihovog 911 GT3 u Sjedinjenim Američkim Državama odlučuje za manuelni menjač. Aston Martin se do sada trudio da sačuva manuelni menjač, ali izgleda da su mu u britanskoj fabrici superautomobila dani odbrojani, s obzirom na nedavnu izjavu direktora kompanije.

 

Naime, to je otkriveno prilikom intervjua sa novinarima, nakon što je izvršni direktor Aston Martina Tobias Moers za CarSales izjavio da će redizajn V8 Vantagea AMR biti dostupan samo sa automatskim menjačem. Ni Vanquish neće dobiti papučicu za kvačilo, iako je superautomobil prvobitno najavljen sa manuelnim menjačem. Bivši direktor Andy Palmer je pre nešto više od pet godina spomenuo da će ''Aston Martin biti poslednji svetski proizvođač automobila koji će nuditi sportske automobile sa ručnim menjačem''. Pa, vremena i pozicije direktora se menjaju, zato izgleda da će Porsche biti poslednje utočište za ljubitelje ručnih menjača.

 

Zašto je došlo do nagle promene u Aston Martinu? Tobias Moers objašnjava da ''ljudi moraju shvatiti da se sportski automobili brzo menjaju. S obzirom na to da proizvođači u svoje automobile stavljaju sve više snage i baterije, razumljivo je zašto je manuelni menjač sve manje izvodljiv''. Ima tu istine, s obzirom na to da je potražnja za ručnim menjačima naglo pala, bar u vrhunskim sportskim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za ručne menjače jer se ne ''slažu'' sa sistemima aktivne bezbednosti?

 

menjac r.jpg

 

Portal koji prati industriju, Automotive News Canada, najavljuje da bi pojava bezbednosnih tehnologija mogla da ubrza izbacivanje ručnih menjača iz automobila. Tehnika automatskog kočenja, posebno sa ostalim aktivnim bezbednosnim sistemima, mogla bi da presudi ručnim menjačima jer s njima ti sistemi ne rade jednako dobro.

 

Uz širenje električnih vozila (automatici) i hibrida (klasični automatici ili CVT menjači), automobili koji su opremljeni ručnim menjačem čine mali procenat prodaje preko velike bare, ali i u Evropi se njihov procenat smanjuje. Jedan od snažnih aduta dugo je manja potrošnja goriva sa ručnim menjačima, ali sa modernim automaticima i ta razlika se smanjuje ili briše. Sistem automatskog kočenja u slučaju nužde mnogo jednostavnije funkcioniše sa automaticima. Mazda Kanada je saopštila da je 2016. godine 19.2% prodatih automobila bilo opremljeno ručnim menjačima, a u 2020. godini ta brojka je pala na samo 6.4%. Sa velikim padom prodaje ručnih menjača uskoro se i proizvođačima neće isplatiti da ih prodaju, odnosno da održavaju fabričke linije s tom vrstom transmisije. Globalno tržište ručnih menjača sada je na samo 17.1% i tek na 1.2% u Severnoj Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron Trebalo bi da je EGS tj. robot, kad sam tražio C4 Picasso, stari mudrac@totti me je savetovao da zaobiđem robota, što sam i učinio.
Noviji roboti (barem u C4P mk2) rade malo drugačije/lepše naspram starih, sam kreće npr, što kod starih EGS-a nije slučaj. Nisam vozio robota, tako da iskustva iz prve ruke nemam, sem onoga što sam pokupio od ljudi koji su ga vozili.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je stariji tip robota. Nekom je ok, meni lično je bezveze i užasno iritirajuć. Najviše baš zbog pomenutog (ne kreće sam), što najviše dolazi do izražaja prilikom paralelnog parkiranja na skučenom prostoru.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, koliko je pouzdan i isplativ ? Ima li on iznad proseka kvarova (u smislu vrste i učestalosti kvarova ili cene sanacije )?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: malo pažljivijim gledanjem ovo ne da nije exclusive, nego je prepravljen van
 

8 minutes ago, moron said:
Ali, koliko je pouzdan i isplativ ? Ima li on iznad proseka kvarova (u smislu vrste i učestalosti kvarova ili cene sanacije )?

Set kvačila sa plivajućim mislim da je negde da l' 600€, da l' 60.000 din... nešto na 6 jeste

Robotika je oko 250€. Ponekad i kalibracija pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam gde bih tačno strpao ovo, u koju temu, u "potrošnju goriva", ovde ili na neko treće mesto. Gde god da "stavim", pogrešno je, a i nije.

 

Posle predjenih oko 20 hiljada km sa mojom Hondom CR-V 1,5 T sa 6MT, odlučim da uzmem na test CVT verziju, da vidim da li bi to bio korak napred, nazad ili šta već, u smislu opšteg ugodjaja, dinamike vožnje, a potrošnje.

 

Inače, za razliku od hibrida sa e-CVT ( ili civica 1,5T sa CVT ), ovaj CVT ima i 7 "virtuelnih" stepeni prenosa, kojim se lako upravlja preko "šamaraljki" na volanu.

 

Generalni moj utisak (nakon testa) je da ovom vozilu više odgovara CVT (nego 6MT) - ukoliko pretežno vozite neagresivno, jer je on u tom opuštenom režimu skoro uvek u veoma niskim obrtajima ( na 1.500-1.600 rpm ).

