Jump to content
FAS Goran
aleksa blok45

Fiat 500L - zamena prednjih kočionih diskova

Recommended Posts

On 6/8/2020 at 9:39 PM, moron said:

Pri drugoj zameni prednjih disk pločica?

Ovo su trece plocice. prve na oko 30, druge na oko 65....

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes A klasa, nov.Automatik i fenomenalno opremi. Na 40000km oljuštio se vrh volana, ne žele da priznaju garanciju. Pločice i diskovi Prednji za zamenu. U BGu u ovlašćenom 73000 din, van BG oko 40000 din zamena.
Ako je kvalitet delova za Fiat upitan, šta da kažemo onda za Mercedes.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Zhorz said:

Ovo su trece plocice. prve na oko 30, druge na oko 65....

Prednje disk pločice na 30, 65 i 80 kkm? Dobro sam razumeo?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su u ovlascenom predlagali jos pre 15k km da zamenim plocice i diskove, kada sam oterao kod svog majstora, covek je pogledao i rekao da nema potrebe jos za zamenom. Ne osecam da imam nekih problema pri kocenju kao npr struganje i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/8/2020 at 9:39 PM, moron said:

Diskovi na 80 kkm? Pri drugoj zameni prednjih disk pločica?

Ništa čudno, mi smo na službenom menjali na 60 i kusur.Nema to mnogo veze sa kvalitetom delova, koliko sa kvalitetom vožnje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dzoni_Bravo said:

Ništa čudno, mi smo na službenom menjali na 60 i kusur.Nema to mnogo veze sa kvalitetom delova, koliko sa kvalitetom vožnje :D

Mislim da uticaj ima i servis gde se odrzava vozilo, u zvanicnim servisima uvek predlazu ranije da se menjaju delovi nego sto je potrebno, a posebno ako su sluzbena vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tog 500l voze dve devojke, koje se na kočnici spuštaju niz Bubanj potok, tako da ništa čudno nije što su tad menjani diskovi, jer su te kočne paljene X puta takvom vožnjom.Kad bi svi vozili isto i imali isti broj kočenja onda bi bilo ok razmišljati da je neki problem što neko menja na 90k a neko na 50k. 

 

Evo skoro se lagano spuštam niz Čestobrodicu kad smrde gurtne, reko nemoguće možda blokirale, izbacim se desno da stanem.Kad mi u dupetu novi Clio iz Atlantika, neka devojka se nabila iza mene i na kočnici se spušta :D E ti diskovi se menjaju koliko odmah, pa sve da su i par hiljada km stari. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljno je jos malo vise vode na putu, pa uz takvu voznju neretko dodje i krivljenje diskova :) . Pored spaljivanja, takodje jedan od razloga menjanja cak i novih.

Neko laicko pravilo je da se nizbrdo spusta onim stepenom prenosa kojim bi se i peo. A ako se vec ostrije vozi u takvim situacijama, koci se u serijama, kako bi disk stigao koliko-toliko da se ohladi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, i moj pokojni otac mi je još kao malom detetu stalno govorio: "Kojim stepenom prenosa uzbrdo, tim i nizbrdo"  :) I tog pravila se uvek držim, mada sam primetio da na istim nizbrdicama, ako se vrhu "otisnem" istom brzinom kretanja i istim stepenom prenosa (npr. ka Bubanj potoku, u četvrtoj, pri 80 km/h sa vrha), u onoj finalnoj desnoj krivini na dnu, neću imati istu brzinu kretanja, pri čemu ću neka vozila morati i pre te krivine "lepo da kočim", jer dobiju zaista veliko ubrzanje. Bio sam npr, malo razočaran kako na toj deonici 500L sa 1,6 MJ ima slabije mašinsko kočenje od starog 308 SW 1,6 HDI, ali, kad sam tuda počeo da vozim i CRVa (i na isti način), upitah se najpre da mi nije "ispao u ler"  :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato i napisah da je pravilo "laicko", tj. okvirno za neku kontinuiranu/prosecnu voznju.

