Jump to content
FAS Goran
aleksa blok45

Fiat 500L - zamena prednjih kočionih diskova

Recommended Posts

Koliko su uopšte "debele" nove prednje disk pločice kod 500L?

A, koliko zadnje?

Pogledah večeras i jedan prednji točak i deluje mi "na oko" da je to ok. Premerih i debljinu, ali, ne znam šta je debljina nove.

 

IMG_20200626_212641.jpg IMG_20200626_212735.jpg IMG_20200626_212216.jpg IMG_20200626_212258.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre su ti pločice,minimalna debljina prednjih je kad se poravnaju sa tim limčićem,kad se potroše taj lim dodirne disk i počne da grebe,i to je znak da su potrošene. Ja ih teram dok se potroše do prorezamada neke pločice nemaju prorez, pa menjam,zadnje lagano izdrže tri zamene prednjih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko su prešle te pločice? 

Deluju dosta dobre, u smislu da nisu mnogo potrošenje.

Na fotografijama se vidi onaj deo što je kao zasečen, to je debljina do koje se vozi, što znači da ovo može da tera još dosta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja danas premerih šublerom i ostale disk pločice i drugaru koji radi u jednoj radnji sa auto delovima poslah broj šasije, da nadje u bazi podataka pločice baš za njega i da vidi koliko su debele kao nove, ali, nije mogao ništa preko broja šasije (nešto je zezao sistem), a preko oznake modela automobila je pronašao nešto što možda jeste i poslao mi po dve slike ( i prednjih i zadnjih ), ali, ja ne ukopčah pouzdano debljinu, da li je 17,5 ili 20 mm :) Debil, pa to ti je  :)

@ortakov

Prešao je samo 30 kkm, a sve disk pločice (prednje i zadnje ) su "oko" 17 mm ( ili neku desetu iznad ili ispod ).

@Drasko bgd

Znam da zadnje "žive duže", ili 2:1 ili 3:1 (kako kome i kako kada) i ja ih u pravilu dosta dugo vozim na svim vozilima (jer ne vozim agresivno), ali, generalno, nisam za "cedjenje pakni" do kraja. Jer, u tom slučaju, kada su dosta potrošene, klipovi su dosta izvučeni, a ako su i tako i dugo izvučeni, (sezonu ... ) zna da ih uhvati spolja korozija (onaj deo koji je izvučen) i onda, kada i staviš nove pločice, i vratiš klipove nazad, može lako da se desi (kada vozilo udje u godine) da ti kočioni klipovi "ne rade" baš kako treba, da ne vraćaju kako treba. Možeš ti to da pokušaš da čistiš od korozije i da "razradjuješ" klipove, ali, dugoročno, to je izgubljena bitka. Koroziju da očistiš ne možeš (nikada) potpuno ... Prosto, kočionim klipovima "nije zdravo" da su jako dugo jako dosta izvučeni (posebno, ako strada ona kružna gumica, a i njoj vreme ide). Ima jedan "prevarantski" način da se pločica "cedi do kraja" ( a da je klip uvučen kao da je nova pločica ), ali ... Postoje limovi, u obliku pločice, debeli 1 ili 2 mm.

IMG-c2d3c1102b9911f5622203cc7b7652d6-V.jpg

IMG-5379138946a25a700679159b87f37e45-V.jpg

IMG-ba18760b11c1ac4de5a50295cf4adfc3-V.jpg

IMG-6efe5d68c48f92bd61d02070d6c2c569-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, kada bi mi u salonu dali da na miru pogledam na kolima sve što ja hoću, i onako kako ja hoću, od mene verovatno ne bi bilo srećnijeg čoveka ...

IMG_20200621_190516.jpg

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo osvežimo temu iščitah je al ne zaključig ništa, koliko na 500l običnu traju diskovi, raspon od do... Ja danas stavljao letnje gume i nešto gledam diskove, nisam ništa merio, al nešto mi deluju skinuti podosta za 30.000 bar po 1mm sa obe strane...

Sad nešto gledam neke podatke, min debljina diska je samo 2mm manja od debljine, nemoguće da samo 2mm je prostor koji se disk troši? 

