Jump to content
FAS Goran
srdjos

Dekarbonizacija motora

Recommended Posts

Mislim da je dekarbonizacija bitna, i da ima efekta na benzincima sa direktnim ubrizgavanjem. 

Ja sam na mom traktorčetu odradio kod ovih iz klipa, bilo je na satu oko 200.000km. Nisam primetio bilo kakvu razliku. Isto troši, ista maksimalna brzina, isto radi.

Možda ima veze to što ja pržim auto, tj svaki dan on popije svojih 4000rpm, ponekad i 4800rpm. Inače ne davim sa vožnjom na malom broju obrtaja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da živnem malo ovu temu.

Tražeći na netu, bilo kakav podatak, o

bilo kakvom dokazu, uspešnosti dekarbonizacije, nisam našao apsolutno ništa.

Prosto je neverovatno, da ni na sajtu firme, čiji je klip ovde postavljen, nema apsolutno ništa, niti jedna jedina slika unutrašnjosti motora, pre i posle tretmana.Apsolutno ništa.Nije me mrzelo da ih okrenem na telefon, i da ih pitam ,da mi prezentuju bilo kakav opipljiv dokaz.Odgovore koje sam dobio, od inače ljubaznog momka, bili su gomila gluposti.Na pitanje gde su dokazi, odgovor je bio, da su korisnici zadovoljni ,i da je to najbolji dokaz.Kako on reče, neki dolaze više puta, i to je dokaz da to valja.Kako on kaže, radi im mirnije na leru.Možete misliti, pa moj opitni benzinski auto, ima 22 godine, i miran je ko' bubica na leru, pre će biti da su njihovi motori neispravni.Mislim da me nije razumeo, šta to znači placebo efekat, kada mu ga spomenuh. Još jedanputa sam ponovio isto pitanje, gde je dokaz za smanjenu potrošnju goriva, gde je dokaz da su se sa vrha klipa ili čega već, skinula garež.Odgovor je ovoga puta bio još besmisleniji, tipa da je sagorovenja benzina, i dalje velika misterija za nauku, i da je potrošnju nemoguće tačno odrediti,odnosno izmeriti.Ostao sam bez teksta, definitivno.

Na mom autu sam, tačno u kapljicu izmerio potrošnju goriva, tako što sam deset puta vozio deset različitih maršuta kroz grad, i deset puta sam namerno ostajao bez goriva, kako bi tačno saznao pravu potrošnju, odnosno, da znam tačno koliko mogu da pređem kilometra, sa tačno definisanom količinom novca/benzina.Sve ovo u nadi ,da se spremim za tretman, odnosno da utvrdim, da li je smanjenje potrošnje goriva uopšte moguće.Posle njihovih odgovora, ja sam u dilemi da li uopšte da radim dekarbonizaciju, jer ozbiljno sumnjam u sve njihove iznešene tvrdnje.Sliku unutrašnisti motora, pre i posle, još nisam pronašao.Ovde ne mislim na usisnu granu,egr ,već samo na stanje unutar cilindra, baš onako kako se vidi na onom njihovom animiranom klipu, za decu do 7 godina, koji im stoji na sajtu.

Ako kojim slučajem, baratate nekim opipljivim činjenicama, napišite nešto.

 

 

 

 

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino da kupiš neki bolju endoskopsku kameru, i da se sam uveriš. Drugar je pre neki dan kupio Golf 6 GTi 2.0TSi, koji ima direktno ubrizgavanje, i generalno ima problem sa karbonizacijom, ali na ventilima. Mislim da će uraditi mehaničko čišćenje ventila, sprejem i bakarnom četkicom ili sunđerom za sudove ili slično. Naravno usisna grana mora da se skine....

Ja mislim da su to sve prevaranti sa tim HHO generatorima, jer kao što si video, namerno neće da prezentuju bilo kakve opipljive dokaze.

I dalje stojim pri stavu da je Italian tuning najbolja stvar za zdravlje motora.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za savet.Snimanje kamericom je već zakazano kod drugara, zaboravih da napomenem.

Tvoj drugar, nije razmišljao o dekarbonizaciji, ili je odustao, pod teretom nepostojanja dokaza o uspešnosti iste?

 

Bas lepo da si se setio Italian Tune up-a.

U linku dole ispod,je lepo objašnjeno,kako se karbin taloži, i šta je potrebno da on nestane, i naravno da li Italian mod tu pomaže.U dnu klipa,se nalaze naučni radovi vezani za nastanak karbona, i sve u vezi sa tim.Moj zaključak je, da ovi naši dekarbonizeri, nisu pročitali, ni jedan red pomenutih naučnih tadova,jer da jesu, verovatno bi ceo svet već pričao o njima,i njihovom izumu.

 

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, pitaću ga. Auto mu je relatino malo prešao, 120000km, ali je to TSI, i svašta je moguće. U svakom slučaju, jedva čekam da vidim tvoj rezultat.

Ja posle dekarbonizacije, kao što sam napisao, nisam osetio neko poboljšanje i smanjenje potrošnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je link, treba ga pažljivo odgledati.Vrlo korisno i poučno.Ja sam sada ,sve više i više ubeđen,da je sve to jedna velika šarena laža,jer je za tako nešto potrebna temperatura od 325 stepeni, a ne njihovi izumi, koji nisu dokazivi,ili su oni toliko nesposobni da nas uvere u suprotno.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ovde izmereno koliko se dobije snage nazad dakarbonizacijom motora



Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

U novom broju sat + baš su pisali o dekarbonizaciji uradjena su merenja na 2 pikapa pre i posle pa evo slika možete da pročitate 

IMG_20190530_185851.jpg

IMG_20190530_185900.jpg

IMG_20190530_185806.jpg

IMG_20190530_185736.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za link.

Konačno nešto konkretno i opipljivo.Ostaje nam još nekoliko nedoumica, tipa da li postoje razlike u efikasnosti, između samih uređaja za dekarbonizaciju, između ovih Hrvatskih, i naša dva proizvođača.Slike samog motora , pre i posle i dalje nemamo, odnosno, ne znamo, da li je tretman očistio baš sve, ili je nešto ostalo ,i koliko je toga ostalo, ako je ostalo.

Sve u svemu, ostvaren je pomak, u sagledavanju ove tematike.

 

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja saznanja do sad:

1. Svaki benz sa direktnim ubrizgavanjem je podložan stvaranju naslaga karbona, pogotovo od aktuelnih koji imaju obavezno i recirkulaciju gasova, ali ne zbog ekologije, nego zbog anti-knock mehanizma

2. Motor koji se vozi van režima radne temperature uglavnom, na kratkim relacijama, je kandidat za naslage takođe

3. Motor koji se vozi normalno i ima usis u glavi, što je i dalje slučaj sa većinom atmosferskih i turbo benzinskih motora danas, nema izražen ovaj problem, ukoliko se ne koristi kao pod 2)

4. Dizeli su mi potpuna nepoznanica, tj. obavezno im se zaprlja EGR i zbog njega usis, ali s obzirom da su po pravilu sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar i nema ništa drugog sem vazduha da čisti usis i ventile, čini mi se da su takođe idealan kandidat za problem?

5. Ovaj proces nisam nikad radio na svojim automobilima i ne znam iz prvog lica benefit, kao ni velika većina ljudi. Proizvođači ne ohrabruju, niti obeshrabruju dekarbonizaciju. 

6. Izraz "Italian tuning" je nastao kao posledica stavljanja motora u malo žešći režim, kako bi se uklonile naslage karbona i vratila projektovana snaga motoru.

7. Sam proces sigurno ne šteti motoru.

8. Na TSI motoru koji bih kupio uz polovan automobil bih definitivno uradio dekarbonizaciju. 

9. Kad je visoka vlažnost napolju i toplo vreme, uz malo žustriju vožnju bi trebalo da se postiže sličan efekat. To jest, automobil koji se normalno koristi u svim uslovima i često, najverovatnije u ciklusima dobija karbon naslage i čisti ih sam, zavisno od režima, spoljne temperature, vlažnosti, itd...

 

https://www.aa1car.com/library/intake_valve_deposits_gdi_engines.htm

 

Ventile i usis je definitivno moguće pregledati endoskopom, tako da bi trebalo da postoji masa slika poput ovih iznad na internetu. 

 

Zanimljiv klip:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora da bude pozitivnih efekata, pod uslovom da uopšte mogu da se uklone tako naslage, bez otvaranja i mehaničkog čišćenja. Ako postoji način da snimiš motor nekim endoskopom pre i posle, znaćeš da je nešto urađeno.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, ovako da malo ozivim temu sto se kaze i da kazem koju rec na temu dekarbonizacije:

Dok sam vozio puno 1.2 16V pre nekih 7-8 godina, drugar i ja smo napravili HHO generator (ima dosta materijala i prodacuna sta i kako, najbitnije je koristiti ogovaracuji pdcinkovani lim sa odredjenim procentom srebra...i ostalo je klasicna dijaliza vode koja se odvija tako sto se sam uredjaj prikaci na akumulator i vuce nekih 5-10A, ne secam se tacno koliko je moj uredjaj vukao, ali znam da smo merili kolicinu HHO praskavog gasa koji je 40X zapaljiviji od plina, pravio je oko 1L na 1 minut i to se direkno ubacuje posle filtera vazduha na usis, tako da se dobije bogatija smesa HHO + Vazduh....da ne duzim posto je opirna tema...) Punto je radio vrlo tiho, na tehnickom pregledu nisu mogli da mi izmere nista na aparatima, i secam se da su se cudili da im bas 0,00 prikazivalo za kolicinu CO2 ako se to meri...auto je imao malo veci obrtni momenat, sto je i logicno jer su cestice hho gasa mnogo sitnije od onih cestica bezina koje se rasprse kroz diznu i veze se za njih i dobija se potpuno sagorevanje, tojest iskoristava se puni potencijal uspricanog goriva...ovo pricam iz iskustva....

