Jump to content
FAS Goran
francuz69

Farbanje aluminijumskih felni sprejevima DIY

Recommended Posts

:lol: tačno tako. 

Evo i poslednja ofarbana. Išao sam na ovu, da kažem, "stok" boju jer iskreno, nisam hteo da materijal košta kao pola cene felni. Za git, filer i boju (ipak sam morao da kupim 2 spreja) sam dao 2000din. Bezbojni lak sam imao, ali gledajući felnu ofarbanu samo bojom-mozda nisam ni morao tim transparentnim lakom da ih farbam,al ajd sad. Dakle, on je još oko 500din. Šmirgle i trake sam isto imao,a da nisam kaži to je još 500din. Ukupno, ko nema ništa, ali baš ništa-treba oko 3000din za sve. Naravno, zavisi i koliko slojeva farbe ide, pa veličina felne...itd. 

U svakom slučaju, samo dobro pratite uputstva s početka teme i verujte da je sve lagano. Ne treba žuriti,već etapno i strpljivo ići, bez preskakanja koraka, posebno pre farbanja. 90% je priprema... ostalo je farbanje. 

Dodatni savet-iako nestrpljivi da nabacite gume na vase "nove" felne, sacekajte da boja lepo sazri i stegne se. 

Često bi takve tek ofarbane felne donosili u servis, pa nije strasno nastajali bi problemi i oštećenja.  

Još jednom: Hvala @francuz69 za podsticaj i uputstvo 

 

IMG_20190827_121320.jpg

IMG_20190827_121256.jpg

IMG_20190827_121239.jpg

IMG_20190827_121232.jpg

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto ne skide ove onda pre farbanja ako su za bacanje? :) Lakse za rad, ne moras da se mucis sa zasticivanjem i ivicu lakse uradis.....

Super ispalo, ja nikako da se nakanim moje da vratim u sivo.... -_-

Edited by Stilisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

...otkad ne radim ni kod jednog vulkanizera-jeste.:)

On 28.8.2019. at 12:52 PM, Stilisa said:

Sto ne skide ove onda pre farbanja ako su za bacanje? :) Lakse za rad, ne moras da se mucis sa zasticivanjem i ivicu lakse uradis.....

Super ispalo, ja nikako da se nakanim moje da vratim u sivo.... -_-

Nije smetalo jer sam ih izduvao i odbio od felne.  Onda samo napumpam i nema potrebe bilo šta da radim. Čak ni balans. 

...pričam o dve felne. Dve su dobile druge gume. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, gile smederevo said:

...otkad ne radim ni kod jednog vulkanizera-jeste.:)

 

 

E znam od tog istog dana kad sam ti i napisao, ali uvece...video se sa Slobom...

 


Smor bas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast na trudu, objasnjenju i slikama. :) Sjajano uputstvo, kao i ova prosla. Ja sam i dalje skeptican kako ce poliran falc+uvuceni krakovi stajati, ali sacekacemo da cucnu i gume. Nece ruzno biti svakako, ali da li ce biti to bas ono, videcemo....naravno zavisi od ukusa. Meni je to nekako za old skul kola, '90....ne bih da ubijam volju, samo iskreno kazem :rolleyes:

Edited by Stilisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, francuz69 said:

Prvo, moram da napomenem adminima da ova tema dobija svoj pun smisao kada su na njoj slike. Vidim da slika sa pocetka teme nema...

Hvala na sugestiji, sredjeno je. Slike su prebacene sa Postimage na FLCS server i sada su vidljive.

I naravno svaka cast za ove poslednje radove, ali i trud i volju da sve lepo objasnis, islikas i podelis sa ostatkom zajednice. To je stari i pravi forumaski duh ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa u pravu si. Ja sam moje radio letos ali eto nisam slikao, mada nista spec osim smirgkanja nisam ni radio

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dođoše i moje felne na red da se ofarbaju, ali imam jednu nedoumicu. Pošto bi polirao falc, a felne su malo izkrzane po krajevima, kako to popuniti i ispolirati? Na slici se vidi koliko su iskrzane. 

IMG_20200224_161326.jpg

IMG_20200224_161331.jpg

IMG_20200224_161320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuu druze, pa sto ih ispeskira shoderom???

Kod koga god da si peskirao nemoj vise. Sad moras da se ukenjas od smirglanja... da ne smaram sad, sta je tu je. Ajmo redom...

Falc nemoj da te brine, nisu ovo duboka ostecenja a imas poprilicno mesa tako da blago obaranje ivice nije problem. Samo vise smirglaj ka spolja tamo gde su ostecenja i to sa najgrubljim suvim smirglama...

Ovo sve moras da smirglas od neke 80-ice, pa 120, 240, 400 suva smirgla. 

Kad zavrsis sa suvom uzmi 600 vodenu i predji cele felne.

Posle toga prati ovo moje od pre par postova i to ti je to.

Ako ti nesto nije jasno pitaj slobodno.

 

Samo da jos jednom napomenem, nemoj vise da nosis felne na peskiranje pogotovu sa ovako grubim peskom. Time nista nisi uradio, stavise napravio si sebi vise posla.

 

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nije ništa uradio? Pa valjda je platio coveku za ove rupe od gelera po felnama?

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

One su bile katastrofa i pre peskarenja, a prilikom peskarenja je jedva skinuta boja, posto je bilo 10 razlicitih slojeva farbe. U Kg-u niko nije hteo da radi peskarenje i ispravljanje, tako da sam sve radio na strani. Jeste uradjeno malo krupnijom granulacijom, ali nista sto ne moze da se sredi ili smirglanjem sa rotacionom slajfericom i smiorglom. Sta je tu je, posle 5 godina koliko su mi stajale, konacno sam se nakanio da ih sredim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno, samo kazem da znaju i ostali koji citaju ovu temu i koriste je kao tutorijal: nemojte da peskirate felnu obicnim peskom, gore imate sliku zasto to ne valja. Ako vec mora na peskiranje onda ili staklo, ili soda, najagresivnije sto bi smelo je fini kvarcni pesak. Problem je sto su neke rupe sad dublhe od milimetra... zamisli koliko je to smirglanja.

 

Nego Dusane, da nisu ove felne bile na KP na oglasima duze vreme? 100-tinak evra, mozda malo vise? 17, 5x112?

Ako jesu malo je falilo da te okrenem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, francuz69 said:

Jasno, samo kazem da znaju i ostali koji citaju ovu temu i koriste je kao tutorijal: nemojte da peskirate felnu obicnim peskom, gore imate sliku zasto to ne valja. Ako vec mora na peskiranje onda ili staklo, ili soda, najagresivnije sto bi smelo je fini kvarcni pesak. Problem je sto su neke rupe sad dublhe od milimetra... zamisli koliko je to smirglanja.

 

Nego Dusane, da nisu ove felne bile na KP na oglasima duze vreme? 100-tinak evra, mozda malo vise? 17, 5x112?

Ako jesu malo je falilo da te okrenem.

Nisu, uzeo sam ih davno u nekoj zameni i znao sam da je trebalo da se farbaju, ali kada sam video koliko su krive izgubio sam bio volju za rad i samo sam ih odluzio u supu. Kasnije kada sam konacno naterao sebe da uzmem da ih sredim, problem je bio naci ko ce da ih uradi, posto vecina nije htela. U pitanju su Novitec N5, raspon rupa je 5x98 i 5x108, radjene su za Alfu, ali da pasu na sve modele 147/156/166.

 

Kada krenem da ih radim imam 2 solucije, ili smirglanje ili da se idu 2-3 ruke spric gita, s tim sto izmedju svake ide smirglanje. Videcu kada otopli i stvore se uslovi za rad kako cu i sta cu, posto mi nije hitno, jer sam nabavio Stilauto 17ice da premostim dok ove ne sredim....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto planiras da radis poliran falc onda bih ti preporucio sledece:

Svakako ih prvo osmirglaj cele suvom smirglom 80, pa 120.

Posle toga po falcu nastavi onako kako sam ti ranije rekao, suva 240 pa 360-400, zatim vodena 600, 1000, 1500, 2500 pa prepoliranje i na kraju poliranje. Posle toga je falc gotov pa ga zastiti krep trakom i predji na ostatak felne, ponajvise srce.

E sad... srce felne si vec osmirglao do suve 120. Ako ces da ides sa gitom, nemoj odma u spric git. Prvo obavezno idi dve ruke alu prajmera, prva tanka, druga malo deblja od prve. U tom trenutku ces videti kako stoje stvari odnosno do koje mere je alu prajmer pokrio rupe i risove. Postoji mogucnost da ce vec posle alu prajmera da bude sve dobro i spremno posto je alu prajmer malo gusci i po teksturi lici na spric git. Ako je sve glatko (mat glatko) onda mozes i odmah da odradis jedan tanak prelaz vodenom 800 ili 1000 pa da ides na bazu-boju. Ako nije i imas jos riseva i rupa tek onda idi jednu ruku spric gita pa ponovo vodenu 800-1000 pa boju.

