francuz69 978 Posted January 18, 2019 Zdravo, da ne duzim, evo odgovora po stavkama: Stavke 1. i 5. - Prajmer je podloga koja ide direktno na materijal koji kasnije farbas. Zavisno od toga koji je materijal, ide i odgovarajuci prajmer. Pomenuo si prajmer za plastiku, takodje postoji i prajmer za aluminijum. Neke boje imaju u sebi vec prajmer, kao npr farba u spreju koja je namenska bas za alu felne, ali taj prajmer koji je u boji nije istog kvaliteta kao i poseban prajmer bas za aluminijum. Dakle, ako ces guliti felne skroz do aluminijuma, neophodno je da prvo na go aluminijum naspricas alu prajmer da bi napravio vezujuc sloj izmedju aluminijuma i sledecih slojeva pa tek onda ides na sledeci korak. Posto vidim da ne planiras da gulis do aluminijuma, alu prajmer kod tebe konkretno mozes da preskocis. Sledeci korak bi bio nanosenje ravnajuceg sloja. Zavisno od toga kolika su ti ostecenja, odnosno koliko su duboki i siroki risevi po felni, ravnajuc sloj moze biti git ili filler. Git je gust, kao plastelin i sastoji se iz dve komponente (git i ucvrscivac) koje u pomesas u odgovarajucem odnosu i imas 5-10 minuta da naneses pre nego sto pocne da se stvrdnjava, a spricgit ili filler (to dvoje su ista stvar) je tecan i nanosi se sprejem. Git koristis za dublja ostecenja a filler za popunjavanje sitnih riseva nastalih smirglanjem. 2. - Duplicolor je ok ali daleko od toga da je savrsen. Colormax, HappyColor i ostala govna preskoci. Kod sprejeva ti vazi pravilo koliko para toliko muzike. Kupis li najjeftiniji, moze da se desi da ces biti zadovoljan rezultatom ali ce najverovatnije posle kratkog vremena poceti da se ljusti. Nemoj da ti bude zao para za dobar sprej jer najgore sto moze da se desi je da momacki odradis ceo posao a da krajnji rezultat bude bezveze jer je sprej bulja. 3. - Najbolje jeste da preko prvih par slojeva sa prvim sprejem ides na 2-3 sloja bezbojnog laka i to 2k jer je lak ono sto ce ti zastititi boju na felni od spoljnih uticaja, a 2k lak kad se osusi je tvrdji i otporniji od 1-komponentnih lakova. Po mom iskustvu nije preporucljivo mesati proizvodjace. Najbolje bi bilo da za bazu (boju) koju koristis kupis i odgovarajuci lak od istog prizvodjaca koji ide bas za tu bazu. 4. - Nikako. Cuo sam da to preporucuju ali licno mislim da je to glupost. Ako mozes finansijski, kupi antisil ili antisilikon pa nakon smirglanja i pre farbanja prebrisi felnu njime da skines masnoce. Ako ne koristis antisil, bolje je da Fairy-em za sudove lepo operes felnu, isperes sa dosta vode i pustis da se potpuno osusi. Cak je i to mnogo bolje nego da koristis nitro. Eto, nadam se da sam pomogao. Pozdrav 2 Ivan and Javier reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Javier 4 Posted January 18, 2019 (edited) 5 hours ago, francuz69 said: Eto, nadam se da sam pomogao Pomogao si drug itekako, hvala Sad je jasnije za prajmer i to. Meni ce trebati git jer ima dubljih sto se treba popuniti, a one sitnije cu preci smirglom da ujednacim koliko moze. Ici cu ipak i sa prajmerom, neka 2 sloja, nek se nadje i preko tog gita i nek bolje veze, samo imam jedno pitanje oko toga, bacim prvi sloj prajmera, sacekam 15 min, ne smirglam nista, bacim drugi, pa smirglam? Samo pitanje kojom smirglom, to je vjerovatno neka dosta finija, al koja? I da, koji su to bolji sprejevi od duplicolora koje ti znas, da bacim oko pa ako bude da uzmem Zivio ti meni, cekamo sad proljece i da pocnemo raditi Edited January 18, 2019 by Javier Dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
Javier 4 Posted February 21, 2019 (edited) On 18. 01. 2019. at 12:08 PM, francuz69 said: Duplicolor Imam problem drug u moru ovih sprejeva ne znam koji je taj sto je namijenjen za felge Da li je to ovaj sa prve slike kosta nekih 4€, ima i bezbojni dal je taj bezbojni 2K ili 1.. Ili ovaj sa druge slike pise za aluminij on je skuplji nekih 9€. Sad nisam siguran ovaj prvi ima felge nacrtane, a ovaj drugi je namijenjen za aluminij. Koji izabrati? Il je ocito ovaj skuplji temelj, odnosno prajmer. Uglavnom koji izabrati? Edited February 21, 2019 by Javier . Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted February 21, 2019 Ovo na drugoj slici ti je prajmer, nije boja. Samo je sive boje pa te to zbunjuje. Ono sto ti treba je na prvoj slici sa zlatnim cepom, samo ti trazi to isto u srebrnoj varijanti. Zastitni lak koji ide sa tom bojom a DupliColor ga preporucuje za felne nemas ovde na slici. To je njihov Wheel Paint Clear Lacquer, i prilicno je otporan na spoljne uslove. Mislim da je u pitanju 1k ali nisam siguran. To ti je ovaj: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Javier 4 Posted February 21, 2019 (edited) Ekstra drug, samo sam ja mislio da je to dosta skuplje. Evo kod nas u Bosni je taj duplicolor manje od 4€, a toliko su i one lijeve marke. Ja sam mislio da je to 10ak € jer imaju i ovi, bas sam obisao i slikao Pretpostavljam da oni nisu namijenjeni za aluminij vec da su to oni "obicni" sto si spominjao da uz njih vec treba i prajmer i bezbojni, zato mi je malo nelogicno bilo oko cijene da je ovaj za aluminij sto u sebi kako ti rece sadrzi i neku vrstu prajmera i malo gloss efekta da bude 3 puta jedtiniji od ovih "obicnih" Edited February 21, 2019 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 14, 2019 Hteo bih da odradim felne dvobojno - da ostavim krakove u trenutnoj boji (siva) a ostali deo felne da prefarbam u crno.. e sad, kada zavrsim smirglanje, gitovanje itd, da li da finom smirglom osmirglam i krakove kako bi se lak bolje uhvatio za fabricku boju? Jer kad skinem krep traku sa krakova (koje sam zastitio od crne boje) ostace mi razlika u nivou izmedju sive i crne.. ovako nesto bi izgledale: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Javier 4 Posted March 14, 2019 Prvo miješanje sa dvije boje je dobar fazon, ali u uradi sam projektu je dosta teško i ne ispadne baš uvijek onako kako si zamislio. Ja koliko sam te shvatio da ces samo zaštititi te krakove a ofarbati u crno. Onda nemaš potrebe to raditi jer gubi smisao. A ako ćeš to u sivo farbati onda svakako možeš, mada ako su u dobrom stanju krakovi ja ne bih dirao vec bih se pozabavio sa crnim dijelom. I ko bude čitao imam pitanje opcenito, sta ide prvo prajmer ili filler? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 14, 2019 Felne su sad srebrne i sve sem krakova bih ofarbao u crno.. Malo mi je i zao da ih farbam jer su 3 bez i jedne tackice a jedna je po rubu oguljena ali su krakovi svi dobri.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Javier 4 Posted March 14, 2019 Mani se onda posla, radije sta uzmi ispoliraj malo ocisti fino Kad skupis kakvih para prodaj te i kupi kakve i zamisljas, nego sprejevima da se igras Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 14, 2019 Kasno je sad.. Za Tomason Tn1 nemam bas 400e.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted March 15, 2019 7 hours ago, Javier said: Prvo miješanje sa dvije boje je dobar fazon, ali u uradi sam projektu je dosta teško i ne ispadne baš uvijek onako kako si zamislio. Ja koliko sam te shvatio da ces samo zaštititi te krakove a ofarbati u crno. Onda nemaš potrebe to raditi jer gubi smisao. A ako ćeš to u sivo farbati onda svakako možeš, mada ako su u dobrom stanju krakovi ja ne bih dirao vec bih se pozabavio sa crnim dijelom. I ko bude čitao imam pitanje opcenito, sta ide prvo prajmer ili filler? Brate, ne kapiram u cemu je problem. X puta sam napisao prvo prajmer pa filer. Nema logike da ide drugacije. Prajmer - prime - prvo, filler - fill - popuniti. Sta tu nije jasno? Il ti mozda neko puni glavu netacnim informacijama pa mislis da te lazem??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 15, 2019 @francuz69 a sto se smirglanja tice? (par postova iznad) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Javier 4 Posted March 15, 2019 @francuz69 To sto je tebi logicno mozda nekom nije, zato i pitam. Da ti nesto ne vjerujem nit bih pratio ovu temu nit bih te pitao, zato neka spusti malo loptu. Hvala tebi, ja sam ocito onda u moru ovih poruka taj postupak preskocio, jer si nekome pisao da treba prajmer ko skida skroz, nekome ne treba, a postupak sta prvo nisam vidio. Zivio Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted March 15, 2019 Nema sta da spustam loptu. Pitao si, ja odgovorio. Samo mi nije jasno zasto postavljas isto pitanje vise puta kad si vec dobio odgovor. Iz toga mogu samo da zakljucim da informacije sa moje strane