Jump to content
FAS Goran
francuz69

Farbanje aluminijumskih felni sprejevima DIY

Recommended Posts

Da ne offujem, samo jedna informacija :) danas sam se raspitao kod prijatelja koji radi plastifikaciju metala. Radi i felne, naravno ima ogroman spektar nijansi ali ima i 4-5 varijanti metalik sive. 4.5 eura po komadu, pa + 2.5 eura po komadu za bezbojni lak. Znaci 7 eura komad. Jedini uslov je da budu ispeskarene.

Imam drugog druga koji radi peskarenje, valjda bese 300-400 din po komadu...

Eto cisto informacija, pa ko voli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nije puno, čak je i povoljno!!!

 

Koliko dugo felne moraju da se suše pre nego što se montiraju na auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je izvodljivo samo ako je felna u besprekornom stanju. U protivnom neko mora da ispegla nepravilnosti, oštećenja... i tad se postavlja pitanje može li se raditi plastifikacija preko aluminijum filera (verukem da ne može) i to bi ako ti nije teško mogao da pitaš drugara pa da podeliš info sa nama jer je koristan. U tom slučaju bi opet bilo isplativo da sam središ nedostatke nakon peskarenja i da obda daš felne na plastifikaciju.

To nije puno, čak je i povoljno!!!

Koliko dugo felne moraju da se suše pre nego što se montiraju na auto?

Maki, plastifikacija se vrši nanošenjem pozitivno naelektrisanog praha (boje) na negativnu (uzemljenu) osnovu i nakon toga se peče "farbani" predmet u peći na određenoj temperaturi. Čim se izvadi iz pećnice predmet je spreman za upotrebu. Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitao sam i to, al rekoh aj da ne davim :) dakle, prvo peskarenje, pa ukoliko je potrebno ispravljanje nedostataka ali obavezno poliesterkim 2-komponentnim kitom, u stvari je to bilo koji auto kit (body, mipa...) Bitno je da se prilikom spahtlovanja istiska sav vazduh, inace ce se prilikom plastifikacije iskociti mehurici. Kit mora da se susi minimum 3-4 dana pre plastificiranja. Nakon obrade pecenjem felna se moze odmah koristiti, kao sto rece Marko. Informacija iz prve ruke, firma garantuje za svoj rad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna od prednosti farbanih felni je baš u ovome čemu je i posvećena ova tema - mogućnost samostalnog "popravljanja" i lake promene boje u krajnjem slučaju.

Plastificirane su sigurno lepše i nekako "otmenije" deluju ali iz iskustva na posletku su u zaostatku za farbanim iz razloga gore navedenih.

Imam dva seta plastificiranih i na oba ima tu i tamo poneko oštećenje (i biće ih sve više vremenom to je neminovno) ali tu ništa ne mogu da uradim bez pomenutog peskarenja pa tek onda ili ponovna plastifikacija ili pak farbanje. (daleko od toga da za tim imam trenutno potrebe ali vremenom ko zna...)

Dok sam one farbane vrlo lako doveo u fabričko stanje!

Sashicus hvala za info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, logično nakon plastifikacije....a nakon farbanja, konkretno - danas sam ih ofarbao, a sutra planiram da ih montiram na kola? Da li je to preporučljivo ili ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si sačekao dovoljno između slojeva boje/laka onda možeš sutra na kola (a nisi sigurno jer ti crv nije dao mira kao i većini) mada sam ja pristalica da ako možeš uvek dodaj jedan dan na ono kad misliš da je suvo jer će tad sigurno biti suvo a ako ne dodaš i zahebeš se onda bulja!

Pričam iz iskustva višegodišnjeg jer farbam konstantno sve i svašta!

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Između prvog i drugog sloja boje sam čekao oko 15 minuta, drugog i trećeg oko 50 minuta. Nakon sat vremena sam nabacio lak u dva sloja sa pauzom od 15-20 minuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači četiri sloja boje u dva i po sata, ostavi ti to i sutra da odmara ako ti se ne žuri. Ta vremena koja pišu na sprejevima su u idealnim uslovima: vlažnost, temperatura na 20+ °C što ti nisi imao. Drugo piše suvo na dodir nakon nekoliko sati ali za jedan sloj...čim neosušen sloj 100% pokriješ sa sledećim drastično mu povećavaš vreme sušenja. Tada dolazi do toga da krajnji (spoljašnji sloj) bude suv ali na pritisak noktom ostaju tragovi zato što se donji sloj/evi nisu osušili kako treba jer nemaju kiseonika.

Bez žurbe ako imaš mogućnosti i može samo biti bolje, nikako lošije!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast za objašnjenje do najsitnijih detalja :unworthy::clap:  Ja bih ovo sve mogao da odradim osim završnice tj. farbanja jer se toga najvise bojim da ne prelije boja na kraju pa da us**m stvar. :D Ako se nekad odlučim za ovaj postupak donosim pripremljene felne i sprej za farbanje Marku ili francuzu pošto vidim da imaju ruku za ove stvari. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jos jednog rada.

