gile smederevo 574 Posted August 27, 2019 (edited) tačno tako. Evo i poslednja ofarbana. Išao sam na ovu, da kažem, "stok" boju jer iskreno, nisam hteo da materijal košta kao pola cene felni. Za git, filer i boju (ipak sam morao da kupim 2 spreja) sam dao 2000din. Bezbojni lak sam imao, ali gledajući felnu ofarbanu samo bojom-mozda nisam ni morao tim transparentnim lakom da ih farbam,al ajd sad. Dakle, on je još oko 500din. Šmirgle i trake sam isto imao,a da nisam kaži to je još 500din. Ukupno, ko nema ništa, ali baš ništa-treba oko 3000din za sve. Naravno, zavisi i koliko slojeva farbe ide, pa veličina felne...itd. U svakom slučaju, samo dobro pratite uputstva s početka teme i verujte da je sve lagano. Ne treba žuriti,već etapno i strpljivo ići, bez preskakanja koraka, posebno pre farbanja. 90% je priprema... ostalo je farbanje. Dodatni savet-iako nestrpljivi da nabacite gume na vase "nove" felne, sacekajte da boja lepo sazri i stegne se. Često bi takve tek ofarbane felne donosili u servis, pa nije strasno nastajali bi problemi i oštećenja. Još jednom: Hvala @francuz69 za podsticaj i uputstvo Edited August 27, 2019 by gile smederevo 1 Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted August 27, 2019 Hoces sada gume crnim sprejem? 3 Danilo1, Grafit and hibi011 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5792 Posted August 27, 2019 za gume 1 1 hibi011 and Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted August 27, 2019 8 hours ago, Milutinac said: Hoces sada gume crnim sprejem? Idu druge Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stilisa 312 Posted August 28, 2019 (edited) Sto ne skide ove onda pre farbanja ako su za bacanje? Lakse za rad, ne moras da se mucis sa zasticivanjem i ivicu lakse uradis..... Super ispalo, ja nikako da se nakanim moje da vratim u sivo.... Edited August 28, 2019 by Stilisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted August 28, 2019 Daleko mu vulkanizer... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted August 29, 2019 ...otkad ne radim ni kod jednog vulkanizera-jeste. On 28.8.2019. at 12:52 PM, Stilisa said: Sto ne skide ove onda pre farbanja ako su za bacanje? Lakse za rad, ne moras da se mucis sa zasticivanjem i ivicu lakse uradis..... Super ispalo, ja nikako da se nakanim moje da vratim u sivo.... Nije smetalo jer sam ih izduvao i odbio od felne. Onda samo napumpam i nema potrebe bilo šta da radim. Čak ni balans. ...pričam o dve felne. Dve su dobile druge gume. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted August 30, 2019 8 hours ago, gile smederevo said: ...otkad ne radim ni kod jednog vulkanizera-jeste. E znam od tog istog dana kad sam ti i napisao, ali uvece...video se sa Slobom... Smor bas... Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted January 15, 2020 Prvo, moram da napomenem adminima da ova tema dobija svoj pun smisao kada su na njoj slike. Vidim da slika sa pocetka teme nema... Da osvezimo temu najnovijim radovima pa da ima i nekih friskih slicica… U pitanju su Tekno New Age felne 17x7, koje nisu bas pobrale simpatije ovde na forumu. Ja sam gledao malo dalje od odvratnih muzgavih felni i cinilo mi se da od njih moze da se napravi nesto lepo pa vas ipak nisam poslusao i malo po malo se bacio na posao. A buduci da je ova tema mnogima od vas draga, ne sumnjam da ce vam se svideti ono sto imam da pokazem. Post cu nastaviti u DIY duhu, poprilicno detaljno… Pocetno stanje je bilo, paa malo je reci haoticno. Felne su zapostavljane dugi niz