Jump to content
FAS Goran
zaczg

Lancia Lybra 2.4 JTD - check engine lampica / trza na 1.500 obrtaja

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

musica zbog koje volimo Lanciju, zar ne? 

 

Sto sam sve napravio:

- ocistio EGR ventil 

- upalila se check engine lampica, dijagnostika je rekla da je nesto lose na turbini, da skratim pricu, glupa vakum cjevcica je bila puknuta, nakon zamjene sve ok

 

Simptom:

- auto vuce bez problema, ne osjetim gubitak snage

- postize 180 km/h bez problema

- ponekad, kada je stisnem, od mirovanja ili spore brzine, znaci 60 km/h, gas stisnem, iz 3. ubacim u 4. brzinu, nakratko mi se upali check engine lampica i ugasi.

 

Da li je netko imao slicnu situaciju? 

 

Dijagnostika nista ne pokazuje, jer lampica ne gori, samo se nakratko upali i ugasi. Ponekad ako nakon toga ubacim u 5. brzinu , osjetim gubitak snage nakratko, kad se ugasi, auto ide kao nov.

 

Hvala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li gledao parametre za protokomer?
Pitam to na osnovu iskustava sa ove teme:
https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42444-stilo-19-jtd-mjet-gubi-snagu/page-3
 
 

Na Engleskom Fiat forumu su se javljali sa slicnim problemima. U vecini slucajeva = MAF senzor


Isti ili slican problem. Elem gubitak snage se desava na sekundu u zavisnosti od opterecenja i koliko je pedala stisnuta, odnosno od 1800o/min do 2800o/min. I PROBLEM RESEN, samo ciscenjem kontakta na protokomeru!!!
 
Godinu dana sam se mucio, stim sto meni nije prijavljivao gresku rada motora, bio sam i na dijagnostici, nije bila ni jedna zapamcena greska!
Cistio sam MAP senzor, EGR ventil, menjao filter goriva, dodavao aditive za ciscenje dizni u gorivo, produvavao ga na autoputu, i na kraju skinuo protokomer, dao kolegi da ga pregleda, nemojte dzaba da ga otvarate unutra je sva elektronika zalivena u plastiku. Covek ga otvorio, video da nista ne moze da uradi, ocitio kontakte i auto proradio.
Sa sreco svima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti puno, kako nema povijesti gresaka, ispada da je sve ok. Niti jednom nije rekao MAF senzor. 

 

Idem onda cistit kontakt na MAF senzoru, ako to ne upali, narucit cu novi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocistio kontakt na MAF senzoru, simptom se opet pojavljuje. Vuce fino, 1. brzina, 2. brzina do kraja, 3. brzina na 4.brzinu upali ce lampica, auto izgubi snagu, lampica se ugasi.

 

Evo sad sam se vratio s autoputa, 140-150 km/h, 5. brzina, 3.000 okretaja, odrzavam brzinu, a Check engine lampica se upali, i nakon 10-tak sekundi ugasi, u ne toliko istim intervalima.

 

Ne mogu otic na dijagnostiku kad mi lampica ne gori i nista ne pokazuje.

 

Da kupim novi MAF? Ima ih po 50-80 USD na eBayu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je najverovatnije u MAP senzoru na usisnoj grani . Imao sam problem na mojoj Libri. Problem je resen sa diagnostikom fiatecoscan. Moraš da voziš kola sa zakačenom diagn. i da pratiš parametre tokom vožnje. Konkretno pritisak turbine koji ide i do 2000 mbar zna da zastane prilikom ubrzanja gde se vidi da nema podizanja pritiska na diagn. i tada se pali check lapica. To mi je bilo dovoljno da se odlučim da kupim novi MAP senzor. Posle ugradnje novog :bolje prima gas i manje dima u ubrzanju.(p.s. nemoj sam da voziš i gledaš u komp. bolje je imati nekog pored sebe da to isprati) Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na savjetu! Da, dobro si opisao sto mi se dogadja. Samo da potvrdim, MAP i MAF su zapravo iste stvari? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodjer imam pitanje, ako pricamo o MAF-u / MAP-u , trenutno imam na autu ovaj:

0281002309

 

Na eBayu sam nasao:

http://www.ebay.com/itm/FIAT-LANCIA-MASS-AIR-FLOW-Sensor-METER-MAF-1-9-JTD-99-/200620883328?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2eb5efbd80&vxp=mtr

 

koji nema tu oznaku i samo dio ovog koji ima istu oznaku:

 

http://www.ebay.com/itm/MASS-AIR-FLOW-SENSOR-60816137-LANCIA-LYBRA-THESIS-1-9-2-4-JTD-FIAT-ALFA-TORX-/131035632282?hash=item1e8255129a&vxp=mtr

 

Pa sad ne znam koji da si uzmem. Prednost EU je sto ne moram platit carinu na to.

 

Hvala! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAP i MAF nisu iste stvari.

MAP meri pritisak u usisnoj grani a MAF kolicinu vazduha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, onda je to nesto sasvim drugo, gdje se on nalazi? Usisna grana gdje tocno? 

 

Hvala ti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakačiš dijagnostiku,voziš sa zakačenom dijagnostikom i gledaš parametre uživo.Meni lici da je neko od usisnih creva probuseno.Tada protokomer meri kolicinu vazduha koja je prošla,a u stvari motor dobija dodatni vazduh na ostećenom mestu.Prekontroliši usisna creva od filtera za vazduh,do intercoolera(sam intercooler),do turbine,do usisne grane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam puno na pomoci, sad cekam vikend da radim malo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAP - Manifold Air Pressure. senzor pritiska u usisnoj grani i na nju se i postavlja. 

 

MAF - Mass meter Air Flow.  (protokomer) konstrukcijski se uvek postavlja na usisnu cev posle filtera vazduha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rijeseno, narucio novi, ovo je bio MAP na autu. :) 

 

20150526_194127.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa cuj, kostao je svega 14 USD, radije stavim novi, ovaj je ociscen, ali stoji za rezervu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja baš zbog toga što košta malo i pitam. Bilo je priče po forumu da su kolege kupovale MAP/MAF senzor za "sitne" novce pa se ispostavilo ili da u startu ne valjaju ili da brzo crkavaju.

Mislim da je baš naš cenjeni preCednik imao takav slučaj.

Jednostavno tvom nije ništa i samo ga treba sa vremena na vreme očistiti a o kvalitetu ne moraš da razmišljaš...no dobro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidjet cemo, lako ga vratim. :) Kopija je naravno kopija, no MAP nije rocket science, da se to lako skopirat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

Od ljetos mi automobil trza, npr. u 3. brzini na 1500 obrtaja... Trzanje je takvo da obrtaji počnu skakati i auto bukvalno kao da ide nazad-naprijed...
To se većinom dešava kad je hladan motor... Kada se ugrije, nekada se desi samo...

 

Da li znate šta je i do čega može biti?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio bih pritisak pumpe za gorivo u rezervaru,može biti da je sito zapušeno. I videti regulator pritiska goriva u CR pumpi,o ring gumice ili nećistoća.Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...