srdjos 1599 Posted April 5, 2015 Postalo popularno u zadnje vreme: http://www.hho.rs/novosti/dekarbonizacija-motorahttp://www.polovniautomobili.com/auto-delovi/5091115/dekarbonizacija-motora čak i u onoj engleskoj emisiji Wheeler Dealers koriste tu mašinu i to na Jaguaru: Kako kažu vaša iskustva, mišljenja oko ove tehnologije? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 5, 2015 Moje misljenje...preventiva, ne moze da skodi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted April 6, 2015 Nisam bas siguran da bi dozvolio da mi neko to uradi sa motorom, sta se desava tokom tog ciscenja, kako reaguju svi elementi motora... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted April 6, 2015 (edited) Ako je samo vodonik nema sta da smeta...e samo da li moze da odradi to sto kazu...... Edited April 6, 2015 by Zhorz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted April 6, 2015 I da li prilikom tog procesa dok razlaze karbon (smolu) iz usisa moze da se odvali neko vece parcence pa da uleti unutra? Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1599 Posted April 17, 2015 Ha, vidis, dobro pitanje, valjda to rade postepeno, ne ubacuju odmah velike smese vodonika da sve pootpada jer proces traje od 30min do 1hOvo je kao fazon ciscenja usisa bez rastavljanja što nimalo nije loše, samo je pitanje koliko je efikasno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1599 Posted April 17, 2015 (edited) U heb'o ih patak, pa obicna voda ali 'ladno. Sipaju lagano iz case.Samo što je voda H2O a ne H2 (vodonik) https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HG4KJ5arQd4 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eZDISp2pdSo Edited April 17, 2015 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted July 13, 2015 Krenulo i kod nas da se radi.Evo iskočila mi FB reklama za ovu stranicu:https://m.facebook.com/DeCarbonizacija.Motora.Carbon.CleaningCena za autmobile do 2000 kubika je 3000din.Ako ovo radi posao, stvarno nije mnogo para. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted July 13, 2015 Da mu dam 3000 da mi sipa vodu u motor?! Neka hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 539 Posted July 13, 2015 (edited) U heb'o ih patak, pa obicna voda ali 'ladno. Sipaju lagano iz case.Samo što je voda H2O a ne H2 (vodonik) Ubrizgavanje vode (kontrolisano!) u motor nije nova pojava - jos ih je lovacka avijacija koristila u drugom svetskom ratu kad su bili potrebni nagli zahtevi za dodatnom snagom, posto se voda ovde ponasa kao interkuler i omogucava upumpavanje jos vece kolicine goriva u komoru za sagorevanje. Moguce je ubrizgavati vodu i pri krstarecim brzinama kad se dobija nesto malo bolja ekonomija (km/l). E sad, primeceno je da ekspanzije vode u vodenu paru u komori za sagorevanje ima i "nuspojavu", a to ciscenje unutrasnjosti od ugljenih naslaga i koksa. Po principu pranja automobila, tepiha i cega-sve-vec vodenom parom.Ponovo se pokrece komercijalizacija ovog sistema, evo BMW se trenutno bakce time: http://m-power.com/_open/s/varlink2.jsp?id=3301〈=en Problem je sto to iako je pilo vodu pre 20 godina, sad vec jako lako i brzo moze da zapusi katalizatore i DPF filtere (kojih nije bilo u to doba), pa ne bih bas praktikovao u svom motoru. edit:Nekontrolisano usisavanje vode vodi do hidro soka motora... pa pa radilici.... edit2:Ko ne veruje da para ne pere unutrasnjost motora, nek pogleda neki motor koji je otvoren jer mu je probio dihtung... Sticajem okolnosti, na Ladi mi je jednom probio dihtung na jednom od klipova i to od komore za sagorevanje ka kanalu za vodeno hladjenje, te je dolazilo do mikro curenja rashladne tecnosti u cilindar. Taj cilindar je bio cist kao suza u odnosu na ostale (celo klipa i pecurke ventila KA klipu). Edited July 13, 2015 by ostoja Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted July 13, 2015 Ovi koriste gas, kiseonik i vodonik. Fora je da se on veže za ugljenik i pretvara ga u gas i onda sve to leti napolje.Iskreno ne znam da li je u pitanju mlaćenje prazne slame ili stvarno ima efekta.Prema njihovim rečima, ako im je verovati, ne šteti dpf-u i katalizatorima, čak i njih čisti, jer prolazi isti gas tuda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 539 Posted July 13, 2015 (edited) HHO generator, samo van auta . edit:S tim sto HHO u kolima toliko malo gasa proizvodi u jedinici vremena, da se ovaj proces odigava zapravo hiljadama kilometara voznje, a u servisu to sabiju u pola sata do sat intenzivnog ciscenja. Ovo prvo mi zvuci sigurnije.... edit2:I ovim se ne ciste usisni ventili kao sa onom hemijom iz prvog video klipa. Onde hemiju dizna prska po/ispred usisnih ventila, pa se ciste i oni...Ubih sa ovim editima Edited July 13, 2015 by ostoja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted July 13, 2015 Radije bi rasturio motor i ocistio ga.