godina. Farba je potpuno matirala, deo gde naleze guma je bio polu odran, polu zamazan ostatcima stare gume i lepka, untrasnjost puna delova sa zapecenim lepkom za tegove, a falc je bio prica za sebe. Na svim felnama je rub falca bio odrljan ivicnjacima, na nekim mestima je oksidacija aluminijuma uradila svoje pa se i farba potklobucila. Na dve felne je cak neko pokusavao da zagituje ostecenja pa je to uradio jako nespretno i sa obicnim (neodgovarajucim) gitom. Dakle pravi izazov za mene, bas onako kako mazohista u meni voli. Evo u slikama na sta je to licilo pre par meseci kad su stigle kod mene. Obratite paznju na rubove na slikama kad sam oprao felne. Oksidacija, potklobucenja i git na sve strane. Uzas! Plan je da felne idu u crnu boju na ledjima i bokovima, metalik srebrnu na licu a falc na ovim felnama jednostavno mora da bude poliran. Takodje, buduci da je Ivica falca ostra, morace da bude obrusena/oborena jer ima mesa za to a jednostavno mnogo lepse izgleda. Za pocetak, sta je sve potrebno: 1. Smirgle… puno smirgli… Po metar od svake suve smirgle i po dva lista svake vodene to sledece gradacije: suva smirgla 80, 120, 240, 360. Vodena smirgla 600, 800, 1500, 2500. 2. Prajmer za aluminijum u spreju. 3. Alu git. 4. Boja u spreju, dva spreja klavir crne boje, jedan sprej metalik sive, dva spreja bezbojnog sjajnog (high gloss) laka. 5. Krep traka i tanka traka za izvlacenje finih linija. 6. Brusilica i busilica sa raznim nastavcima za lepeze sa smirglom ili scotch britte (plasticna vuna). 7. Set za poliranje aluminijuma: trn za busilicu, grub i fini platneni kotur, narandzasta i bela kreda (pasta) za poliranje aluminijuma. Kad vec pominjem potreban materijal moram da napomenem da sam ovaj put isao iskljucivo na kvalitet. Boje, lakovi i prajmer su ovaj put povereni ColorMatic-u. Jednostavno najbolje sto za neke razumne novce moze da se kupi a da je u spreju. Inace ColorMatic je takodje Motip/DupliColor firma ali posebna linija proizvoda sa akcentom na kvalitet. Git je koriscen provereni Presto. Smigle Smirdex mada je to manje bitno. Sve zajedno je kostalo 50-ak evra. Takodje sam ponovo probao skid boju i ponovo sam se zajebo. Napomena svima koji ce da rade felne po ovom tutorijalu: bezite od skid boje ukoliko je farba na felnama stara i dobro zapecena. Samo ce vam napraviti problem. Ja sam to znao od ranije ali sam morao ponovo da se pravim pametan… Ukoliko je farba sveza mozete da pocnete sa skidom ali ne ocekujte cuda. U mom slucaju skid je jedino uspeo da napravi ozbiljno biiip i da mi zakomplikuje posao. Zasto? Zato sto je ostavio grguravu i neravnomernu povrsinu koju je jako tesko ravnomerno smirglati pa umesto da smiglate normalno morate da se fokusirate vise na mesta gde je ostao deblji sloj farbe. Evo na sta felne lice nakon skid boje i guljenja spahtlom i celicnom vunom onoga sto se dalo oguliti. Tragedija: Sada krece teska artiljerija. Za ivicu falca je koriscena brusilica sa smirgl lepezom gradacije 80. Brusilicom moze da se radi Ivica i mali deo falca posto su krakovi postavljeni tako kako jesu pa ne moze da se pridje. Takodje je brusilicom obrusen prihvat gume na bokovima i ostatci lepka sto po bokovima to po i unutrasnjosti felne. Dok sam obradjivao falc iskoristio sam priliku da oborim ivicu: Nakon 80-ice rucno sam sve presao 120-icom i to izgleda ovako: Posle 120-ice ide 240 pa 360, pritom se vodi racuna da jedna smirgla ide uzduz a druga popreko kako bi brusenje bilo efikasnije i kako bi se bolje videlo kada risevi