moron 3645 Posted June 26, 2020 Gledao sam jedan jako lep video sa detaljnim prikazom zamene ulja u automatskom menjaču mercedesa. Nikakvo "ispiranje". Bar ja ne videh. Bilo je na AutoRepublici: https://autorepublika.com/2019/09/12/meyle-objasnjava-kako-menjati-ulje-u-automatskom-menjacu-video/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 26, 2020 Ja sam bas retko cuo da nekom ode planetarac, tako skroz. Dok dsg/tct vec mogu da nabrojim primera... Sent from my iPhone using TapatalkPod broj jedan uglavnom ljudi koji su uzeli klasicne automatike znaju sta ocekuju i manje kukaju.Pogotovo ovi sa skupim dzipovima, land rover, x5, q7, ml, gl itd.Pod broj dva klasican konverter je dosta zilav i mnogi voze poluispravne, gde malo trza pri saltanju, salta sporije, kasni sa odzivom na gas itd.Mnogi tako strpaju te simptomi u "feature" i vlzi misko.Takodje mnogi odrade prvu zamenu ulja tek kada se pokazu prvi simptomi neispravnog automatika.Ako pogledas fb stranice nekih servisa automatika videces mnogo vise klasicnih automatika od dsg (sto je i logicno jer ih vise ima).Evo bas zadnje sto su radili aisin automatik.Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 26, 2020 Naravno da ih je vise u servisima, kad ih je vise generalno, postoje vec ~50 godina, dok je DSG/TCT prisutan, ni punih 15... Znaci ti tvrdis da ako gledas lupam, 100 planetaraca i 100 dsg-ova, bude isti/slican broj kvarova? Prvi put cujem takvo misljenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted June 26, 2020 A dobro. Nije sve ni u kvarovima. Potrosnja, vrijeme saltanja, udobnost u voznji itd...dosta stvari je jos na strani DSGaПослато са SM-N975F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 26, 2020 I ja sam prvi put danas cuo da se aisin ne kvari i da se klasicni automatici u principu ne kvare Tvrdim samo da je na bilo kom automatiku starom 10-15g sa 150-200kkm realno i razumno biti spreman na potencijalnu reparaciju.Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 26, 2020 Apsolutno. Osim vremena saltanja, meni je najveca razlika izmedju ta dva tipa automatika, u samom prenosu. DSG/TCT je 'cvrsta veza', odnosno kad je lamela spojena, onda se ubrzavanje odvija direktno, kao sa manuelnim menjacem, dok tork konverter zakljucava tek pri malo vecim brzinama, a do tada on uvek (manje ili vise) proklizava. I broj obrtaja/stepen prenosa ne odgovara uvek brzini kretanja, tako direktno, kako to biva sa cvrstim spojem. Opet, to mu i omogucava tecniju promenu, i udobniju voznju. Stvar ukusa Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted June 26, 2020 Ja sam bas retko cuo da nekom ode planetarac, tako skroz. I te kako ode Ali ovo što kaže vagenovac - ljudi žive s' tim nepravilnostima pre svega, neko iz neznanja, neko zbog finansija. Sent from my SM-G950F using Tapatalk 3 Woodoo, srdjos and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 26, 2020 Samo mi jednu stvar razjasnite: Da li je DSG/TCT vise, manje ili isto pouzdan kao planetarci? Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted June 26, 2020 Sa TCT nemam nikakva iskustva, a ona vezana za DSG su sasvim ok, pogotovo ako se redovno radi servis na 60000 km kod onih sa mokrim kvačilom.Sent from my SM-G950F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted June 26, 2020 Za DSG treba izbjegavati dsg7 jer on pravi probleme. Za ovaj dsg6 kazu da je ok, valjda on ide od 2005 pa sve do 2014 uz 1.9-2.0 motore. Ne ide uz 1.6 jer je tu dsg7. Bar ovako sto sam prikupio informacije.Послато са SM-N975F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 26, 2020 Ok, znaci nema generalizacije po tipu menjaca, nego je svaki posebna prica. Moja greska onda, ja sam generalizovao po FCA programu. TCT je dosta problematicniji za odrzavanje od Aisin-a... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 26, 2020 Bas tako, zavisi koji model menjaca, pa onda koja verzija tog modela.Dosta sam se interesovao oko automatika i video koliko je kompleksna situacija.Pa dsg npr ima oko 10 verzija.Zf8 npr ima blizu 15.Aisin opet ima dosta verzija i tog sa 6brzina.Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока 1 srdjos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted June 26, 2020 Kada bih mogao za nova kola da biram i sam automatski menjač (vrstu), tj, da menjač već nije izabran od strane proizvodjača automobila (pa onda ja kao kupac i ne mogu tu ništa da biram po pitanju vrste AT-a), nemam pojma da li bih izabrao neki (savremen) sa dvostrukim kvačilom ili (savremen) "klasičan". Verujem da bih za "čisto gradsko vozilo" pre "izabrao" onaj "klasičan" (tu bi u obzir došao čak i CVT), za vozilo koje je i "značajno gradsko" bih verovatno uzeo "klasičan" , a za pretežno vangradsko vozilo bih verovatno bacao novčić izmedju "klasičnog" i onog sa (mokrim) dvostrukim kvačilom. Pa šta god da "padne". Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1580 Posted June 30, 2020 Ako je menjac za zenu, da uci da vozi i da je uglavnom po gradu, ne bih isao dalje od nekog cvt menjaca. A ako ti se ne svidja, onda neki menjac sa uljem, da zena moze da drzi kocnicu do besvesti. Tu opet dajem prednost klasiku Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6881 Posted June 30, 2020 A jel ima neko ideju, pošto apsolutno nemam pojma o automatskim menjačima, koji automatski menjač ide u Nissan Qashqai 2.0 150 ks, 2007 godište? Послато са SM-A715F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted June 30, 2020 CVT je u njemu.Sent from my SM-G950F using Tapatalk 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 30, 2020 Koliko znam nije CVT, vec klasican automatik sa 6 brzina, jatco ga pravi, a jatco je mislim nissanova firma.Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22610 Posted June 30, 2020 Jatco pravi CVT menjače. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 30, 2020 Pravi i obicne automatike.Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted June 30, 2020 Koliko znam nije CVT, vec klasican automatik sa 6 brzina, jatco ga pravi, a jatco je mislim nissanova firma.Послато са Mi MIX 2 помоћу ТапатокаU 2011. godištu (koji je samo restyling ovog) je CVT, vozio ga Sent from my SM-G950F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6881 Posted June 30, 2020 Cvt je, sad kad sam iščitao kako funkcioniše, siguran sam.Послато са SM-A715F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 30, 2020 Nazalost niste u pravu za 2.0 dci Cvt nissan qashqai jatco postoji, ali samo kod benzinca u tim godistima Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted July 1, 2020 Sretnem danas bivšeg kolegu ... Reč po reč i dodjemo i do teme kola, šta danas vozi, ali i šta je bilo sa prethodnim kolima, za koja znam šta su bila ( Jeep Compas ). Kaže prodao ga je pre oko 4 godine, jer ga je "urnisao". Poslednji "zajeb" u nizu gafova ( na oko 95 kkm ) je bio kvar automatskog menjača. Remont automatskog menjača je platio ( u Sopotu ) 2.500 evra (a nov, sa zamenom, u ovl. servisu je navodno imao cenu 9.000 - ako ne laže) , posle čega je prodao ta kola. A i pre toga su ga ta kola mučila. Deo toga mi je pričao i ranije, a danas ukratko ponovi: najpre alternator ( na 35 kkm ), onda papučica gasa ( na 45 kkm ), pa prezupčio ( na oko 60 kkm ). A automatski menjač ga je "dotukao". Čuo sam i ranije da je taj majstor u Sopotu baš dobar "lekar" za automatske menjače. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted July 1, 2020 Ako neko slucajno udje u ovu temu, taj automatski menjac nema da kupi dok je ziv Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6881 Posted July 1, 2020 Ovaj na Qashqaiu radi odlično, urađen mu servis kad je kupljen, na satu stoji 180k km al verujem da je daleko veća kilometraža. Ja ga vozim onako normalno I potrošnja je oko 9.5l a gospođa kad vozi, potrošnja 11.5l, samo da se stekne slika da ga ona žustrije vozi.Od automatika u okruženju, tri drugara voze, nikad problem, a jedan ga BMWu bogami ganja pošteno, čipovan dva puta, dušu mu vadi I nije se raspao. Послато са SM-A715F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites