Jump to content
FAS Goran
neshaoct

10 najvećih svetskih automobilskih tržišta

Recommended Posts

Proizvodnja automobila u Turskoj porasla za 6% u 2022. godini

 

hyundai i20 linija.jpg

 

Ukupna proizvodnja automobila u Turskoj je porasla 2022. godine za 6% u odnosu na prethodnu godinu, objavila je Unija proizvođača automobila (OSD). Proizvođači automobila u Turskoj su proizveli više od 1.35 miliona vozila prošle godine, uključujući automobile i komercijalna vozila, pokazuje najnoviji izveštaj.

Skoro 72% svih proizvedenih vozila je izvezeno, što je rast od 4% u odnosu na godinu ranije. Turska je 2022. godine ostvarila promet od 31.4 milijarde dolara od izvoza vozila, što je 6% više u odnosu na prethodnu godinu. Ukupno tržište automobila u zemlji je poraslo sedam posto na godišnjoj osnovi na 827.147 jedinica, navodi se u izveštaju. Proizvodnja putničkih automobila prošle godine je takođe porasla za 4% na 810.889 jedinica. Najveći svetski proizvođači automobila, uključujući Ford, Hondu, Hyundai, Mercedes, Renault i Toyotu, imaju fabrike u Turskoj, koja važi za jedno od vodećih svetskih tržišta za prodaju automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Rusiji se najbolje prodaje Lada

 

lada granta 01.jpg

 

Tržište automobila u Rusiji oslabilo je u januaru za 63.1%, saopštila je Asocijacija evropskih preduzeća (AEB), zvanično predstavništvo stranih investitora u Rusiji. Više od polovine prodatih automobila bilo je marke Lada. Situacija u većoj meri odražava krizu snabdevanja i prodaje marki koje nisu iz Kine. Pored toga, statistika ne uzima u obzir kineski Chery koji je prema prošlogodišnjim podacima zauzeo oko 8% tržišta.

 

Prodaja putničkih automobila i lakih komercjalnih vozila u Rusiji pala je u januaru na 32.500 komada, što je pad za 63.1%. Januar je tradicionalno loš za prodaju automobila, ali ove godine situaciju pogoršava nedostatak ponude na tržištu. Samo kineski i domaći brendovi imaju stabilne zalihe, dok su zalihe evropskih, japanskih i korejskih marki iscrpljene, zbog sankcija. Lada ostaje lider na tržišti, a njena prodaja bila je za 3% niža nego prošle godine - 17.500 komada. Kao rezultat toga, vozila kompanije AvtoVAZ, koja proizvodi Ladu, činila je 53.7% ukupnog obima tržišta. Drugi je kineski Haval, a na trećem mestu po prodaji u januaru je Geely, takođe kineska marka. Ruski GAZ smanjio je prodaju za 32% na 1.8 hiljada vozila, a uvek dobro prodavana Kia zabeležila je pad prodaje za 89% na 1.4 hiljade automobila. Među onima koji su uspeli u prošlom mesecu da prodaju više od hiljadu automobila je i domaći UAZ, sa oko 1.200 komada.

 

Rusko tržište automobila smanjilo se u prošloj godini za oko 59% na 690.000 vozila. AEB očekuje da će tokom tekuće godine tržište porasti za 12% na 770.000 prodatih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Volkswagen ušao u cenovni rat na kineskom tržištu

 

vw phideon 01.jpg

 

SAIC Volkswagen Automotive nudi 3.7 milijardi juana (537 miliona dolara) u gotovini u obliku subvencija za kupovinu automobila u Kini, pridružujući se više od 40 brendova u snižavanju cena uoči promene pravila o emisijama na najvećem svetskom automobilskom tržištu. Zajedničko ulaganje između kineskog SAIC Motora i nemačkog Volkswagena nudi subvencije od 15.000 juana do 50.000 juana do 30. aprila za svoju punu liniju, koja uključuje modele Teramont, Lavida i Phideon, objavio je SAIC-VW. Guangzhou Automobile Group, kineski partner Honda Motora i Toyota Motora, takođe je ponudio subvencije od 15. do 31. marta.