prethodne smigle nestaju, odnosno kada treba da se stane i predje na sledecu gradaciju. Ovde se vide rezultati 240-ice i 360-ice, a moze se primetiti i da risevi idu uzduz i popreko. Sad je vec vreme da se predje na finije, vodene smirgle. Smirglanje ide uz obavezno kvasenje vodom. Prskalica sa cesmovacom u jednu ruku, smiglu u drugu i na svakih 10-ak sekundi strc vodom po felni i malo po smirgli. Posle ovoga sam dobio ozbiljnu upalu misica podlaktice posto sam stiso onu prskalicu oko 2 miliona puta. Ovde se vidi razlika izmedju brusenja suvom 360 i vodenom 600. Ovde vodena 600 vs 1500 I na kraju 1500 vs 2500. Pritom, nisam napomenuo da svako smirglanje falca odredjenom gradacijom sam iskoristio da na brzaka predjem i ostatak felne istom tom gradacijom, najvise paznje sam obratio na lice krakova. Ovako izgleda felna osmirglana do 2500 i pripremljena za predpoliranje. Traka ovde sluzi da se koturom za predpoliranje ne bi izriljali kraci felne. Sto se tice poliranja, ono se deli na prepoliranje i fino poliranje. Predpoliranje aluminijuma se radi grubljim platnenim koturom i narandzastom kredom (pastom), a poliranje finim platnenim koturom i belom kredom (pastom). O oba slucaja kotur se usrafi na trn (dugacki sraf), osigura maticom pa se stavi na vrh busilice. Obrtaji na 4-5 i udri. I ovde treba raditi uzduz i popreko. Predpoliranje u jednom a poliranje u kontra smeru. Evo je felna sa predpoliranjim falcom. Predpolirano vs polirano: I naravno sa poliranim, izgleda sjajno. Vide se ponegde ostatci paste ali se to posle skida finom krpom. Buduci da smo zavrsili sa falcem, sada mozemo da predjemo na pripremu za farbanje. Prvo ide zastita poliranog dela. Na ivicu zasticenog dela ide tanka traka za linije a preko nje krep traka. Da napomenem da tanka traka nije obavezna ali sam hteo da Ivica bude precizno definisana. Cela felna je potom preprskana alu prajmerom. Alu prajmer je obavezan jer je veci deo felne osmirglan do aluminijuma pa nema sloja koji ce kvalitetno da veze boju za alu. Takodje, ovaj ColorMatic-ov alu prajmer je debeo, pa ce malko da koristi i kao filler za fine risove na aluminijumu. Pritom, imao sam jednu konzervu prajmera pa nisam preterivao u debljini sloja kako bih imao dovoljno za cele felne. Vise sam se prajmerisanjem fokusirao na lice felni a manje na bokove i ledja. Izgleda divno: Prskanje prajmera je pokazalo neke low spots na kracima tako da sam te rupice morao da popunim alu gitom a potom ismirglam vodenom 800. Nije bilo obavezno ali sam ismirglane delove ponovo prsnuo preko ostatcima alu prajmera kako bi se popunili eventualni risevi od 800. Prajmer se susi brzo, ja sam ga ostavio oko sat vremena ali moze i nesto manje. Ponovo sam zastitio falceve trakama, pa ofarbao bokove i ledja crnom bojom. Prvo jedan tanak “magla” sloj, posle pola sata sledeci masniji sloj i na kraju posle jos dva sata opet jedan debeo sloj. Kad se crna osusila, krep trakom sam zastitio delove ofarbane u crno na kojima nisam hteo da zavrsi srebrna boja. Sve ivice moraju precizno da budu zasticene. Ovo mora da se radi polako i pedantno, priprema je sve. I onda ide srebrna boja. Jedna tanka ruka pa posle pola sata jedna deblja. I na kraju kad se metalik baza osusi, nakon par sati ide ColorMatic high gloss lak. Ponovo jedan tanak sloj, pola sata cekanja, jedan deblji sloj, nekoliko sati cekanja i finalni masan sloj. Kad se sve to osusi dovoljno da je suvo na dodir polako i pedantno skinuti krep i traku za ivice. Finalni proizvod izgleda kao da je iz radnje