E sad, nedavno sam kupio GP 1.3 mjtd i posto je uvoz iz holandije, dimi na nekih 2k-2,5k obrtaja kad ga stisnem....verovatno ima nekih problema koje cu tek da otkrijem ( dizne, egr, opste stanje motora mi nepoznato, presao sam tek nekih 500km) ali sam otisao i uradio dekarbonizaciju ovde u Subotici, gde koriste neki HydroJet aparat...uglavnom na moj motor covek je podesio struju od nekih 180A, sto mi deluje puno, ali amperazu prilagodjava tipu motora za koji se koristi, klasika, tutnuo je crevo u motor posle filtera i auto radi na leru i upumpava HHO (ne znam koliko litara/min) i to traje sat vremena...

E sad utisci posle dekarbonizacije: Ako je motor u dobrom stanju i nema nekih vecih problema ( nemiran rad na leru, pojacano da dimi itd...) onda promene nece biti drasticne, zapravo drasticnih promena nema, ali ima skoro sve ono sto oni tvrde, samo to nije tako kao nebo - zemlja razlika, zato mozda ljudi ne primecuju promenu, kod mene konkretno motor tise radi, nema onih ostrih visokih tonova karakteristicnih za dizel, sto je imao ranije, i manje dimi ocigledno, posto znam kakav oblak izbacujem kad se turbina aktivira, pratim to skoro redovno u retrovizoru, potrosnja se nije promenila znacajno, mozda nekih 0,5L po bordu, ali kazem, ne vozim dovoljno dugo auto da bi mogao i to da procenim, pa uvek ima crv sumnje da je i placebo ukljuce nakon nekog uradjenog posla oko auta, ako nije drasticna promena.

Eto toliko, sto se kaze ne moze da skodi, a nekome pomaze vise ili manje.

 

P.S.

Mislim da cu se odvaziti u pravljenja HHO i na ovom malom dizelu koji sad imam bas da vidim koliko ce uticati na sam motor i izduvne gasove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta dekarbonizacija uradi na ovakvim i slicnim naslagama...?

 

image-0-02-05-67724e3ac423e9d169d5d04f433b3ec45b6fc3cb7e8ce86524d0c200fb85d7db-V.thumb.jpg.c055dd74e12de99df72c354c5357b557.jpg

 

Ako im uradi nesto, gde to razgradjeno zavrsi, jer ako sam razumeo dobra, ta dekarbonizacija "prolazi" kroz kompletan sistem ubrizgavanja (a i kako drugacije)?

 

Ako dekarbonizacija ipak takvim naslagama nista ne uradi, onda je to jedno...

 

images.thumb.jpg.34a620cac093cbb46a38ff8073049e70.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosli vikend uzeo nove gume i ajd kad rade i dekarbonizaciju daj da odradim kad je auto vec na kanalu (Lancia Delta 2.0mjet). Pre par meseci ocistio usis i egr tako da nije bilo nekih bojazni od otpadanja velikog dela cadji kroz usis. 

Posto sam radio i na prethodnom autu odradio dekarbonizaciju (Fiat Marea 1.9jtd), znam da ne mogu nista preterano ocekivati od svega ovog a isto tako da se nista ne moze s*ebati toliko. 

 

Evo posle par dana voznje primetan je tisi rad motora, tise paljenje ujutru, manje se stresa prilikom paljenja... Onaj deo za smanjenje potrosnje, to ne mogu da komentarisem i mislim da ne utice drasticno na potrosnju. Dizne sam prekontrolisao preko MES-a posle dekarbonizacije (nisam se setio i pre da odradim to isto) i sve ok, u granicama normale. 

 

U svakom slucaju, identicno iskustvo kao i prvi put, tisi i uskladjeniji rad. Za ostalo pratim, ali ne ocekujem neko drasticno smanjenje potrosnje. Cak i ne ocekujem smanjenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontam da dizeli imaju bolji dobitak ne nesto preterano al makar nesto mizerno , na benzincima sumnjam da bilo sta pomaze sem fizickog otvaranja i ciscenja svega  ... nikad to nisam ni radio masina 97mo benzin atmo ni trun garezi do dana danas, povremeno pun gas i to je to , jos malo pa popove da zovu da im osvesta motor da dobiju par konja i to :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja moram svakako. Non stop, 6 dana u nedelji po osam sati u saobracaju. Kreni, stani, kreni.... Ovako zagrejem sve to fino, izbacim nakupljeno i pravo sa auto puta na tehnicki. Mada svakako je u planu, otvaranje,vadjenje,zavarivanje i teraj... I ne bih rekao da je mizerno. Do Ikeje je dimio fino, nazad nista... E sada da sam oterao tako, ne znam bas.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi zima je , mora da dimi pogotovu ako imas dpf i ili katalizator u njima se nakupi kondenz ,ali ako je crn cadjav onda gledas detaljno do klipova, karike pogotovu , dizeli su to uvek cadjave i kod njih je nezgodna vizuelna dijagnostika

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...