 

Kineska prodaja putničkih vozila pala je 20% u periodu od januara do februara, pokazuju podaci iz industrije, iako su neki proizvođači ponudili snižene cene da bi podstakli potražnju. Prodaja novih energetskih vozila, koja uključuje potpuno baterijska i plug-in baterijsko-benzinska hibridna vozila, rasla je brže od ukupnog tržišta, čineći više od 30% u fabruaru. Vladini planovi za strože standarde emisija iz automobila koji stupaju na snagu 1. jula su dodatni pritisak na proizvođače automobila i trgovce da očiste zalihe vozila koja ne zadovoljavaju standard, rekli su analitičari Fitch Ratings-a u saopštenju za klijente. ''Ne postoji drugi način da se opiše šta se dešava osim katastrofalnog pada performansi multinacionalnih marki ICE (motor s unutrašnjim sagorevanjem),'' rekao je Bill Russo iz Šangaja iz konsultantske firme Automobility.

Rat cenama će verovatno ubrzati konsolidaciju rascepkane lokalne automobilske industrije koja ima više od 130 proizvođača putničkih automobila, objavio je državni list Economic Daily u komentaru u petak. Ali to bi takođe moglo da naškodi profitabilnosti i inovacijama i zaustavi razvoj celokupnog sektora, koji je stub privrede, pišu novine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW smanjuje cene nakon potresa koje je izazvao Tesla

 

bmw i3 p2.jpg

 

BMW je najavio smanjenja cena u Kini, prateći stope pet drugih proizvođača automobila, koji pokušavaju da se izbore s prošlogodišnjim kresanjem cena Tesle.

Značajno smanjenje cena Teslinih automobila u najmnogoljudnijoj zemlji sveta dovelo je do prave lavine sličnih ''korigovanja'' unutar konkurencije koja pokušava da drži korak. To uključuje domaće brendove kao što su Xpeng i BYD, ali i uvozne proizvode Forda, Nissana i Toyote. Sada i BMW upada u taj miks, smanjujući cene nekih svojih proizvoda. Kako je inicijalno izvestio CnEVPost, najznačajije ''kresanje'' na tržištu je sproveo bavarski proizvođač. BMW i3 (ne radi se o hečbeku prodavanom na zapadnom tržištu) je jeftiniji za do 100.000 juana (13.600 evra), da bi se izborio sa najvećim padom prodaje s kojim se nemački premium proizvođač suočio do sada.

 

Odgovor drugih brendova je sličan, ako ne i ekstremniji.

Ford je cene izvesnih modela smanjio za do 40.000 juana (5.440 evra), Nissan za 60.000 juana (8.100 evra), a BYD za do 8.888 juana (1.200 evra). Ono što je ironično je da je Tesla daleko od toga da je lider po pitanju cena u segmentu električnih automobila, s brojnim brendovima kao što su BYD i NIO, koji već sada nude značajno jeftinija vozila. Međutim, mnogi analitičari smatraju da Teslina popularnija ponuda privlači kupce u više cenovnih kategorija, što rezultira prilagođavanjem cena kod tako brojne konkurencije.

 

Nažalost, ovo ''korigovanje'' cena nije u istoj meri implementirano van kineskog tržišta. Uprkos sličnom prilagođavanju cena koje je Tesla sproveo u SAD ranije ove godine, za sada je jedino Ford ispratio taj primer u nekoj značajnijoj meri. Isto se može reći i za Evropu, gde uprkos nešto manjim popustima, druge marke tek treba agresivnije da odgovore. Tesla je iskazao volju da nastavi sa smanjenjem cena na mnogim tržištima, uključujući Kinu i Zapad, ali ostaje nejasno kako će drugi proizvođači reagovati na ovakva kretanja. Sa tako jasnim odzivom kupaca u Kini, konkurencija nema mnogo izbora sem da da se bori sa popularnijom ponudom iz Tesle, ali reakcija na zapadu nije ni izbliza tako izražena. Međutim, budući da se očekuje objavljivanje broja Teslinih isporuka za prvi kvartal, reakcija potrošača na prilagođavanje cena u Severnoj Americi, mogla bi postati očiglednija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusi nerado menjaju automobile zapadnih proizvođača za kineske brendove

 

haval h6.jpg

 

Kako talas odlaska zapadnih proizvođača automobila sužava ponudu za ruske potrošače, kineski proizvođači automobila pokušavaju da popune prazninu i ubede Ruse da prihvate kineske brendove.

Podaci analitičke agencije Autostat i konsultantske kompanije PPK pokazuju da kineski brendovi, kao što su Haval, Chery i Geely, sada čine blizu 40% prodaje novih automobila u Rusiji, u odnosu na manje od 10% u periodu januar-februar 2022. godine. Taj veliki skok prodaje kineskih automobila poklopio se sa izlaskom iz Rusije firmi kao što su Renault, Nissan i Mercedes. Međutim, nekoliko ruskih kupaca automobila, pojedinci i dileri, smatrali su da je kvalitet nekih kineskih automobila niži od onih sa Zapada, a stručnjaci iz te oblasti istakli su da kineski proizvođači moraju da poboljšaju svoju reputaciju, iako njihov tržišni udeo raste.

 

Jedan od onih koje treba ubediti u kupovinu kineskih automobila je i Stepan (28), koji ih je često vozio. ''Uspeo sam da kupim Škodu prošle godine i ako želite moje iskreno mišljenje, razlika u odnosu na kineske automobile je ogromna'', rekao je on. Češki proizvođač automobila je deo Volkswagen grupe i jedan od nekoliko zapadnih proizvođača automobila koji su imali lokalnu proizvodnju automobila, u završnoj je fazi dogovora o prodaji svoje ruske imovine zbog uvođenja zapadnih sankcija nakon što je Moskva poslala trupe u Ukrajinu prošlog februara. Sa druge strane, bivši ruski predsednik Dmitrij Medvedev izjavio je, posle posete Kini u decembru, da je saradnja sa kineskim proizvođačima dobra i da su percepcije potrošača zastarele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina je vodeće auto tržište, posebno za električne automobile

 

wuling 2022 02.jpg

 

Skoro sedam miliona ljudi kupilo je novi električni automobil u Kini prošle godine, daleko najviše u svetu. Kinezi se kunu u električne automobile, posebno sve popularnije domaće marke. To su moderni, sve kvalitetniji i jeftiniji. Najmanji Wuling, koji inače ne zadovoljava evropske sigurnosne standarde, može se kupiti za nešto više od pet hiljada evra.

 

''Kineski automobili su sve bolji i bolji. Vožnja je udobnija, sigurnija, a izgled je puno bolji. Kineski brendovi postaju sve konkurentniji, uveli su mnoga poboljšanja'', rekao je stručnjak za kinesko tržište automobila Vu Je. Kinezi nemaju navike i uverenja kao mi u Evropi da je najbolji tačno definisan - obično nemačka marka automobila. Dedovi su im vozili bicikle, očevi motocikle, pa brže probaju nešto novo. Takođe širom Azije, nemački, japanski i američki automobili gube tržišni udeo u korist kineskih marki. Recimo, BYD, akronim koji znači ''Stvori svoj san'', sve više konkuriše čak i Tesli, od koje su Kinezi najviše naučili.

''Prelazak na električna vozila je globalni trend. I ovo je naša prilika da si otvorimo put prema evropskom tržištu, tvrđavi automobilizma, posebno Nemačkoj koja je sinonim za kvalitetne i luksuzne automobile'', rekao je Kis Čen, direktor odeljenja za izvoz pod brendom NIO. Kina dobija bitku za prevlast na tržištu automobila uglavnom na račun rastuće prodaje električnih vozila. Na domaćem terenu ima razgranatu mrežu punjača, pristup sirovinama i na kraju, ali ne manje važno, podršku države koja je sistematski i finansijski podupirala takve kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila na baterije u Nemačkoj ponovo snažna, ali ne hibrida

 

Opel-Corsa-e 01.jpg

 

Prodaja potpuno električnih automobila u Nemačkoj je ponovo ubrzana u martu, dok je interes za plug-in hibride u snažnoj recesiji, pokazuju novi podaci savezne kancelarije za motorna vozila.

 

U martu je na ulice izašlo oko 44.100 novih automobila na baterije, 28% više nego 12 meseci ranije. Pritom, prodaja je rasla dvostruko većom stopom nego u februaru. Istovremeno, prodaja plug-in hibrida je pala za skoro 39% godinu-na-godinu, na 16.780 novih automobila. Analitičari to pripisuju isteku državnih subvencija - krajem godine vlada je smanjila subvencije za električna vozila i potpuno ih ukinula za plug-in hibride. Mnogi su zato požurili da e-automobil kupe u decembru, pa je prodaja ''osetno popustila početkom godine'', rekao je Peter Fus (Fuß) iz konsultantske kuće EY, a ''udeo e-vozila u prvom kvartalu 2023. je pao za 4% u poređenju sa prošlom godinom, na samo 20%.''