izasao. Treba jos da idu cepovi sa VW logom kao i nove gume cija je nabavka u toku. Sad je glavno pitanje kako ce izgledati na Golfu. Ja mislim da ce biti super i da ce se Golf sa ovim felnama lepo izdvojiti iz gomile. Postoji i varijanta da ako mi dosade srebrne preprskam srve felni plasti dip-om posto anthracit plati dip se poprilicno gadja sa bojom mog auta. Ali o tom potom, da li cu to raditi jos uvek ne znam. Ajte sa komentarima… 8 2 Axic, Zan Batist, BGMilos and 7 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stilisa 312 Posted January 15, 2020 (edited) Svaka cast na trudu, objasnjenju i slikama. Sjajano uputstvo, kao i ova prosla. Ja sam i dalje skeptican kako ce poliran falc+uvuceni krakovi stajati, ali sacekacemo da cucnu i gume. Nece ruzno biti svakako, ali da li ce biti to bas ono, videcemo....naravno zavisi od ukusa. Meni je to nekako za old skul kola, '90....ne bih da ubijam volju, samo iskreno kazem Edited January 15, 2020 by Stilisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17447 Posted January 16, 2020 21 hours ago, francuz69 said: Prvo, moram da napomenem adminima da ova tema dobija svoj pun smisao kada su na njoj slike. Vidim da slika sa pocetka teme nema... Hvala na sugestiji, sredjeno je. Slike su prebacene sa Postimage na FLCS server i sada su vidljive. I naravno svaka cast za ove poslednje radove, ali i trud i volju da sve lepo objasnis, islikas i podelis sa ostatkom zajednice. To je stari i pravi forumaski duh . Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted January 16, 2020 Thx za slike. Moj duh je tu... Ostali se ulenjili... 2 Ivan and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted January 16, 2020 Pa u pravu si. Ja sam moje radio letos ali eto nisam slikao, mada nista spec osim smirgkanja nisam ni radio Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted February 25, 2020 Dođoše i moje felne na red da se ofarbaju, ali imam jednu nedoumicu. Pošto bi polirao falc, a felne su malo izkrzane po krajevima, kako to popuniti i ispolirati? Na slici se vidi koliko su iskrzane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted February 25, 2020 (edited) Auuu druze, pa sto ih ispeskira shoderom??? Kod koga god da si peskirao nemoj vise. Sad moras da se ukenjas od smirglanja... da ne smaram sad, sta je tu je. Ajmo redom... Falc nemoj da te brine, nisu ovo duboka ostecenja a imas poprilicno mesa tako da blago obaranje ivice nije problem. Samo vise smirglaj ka spolja tamo gde su ostecenja i to sa najgrubljim suvim smirglama... Ovo sve moras da smirglas od neke 80-ice, pa 120, 240, 400 suva smirgla. Kad zavrsis sa suvom uzmi 600 vodenu i predji cele felne. Posle toga prati ovo moje od pre par postova i to ti je to. Ako ti nesto nije jasno pitaj slobodno. Samo da jos jednom napomenem, nemoj vise da nosis felne na peskiranje pogotovu sa ovako grubim peskom. Time nista nisi uradio, stavise napravio si sebi vise posla. Edited February 25, 2020 by francuz69 Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted February 25, 2020 Kako nije ništa uradio? Pa valjda je platio coveku za ove rupe od gelera po felnama? Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted February 25, 2020 One su bile katastrofa i pre peskarenja, a prilikom peskarenja je jedva skinuta boja, posto je bilo 10 razlicitih slojeva farbe. U Kg-u niko nije hteo da radi peskarenje i ispravljanje, tako da sam sve radio na strani. Jeste uradjeno malo krupnijom granulacijom, ali nista sto ne moze da se sredi ili smirglanjem sa rotacionom slajfericom i smiorglom. Sta je tu je, posle 5 godina koliko su mi stajale, konacno sam se nakanio da ih sredim... 