sashicus 4 Posted April 10, 2015 Da ne offujem, samo jedna informacija danas sam se raspitao kod prijatelja koji radi plastifikaciju metala. Radi i felne, naravno ima ogroman spektar nijansi ali ima i 4-5 varijanti metalik sive. 4.5 eura po komadu, pa + 2.5 eura po komadu za bezbojni lak. Znaci 7 eura komad. Jedini uslov je da budu ispeskarene. Imam drugog druga koji radi peskarenje, valjda bese 300-400 din po komadu...Eto cisto informacija, pa ko voli... Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted April 10, 2015 (edited) Znaci 10-ak evra po felni Edited April 10, 2015 by beli_Punto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted April 10, 2015 To nije puno, čak je i povoljno!!! Koliko dugo felne moraju da se suše pre nego što se montiraju na auto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted April 10, 2015 (edited) To je izvodljivo samo ako je felna u besprekornom stanju. U protivnom neko mora da ispegla nepravilnosti, oštećenja... i tad se postavlja pitanje može li se raditi plastifikacija preko aluminijum filera (verukem da ne može) i to bi ako ti nije teško mogao da pitaš drugara pa da podeliš info sa nama jer je koristan. U tom slučaju bi opet bilo isplativo da sam središ nedostatke nakon peskarenja i da obda daš felne na plastifikaciju. To nije puno, čak je i povoljno!!!Koliko dugo felne moraju da se suše pre nego što se montiraju na auto?Maki, plastifikacija se vrši nanošenjem pozitivno naelektrisanog praha (boje) na negativnu (uzemljenu) osnovu i nakon toga se peče "farbani" predmet u peći na određenoj temperaturi. Čim se izvadi iz pećnice predmet je spreman za upotrebu. Edited April 10, 2015 by Markobgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted April 10, 2015 Pitao sam i to, al rekoh aj da ne davim dakle, prvo peskarenje, pa ukoliko je potrebno ispravljanje nedostataka ali obavezno poliesterkim 2-komponentnim kitom, u stvari je to bilo koji auto kit (body, mipa...) Bitno je da se prilikom spahtlovanja istiska sav vazduh, inace ce se prilikom plastifikacije iskociti mehurici. Kit mora da se susi minimum 3-4 dana pre plastificiranja. Nakon obrade pecenjem felna se moze odmah koristiti, kao sto rece Marko. Informacija iz prve ruke, firma garantuje za svoj rad Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted April 10, 2015 Jedna od prednosti farbanih felni je baš u ovome čemu je i posvećena ova tema - mogućnost samostalnog "popravljanja" i lake promene boje u krajnjem slučaju. Plastificirane su sigurno lepše i nekako "otmenije" deluju ali iz iskustva na posletku su u zaostatku za farbanim iz razloga gore navedenih.Imam dva seta plastificiranih i na oba ima tu i tamo poneko oštećenje (i biće ih sve više vremenom to je neminovno) ali tu ništa ne mogu da uradim bez pomenutog peskarenja pa tek onda ili ponovna plastifikacija ili pak farbanje. (daleko od toga da za tim imam trenutno potrebe ali vremenom ko zna...)Dok sam one farbane vrlo lako doveo u fabričko stanje!Sashicus hvala za info! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted April 10, 2015 Pa dobro, logično nakon plastifikacije....a nakon farbanja, konkretno - danas sam ih ofarbao, a sutra planiram da ih montiram na kola? Da li je to preporučljivo ili ne? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted April 10, 2015 (edited) Ako si sačekao dovoljno između slojeva boje/laka onda možeš sutra na kola (a nisi sigurno jer ti crv nije dao mira kao i većini) mada sam ja pristalica da ako možeš uvek dodaj jedan dan na ono kad misliš da je suvo jer će tad sigurno biti suvo a ako ne dodaš i zahebeš se onda bulja!Pričam iz iskustva višegodišnjeg jer farbam konstantno sve i svašta! Edited April 10, 2015 by Markobgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted April 10, 2015 Između prvog i drugog sloja boje sam čekao oko 15 minuta, drugog i trećeg oko 50 minuta. Nakon sat vremena sam nabacio lak u dva sloja sa pauzom od 15-20 minuta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted April 10, 2015 Znači četiri sloja boje u dva i po sata, ostavi ti to i sutra da odmara ako ti se ne žuri. Ta vremena koja pišu na sprejevima su u idealnim uslovima: vlažnost, temperatura na 20+ °C što ti nisi imao. Drugo piše suvo na dodir nakon nekoliko sati ali za jedan sloj...