 

Broj svih novoregistrovanih vozila u martu je dostigao 381.361, oko 17% više nego 12 meseci ranije. ''Uprkos tome, broj novih registracija je i u prvom delu godine ostao znatno ispod dugogodišnjeg proseka'', rekao je predsednik međunarodnog udruženja proizvođača automobila Reinhard Zirpel. ''Tržište se sada održava na računu velikog broja nerealizovanih narudžbina'' i to stanje se može promeniti nakon drugog tromesečja, rekao je Zirpel. Fabrike automobila mesecima nisu mogle da realizuju sve porudžbine jer im je proizvodnja usporena zbog krize sa čipovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Rusiji veća za 152%

 

lada aura 03.jpg

 

Prodaja automobila u Rusiji porasla je u junu za 151.8% na godišnjem nivou, saopštila je analitička agencija Autostat, čime nastavlja da se oporavlja od dramatičnog pada u 2022. Ruska automobilska industrija se u velikoj meri oslanjala na investicije, opremu i delove iz inostranstva i bila je teško pogođena posledicama zapadnih sankcija zbog konflikta u Ukrajini. Prodaja novih automobila je pala za 59% prošle godine i mnogi strani proizvođači automobila su se u potpunosti povukli sa ruskog tržišta.

 

Autostat, pozivajući se na podatke svoje partnerske konsultantske kompanije PPK, saopštio je da je u junu prodato 82.407 vozila, u odnosu na 72.171 u maju, a u poređenju sa 32.731 vozila u junu 2022. Ruska Lada je u junu zadržala prvo mesto na domaćem tržištu i povećala je svoj tržišni udeo u prvoj polovini godine na 33.5% sa 20.8% u 2022. Proizvođač Lade, Avtovaz, saopštio je da je njegova prodaja u junu skočila skoro četiri puta u odnosu na pre godinu dana. Šest od 10 najboljih brendova po tržišnom udelu su kineski proizvođači automobila, kao što su Haval, Chery i Geely, koji nastavljaju da popunjavaju vakuum koji je nastao zbog odlaska zapadnih firmi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan zaustavlja slanje hibridnih, električnih i velikih automobila u Rusiju

 

209064-toyota-camry 01.jpg

 

Japan će proširiti svoje sankcije protiv Rusije, zabranjujući izvoz nekoliko artikala koji bi mogli da budu preusmereni u vojne svrhe, uključujući čelik, plastične proizvode i elektronske delove. Na listi su takođe uključene brojne vrste automobila, uključujući sva hibridna i električna vozila, kao i automobile s motorom od 1900 kubika ili većim. Mera bi trebalo da se primjenjuje od 9. avgusta, a The Moscow Times izveštava da šira ograničenja slede slične poteze japanskih saveznika. U maju su se šefovi država sastali u Hirošimi na samitu G7, gde je kolektivno dogovoreno da se Rusija liši tehnologije i opreme koja bi potencijalno mogla da podstakne ratne napore zemlje.

 

Dok su kompanije poput Toyote i Nissana prestale da proizvode u Rusiji, neki japanski proizvođači automobila nastavljaju da prodaju automobile u zemlji. Međutim, u tim slučajevima vozila se često paralelno uvoze, a mnoga se proizvode u Kini, a ne u Japanu, i prodaju se kroz programe trgovaca polovnim automobilima. Nedavna istraživanja pokazuju da su ratni napori desetkovali novu rusku automobilsku industriju. Pre invazije na Ukrajinu ruski potrošači su kupovali oko 100.000 vozila mesečno. Ta brojka je pala na nekih 25.000. Dok domaći proizvođači poput Lade beleže poboljšanu prodaju, kineski proizvođači automobila kapitalizuju odlazak mnogih zapadnih automobilskih oznaka. Izvoz u Rusiju se utrostručio na 140.000 početkom godine, dok je kineski proizvođač automobila Geely zabeležio rast prodaje od 88%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari ženama prodao 26% automobila u Kini

 

Ferrari SF90 01.jpg

 

Kina je postala prva zemlja u svetu u kojoj su žene kupci više od četvrtine prodatih automobila Ferrari.

 

Žene su u proseku činile 26% prodaje italijanske kompanije u Kini u poslednjih pet godina, isključujući Tajvan i Hong Kong. To značajno premašuje udeo automobila Ferrari prodatih ženama u bilo kojoj drugoj zemlji, naveli su izvori ne navodeći precizne podatke. Povećan je i broj žena koje se prijavljuju za događaje koje sponzoriše Ferrari, poput obuke za vožnju trkačkih automobila i uopšte pokazuju sve veći entuzijazam za proizvode i iskustva italijanske kompanije.

