Jump to content
FAS Goran
srdjos

Dekarbonizacija motora

Recommended Posts

Nisam bas siguran da bi dozvolio da mi neko to uradi sa motorom, sta se desava tokom tog ciscenja, kako reaguju svi elementi motora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je samo vodonik nema sta da smeta...e samo da li moze da odradi to sto kazu......

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da li prilikom tog procesa dok razlaze karbon (smolu) iz usisa moze da se odvali neko vece parcence pa da uleti unutra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, vidis, dobro pitanje, valjda to rade postepeno, ne ubacuju odmah velike smese vodonika da sve pootpada jer proces traje od 30min do 1h

Ovo je kao fazon ciscenja usisa bez rastavljanja što nimalo nije loše, samo je pitanje koliko je efikasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U heb'o ih patak, pa obicna voda ali 'ladno. Sipaju lagano iz case.

Samo što je voda H2O a ne H2 (vodonik)

 

Ubrizgavanje vode (kontrolisano!) u motor nije nova pojava - jos ih je lovacka avijacija koristila u drugom svetskom ratu kad su bili potrebni nagli zahtevi za dodatnom snagom, posto se voda ovde ponasa kao interkuler i omogucava upumpavanje jos vece kolicine goriva u komoru za sagorevanje. Moguce je ubrizgavati vodu i pri krstarecim brzinama kad se dobija nesto malo bolja ekonomija (km/l). E sad, primeceno je da ekspanzije vode u vodenu paru u komori za sagorevanje ima i "nuspojavu", a to ciscenje unutrasnjosti od ugljenih naslaga i koksa. Po principu pranja automobila, tepiha i cega-sve-vec vodenom parom.

Ponovo se pokrece komercijalizacija ovog sistema, evo BMW se trenutno bakce time: http://m-power.com/_open/s/varlink2.jsp?id=3301〈=en

 

Problem je sto to iako je pilo vodu pre 20 godina, sad vec jako lako i brzo moze da zapusi katalizatore i DPF filtere (kojih nije bilo u to doba), pa ne bih bas praktikovao u svom motoru.

 

edit:

Nekontrolisano usisavanje vode vodi do hidro soka motora... pa pa radilici.... :)

 

edit2:

Ko ne veruje da para ne pere unutrasnjost motora, nek pogleda neki motor koji je otvoren jer mu je probio dihtung... Sticajem okolnosti, na Ladi mi je jednom probio dihtung na jednom od klipova i to od komore za sagorevanje ka kanalu za vodeno hladjenje, te je dolazilo do mikro curenja rashladne tecnosti u cilindar. Taj cilindar  je bio cist kao suza u odnosu na ostale (celo klipa i pecurke ventila KA klipu).

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi koriste gas, kiseonik i vodonik. Fora je da se on veže za ugljenik i pretvara ga u gas i onda sve to leti napolje.

Iskreno ne znam da li je u pitanju mlaćenje prazne slame ili stvarno ima efekta.

Prema njihovim rečima, ako im je verovati, ne šteti dpf-u i katalizatorima, čak i njih čisti, jer prolazi isti gas tuda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HHO generator, samo van auta ;).

 

edit:

S tim sto HHO u kolima toliko malo gasa proizvodi u jedinici vremena, da se ovaj proces odigava zapravo hiljadama kilometara voznje, a u servisu to sabiju u pola sata do sat intenzivnog ciscenja. Ovo prvo mi zvuci sigurnije....

 

edit2:

I ovim se ne ciste usisni ventili kao sa onom hemijom iz prvog video klipa. Onde hemiju dizna prska po/ispred usisnih ventila, pa se ciste  i oni...

Ubih sa ovim editima :D

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko ima alat, znanje I VREME - svakako da je bolje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I od plina se prljaju usisni ventili (preko uljih para koje dolaze od ibera). Cak mozda i vise, jer nema benzina da spira stroku :). U principu dok ide i ne stuca - radi. A sta radi to se ne popravlja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stručno, nema šta.

 

Kad mom majstoru spomenem čišćenje usisne grane, počnu da sevaju objašnjenja bolji nego kod bilo kog prodavca :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na Ladi cistio usisnu granu (surak skinuo dizne da ih odnese na ciscenje, pa dok sam besposlen sa raskupusanim usisom cekao da se vrati sa diznama). Benzinom, vrucom vodom pa mehanicki - krpicom na stapicu. Izaslo je crnila i masnoce, onako... solidno, al neku razliku u performansama nisam video... I dalje je isto vukla, isto trosila, vise je pomoglo ciscenje dizni da ne trokira na hladno na benzinu nego ovo sa usisnom granom. Sta znam, svakako da je bolje odraditi u uradi sam varijanti ko ima uslova i znanja i besposleno popodne...

Ciscenje ventila bi dalo bolji efekat, skoro sam siguran, ali sam se plasio da ne upadne nesto u komore, a i nedostupno je dok je na kolima, a i ja nisam mehanicar :).

 

Evo neki ljudi cistili na FSI motorima, kazu da ima razlike: http://www.more-bhp.com/20tfsi_42fsi_rs4_carbon_valve_cleaning.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim niko na forumu se nije javio da je to probao. Ja sam doduše stari šofer, ali otvoren i za nove tehnologije, tako da ću to uraditi danas. Javiću vam rezultate. Prepodne sam uradio jedno merenje koje će mi pomoći da vidim da li ću biti na dobitku. Izmerio sam da mom autu u najvišem stepenu prenosa treba 13,5 sekundi od 70 do 100. Merio sam što je moguće preciznije, u oba smera, kako bih eliminisao mogući uticaj vetra. Dekarbonizacija bi trebala da očisti motor i samim tim poboljša elastičnost, da mirniji rad i tako dalje. Ajd' da vidimo i to čudo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 70 do 100 za 13.5 sekundi?
Kapiram da je greška u kucanju.
Yugo 1.1 je elastičniji od toga

Sent from my F3311 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije greska u kucanju, u petoj brzini to je to. U trećoj bi naravno bilo mnogo brže. Probaj s Yugom.  To je situacija u kojoj su dizeli mnogo bolji. Verovatno bi ti imao bolji rezultat sa svojih 80 konja iako ja imam 103. Dobro, vozio sam na plinu, na benzin nisam probao.

On 13.7.2015. at 5:20 PM, Mijailović P. said:

Ugradite plin, TNG! emoji4.png

Ugradio pre 5 godina. :)

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kao što sam vam obećao - evo rezultata: Nakon dekarbonizacije auto je od 70 do 100 ubrzao za 12,8 sekundi, odnosno ubrzanje se popravilo za oko 6%. Ništa spektakularno, ali ipak vidljivo. To znači da će mi za istu brzinu trebati malo manje gasa, samim tim i goriva. Malo mirnije motor radi. U ovoj priči koliko sam uspeo da shvatim važi pravilo - što više gareži, to više koristi od cele igranke. To znači da bi poboljšanje kod dizela trebalo da bude veće. Baš pre mene je rađena Laguna DCi.  Po meni svakako nema potrebe da o tome razmišlja neko čiji je motor prešao manje od 100.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...