čim neosušen sloj 100% pokriješ sa sledećim drastično mu povećavaš vreme sušenja. Tada dolazi do toga da krajnji (spoljašnji sloj) bude suv ali na pritisak noktom ostaju tragovi zato što se donji sloj/evi nisu osušili kako treba jer nemaju kiseonika.Bez žurbe ako imaš mogućnosti i može samo biti bolje, nikako lošije! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19993 Posted April 10, 2015 Svaka čast za objašnjenje do najsitnijih detalja Ja bih ovo sve mogao da odradim osim završnice tj. farbanja jer se toga najvise bojim da ne prelije boja na kraju pa da us**m stvar. Ako se nekad odlučim za ovaj postupak donosim pripremljene felne i sprej za farbanje Marku ili francuzu pošto vidim da imaju ruku za ove stvari. Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 995 Posted January 27, 2016 (edited) Evo jos jednog rada.U pitanju su Speedline Maracana 15x6.5 4x100 ET 36 koje su prosle godine kupljene od Baneta 17 po bagatelnoj ceni. Doduse cena je bila takva jer su felne bile u tragikomicnom stanju. Jedino sto je licilo na nesto na njima je bila siroka lajsna na licu felne jer je Bane poceo da ih polira. Sve ostalo s preda je bilo u haosu, na percima su bili pomesani wosh prajmer, crna i bela boja, falcevi su bili izubijani a ledja su tek bila posebna prica. Gomila pomesane rdje, patine, farbe i prljavstine pa sve to dobro zapeceno. Ovo su slike nakon prvog pranja axelom i struganja ribacom cetkom, da ne pominjem na sta su licile pre toga: Buduci da axel u ovom slucaju nije dao neke rezultate, sledece ribanje je bilo sonom kiselinom. Posle toga je situacija bila nesto bolja ali i dalje daleko od ocekivane: Djavo je odneo salu. Morace felne da idu na ozbiljno riljanje. Hteo sam da prodjem bez dodatnih troskova a i na vise strana sam cuo da peskiranje alu felni nije pametno tako da je na staru dobru busilicu isao nastavak sa celicnom cetkom pa lagano... Danima sam se akao sa time. Oduzelo mi je vremena i vremena: Posle riljanja situacija je bila nesto bolja, moglo se konacno normalno raditi: Onda sam na perca naneo skid boju pa sastrugao sav wosh prajmer i farbu sa njih: Jos malo riljanja celicnom i stiglo se do golog aluminijuma: Onda se pristupilo saniranju brazdi sa falca. Koriscen je vec dokazani alu git: Onda suvo smirglanje prvo gradacijom 100 pa 250 pa 500. Potom pranje i odmascivanje. Podloga je bila spremna za nanosenje alu prajmera: Pola sata po nanosenju alu prajmera sam naneo i sloj fillera u spreju: Kad se filler osusio, islo se na vodenu smirglu. Prvo je koriscena gradacija 800 pa onda 1500. Ponovno pranje i odmascivanje pa metalik sprej za felne, isti onaj duplicolor koji sam koristio i ranije. Naravno prvi sloj tanko, drugi sloj deblje samo da se pazi na curenje: Nazalost, tek kada sam naneo metalik farbu i kada su felne pocele da se presijavaju shvatio sam da sam imao propusta. Nije me mrzelo da osmirglam propuste, ponovo nanesem filler, vodeno osmirglam ponovo i nanesem novu metalik bazu: Na kraju sam se ipak odlucio da idem sa clear coat-om preko da bi se sijale ko pasje mudo. Finalni rezultat sledi: Sve ovo me je kostalo mnooogo mnooogo vremena i oko 3000 dinara, dakle skid boja, alu prajmer koji je bio najskuplji jer sam kupio najkvalitetniji koji sam mogao da nadjem, filler, 2 metalik