 

Kineskinje koje kupuju pomenute automobile su najčešće rukovodioci u tehnološkoj industriji, preduzetnice za nekretnine i super bogatašice. Ferrari je odbio da iznosi više detalja o svojim klijentkinjama, a kompanija nastoji da održi udeo globalne prodaje od oko 10% u Kini. Prema izveštaju o prošlogodišnjem poslovanju, Kina, Hong Kong i Tajvan činili su 12% ukupne prodaje sa oko 1.600 automobila. Kina je na drugom mestu u svetu po broju milijardera, a Kineskinje dominiraju na listama najbogatijih žena u Aziji. Luksuzna potrošnja u Kini oporavlja se otkako je druga najveća svetska ekonomija ukinula stroge kontrole zbog pandemije. Procenjuje se da će kineski potrošači činiti 20% tržišta luksuzne robe u ovoj godini, kao i da će se taj procenat povećati na 38% do 2030. godine. Ferrari je prijavio globalnu prodaju od oko 5.1 milijardu evra i ukupnu isporuku 13.221 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinesko tržište putničkih automobila prošle godine zabeležilo blagi rast

 

225271-hongqi h5 04.jpg

 

Kinesko tržište putničkih automobila je zabeležilo manji rast prošle godine. U 2023. potrošačima je isporučeno 21.7 miliona putničkih automobila, što je oko 6% više nego 2022. godine, prema prvim podacima Kineskog udruženja putničkih automobila (CPCA). Udruženje je u decembru predvidelo rast od 5%. Samo u decembru, isporuke putničkih automobila potrošačima su porasle 10% na godišnjem nivou na 2.36 miliona.

 

To je treća uzastopna godina rasta nakon nekoliko godina pada, uglavnom na račun trgovinskih sporova, pandemije covida-19 i nestašice čipova. Kina je najveće automobilsko tržište na svetu i kao takvo najvažnije pojedinačno tržište za strane marke. Ipak, konkurencija je sve veća, pogotovo jer kineski proizvođači nastoje da dominiraju domaćim i stranim tržištima u prodaji električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska komisija istražuje da li kineski proizvođači imaju nepravednu konkurentsku prednost u odnosu na rivale

 

geely atlas 04.jpg

 

Istražitelji iz Evropske komisije će uskoro započeti istragu o kineskim proizvođačima automobila obilaskom nekih od najvećih brendova u zemlji. Istražitelji će otputovati u Kinu u narednim nedeljama, tvrdi se u novom izveštaju, kako bi utvrdili da li kineski proizvođači automobila imaju nepravednu konkurentsku prednost u odnosu na svoje evropske rivale.

 

BYD, Geely i SAIC su svi u centru pažnje, ali izvori tvrde da istražitelji neće posećivati objekte kojima upravljaju nekineski brendovi u Kini. Tesla, Renault i BMW imaju objekte u zemlji, ali će izgleda izbeći nadzor, barem za sada. Istragu je pokrenula sama Evropska komisija i nada se da će otkriti da li kineska električna vozila dobijaju državne subvencije koje im daju nepravednu ekonomsku prednost kada je u pitanju određivanje maloprodajnih cena u Evropi u odnosu na evropske brendove koji ne dobijaju državne subvencije. Kineski proizvođači automobila su već odgovorili na upitnike Evropske komisije, a veruje se da će ova poseta zemlji biti u cilju provere datih odgovora. Peking je ljutito reagovao na istragu EU, i dok neki evropski proizvođači automobila podržavaju istragu, drugi, uključujućo BMW - koji proizvodi nekoliko modela u Kini - su manje spremni da to podrže. Prodaja automobila kineske proizvodnje sada čini 8% svih vozila prodatih u EU, što je broj koji bi se mogao popeti na 15% već 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prpa bato :D. Kako su se osilili sa nenormalnim cenama od elektrifikacije naovamo - vala i ako... 

Kako napreduju i ako im ostane blaza politika cena, dzaba se Evropljani koprcaju. Svakako ce braca vecinu nagaziti vrlo brzo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov automobil više nije dostupan prosečnom Amerikancu

 

229119-ford e01.jpg

 

Cene novih automobila porasle su za neverovatnih 30% u poslednje četiri godine, pokazuju najnoviji podaci.