2 darkman14 and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted February 26, 2020 Jasno, samo kazem da znaju i ostali koji citaju ovu temu i koriste je kao tutorijal: nemojte da peskirate felnu obicnim peskom, gore imate sliku zasto to ne valja. Ako vec mora na peskiranje onda ili staklo, ili soda, najagresivnije sto bi smelo je fini kvarcni pesak. Problem je sto su neke rupe sad dublhe od milimetra... zamisli koliko je to smirglanja. Nego Dusane, da nisu ove felne bile na KP na oglasima duze vreme? 100-tinak evra, mozda malo vise? 17, 5x112? Ako jesu malo je falilo da te okrenem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted February 26, 2020 1 hour ago, francuz69 said: Jasno, samo kazem da znaju i ostali koji citaju ovu temu i koriste je kao tutorijal: nemojte da peskirate felnu obicnim peskom, gore imate sliku zasto to ne valja. Ako vec mora na peskiranje onda ili staklo, ili soda, najagresivnije sto bi smelo je fini kvarcni pesak. Problem je sto su neke rupe sad dublhe od milimetra... zamisli koliko je to smirglanja. Nego Dusane, da nisu ove felne bile na KP na oglasima duze vreme? 100-tinak evra, mozda malo vise? 17, 5x112? Ako jesu malo je falilo da te okrenem. Nisu, uzeo sam ih davno u nekoj zameni i znao sam da je trebalo da se farbaju, ali kada sam video koliko su krive izgubio sam bio volju za rad i samo sam ih odluzio u supu. Kasnije kada sam konacno naterao sebe da uzmem da ih sredim, problem je bio naci ko ce da ih uradi, posto vecina nije htela. U pitanju su Novitec N5, raspon rupa je 5x98 i 5x108, radjene su za Alfu, ali da pasu na sve modele 147/156/166. Kada krenem da ih radim imam 2 solucije, ili smirglanje ili da se idu 2-3 ruke spric gita, s tim sto izmedju svake ide smirglanje. Videcu kada otopli i stvore se uslovi za rad kako cu i sta cu, posto mi nije hitno, jer sam nabavio Stilauto 17ice da premostim dok ove ne sredim.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted February 26, 2020 (edited) Posto planiras da radis poliran falc onda bih ti preporucio sledece: Svakako ih prvo osmirglaj cele suvom smirglom 80, pa 120. Posle toga po falcu nastavi onako kako sam ti ranije rekao, suva 240 pa 360-400, zatim vodena 600, 1000, 1500, 2500 pa prepoliranje i na kraju poliranje. Posle toga je falc gotov pa ga zastiti krep trakom i predji na ostatak felne, ponajvise srce. E sad... srce felne si vec osmirglao do suve 120. Ako ces da ides sa gitom, nemoj odma u spric git. Prvo obavezno idi dve ruke alu prajmera, prva tanka, druga malo deblja od prve. U tom trenutku ces videti kako stoje stvari odnosno do koje mere je alu prajmer pokrio rupe i risove. Postoji mogucnost da ce vec posle alu prajmera da bude sve dobro i spremno posto je alu prajmer malo gusci i po teksturi lici na spric git. Ako je sve glatko (mat glatko) onda mozes i odmah da odradis jedan tanak prelaz vodenom 800 ili 1000 pa da ides na bazu-boju. Ako nije i imas jos riseva i rupa tek onda idi jednu ruku spric gita pa ponovo vodenu 800-1000 pa boju. Na ovo ti skrecem paznju jer ces se u tvom slucaju zeznuti ako direktno na aluminijum odradis spric git. On u sebi nema alu prajmer pa iako sve prodje savrseno, posle nekog vremena ce poceti da se ljuska i onda nisi nista uradio... Upravo mi je pala jos jedna stvar na pamet... Gledam ove srafove na paocima. Jel su ovo dvodelne felne? Da li moze da se odvoji srce od