Ako se ostrije i brze vozi, sve to naravno drugacije izgleda. Pogotovo ako se vozi neka Avala ili ovakva meni omiljena ex-YU rally deonica :D :

 

f9.thumb.jpg.31549fb3643da62fa2ae9742644a87c5.jpg df.thumb.jpg.4c85d4b384fed58824d78bbc42d8b945.jpg 7f.thumb.jpg.71334887f2e076609c3da1f1b0dca738.jpg ae.thumb.jpg.8475429aefe179414cb868526019a3df.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje nakon prebacivanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rdjave navike su čudo, pa i kada je u pitanju vožnja nizbrdo. Sednem ja sa jednim dobrim drugom, vozio sam se sa njim često, ali, nikada niz Avalu. On je niz Avalu sišao maltene ona cela 4 km "pod kočnicom" (jer je išao uglavnom treća-četvrta). Neverovatno... Sve bi mi to lakše palo - da nije vozio moja kola  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ja sam radio pogresno na Iriskom vencu sa autom od mojih :D Penjao se prvom-drugom, spustao se trecom-cetvrtom uz stiskanje gasa, ide brze nizbrdo nego po autoputu :D Bilo je brdo auta koji su odmah na pocetku nizbrdice popalili stop svetla :D Secam se Klia koji ono nije bukvalno krenuo 5m nizbrdo :D 

 

Poznaniku sam servisirao kocnice pre odlaska na more, zove on meni, objasnjava mi kako se ponasa, reko meni to ne izgleda kao da je nesto stradalo, kao da si pregrejao kocnice, reko kojim putem si isao, preko Bosne ili? Kaze on sad sam sisao sa Fruske gore :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, moron said:

Da, i moj pokojni otac mi je još kao malom detetu stalno govorio: "Kojim stepenom prenosa uzbrdo, tim i nizbrdo"  :) I tog pravila se uvek držim, mada sam primetio da na istim nizbrdicama, ako se vrhu "otisnem" istom brzinom kretanja i istim stepenom prenosa (npr. ka Bubanj potoku, u četvrtoj, pri 80 km/h sa vrha), u onoj finalnoj desnoj krivini na dnu, neću imati istu brzinu kretanja, pri čemu ću neka vozila morati i pre te krivine "lepo da kočim", jer dobiju zaista veliko ubrzanje. Bio sam npr, malo razočaran kako na toj deonici 500L sa 1,6 MJ ima slabije mašinsko kočenje od starog 308 SW 1,6 HDI, ali, kad sam tuda počeo da vozim i CRVa (i na isti način), upitah se najpre da mi nije "ispao u ler"  :)

 

Možda je prenosni odnos u menjaču malo problematičan kod 500L odnosno kako je uparen sa motorom, takođe mnogo zavisi i od guma i pritiska u gumama.  Moj je 1.3 mjtd (isto 500L) i meni je veći problem silazak sa Bubanj potoka ka Beogradu, odnosno isključenje kod groblja, ako ga nisam na vreme smirio greju se diskovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je moj otac rekao da kojom se brzinom penješ, tom se brzinom i spuštat (stepen prenosa). 

Ja brže vozim uzbrdo nego nizbrdo, uvek se vodim da u svakom trenutku mogu bezbedno da se zaustavim a ako je to nemoguće, da mogu bezbedno izletim sa puta (koliko je to moguće i ako je baš to jedino moguće rešenje).

Obzirom na moj stil vožnje, dosta umeren, blag, odnosno sporije vozim, meni delovi kočionog sistema baš dugo mogu da traju, ako su ispravni.

Dizel, 1,3 mjt koji sada vozim, dosta usporava, odnosno održava brzinu lepo ako se vozi u odgovarajućem stepenu prenosa. Dok benz, mora da se vrti puno i to čak nije garancija da će motor dovoljno da usporava vozilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je to sklonost ka idealizovanju prošlosti, ali, čini mi se da su nekada (jako, jako) davno, automobili imali daleko jače mašinsko kočenje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranije se mnogo sporije vozilo, Stojadin je navodno imao 55ks i 77Nm obrtni moment. Na autoputu nisam vozio često preko 100km/č jer, na svakoj blagoj krivini moraš da ga seckaš da bi ostao u svojoj traci. Drama je bila svako preticanje šlepera na putu za more po Crnoj Gori. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, motori se sada "slatko vrte" ... i od mašinskog kočenja uglavnom "ništa"  :)

