N.N. 553 Posted March 7, 2015 (edited) Evo moj premijerni post, ne znam ni je li dobar podforum. Ne znam koliko ste upoznati ali skoro dobar dio, ako ne i svi, motora FCA grupacije ide u povijest, a između ostaloga i FIRE. Sa jednog youtube klipa gdje je prezentacija Teksida sam izvukao slike o novoj obitelji I3 i I4 motora. Isti će imati skroz novi high pressure die cast aluminijski blok open deck tipa, kao i novi dizajn glave. Ima još toga na čemu se radi u FCA grupaciji, no o tome možda u nekoj drugoj temi. Edited March 7, 2015 by Dante Bg slike Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 7, 2015 Nešto se pisalo prošle godine http://www.autonews.com/assets/PDF/CA9449856.PDF Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 7, 2015 To kod Amera na prezentaciji su oni drugi noviteti, malo veći motori, ali za njihove pojmove mali. Svakako sve što sada gledamo od motora bi jako brzo moglo biti bivše, ako ne sve onda skoro sve. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted March 7, 2015 Ako ćemo iskreno dugo su se i održali. Prvi FIRE je pre 2000. godine izašao što je siguran znak da su bili kvalitetni motori. Ako uspeju da unaprede mehanizme i poboljšaju tehnoloiju zašto da ne Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 7, 2015 (edited) Ove godine(točnije ovaj mjesec) je slavi 30. obljetnica FIRE motora. Evo što su Talijani rekli o tome: Mi pare doveroso ricordare che quest'anno il motore Fire compie 30 anni.Quello che in uno spot venne decantato dal compianto Luciano Dalla quale " Il motore del 2000" , ha dimostrato che il progetto ha avuto una lungimiranza incredibile.Presentato nel Marzo 1985 sulla Autobianchi Y 10, in cilindrata 999 cc, il " Fully Integrated Robotized Engine" si è evoluto per cilindrate ( dal 750 cc sino all'attuale 1400), ed in configurazioni ( 8-16 valvole, aspirato , turbo o diesel Multijet) .Questo motore ha degnamente sostituito il glorioso Fiat 100, nato sulla 600 del 1955 ed utilizzato sino alle ultime Panda del 2003.Ma quest'ultimo motore non conobbe minimamente il "trasformismo meccanico" che ha avuto il Fire.Onore a questo piccolo gioiello di tecnologia italiana ! Edited March 7, 2015 by Dante Bg boja slova i font Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 7, 2015 Lancia Y10 aka Autobianchi Y10 i Fiat Uno su prvi modeli 1985/86 dobili fire motore i koliko se sećam 273 delova i oko 69 kg težak motor. I 600 milijardi lira tada vredna investicija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 8, 2015 Tek pre neku godinu je predstavljen onaj dvocilindraš 0.9 TwinAir, Fiat 500 je bio prvi model koji ga je imao, sećam se tadašnjeg međunarodnog sajma automobila u Beogradu gde je glavna stvar na Fiat štandu ustvari bio taj motor:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/47338-fas-na-sajmu-automobila/?p=743921 On bi morao još da traje i traje, kao i onaj turbo benzinac 1750 koji je prvi put ugrađen 2008. u novu Deltu, vidimo ga sada svojoj u najmodernijoj varijanti u Alfi 4C. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17457 Posted March 8, 2015 Tako je imenjace, od '85. godine, a radjeni u masi izvedbi, koliko se secam od 770ccm, pa do (za mene) najpoznatije izvedbe od 1368ccm.FIRE je skracenica od Fully Integrated Robotised Engine, a to cudo od tehnike se uz masu modela do sada, ugradjuje i u 500L.Pod njim se vode i 1.4 T-Jet i MultiAir izvedbe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 8, 2015 Tek pre neku godinu je predstavljen onaj dvocilindraš 0.9 TwinAir, Fiat 500 je bio prvi model koji ga je imao, sećam se tadašnjeg međunarodnog sajma automobila u Beogradu gde je glavna stvar na Fiat štandu ustvari bio taj motor:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/47338-fas-na-sajmu-automobila/?p=743921 Nije to baš tako blisko, a i ima vremena dok ne dođu novi motori. Ne zaboravi da od malih FIAT motora nijedan nema DI On bi morao još da traje i traje, kao i onaj turbo benzinac 1750 koji je prvi put ugrađen 2008. u novu Deltu, vidimo ga sada svojoj u najmodernijoj varijanti u Alfi 4C. Stari i novi 1.75 TBi su dva različita motora. Stari je bio dio obitelji nazvanih u narodu Pratola Serra po mjestu gdje su rađeni, mi bi preveli ima FIAT Modularni Motor. On je izašao 1994. i to kao 5-cilindraš, 2.0 20v, 2.4 20v, te 2.4 10v TD. Godinu kasnije su izašli 4-cilindraši. Naravno većina JTD motora je iz te obitelji. 1.75 TBi je zadnji evolucijski korak nastao kombinacijom hoda 1.6 JTD i provrta 2.0 JTD.Novi 1.75 TBi ima skroz novi aluminijski blok i njegov razvoj je objavljen tamo negdje 2010. godine. Hod i provrt su kao na starom 1.75 TBi ali radilica i mnogo toga drugog je novo, koliko znam i vrti se više nego stari. U slabijem izdanju je bio planiran za američki 500L, ne znam je li se odustalo od toga, s obzirom na potražnju za 500L tamo moguće da je. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 10, 2015 Ovaj motor u svaki Fiat teži od 1.500 Kg i rešena stvar Detaljnije... Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted March 17, 2016 (edited) I sada nešto novih informacija. Slabije verzije bi trebale imati 2 ventila po cilindru. Priča se 1.0 6v GSE sa 80 KS i 100 Nm, te 1.3 8v GSE sa 105 KS i 140 Nm. Pretpostavljam da su brojke za etanol i oni su po običaju nešto veće nego za benzin. Imati će VVT, varijabilnu pumpu ulja i vode, razvod preko lanca, ispušna grana integrirana u glavu motora, start/stop, itd. Turbo verzije će biti bi trebale imati 4 ventila po cilindru, snaga se ne zna. Turbina bi trebala biti twin-scroll, direktno ubrizgavanje, MultiAir, ostalo naravno vrijedi kao i za one gore. Edited March 17, 2016 by N.N. Quote Share this post Link to post Share on other sites