ne uzimas kao relevantne. Nema sta da dizem loptu ili se ljutim. Dakle, jos jednom, po ko zna koji put ovde u temi. Prvo ide prajmer pa onda filler ili spric git. Ako ne gulis do aluminijuma onda za prajmerom nema potrebe jer je felna u fabrici vec prajmerisana pre nanosa fabricke boje. Dakle u fabrici kada naprave felnu od golog aluminijuma, ukoliko nije plastificirana nego farbana, slojevi idu ovim redom: Prajmer za aluminijium da bi se sledeci slojevi dobro vezali za metal Filler cija je uloga da ispegla sitne nepravilnosti u povrsini i da pripremi ravnu mat povrsinu za boju Baza ili osnovna boja u 2, 3 ,4 sloja zavisno od debljine boje koja zeli da se postigne Bezbojni lak u 2, 3, 4 sloja zavisno od finisa i nivoa zastite boje koji zeli da se postigne. Pri reparaciji felne, od kog cete sloja krenuti sa nanosenjem nagon smirglanja zavisi do kog ste sloja stigli sa smirglom. U zdravlje 1 1 Javier and alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted March 15, 2019 (edited) 2 hours ago, Danilo1 said: @francuz69 a sto se smirglanja tice? (par postova iznad) Danilo, namucices se oko ovog. Felne koje si postavio na slici su takozvani diamond cut, odnosno prvo su cele farbane u crno pa je lice felne obradjeno na strugu pa sve kompletno lakirano preko. Generalno moze da se izvede ali ti treba puno iskustva jer je pipavo u PM. Edited March 15, 2019 by francuz69 1 Danilo1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 15, 2019 (edited) @francuz69 Ove su farbane, srebrno pa preko stavljene nalepnice za krakove, pa ofarbane u crno, skinute nalepnice i onda lakirane.. Odradio sam ih ja plasti dipom za probu i nije toliko tesko samo je bitno da se lepo oblikuju krakovi.. Samo me brine da li ce se lak lepo uhvatiti za krakove Edited March 15, 2019 by Danilo1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bole-stilo.jtd 374 Posted March 17, 2019 https://www.kupujemprodajem.com/Automobili-Delovi-i-alati/Auto-Felne/Alu-felne-Tomason-TN1-17-ce-sa-gumama--74890876-oglas.htm?filter_id= kupi brate felne i da te bog vidi -- a ove tvoje prodaj i izvucices ti i vise od pola sume , znamo se ............. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 17, 2019 Tvoje nisu 18 jbg Gotovo farbanje dupli color sa puuno kristala 1 Nikola 1.6 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bole-stilo.jtd 374 Posted March 17, 2019 Da su 18-ce tomason bile bi 600e ............ , salim se ja malo -- oticice one. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted March 18, 2019 @Danilo1 Hteo bih ove moje 15 da sredim pa ako ti nije problem... Vrhunski su ispale Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 18, 2019 Nadjes 2 drugarice da ti lepe krep traku ako ces dvobojno i ostalo je lagano Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted March 18, 2019 Vec vidim prevrtanje ocima uz komentar "opet nesto radis na kolima" 1 Danilo1 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted March 19, 2019 Danilo, namucices se oko ovog. Felne koje si postavio na slici su takozvani diamond cut, odnosno prvo su cele farbane u crno pa je lice felne obradjeno na strugu pa sve kompletno lakirano preko. Generalno moze da se izvede ali ti treba puno iskustva jer je pipavo u PM. Slažem se. Diamond cut samo na mašinu da bi to bilo to, ostalo je sve improvizacija, teško da može da ispadne "fabrika". Ali i košta, jbg... Sent from my SM-G950F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danilo1 1159 Posted March 19, 2019 (edited) @totti to vredi raditi samo ako ces gledati felnu sa udaljenosti od 30cm pa da se vidi lepo prelaz evo i na kolima kako stoje Edited March 19, 2019 by Danilo1 1 Nikola 1.6 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bole-stilo.jtd 374 Posted March 19, 2019 lepo si ih uradio - ali po meni prevelika felna za ovaj tip vozila (moje licno misljenje) 17-ce bi mu mnogo bolje legle bilo koje , imao sam i ja 18-ce na stilu (slican model kao ove tvoje) i po meni je to mnogooooo veliko bilo i za tu karoseriju mog karavana , a farbanje felne koliko god da uradis dobro (pa i profi) fabrici ne moze prici nikako , to se vidi kad pridjes blize .............. . Quote Share this post Link to post Share on other sites