Jump to content
FAS Goran
aleksa blok45

Fiat 500L - zamena prednjih kočionih diskova

Recommended Posts

 

, ali kad god bi se obrati serviseru da se taj zvuk cuje isti je odgovor da je to normalno...trose se plocice od nekakvog su materijala pa te sitne cestice itd...

isti odgovor i meni davali, sto i jeste na kraju bilo jel je posle 200m prestao zvuk.....doduse posle 2=3000km opet se cuje

------------

gde se spominje da je goreo tocak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je taj točak goreo, zato je disk i stradao. Menjaju se u kompletu.

ne, nema veze zamena diskova sa pozarom koji sam imao,  diskovi su stradali jos ranije, kad sam bacio oko na uredno spakovane delove... prednje plocice su istrosene, otprilike do pola ili cak i manje, a na diskovima se tacno vide risevi (mala kruzna udubljenja) i to poprilicno se osete neravnine kad se prodje prstom...

 

jedino logicno sto se namece jeste da su lose plocice-tvrde uzrok stradanja diskova...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što ima riseve uopšte ne znači da su diskovi za zamenu. Pitanje je koliko su ukopani/potrošeni diskovi u odnosu na fabričku debljinu. Svaki disk će vremenom dobiti te riseve/kanalčiće koji deluju kao godovi na stablu drveta, njih pravi različita tvrdoća čestica u sastavu samih pločica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, i moj stric koji je mehanicar tvrdi isto, cak kaze da se ti diskovi mogu na strugu odraditi da budu kao novi...

al jbg. sta ja da radim kad u ovlascenom servisu kazu da su diskovi za zamenu i to me je kostalo 19.600,00din (zamena prednjih diskova i disk plocica i zamena zadnji plocica, radovi + materijal)

 

Dobro si opisao kao godovi na drvetu izgledaju, sad kakav je standrd kolika dubina tog risa moze da bude max, ne znam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad menjaš pločice diskovi se obrađuju, sve to ide do neke min fabričke mere / posle zamena diska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi... sknite nogu sa kvačila i problem rešen :D Što se diskova i pločica tiče, ja zaista ne pazim da ih sad ne znam nešto čuvam i šta ja znam... ali brate traju mi :D Sadašnji auto sam uzeo sa upitnim stanjem diskova i pločica (upitno stanje = nemam pojma kakvi su) i nakon 55.000km još uvek vozim iste i u servisu skoro rekoše da nisu još za zamenu, ali rekoše da će ići i pločice i diskovi pošto je su prethodni put menjane samo pločice. 

 

Evo, čim sam napisao počelo nešto da šišti pozadi... pogledam kad ono zadnjih pločica NEMA! :D A eto, u servisu nedavno rekoše samo vozi... debili, nemoguće je da su još i tada nisu bile za zamenu... :)

 

dovla, ovde je pitanje zasto se menjaju diskovi kad i plocice?!! 

koliko god da je vozio ne bi trebalo menjati diskove kad i plocice .

 

Za ovo se slažem, ali mogu postojati razni razlozi da se diskovi potroše kada i pločice ali mislim da se svi ti razlozi uglavnom svode na loš kvalitet, mada može biti i pregrejan od previše kočenja ili neke blokade... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad menjaš pločice diskovi se obrađuju, sve to ide do neke min fabričke mere / posle zamena diska.

 

Samo je moje pitanje smem li ja to raditi sam, mimo ovlascenog servisa za vozilo u garanciji...

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, i moj stric koji je mehanicar tvrdi isto, cak kaze da se ti diskovi mogu na strugu odraditi da budu kao novi...

 

Ne mogu da budu kao novi jer obradom ne mogu da dobiju milimetre koji su nestali (potrošeni).

Obradom se samo poravnaju, da opet može pločica lepo da nalegne i koči celom svojom površinom, i to je sve. Ali, to se u principu ne radi.

Može obrađen disk da izgleda lepo, ravno, da se sija...i onda na jačem kočenju pukne jer je bio pretanak. Majstori koji drže do sebe i svog rada neće ni da uzmu da obrade disk koji je već za zamenu (tanji od propisanog), jer sutra kad se nešto dogodi, kod njega će besan da dođe vlasnik (ako preživi), misleći da mu je taj majstor ustvari nešto zeznuo.

 

Takođe, svi ovlašćeni servisi se drže ''ko pijan plota'' pravila o minimalno dozvoljenoj debljini diska, i čim padne ispod toga oni kažu da su za zamenu. Npr. neki disk je nov debeo 22 mm, a menja se kada se istanji do 20,2 mm. Dakle, ne dozvoljava se ni da se istanji (potroši) za cela 2mm, nego manje od toga. Istina je da ipak većina ljudi vozi to još malo, tj. ima tu ''još mesa''.

