Jump to content
FAS Goran
Sale nbg

Fiat Nuova Croma 1.9 MJet 150 - zviždi turbina

Recommended Posts

Kako poceti temu a ne zaplakati.Primetio sam u zadnje verme da blago zvizduce turbina tj. pocinje da se javlja. Motor radi perfektno, nikakve greske, neki dim iz auspuha itd... Prica ide ovako: uzmem da proverim ulje samo sto me slog nije strefio, nivo 10cm iznad gornje granice (pretpostavljam da je nalio gorivo u karter). Odvezem auto u servis i cekam odgovor. Kako majstor kaze: turbina ispustala ulje u DPF filter, DPF brljavio zbog toga i slao lazne podatke motoru i nalivo gorivo, gorivo se iz filtera vracalo u motor i razredilo ulje. Da se dovede u red potrebno je uraditi sledece: skinuti turbinu i poslati na proveru (99% ce biti reparacija), ukloniti DPF filter i uraditi opet mali servis. Cifra da se covek upuca. Imao sam potrebu ovo da podelim sa vama, mozda ce mi biti lakse :) Javljam se sa rezultatima kada bude sve zavrseno, nadam se uspesno. Servis je dobar i auto se tamo odrzava vec godinama. Zeleo bi da cujem i vase misljenje u vezi ovoga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je moguće da motor sa tolikim nivoom "ulja" radi perfektno, da ne zveči, zvoni, lupa? Da nisu probili svi semerinzi koji mogu probiti?

Nešto tu ne štima!?

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze motor radi kao sat, nikakve promene nisam primetio niti zvukove, osim sto se turbina blago javljala... ne znam da li tu nesto nestima, ja samo prenosom sta mi je receno u servisu i zasto je dolo do toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne mislim da ti nešto grešiš nego da te ne rade slučajno?! Jbg, sad pitam glupost ali koliko si puta proverio (obrisao) šipku pri kontroli? Znam da kod mene na Delti šipka za proveru ode u S pa po nekoliko puta moram brisati dok ne ostane čista u gornjem delu i ne pokaže pravi nivo.

Baš mi čudno da to tako može da radi ali ništa nije nemoguće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je merac nalik na dugacku sabijenu oprugu, brisao sam 3 puta i uvek isto, verovatno sam imao srece da nije doslo do neke havarije ili sam otkrio na vreme i nije mnogo radio sa razredjenim uljem. Cinjenica je da turbina zvizduce e sad iz kog razloga to i mene zanima, da nije zaprljana ili je problem sa nekim crevom...toliko se vec nerazumem. Mozda se javi neko sa slicnim iskustvom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remont turbine ti je od prilike oko 250€ u Užicu  i  ti momci su najjbolji za to. A DPF možeš da skineš i ne trebati i da nabiješ još kojeg konja za 150 € sve softverski da se odradi.

Edited by Ivan_KV

Share this post


Link to post
Share on other sites

2007 god, 155k na satu. Za remont turbine su mi rekli 300-400eu uz garancuju, a skidanje DPF-a 100eu, cipovanje mi nije potrebno, vozim dvoje dece, auto i ovako ide odlicno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa turbinom, te plivjucim zamajcem su rizici sa kojima se moramo pomiriti u momentu kad kupujemo polovni turbo dizelas....e sad, svi se nadamo da nece, al nekad nekog hoce...a kad se vec desi, bitno je da se opravi kako treba....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sale, mislim da ćeš problem rešiti reparacijom turbine i ako skloniš DPF. Jes da košta (min 400e) ali si onda miran. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima još jedna stvar koja se kosi sa nalivanjem goriva u karter u toj količini a to je degradacija ulja u motoru i prijavljivanje borda da je ulje za zamenu. Kod Mjet motora sa DPF-om se po fabričkom uputstvu ulje menja ne na kilometražu već na osnovu prijave borda da je degradacija ulja prešla dozvoljeni nivo. Da je toliko goriva naliveno u ulje verujem da bi se pojavilo upozorenje za hitnu promenu istog...

Slažem se sa Ticmom, potraži i drugo mišljenje mada je diskutabilno šta se sad može videti ako je ulje već ispušteno....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tu nista ne bi dirao. Sipas novo ulje i vozis neko vreme pa u drugi servis ili odmah proveri na drugom mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prilikom regeneracije on dodaje dodatno gorivo, prilikom prekida regeneracije, odnosno gasenja auta pre nego sto je zavrsio regeneraciju, svo to gorivo se vrati u nazad, i mesa sa uljem.

Cesta pojava je da ljudi sipaju ulje do vrha meraca, zatim nakon nekoliko prekinutih regeneracija nivo bude visi. Meni po specifikaciji ide ja mislim 4.2L ulja, i kad se ti sipa, une bude max na meracu, nego namereno ima tog prostora za eventualno prekinute regeneracije.

Slozio bih se sa ostalom ekipom, za sad mali servis odradi, i eventualno ako imas novac, skini DPF, pa vozi tako i prati stanje redovno! :)

Edited by zrnkemiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vezi degradacije ulja... Da li stvarno postoji senzor koji to precizno meri, ili kompjuter sam na osnovu nekih parametara (pređeni kilometri, vreme od zamene, prosečne temperature ulja, prosečna brzina, pretežno hradska vožnja ili otvoren put...) šalje upozorenje na board, tj prijavljuje na dijagnostici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari hvala na savetima, ali auto je vec u servisu. Aj javicu sta i kako kada dobijem neke nove informacije. U ovom servisu se odrzava auto vec godinama i vise puta su ispali korektni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko zna o turbini onda sam to ja :)

Turbina ili radi ili ne radi :) nema tu počela da zviždi možda je ovo :=)

Vozaj dok se ne razleti i pravac užice :=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije poenta da radi kompletan remont ili da kupuje drugu turbinu zbog neke havarije. Bolje da na vreme zameni delove koji su se potrošili.

Opet mi nije jasno odakle tolika količina goriva u karteru, MJet povećava količinu ubrizganog goriva kako bi digao temperaturu izduvnim gasovima i time DPF-u / kako bi krenuo regeneraciju.

Gorivo koje se ne raspršuje kako treba i koje ne sagori sliva se u karter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...