 

Edited by Ivan
Izbacen dupliran deo posta, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pricamo o samoventilirajucim diskovima, raspon trosenja moze da bude i ispod 2 mm. Ne treba zaboraviti da je to ipak 10% "otanjivanja", a na komponenti koja mora da istrpi ogromne sile, ko zna koliko ciklusa grejanja i hladjenja... Na obicnim diskovima (zadnjim), te vrednosti znaju da budu i ispod 1 mm.

Evo ti primer za Nuova Bravo za koji imam konkretne podatke, a moze da ti bude neki reper za Fiat benzince u Compact klasi.

Prednji samoventilirajuci diskovi su nominalne debljine 22 mm. Minimalna debljine posle obrade ne bi trebalo da bude ispod 20.5 mm, a najmanja dozvoljena debljina je 20.2 mm:

 

Untitledp.png.006c76c1822d4196e37d3dbd627e0bb3.thumb.png.2e00238377c3fe9df588673f8994750a.png

 

Kod zadnjih, obicnih diskova - nominalna debljina na svim verzijama je oko 10 mm, minimalna debljina posle obrade 9.35 mm, a minimalna debljina 9 mm:

 

1459758298_Untitledz.png.a95108976a8f6a9ad7cf395092b56dec.png.9554bb3ed99fe4a1c2f367b906599521(1).thumb.png.8be341a017f12252c405f830b4b37b60.png

 

3 hours ago, djole81ar said:

Da malo osvežimo temu iščitah je al ne zaključig ništa, koliko na 500l običnu traju diskovi, raspon od do...

Nema nekog univerzalnog odgovora, najvise zavisi od stila voznje i kvaliteta komponenti.

Kocnica-gas voznja, tj. neracionalna voznja sa cestim ili nepotrebnim kocenjima dosta utice na trajnost plocica i diskova. Moze da zavisi i od odnosa kvaliteta diskova i plocica. Ljudi cesto hoce da ustede nekim jeftinim, bofl plocicama koje znaju da budu tvrde. Pa na taj nacin sebi u stvari nacine medvedju uslugu - em svo vreme imaju losije kocenje, uz dosta brze trosenje diskova koji onda logicno brze stizu na zamenu.

3 hours ago, djole81ar said:

al nešto mi deluju skinuti podosta za 30.000 bar po 1mm sa obe strane...

Znacilo bi da previse koristis kocnicu. Bolje ti to premeri precizno a ne odokativno ;) , 2 mm skinuti diskovi su vec za razmisljanje o zameni. A sto nije normalno za 2-3 intervala malog servisa, ako pricamo o normalnoj, svakodnevnoj voznji. Jesi li menjao plocice do sada i u kakvom su one stanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za vikend "premerih" prednje pločice na 500L ( oko 60,5 kkm ) i na CRV-u ( oko 31,5 km ).

I ispada da su se malo više potrošile prednje pločice na Hondi, nego na Fiatu ( mada se Honda uopšte ne vozi po gradu ).

Ali, zato su Fiatu "na oko" malo "potrošeni" i diskovi (Hondi ne ).

Ne znam "iz glave" koji su brendovi tih (jednih ili drugih ) pločica i diskova, ali, deluje da su na taj Fiat ugradjene malo tvrdje disk pločice. Ili mekši diskovi :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super si prošao, ja sam na 60.000km menjao drugi put pločice i prvi put diskove.

Elem, moj zaključak je bio da su malo loše projektovane kočnice i da se zato greju.

Originalne su bile  Galfer!!!

Ali pre nego što sam ih skinuo, naručio sam Galfer... i bile su odlične, takođe trajale 30-ak hiljada i naravno nisu se grejale i odlično kočile!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/20/2022 at 8:03 PM, Ivan said:
On 3/20/2022 at 3:56 PM, djole81ar said:

al nešto mi deluju skinuti podosta za 30.000 bar po 1mm sa obe strane...

Znacilo bi da previse koristis kocnicu. Bolje ti to premeri precizno a ne odokativno ;) , 2 mm skinuti diskovi su vec za razmisljanje o zameni. A sto nije normalno za 2-3 intervala malog servisa, ako pricamo o normalnoj, svakodnevnoj voznji. Jesi li menjao plocice do sada i u kakvom su one stanju?