U pitanju su Speedline Maracana 15x6.5 4x100 ET 36 koje su prosle godine kupljene od Baneta 17 po bagatelnoj ceni. Doduse cena je bila takva jer su felne bile u tragikomicnom stanju. Jedino sto je licilo na nesto na njima je bila siroka lajsna na licu felne jer je Bane poceo da ih polira. Sve ostalo s preda je bilo u haosu, na percima su bili pomesani wosh prajmer, crna i bela boja, falcevi su bili izubijani a ledja su tek bila posebna prica. Gomila pomesane rdje, patine, farbe i prljavstine pa sve to dobro zapeceno. Ovo su slike nakon prvog pranja axelom i struganja ribacom cetkom, da ne pominjem na sta su licile pre toga:

IMG_3962.jpgIMG_3963.jpgIMG_3964.jpg

 

Buduci da axel u ovom slucaju nije dao neke rezultate, sledece ribanje je bilo sonom kiselinom. Posle toga je situacija bila nesto bolja ali i dalje daleko od ocekivane:

IMG_3965.jpgIMG_3966.jpg

 

Djavo je odneo salu. Morace felne da idu na ozbiljno riljanje. Hteo sam da prodjem bez dodatnih troskova a i na vise strana sam cuo da peskiranje alu felni nije pametno tako da je na staru dobru busilicu isao nastavak sa celicnom cetkom pa lagano... Danima sam se akao sa time. Oduzelo mi je vremena i vremena:

IMG_3967.jpgIMG_3968.jpg

 

Posle riljanja situacija je bila nesto bolja, moglo se konacno normalno raditi:

IMG_3969.jpgIMG_3970.jpg

 

Onda sam na perca naneo skid boju pa sastrugao sav wosh prajmer i farbu sa njih:

IMG_4033.jpgIMG_4035.jpg

 

Jos malo riljanja celicnom i stiglo se do golog aluminijuma:

IMG_4040.jpgIMG_4041.jpgIMG_4082.jpg

 

Onda se pristupilo saniranju brazdi sa falca. Koriscen je vec dokazani alu git:

IMG_4083.jpgIMG_4084.jpgIMG_4085.jpg

 

Onda suvo smirglanje prvo gradacijom 100 pa 250 pa 500. Potom pranje i odmascivanje. Podloga je bila spremna za nanosenje alu prajmera:

IMG_4102.jpgIMG_4104.jpg

 

Pola sata po nanosenju alu prajmera sam naneo i sloj fillera u spreju:

IMG_4108.jpg

 

Kad se filler osusio, islo se na vodenu smirglu. Prvo je koriscena gradacija 800 pa onda 1500. Ponovno pranje i odmascivanje pa metalik sprej za felne, isti onaj duplicolor koji sam koristio i ranije. Naravno prvi sloj tanko, drugi sloj deblje samo da se pazi na curenje: IMG_4250.jpgIMG_4253.jpg

 

Nazalost, tek kada sam naneo metalik farbu i kada su felne pocele da se presijavaju shvatio sam da sam imao propusta. Nije me mrzelo da osmirglam propuste, ponovo nanesem filler, vodeno osmirglam ponovo i nanesem novu metalik bazu:IMG_4282.jpg

IMG_4248.jpg

 

Na kraju sam se ipak odlucio da idem sa clear coat-om preko da bi se sijale ko pasje mudo. Finalni rezultat sledi:

IMG_4284.jpgIMG_4286.jpg

 

Sve ovo me je kostalo mnooogo mnooogo vremena i oko 3000 dinara, dakle skid boja, alu prajmer koji je bio najskuplji jer sam kupio najkvalitetniji koji sam mogao da nadjem, filler, 2 metalik spreja, 2 clear coat spreja i nesto smirgle. Alu git sam imao od ranije.

Felne i dalje imaju par mikronskih propusta ali to je nesto sa cime cu morati da zivim. Primeti se tek iz blizine i to kad se covek dobro zagleda.

Ono sto je najzalije u celoj prici je sto ce felne da idu na prodaju jer sam umeracio neke druge felne koje mi se jos vise svidjaju od ovih a i oko njih mora dosta da se radi pa cu imati jos zanimacije.

PS: zaboravio sam da napomenem da je u dve felne bio zalomljen sraf za poklopac pa sam i to morao da razbusim, izvadim kontra burgijom i popravim navoj. To me je isto propisno namucilo ali je sredjeno.

Dajte komentare...

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Ma brate... Fora je u tome sto ih radim vikendaski svake subote i nedelje po 2-3 sata, pa ih onda radim po etapama lagano. Da sam morao da ih zavrsim brzo, ne bih milovao celicnom vec bih karao brusilicom  :popo:

Gledao sam da sacuvam originalnu leguru sto je vise moguce da ih ne iskasapim...

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planiram slican poduhvat bukvalno sa istim planom rada, vikendom po par sati pa da uradim do sezone stavljanja letnjih guma. alu git, smirglu, dupli color boju u spreju sam kupio, samo mi reci da znam pre pocetka radova... da li da kupim i ja taj prajmer posto imacu dosta gitovanja ili ga boja ima u sebi i sta je ova metalic coat boja koju si naveo? Hvala unapred i sve pohvale jos jednom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jednom, svaka cast.Moje planiram da radim pocetkom sledece godine.Ti ides kao moj prof, od kupovine potrebnog materijala, do pokazivanja i lupanja cuski.Ja cu ostalo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

DjoleKg, sve zavisi od toga da li ides do aluminijuma. Duplicolor ima agens za vezivanje sa aluminijumom u sebi tako da ako smirglas samo po povrsinskom sloju postojece boje, pa cak ako ponegde i otkrijes aluminijum, nije frka. Medjutim, ako kao ja skidas sve onda svakako treba da ides na prajmer. Prvo i osnovno zbog vezivanja sledeceg sloja, dal boje ili fillera. Drugo je to da kad stignes do aluminijuma, on je mekan pa cime god da si dosao do njega, ostavilo je riseve i sitna ostecenja. Alu prajmer ce se izmedju ostalog ponasati i kao tanak sloj fillera pa ce donekle zatvoriti sva ta ostecenja.

Buco i Deda, ja vama radim felne za tu cifru a vi meni cuvate klince dok god vam radim felne... Moze tako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...