 

Pri konstantnoj brzini, ako nije opterećen ( ubrzanjem, uzbrdicom, vetrom ) u rasponima konstantnih brzina od 40-140 km/h, CVT verzija se vrti UVEK na malo manje obrtaja nego sa 6MT. I to je (meni) neverovatno relaksirajuće.

Na 130 km/h, CVT se "vrti" na oko 2.600 rpm, a 6MT na oko 3.050 rpm, pa tako i pri 140 km/h CVT ima manje obrtaja nego 6MT pri 130 km/h. 

 

Naravno, u S modu obrtaji odmah skaču.

 

A u manuelnom režimu ( bez razlike S ili D) je tamo gde hoćete.

 

Ono što me veoma prijatno iznenadilo, jeste potrebna snaga mašinskog kočenja (ako je želite) - ako je u manuelnom modu i u nekom nižem stepenu ( a u tom režimu ste u deliću sekunde preko "šamaraljki"). On mašinski može da koči jače nego kamion sa uključenim moto retarderom  :)

 

Dakle, od mene ocena 10/10.

 

Što se tiče potrošnje i poredjenja sa 6MT.

 

Kada sam preuzeo testni (sa 4.919 km "na satu"), na bordu je bilo zapisano da je imao prosečnu potrošnju od 9,9 litara na poslednjih 1.967 km ( uz prosek brzine 38 km/h ), kao i 11,5 litara pre toga na predjenih 2.951 km.

 

Posle predjenih ( "mojih") oko 250 km ( auto put oko 2/5, ostatak magistralno, i jako malo po gradu ), sa "penjanjem" na Iriški venac ( oko 410 m metara je visinska razlika ), vratio sam ga sa ukupnom prosečnom potrošnjom od 6,8 i prosekom brzine od 65 km/h.

Inače, "nizbrdo", na putu od 92 km, od Iriškog venca preko S. Kamenice - S. Karlovaca - Maradika - pa do BG auto putem - prosek potrošnje samo 5,6.

 

Tek, moj zaključak (kada je potrošnja u pitanju) za verziju sa CVT:

 

a) po gradu veći potrošač (uostalom, po Honda deklaracijama, 6MT u gradu troši 9,4, a CVT troši 11,5 ). Pa sam po gradu znao "da postignem" i 13 litara :) Istina, bilo je po podne po N.BG, relativna gužva, velika vrućina, radila je klima, a nisam nešto imao ni sreće sa semaforima, pri čemu CVT verzija nema start-stop sistem. 

 

b) na otvorenom - "pojma nemam" :) Ali, ako razlike potrošnje u odnosu na 6MT i postoje, te razlike nisu mnogo primetne. Deklaracije kažu da je 6MT ekonomičniji pola litra ( 6,9 u odnosu na 7,4 ), a u granicama toga sam juče sa CVT-om i ostvario malo veću prosečnu potrošnju nego u sličnom ritmu sa 6MT na relaciji od BG do "Norceva" na Fruškoj gori.

 

Probao sam mu na auto putu prosečnu potrošnju pri 110 km/h na dužini puta od oko 5 km ( pokazao 6,7 ) i pri 130 km/h na dužini oko 7 km ( pokazao 7,7 ). Ne mogu da garantujem validnost izmerenih podataka, jer nisam posle toga testirao na istoj deonici i u kontra smeru. Čak sam malo skeptičan za tih "konačnih" 7,7 pri 130 km/h posle ukupno 7,2 km "mini testa", jer je posle prva 2-3 km pri toj brzini pokazivao samo 7,2, a što znači da je posle toga potrošnja i pored iste brzine kretanja ima trend rasta (i ko zna šta bi pokazalo posle 10-ak km ).

 

Tek, što se tiče "energetske efikasnosti", mislim da CVT verzija CRV-a ne samo da "može da prodje", već da je u svetlu nekih benefita koje CVT pruža, zaista potencijalno i "dosta dobar izbor".

 

I sve se to ( MT ili AT ) svede samo na stvar ukusa i trenutnog izbora i raspoloženja. Ah, da, i "prokletih novaca". Jer, idealno ne postoji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to pričam za CVT još od Punta MkII (Speedgear). Bio i ostao mi najomiljeniji mali gradski autić sa a/t menjačem. Da su u hebenog Smarta stavili CVT, bio bi 10-o struko prijatniji i zanimljiviji za vožnju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je CVT bukvalno "kupio"  ( za moj uobičajeni stil vožnje ), a mislim da po gradu ne može biti prijatnijeg ("bestrzajnijeg" ) automatika od CVT-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron a kukao si negde sto izbacuju manuelce u korist automatika, a eto vidis kada probaju ljudi i ako dobro radi posao, velika vecina bi uzela automatika.

 

Drugo su bili automatici iz proslog milenijuma ili sa pocetka ovog, ali u zadnjih 10ak godina su zapravo losi automatici retkost, misleci pre svega na nacin rada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio Audi A4 B8 sa CVT i nikako mi nije ok.

 

Ne znam jel to spada u novije ili u prelazne generacije automatika... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...