Premerih diskove kad sam stavljao zimske gume (al sam ažuran, kad sam stavljao letnje sam se pitao koliko su se potrošili :) )  i tu su negde na 21mm ipak nisu još za zamenu kako je delovalo po risevima, tako da će dogurati verovatno do 50-60.000 ne više... Kažem tu negde oko 21mm jer ipak nije digitalni šubler, poturao sam dve matice da bih izmerio, oduzimao... ali bitno je bilo da vidim red veličina dal je bliže 20 ili 21mm

 

Verovanto se malo više koristi kočnica čim ima više brzina, prebaciš nekad bzv u veću brzinu, a mogao bi da isteraš u nižoj... A i motorno kočenje me je slabije koliko kod se trudim da ga korisitm ipak benzin, manji motor, teža karoserija za motor, menjač..., a naročito u poređenju sa prethodnim vozilom (stilo dizel 5 brz)  tako da mora više da se pritiska kočnica. 

 

I ne pogledah pločice :) ladno bilo kijamet za vikend... trebao sam na vreme dok je bilo lepo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nekoliko dana sam menjao prednje pločice i diskove po prvi put posle 90000km. Cena zamenskih je obično negde oko 3500-4000 (par pločica ili 1 disk) dok su cene originalnih astronomske (pločice oko 13000 i 1 disk oko 20000 !!!) . Ako neko mora da menja ove stvari neka proveri u AK Stojanov da li su pločice i diskovi još na popustu (pločice 8200/par i diskovi 7800/kom) pa neka iskoristi priliku za originalne delove po prihvatljivoj ceni :). Cena kompleta sa rukama izlazi oko 26000.

Edited by msrdjan1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno mislim da je bas mnogo. Galfer plocice (klasa iynad normalnih) sam platio 5800 i ekstra koce, na diskovima FREMAX koje sam predhodni put zamenio i mislim da ni oni nisu skuplji od ovih plocica. Cak i ako ne mozes sam da ih zamenis mislim da bi mogao da prodjes upola cene. Meni su se na 500L originalne plocice mnogo grejale, za ove Galfer (sada su promenili naziv) siguran sam da bolje koce od originalnih i da se drasticno manje greju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, msrdjan1 said:

Pre nekoliko dana sam menjao prednje pločice i diskove po prvi put posle 90000km. Cena zamenskih je obično negde oko 3500-4000 (par pločica ili 1 disk) dok su cene originalnih astronomske (pločice oko 13000 i 1 disk oko 20000 !!!) . Ako neko mora da menja ove stvari neka proveri u AK Stojanov da li su pločice i diskovi još na popustu (pločice 8200/par i diskovi 7800/kom) pa neka iskoristi priliku za originalne delove po prihvatljivoj ceni :). Cena kompleta sa rukama izlazi oko 26000.

Korektna cena za ovlašćeni servis.

31 minutes ago, Kosta Smosta said:

Iskreno mislim da je bas mnogo. Galfer plocice (klasa iynad normalnih) sam platio 5800 i ekstra koce, na diskovima FREMAX koje sam predhodni put zamenio i mislim da ni oni nisu skuplji od ovih plocica. Cak i ako ne mozes sam da ih zamenis mislim da bi mogao da prodjes upola cene. Meni su se na 500L originalne plocice mnogo grejale, za ove Galfer (sada su promenili naziv) siguran sam da bolje koce od originalnih i da se drasticno manje greju.

 

Ja pre pet godina platih za 308 mk1 "Galfer" diskove i pločice 13.500. Pre 5 godina. I sam ih zamenih tada. Danas to mora biti skuplje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poredjenja radi, drugar za C4 Cactus (da ne kazem C3) je posle 25 000km imao krive diskove i plocice?!

Cena 35 000 za prednji set. On tvrdi da nije nista naopako uradio da ih iskrivi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L 1.3multijet 95KS, 2017godište, trenutno je na blizu 50000 a kupljen je sa 48000 nedavno u Kompresoru. Na pregledu u servisu mi rekoše da na sledećem redovnom servisu moram menjati diskove i pločice napred, znači to će bti na nekih 60000. Pozadi su doboši, to je sve još u vrlo dobrom stanju.