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 539 Posted July 13, 2015 Ko ima alat, znanje I VREME - svakako da je bolje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3442 Posted July 13, 2015 Ugradite plin, TNG! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 539 Posted July 13, 2015 I od plina se prljaju usisni ventili (preko uljih para koje dolaze od ibera). Cak mozda i vise, jer nema benzina da spira stroku . U principu dok ide i ne stuca - radi. A sta radi to se ne popravlja 1 DavdoZo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3442 Posted July 14, 2015 Stručno, šta reći. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1599 Posted July 14, 2015 Stručno, nema šta. Kad mom majstoru spomenem čišćenje usisne grane, počnu da sevaju objašnjenja bolji nego kod bilo kog prodavca :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
ostoja 539 Posted July 14, 2015 Ja sam na Ladi cistio usisnu granu (surak skinuo dizne da ih odnese na ciscenje, pa dok sam besposlen sa raskupusanim usisom cekao da se vrati sa diznama). Benzinom, vrucom vodom pa mehanicki - krpicom na stapicu. Izaslo je crnila i masnoce, onako... solidno, al neku razliku u performansama nisam video... I dalje je isto vukla, isto trosila, vise je pomoglo ciscenje dizni da ne trokira na hladno na benzinu nego ovo sa usisnom granom. Sta znam, svakako da je bolje odraditi u uradi sam varijanti ko ima uslova i znanja i besposleno popodne...Ciscenje ventila bi dalo bolji efekat, skoro sam siguran, ali sam se plasio da ne upadne nesto u komore, a i nedostupno je dok je na kolima, a i ja nisam mehanicar . Evo neki ljudi cistili na FSI motorima, kazu da ima razlike: http://www.more-bhp.com/20tfsi_42fsi_rs4_carbon_valve_cleaning.html 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted February 17, 2017 Koliko vidim niko na forumu se nije javio da je to probao. Ja sam doduše stari šofer, ali otvoren i za nove tehnologije, tako da ću to uraditi danas. Javiću vam rezultate. Prepodne sam uradio jedno merenje koje će mi pomoći da vidim da li ću biti na dobitku. Izmerio sam da mom autu u najvišem stepenu prenosa treba 13,5 sekundi od 70 do 100. Merio sam što je moguće preciznije, u oba smera, kako bih eliminisao mogući uticaj vetra. Dekarbonizacija bi trebala da očisti motor i samim tim poboljša elastičnost, da mirniji rad i tako dalje. Ajd' da vidimo i to čudo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted February 17, 2017 Samo Aqua Viva! Čuo sam da ona najmanje suvog ostatka ima na visokim temp... Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted February 17, 2017 Od 70 do 100 za 13.5 sekundi?Kapiram da je greška u kucanju.Yugo 1.1 je elastičniji od togaSent from my F3311 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted February 17, 2017 (edited) Nije greska u kucanju, u petoj brzini to je to. U trećoj bi naravno bilo mnogo brže. Probaj s Yugom. To je situacija u kojoj su dizeli mnogo bolji. Verovatno bi ti imao bolji rezultat sa svojih 80 konja iako ja imam 103. Dobro, vozio sam na plinu, na benzin nisam probao. On 13.7.2015. at 5:20 PM, Mijailović P. said: Ugradite plin, TNG! Ugradio pre 5 godina. Edited February 17, 2017 by nesa 169 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted February 17, 2017 I kao što sam vam obećao - evo rezultata: Nakon dekarbonizacije auto je od 70 do 100 ubrzao za 12,8 sekundi, odnosno ubrzanje se popravilo za oko 6%. Ništa spektakularno, ali ipak vidljivo. To znači da će mi za istu brzinu trebati malo manje gasa, samim tim i goriva. Malo mirnije motor radi. U ovoj priči koliko sam uspeo da shvatim važi pravilo - što više gareži, to više koristi od cele igranke. To znači da bi poboljšanje kod dizela trebalo da bude veće. Baš pre mene je rađena Laguna DCi. Po meni svakako nema potrebe da o tome razmišlja neko čiji je motor prešao manje od 100.000 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1599 Posted February 17, 2017 S obzirom da je ta km retkost kod nas, znači dobar pos'o u najavi Quote Share this post Link to post Share on other sites