Na ovo ti skrecem paznju jer ces se u tvom slucaju zeznuti ako direktno na aluminijum odradis spric git. On u sebi nema alu prajmer pa iako sve prodje savrseno, posle nekog vremena ce poceti da se ljuska i onda nisi nista uradio...

 

Upravo mi je pala jos jedna stvar na pamet... Gledam ove srafove na paocima. Jel su ovo dvodelne felne? Da li moze da se odvoji srce od bubnja?

Neke felne imaju ove srafove kao modni detalj a neke imaju svrhu jer su dvodelne. Ako su dvodelne obavezno odvoj srve od bubnja jer ce ti biti mnogo lakse za rad. Ako je ipak modni detalj u pitanju onda nista, nastavi onako kako sam ti rekao.

 

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu dvodelne, srafovi su samo modni detalj. Alu prajmer se podrazumeva, samo nisam napisao, jer bez njega ne bi ni farbao... Kada krenem sa radom, bice slika svake faze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi evo ovo ludo vreme pa imam puno slobodnog vremena i resio sam da sredim felne po upustvima sa ovog sajta, samo me zanima nekoliko sitnica da li je potrebno felnu farbati i sa unutrasnje strane odnosno da li ceo proces koji odradjujete spolja vazi i za unutrasnjost felne? ne menjam boju felni znaci ostaju sive nego mi se cini da zakorelu prljavstinu sa unutrasnjosti felne gotovo nemoguce skinuti bez puno smirglanja a u tom slucaju to je za mene previse posla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes, a i ne moras. Zavisi sta hoces da postignes. Ako hoces samo da osvezis lice, onda samo radis lice.

Samo vodi racuna o dosedu gume, odnosno delu dobosa gde naleze guma. Ako ima ogrebotina i stroke valjalo bi ocistiti taj deo da ne bi guma pustala na spoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz. Divan tutorijal sa pocetka. Odavno se spremam da i ja krenem u rad, i evo dosao je i taj trenutak. Poceo sam vec sa smirglanjem. Imam samo par nedoumica. Kada se zavrsi treci sloj farbanja, koliko treba cekati da se nanese lak? Mislio sam da treba sacekati da se dobro osusi, ali ovde, cini mi se, neko rece da samo treba 15 min?! Koliko treba otplilike izmedju dva sloja laka? Sad je napolju temp. iznad 20 stepeni. Neko je vec postavio pitanje u vezi farbanja cepova, ali nisam nasao odgovor. Da li je moguce plasticne cepove farbati ovom i istom bojom Dupli Color za felne? Nasao sam lak ColorMatic 1K Bezbojni lak u spreju. Da li je to dobro resenje, posto nije od istog proizvodjaca kao boja? Unapred hvala na odgovorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu sto se susenja tice, kada prskas bazu, odnosno boju, na ovoj temperaturi je 15-20 minuta izmedju slojeva dovoljno jer se ovi sprejevi za felne brzo suse. Kada zavrsis poslednji sloj baze sacekaj oko sat vremena pa kreni sa lakom. Imaj na umu da se lak sporije susi pa prvi tanak sloj nanesi, pa sacekaj pola sata do sat pre nego sto naneses drugi, deblji sloj. Onda bi mozda trebalo i vise da sacekas pre treceg sloja.

Ovo ti sve pricam napamet, na osecaj... ne postoji univerzalan savet, zavisi od boje do boje, laka do laka, spoljne temp, vlage...

Imaj samo na umu da lak i kad je suv na dodir nije suv. Hemijske komponente iz njega isparavaju danima. Kada preko njega naneses drugi sloj a prvi se jos nije osusio, eksponencijonalno produzavas vreme susenja...

A pritom ne smes mnogo da cekas izmedju slojeva jer se nece vezati jedan za drugi kako treba.

Jbg, sad sam malo udavio sa teorijom. U svakom slucaju, drzi se saveta navedenih gore i sa ovim sprejevima ne bi trebalo da bude problema. 15-20 min izmedju slojeva baze, sacekas sat dva pa krenes sa lakom. Oko sat vremena izmedju slojeva laka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...