 

Grande Punto 1.3multijet 75KS, 2009 godište, kupljen 2012 u Delti sa 44000km.  Posle par hiljada km sam već morao zameniti i pločice i diskove napred.  Doboši i paknovi pozadi su bili besprekorni. Sledeće pločice su menjane na oko 85000 pa opet pločice i diskovi na 120000 kad je rađen  i veliki servis, znači lanac i ostalo. Na 152000 sam zamenio pločice, pretpostavljama da će sledeća zamena biti diskovi i pločice. Paknove pozadi i sajlu ručne sam menjao na oko 110000, a na 152000 paknove, cilindre i doboše pozadi. Vratili me sa tehničkog jer je previše neravnomerno kočenje bilo pozadi. Reko kad već menjam sve pozadi, stavio sam i nove pločice napred, već su bile pri kraju.

 

Za  vožnju po gradu, rekao bih uobičajeno, ipak se tu stalno koči. Kreni stani vožnja, već sam tri puta zamenio set kvačila i donji nosač motora (reket) na GP.  Kvačilo izdržava oko 60-70000, ne više. Sama lamela je  uvek malo potrošena, izdržala bi sigurno mnogo duže, kvačilo se ponaša dobro u vožnji. Međutim, razglavi se  uvek prokleta korpa kvačila, i onda krči  menjač kad se ubacuje u rikverc. To je uglavnom problem leti kad je toplo, ili posle duže vožnje zimi kad se sve lepo ugreje. Ako je hladno, zimi, taj problem skoro nestane, ali člim malo otopli eto ga opet, i onda se menja. Inače ne držim stalno nogu na kvačilu, davno sam se odviko toga. 

 

Navodio sam kilometraže po sećanju, ne garantujem da su tačne baš potpuno (+- koja hiljada).

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros sam dobio ribanje od vulkanizera jer me pustio pre reda da bi se ispostavilo da je majstor koji mi je menjao pakne i diskove pre mesec dana zaboravio da stavi onaj šraf za navođenje i čovek je izgubio 10 minuta da sinhronizuje rupe za šrafove.

Jel znate kako se tačno zove ovaj šraf da bih našao negde da kupim?

Ne bih da negde na putu stanem pa da gađam rupe po mraku ili slično.

bad96f1f3d2f34c9acd074914e1ae6d6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 minuta!? Na mnogim modelima i nema taj šraf za navođenje.

Dok ne nabaviš taj šraf, drži šrafciger (veći ili srednji) u kolima, da sa njime centriraš rupe na felni sa glavčinom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada ti je usput, svrati na neki otpad i dace ti verovatno dzaba taj srafcic za montazu i centriranje.

Imas i jos bolju stvar, onaj (ranije crveni) produzeni sraf bez glave, iz fabrickog kompleta za zamenu tockova.

Usrafi se u rupu za felnu, nabaci tocak na njega, zategnu preostali srafovi, izvadi taj crveni i zameni sa pravim srafom.

Svakako bolje da taj srafcic postoji. Ali malo, s oprostenjem, k*ki taj sto montira, cuj 10 minuta :D. Verovatno standardna prica - vole da pljucnu po drugima majstorima da je*e oca, jer je svaki najpametniji.

Takodje, taj srafcic uopste ne postoji ako se vozi alu felna, pa kako svi mi amateri montiramo decenijama bez njega :) ... Centrirao sam felnu bez problema za par sekundi i bez tog pomocnog, crvenog srafa (ne vozim nikada celicare, pa samim tim nema nikada ni tog patrljka sa slike).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na celicnim felnama kod Brava su bile 2 rupe i na glavcini su bile 2 takve izbocine za navodjenje felne da lepo legne (mislim konkretno da je bilo pozadi, napred se ne secam). Iskreno mi je sluzilo i lako se montirao tocak bez ostalih delova iz alata.

Sad sa alu tako nesto nije neophodno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da je odvalio šraf prilikom zamene diskova jer sam našao parče unutra.

Takodje, nakon zamene diskova i pločica imam vuždanje iz točkova, najviše se cuje pri kocenju. Nisam mu reklamirao jer sam mislio nove pločice pa dok nalegnu, međutim 500km od tada i dalje se cuje.

Sumnjam da je oštetio ležajeve pri zameni diskova…svakako ću otići do njega kad budem u prolazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...