 

Pandemija koronavirusa, inflacija i nedostatak jeftinih opcija kao da su udružili snage i urotili se protiv prosečnog Amerikanca koji više ne može priuštiti taj luksuz da kupi novo vozilo. Amerika je druga po broju proizvedenih automobila u svetu u 2023. godine, odmah iza Kine, a proizvođači su krenuli slede neke nove trendove u auto-industriji. Ako se zna da je tek svaki deseti automobil prodat u Sjedinjenim Američkim Državama košta manje od 30.000 dolara, nije ni čudo što Amerikanci svoje automobile sve duže voze i čuvaju. Čak ni kupovina polovnih automobila nije mnogo povoljnija opcija jer podaci pokazuju da samo jedna trećina, ili tačnije 28% tih vozila košta manje od 20.000 dolara.

Najnovije brojke pokazuju da je prosečna cena novog vozila prodatog u Americi oko 48.451 dolara. Jedna stručna publikacija napominje da američkim kupcima automobila treba godišnji prihod od 100.000 dolara da bi kupili novo vozilo. S druge strane statistika pokazuje da je prosečni prihod u američkom domaćinstvu nešto viši od 80.000 dolara. Ovo pokazuje da je su novi automobili postali skupi, ali i to da Amerikanci nisu plaćeni kao pre 20 godina računajući realnu kupovnu moć.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalno tržište automobila i u ovoj godini očekuje rast

 

vw 300k.jpg

 

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova prenosi analizu jedne od najuglednijih svetskih finasijskih, konsultantskih i analitičkih korporacija na svetu, američki S&P Global, sa sedištem na Menhetnu (Njujork) koja prognozira nastavak rasta svetskog tržišta automobila (putničkih i lakih komercijalnih vozila) i u ovoj 2024. godini.

 

Prema stručnjacima ove korporacije, prodaja automobila u svetu rašće po stopi od 2.8% i dostićiće 88.3 miliona automobila. U prošloj godini, prema podacima S&P Globala u svetu je prodato blizu 86 miliona vozila što je predstavljalo rast od 8.9% u odnosu na 2022. od koje se ''računa'' početak oporavka ove industrije, koja je pretrpela ozbiljan udarac za vreme globalne pandemije. Prodaja u Evropi će sa 14.7 miliona vozila u 2023. premašiti 15.1 milion automobila što bi predstavljalo rast od 2.9%. Kod ove prognoze, treba napomenuti da su ključni parametri bili rizici od recesije na najznačajnijim tržištima EU, kamatne stope, uslovi kreditiranja, snažan zamah tražnje električnih vozila, teškoće oko nabavke energenata ali i predstojeći izbori u EU. Ključni izazov, smatraju analitičari S&P Globala u Evropi biće sposobnost država da subvencionišu kupovinu električnih vozila.

 

Prodaja automobila na tržištu SAD bi trebalo da poraste 2% na godišnjem nivou i dostigne cifru od 15.9 miliona. U prošloj je prodato 15.5 miliona automobila. Faktori koji će uticati na tržište vozila u SAD su visoke kamatne stope, ne baš povoljni kreditni uslovi, i dalje visoke cene automobila. Kao veoma pozitivan signal se ocenjuju najave da će na tržištu električnih vozila biti ponuđeno oko 100 modela vozila. Najveće svetsko tržište, Kina je u 2023. dostiglo brojku od 25.3 miliona prodatih vozila uz rast od 4.9%. Analitičari za Kinu u 2024. predviđaju rast od 4.2% i prodaju vozila od 26.4 miliona jedinica. Ono što je najinteresantnije je predviđanje da će rast prodaje električnih vozila iznositi čak 44% nadmašivši 2023. kada je taj rast iznosio 36%.

 

Potražnja za elektrifikovanim vozilima biće sve veća

Elektrifikovana vozila nastaviće da sve više osvajaju tržište. Tako se predviđa da će prodaja čisto električnih, plag- in hibrida i ''klasičnih'' hibrida dostići 17.5% globalno (godišnji rast od 39.5%).

Najveći tržišni udeo elektrifikovana vozila će imati u Kini, čak 26.8% ( godišnji rast 28%). I u Evropi će vozila koja mogu da za kretanje koriste električnu energiju dobiti sve slađi deo tržišnog kolača - 22% od svih prodatih automobila i lakih komercijalnih vozila. To je rast od čak 41% na godišnjem nivou.

Po ovom parametru rekorder će biti tržište SAD koje će imati godišnji rast prodaje ove vrste vozila od neverovatnih 66.4% što je u ukupnom zbiru 13.2%.

I u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu, Indiji, elektrifikovana vozila nezaustavljivo osvajaju tržište. Prognoza kaže da će u 2024. učešće ove vrste vozila u ukupnoj prodaji dostići 4.1% što predstavlja respektabilni godišnji rast od 39%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...