Jump to content
FAS Goran
Milos911

Fiat Punto mk2 1.2 16v - šolje amortizera i amortizeri (položaj)

Recommended Posts

Treba sutra da menjam solje, pa me zanima sledece ako moze neko da mi proveri ko ima isti automobil (mada mislim da je isto i na 8v):

 

Pod haubom, sa gornje strane kad se gleda na koseve (ono gde se nalaze amortizeri), gore gde izlazi amortizer imaju 2 male rupe. Kroz jednu se vidi put, kroz drugu guma (solja amortizera).

Kroz koju se kod vas vidi sta? Ako sam u pravu, zadnja treba da bude zatvorena, prednja otvorena?

 

Drugo, sa donje strane kad se gleda, pored tocka pa gore, gde se zavrsava opruga amortizera, onde gde se naslanja na metalni deo solje, ima onaj zarez u solji. Na kojoj strani se nalazi zarez gledano u odnosu na tocak. Kod mene je na suvozacevoj strani okrenut ka zadnjoj strani auta, na vozacevoj strani obrnuto, ka prednjoj...

 

Pa eto ako moze neko da zaviri pa da mi kaze, mnogo bi mi pomogao :) Sasvim slucajno me majstor zvao danas da ovo proveri kod mene, jer je radio na drugom puntu pa su mu rekli da nesto nije ok kad je bio na reglazi... Nisam znao da su ove pozicije toliko bitne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene stoji da je zapusena rupa do kabiune na obe strane a i ovaj lik kaze tako 

 

https://www.youtube.com/watch?v=AkCbAGQ3dfA.

 

A metalni deo solje koliko sam gledao moze da se podesi sam, vazno da se na donjem delu stavi u leziste opruga  a na gornjem otprilike da bude ravno. Ako se stavi drugacije videces da opruga cudno stoji.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma bitno je tačna zakrenutost odstojnika opruge ispod šolje a i sama opruga. Ako nije tačno ugođeno zna opruga da ‚‚češe" u koš. Zvuk u kabini pri tom češanju (obično se čuje kada se namotava ajnšlaght u neku stranu) je užasna škripa! Ja sam zbog veoma male nepodešenosti odstojnika ispod šolje ponovo skidao amortizer da bi ga zakrenuo tačno na svoje mesto.

Edited by milanml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja gledao kod mene taj deo na metalnom delu solje koji je ispupcen i na jednoj i drugoj strani stoju u pravcu bocnog migavca. Naravo da treba da ima poziciju zato sto je solja namestena po navoju opruge i ako je pogresno desi se to sto si ti opisao.Ako se malo ukljuci mozak pri montazi mislim da to i nije neki problem, logicno je. :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se pogresno gore izrazih, tacnije pre nego sto sam skinuo amortizer :) Jeste treba zadnja rupa da bude zatvorena, znaci onaj pipak sto je kao strelica na solji treba da pokazuje ka zadnjem delu auta. :)

Inace brzo se sve menja, meni trebalo ukupno oko 2h za oba amortizera :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio solje, vozio 100km (bukvalno), i evo sadasnjeg stanja: 

11137027_10204211612234899_55958284_n.jp

Sve kako treba stavio, otisao i kod majstora i on sve rasturio i opet sastavio, nista nije pogresno montirano. Na prethodnim soljama se isto desilo, propale za par dana. Ne mogu da prihvatim da je moguce da su 4 solje propale za par dana, a nemam ideju sta bi drugo moglo biti... Prve su bile sugavi akron, druge kao malo bolji febi... Baceno 70e.

Ima li neko ideju sta bi drugo moglo biti problem, pa ovako stoje (iako je fizicki nemoguce da bilo sta osim solje bude problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...