Ponekada poželim da na automobilu imam moto retarder, kao kamioni. Jer, postoje deonice sa veoma dugim i jakim nizbrdicama, gde je mašinsko kočenje automobila realno dosta neefikasno, posebno ako si opterećen (motor se sam zavrti čak do kranice zelenog polja obrtaja, bezbroj puta mi se to desilo npr. u trećem stepenu prenosa ), a iritantno mi je veoma dugo držanje noge na kočnici ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam primetio da bukvalno, dok ne dođe do maksimalnog broja obrtaja, nema usporavanja. Recimo, kada se spuštam niz Debelo brdo, pored brane Rovni, u trećoj, tačno bi mogao da ide do maksimalnog broja obrtaja, ali i kada se tako vrti, mnogo lakše koči, verovatno je veći pritisak u servo uređaju pa je dovoljno samo po malo pritisnuti kočnicu, da se vozilo primiri i onda nema problema.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda nije red da ubacujem iskustvo sa Ideom, ali su motor i menjač isti kao na većini 500L-ova. 1.4 16v sa 6 brzina menjačem. 

Kupio sam je sa 70000km na satu i skoro novim pločicama. Sad ima 94000km i trebalo bi pri sledećoj zameni plocica  da se menjaju i diskovi. Kontam na oko 100000km. Uglavnom ne divljam i kocim lagano. Spust ka Bubanj potoku iz Bgd prodjem skoro uvek bez kočenja. Petom ili šestom brzinom gde obrtaji stoje na 2000. Redovno u srednjoj traci gomila njih ide 80kmh i koči svake dve sekunde. 

Meni skroz bez smisla.

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se desi da kocim :), jer izletim uzbrdo (ogranicenje 100 km/h), a i na usponu i na ravnom delu na vrhu se drzim do +20 km/h zbog presretaca.

Dodatno gledas da prodjes kolonu koja gnjavi u srednjoj traci i sa tom izlaznom brzinom dolazis na spust na kome je ogranicenje 80 km/h :) . Onda mora malo da se prikoci.

Da se razumemo, Sportak je zakucan za patos, tako da bez problema mogu da nastavim nizbrdo tako, samo ne bih bas da punim budzet ako ne mora :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto ne mogu da setim, ali ne menjam baš često delove kočionog sistema i svaki put kada sam ih menjao moglo je da se vozi još dosta. Na Puntu, na 80 000 km zadnje kočnice nisu nikada menjane a rade još uvek dobro. Napred su jednom zamenjene pločice diskovi nisu menjani (obični, nisu ventilirajući tj puni diskovi su u pitanju).

 

Najveći problem je kvalitet zamenskih delova. Za Opel sam kupio pozadi Brembo, trebalo bi da su original, ali, na kutiji, čini mi se, piše da su proizvedeni u Kini. Nema problema, nisu se iskrivili i sl. ali, opet, kad vidim Kina, uplašim se ko od Korone :) 

 

Mislim da ako diskovi u normalnoj upotrebi, traju manje od 80 000 km a verovatno i čitavih 100 000 km, onda je verovatno kontrukcijska greška, odnosno, nije prijalgođen materijal potrebama (na prednjoj osovini). To je u suštini realno, jer, većina ljudi na zapadu, prelazi oko 30 000 km godišnje a neretko i više i ako bi svake godine ili svake druge menjali diskove i pločice, to bi bilo neozbiljno.

 

Dobro bilo da čujemo još neko iskustvo, na koliko su menjali diskove i pločice (paknove pozadi) i za koji vremenski period na modelu 500L

Mada i tu ima razlike, neki imaju pozadi diskove neki doboše, a nisam siguran, da li su napred kod svih ventilirajući ili puni diskovi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć pogledah disk pločice na zadnjem levom točku. I delovaše da imaju "mesa" kao da su nove (posle 30 kkm). Moraću ovih dana da "pogledam" i ostale. 

IMG_20200624_213500.jpg

IMG_20200624_213449.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...