 

Kad menjaš pločice diskovi se obrađuju, sve to ide do neke min fabričke mere / posle zamena diska.

 

Samo je moje pitanje smem li ja to raditi sam, mimo ovlascenog servisa za vozilo u garanciji...

 

Ne.

Ne radiš ništa jer realno nećeš ni morati da obrađuješ disk ako on već tada nije za zamenu.

Tim putem se krene obično onda kada je disk već deeeebelo ukopan, ali tada je već za zamenu...ali neki ljudi, da bi uštedeli, uzmu i obrade takav disk (naprave ga da ponovo bude ravan), i voze. Međutim, on je pretanak i može da pukne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi kod mene doslo vreme da zamenim zadnje plocice. Odem do AK Kompresor cirka 10500din sa rukama, pozovem AK Kole kod njih nesto preko 5000din sve sa rukama. Da li je moguce da je bas tolika razlika u ceni? Pretpostavljam da su ove od 10k bolje ali mislim da ne mogu biti toliko kvalitetnije pa da budu duplo skuplje. Ima li neko iskustvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjao sam prednje pre par meseci, tada su mi rekli da bi i zadnje plocice trebalo da zamenim za par hiljada km i cena bi bila oko 7500din, sto je podnosljivo da se plati ako su kvalitetnije. 10500 je vec previse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako hoćeš da uštediš, kupi sam pločice po ceni koja ti najviše odgovara, jer to može svaki majstor da ti zameni ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

obzirom da ja imam skripanje povremeno, a znam da mi se to ranije desavalo kad se naprave risevi na diskovima, da li iko DEFINITIVNO zna da li imamo pravo zamene deova koji nisu u garanciji u servisu koji nije ovlascen, i da li imamo pravo da prolongiramo zamenu mesec dana ako oni ustanove da su za zamenu ( ako hocemo kod njih ) , jeb ga, nemam sam 20 soma, za mesec cu da navucem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali mogu da odbiju da uvaže reklamaciju za neki drugi sklop koji je u vezi sa diskovima. Nemam pojma, npr. hill holder.

Ako si uplatio produženu, održavaj auto u ovlašćenom. Ako nisi, održavaj ga i u svojoj garaži ako želiš. As simple as that.

Ako je nešto za zamenu, i ako zavedu to u nalogu. Treba odmah menjati. Ako ne promeniš odmah, onda je isto kao da si zamenio diskove u sopstvenoj režiji u smislu garancije... Imho

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedina razlika je što bi ovlašćeni servis možda upisao u knjižicu da je uradio zamenu pločica. Ako je to nekom bitno, slobodno. U pitanju je potrošna roba, deo koji ne podleže garanciji, i koji može da utiče samo na disk. Koji takođe nije pokriven garancijom. Ako možemo sijalicu fara sami da menjamo prema specifikacijama proizvođača auta, onda možemo i pločice. As simple as that.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel može svako da zameni sijalicu? Može.

Jel može svako da zameni sam pločice i / ili diskove? Ne može.

Ne verujem da bi mogli sami da ih zamene ni 1% vlasnika 500L-a.

Dakle, ipak nije tako jednostavno, a svakako nije ni za poredjenje zamena pločica/diskova sa zamenom sijalica.

Ulje je najlakše zameniti pa ne smeš sam to da radiš....

Ne razumem, zašto bi iko uplaćivao produženu garanciju a ne želi da održava auto u ovlašćenom servisu.

Što si onda uplatio produženu garanciju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta mislite da li je pozeljno menjati plocice istovremeno i prednje i zadnje? Cuo sam par puta negde ranije da bi trebalo tako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošni materijal, šta se potroši menjaš. I uvek cela osovina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam ništa protiv održavanja auta u ovlašćenom servisu. Hej ja sam momak koji je prošlog puta u ovlašćenom zamenio metlice brisača. Ali sam produženu garanciju uplatio na delove koji... well, spadaju pod garanciju. Nisam morao Mopar metlice da uzmem. Mogao sam neke Boch prema specifikaciji proizvođača i da ih zamenim sam i da to ne utiče na garanciju.

 

Ne vidim što bi bilo drugačije za ostale potrošne delove koji ne spadaju pod garanciju, poput pločica. Ali hej, možda i grešim. Ako je negde u korisničkoj knjižici napisano da se pločice i ostalo što ne spada pod garanciju obavezno menja u ovlašćenom i nikako drugačije, priznaću da sam pogrešio. Možda postoji preporuka, ali sam 99% siguran da ne postoji obaveza. U suprotnom pločice menjam ili sam ili uz pomoć komšije Baneta. :fun:

 

Ali opet, možda i grešim, 1% je ipak šansa :sorcerer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...