spreja, 2 clear coat spreja i nesto smirgle. Alu git sam imao od ranije.Felne i dalje imaju par mikronskih propusta ali to je nesto sa cime cu morati da zivim. Primeti se tek iz blizine i to kad se covek dobro zagleda.Ono sto je najzalije u celoj prici je sto ce felne da idu na prodaju jer sam umeracio neke druge felne koje mi se jos vise svidjaju od ovih a i oko njih mora dosta da se radi pa cu imati jos zanimacije.PS: zaboravio sam da napomenem da je u dve felne bio zalomljen sraf za poklopac pa sam i to morao da razbusim, izvadim kontra burgijom i popravim navoj. To me je isto propisno namucilo ali je sredjeno.Dajte komentare... Edited January 27, 2016 by francuz69 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted January 27, 2016 Svaka cast kad si imao ovoliko zivaca samo da dodjes prvo do aluminijuma!Odlicno odradjeno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 995 Posted January 27, 2016 (edited) Hvala. Ma brate... Fora je u tome sto ih radim vikendaski svake subote i nedelje po 2-3 sata, pa ih onda radim po etapama lagano. Da sam morao da ih zavrsim brzo, ne bih milovao celicnom vec bih karao brusilicom Gledao sam da sacuvam originalnu leguru sto je vise moguce da ih ne iskasapim... Edited January 27, 2016 by francuz69 Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleKG 0 Posted January 27, 2016 Planiram slican poduhvat bukvalno sa istim planom rada, vikendom po par sati pa da uradim do sezone stavljanja letnjih guma. alu git, smirglu, dupli color boju u spreju sam kupio, samo mi reci da znam pre pocetka radova... da li da kupim i ja taj prajmer posto imacu dosta gitovanja ili ga boja ima u sebi i sta je ova metalic coat boja koju si naveo? Hvala unapred i sve pohvale jos jednom Quote Share this post Link to post Share on other sites
pedjabj 16 Posted January 27, 2016 Jos jednom, svaka cast.Moje planiram da radim pocetkom sledece godine.Ti ides kao moj prof, od kupovine potrebnog materijala, do pokazivanja i lupanja cuski.Ja cu ostalo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted January 27, 2016 Da li to znači da bi i meni recimo ovako odradio felne za 3.000 din? Svaka, svaka čast Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted January 27, 2016 Svaka cast!!!Preduhitri me totti a taman htedoh da mu posaljem 17"ce pa nek kosta i 4000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted January 27, 2016 Eto... Zbog takvih kao ti i skaču cene Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 995 Posted January 27, 2016 DjoleKg, sve zavisi od toga da li ides do aluminijuma. Duplicolor ima agens za vezivanje sa aluminijumom u sebi tako da ako smirglas samo po povrsinskom sloju postojece boje, pa cak ako ponegde i otkrijes aluminijum, nije frka. Medjutim, ako kao ja skidas sve onda svakako treba da ides na prajmer. Prvo i osnovno zbog vezivanja sledeceg sloja, dal boje ili fillera. Drugo je to da kad stignes do aluminijuma, on je mekan pa cime god da si dosao do njega, ostavilo je riseve i sitna ostecenja. Alu prajmer ce se izmedju ostalog ponasati i kao tanak sloj fillera pa ce donekle zatvoriti sva ta ostecenja.Buco i Deda, ja vama radim felne za tu cifru a vi meni cuvate klince dok god vam radim felne... Moze tako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted January 27, 2016 Ahahahaha, kralju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted January 27, 2016 Onda za 3000 i ce cuvamo klince. Kolko godine imaju, mozda i neka mama padne uz sve to Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 995 Posted January 27, 2016 Ooooo sta si mi reko za keeevuuu !!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
radovan01 0 Posted January 27, 2016 Gde mogu da se kupe ti sprejevi? Quote Share this post Link to post Share on other sites