bubnja? Neke felne imaju ove srafove kao modni detalj a neke imaju svrhu jer su dvodelne. Ako su dvodelne obavezno odvoj srve od bubnja jer ce ti biti mnogo lakse za rad. Ako je ipak modni detalj u pitanju onda nista, nastavi onako kako sam ti rekao. Edited February 26, 2020 by francuz69 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted February 26, 2020 Nisu dvodelne, srafovi su samo modni detalj. Alu prajmer se podrazumeva, samo nisam napisao, jer bez njega ne bi ni farbao... Kada krenem sa radom, bice slika svake faze... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanCN 0 Posted April 11, 2020 Pozdrav ljudi evo ovo ludo vreme pa imam puno slobodnog vremena i resio sam da sredim felne po upustvima sa ovog sajta, samo me zanima nekoliko sitnica da li je potrebno felnu farbati i sa unutrasnje strane odnosno da li ceo proces koji odradjujete spolja vazi i za unutrasnjost felne? ne menjam boju felni znaci ostaju sive nego mi se cini da zakorelu prljavstinu sa unutrasnjosti felne gotovo nemoguce skinuti bez puno smirglanja a u tom slucaju to je za mene previse posla Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted April 12, 2020 Mozes, a i ne moras. Zavisi sta hoces da postignes. Ako hoces samo da osvezis lice, onda samo radis lice. Samo vodi racuna o dosedu gume, odnosno delu dobosa gde naleze guma. Ako ima ogrebotina i stroke valjalo bi ocistiti taj deo da ne bi guma pustala na spoju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
miki_ni 0 Posted April 12, 2020 Pozz. Divan tutorijal sa pocetka. Odavno se spremam da i ja krenem u rad, i evo dosao je i taj trenutak. Poceo sam vec sa smirglanjem. Imam samo par nedoumica. Kada se zavrsi treci sloj farbanja, koliko treba cekati da se nanese lak? Mislio sam da treba sacekati da se dobro osusi, ali ovde, cini mi se, neko rece da samo treba 15 min?! Koliko treba otplilike izmedju dva sloja laka? Sad je napolju temp. iznad 20 stepeni. Neko je vec postavio pitanje u vezi farbanja cepova, ali nisam nasao odgovor. Da li je moguce plasticne cepove farbati ovom i istom bojom Dupli Color za felne? Nasao sam lak ColorMatic 1K Bezbojni lak u spreju. Da li je to dobro resenje, posto nije od istog proizvodjaca kao boja? Unapred hvala na odgovorima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
francuz69 978 Posted April 12, 2020 U principu sto se susenja tice, kada prskas bazu, odnosno boju, na ovoj temperaturi je 15-20 minuta izmedju slojeva dovoljno jer se ovi sprejevi za felne brzo suse. Kada zavrsis poslednji sloj baze sacekaj oko sat vremena pa kreni sa lakom. Imaj na umu da se lak sporije susi pa prvi tanak sloj nanesi, pa sacekaj pola sata do sat pre nego sto naneses drugi, deblji sloj. Onda bi mozda trebalo i vise da sacekas pre treceg sloja. Ovo ti sve pricam napamet, na osecaj... ne postoji univerzalan savet, zavisi od boje do boje, laka do laka, spoljne temp, vlage... Imaj samo na umu da lak i kad je suv na dodir nije suv. Hemijske komponente iz njega isparavaju danima. Kada preko njega naneses drugi sloj a prvi se jos nije osusio, eksponencijonalno produzavas vreme susenja... A pritom ne smes mnogo da cekas izmedju slojeva jer se nece vezati jedan za drugi kako treba. Jbg, sad sam malo udavio sa teorijom. U svakom slucaju, drzi se saveta navedenih gore i sa ovim sprejevima ne bi trebalo da bude problema. 15-20 min izmedju slojeva baze, sacekas sat dva pa krenes sa lakom. Oko sat vremena izmedju slojeva laka. Quote Share this post Link to post Share on other sites