Jump to content
FAS Goran
neshaoct

10 najvećih svetskih automobilskih tržišta

Recommended Posts

Kolaps ruskog tržišta automobila

 

lada black 2.jpg

 

Rat u Ukrajini je doveo do velikih poremećaja širom sveta, ali uticaj tog sukoba je najvidljiviji na ruskom tržištu. Cene automobila u martu su skočile 40 posto, a brojni proizvođači poput Toyote i Volkswagena su obustavili proizvodnju u zemlji. Prodaja novih automobila u Rusiji je naglo pala prošlog meseca jer su sankcije izazvale deprecijaciju rublje, a mnoge automobilske kompanije su se pridružile bojkotu zemlje, što je dovelo do manjeg izbora pri kupovini.

 

Prema rečima Svetlane Vinogradove, izvršne direktorke firme Rolf, koja je najveći ruski trgovac automobilima, prodaja je prošlog meseca bila 60% manja u odnosu na februar. Ona smatra da će do sredine ove godine prodaja toliko pasti da će Rusija biti na nivou Španije koja ima tri puta manje stanovnika. Jedan od razloga naglog pada tržišta automobila je činjenica da su se kupci prebacili na osnovne stvari u iščekivanju recesije koju je doneo rat. Zbog manjeg broja dostupnih automobila cene su im skočile u proseku za 40%. Ruska vlada traži način da podstakne domaću proizvodnju, a AvtoVAZ je pronašao rešenje za Ladu eliminišući potrebnu elektroniku koja dolazi iz uvoza. Automobile koji dolaze iz Evrope i Japana mogli bi da zamene modeli iz Kine i Indije, smatra Anton Shaparin, potpredsednik Nacionalne automobilske unije.

 

''Mnogi kažu da naši prijatelji iz Kine neće napustiti naše tržište. Naravno da neće, jer će ''pomusti'' do zadnje rublje'', rekao je Šaparin te istakao da su cene automobila Haval koje proizvodi kineski Great Wall Motor u Rusiji skočile za 50% od početka rata u Ukrajini. Za razliku od njih, mnogi proizvođači poput Forda i Honde više ne isporučuju vozila i rezervne delove u Rusiju. Renault je obustavio proizvodnju, a budući da je Rusija njihovo drugo najveće tržište, očekuje se pad vrednosti njihove kompanije. U problemu su se našli i domaći proizvođači, koji zavise od komponenti iz inostranstva pa je AvtoVAZ ove godine već tri puta povećao cene.

 

Federalni zavod za statistiku Rusije je prošle nedelje objavio da je cena stranih automobila od početka godine skočila za 29%. Zbog visokih cena, ali i malog broja dostupnih automobila, deo Rusa se okrenuo susednim tržištima koja su im još uvek otvorena. Zastupnik Volkswagen automobila u kazahstanskom gradu Kostanayu, koji se nalazi oko 180 kilometara od granice s Rusijom, rekao je da je 10% automobila prodato Rusima, dok je prošle godine taj broj iznosio samo 1%. I pre ove krize Rusija se borila sa nedostatkom novih automobila zbog problema u lancu snabdevanja i nedostatka mikročipova koji su pogodili svetsku automobilsku industriju. Prošle godine prodaja je bila dvostruko manja nego 2012. kada je prodaja dostigla vrhunac pre stagnacije privrede 2014. i ruske aneksije Krima.

 

Prema ruskim stručnjacima, tako loša prodaja nije zabeležena u poslednjih 15 godina, a ako Evropa nastavi s bojkotom, očekuje se da će najveći dobitnik biti Kina. Međutim, očekuje se i daljnji pad prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U gradu od 25 miliona stanovnika u aprilu nije prodat nijedan auto

 

224020-vw fabrika.jpg

 

Najveća kineska metropolitanska oblast (Šangaj), dom za 25 miliona ljudi, pod strogim merama izolacije je već sedam nedelja, dok Kina nastavlja sa svojim striktnim merama kontrole pandemije, koje su imale snažan uticaj na ekonomiju. Vlasti su naredile ljudima da ostanu kod kuće i zatvore mnoge kompanije dok pokušavaju da suzbiju do sada najgoru epidemiju Covida u tom gradu. Ali, dok su tamošnje vlasti u ponedeljak najavile da će dozvoliti ććnizak nivo aktivnostićć u nekim oblastima, mnogi stanovnici rekli su za CNN da im nije dozvoljeno da izlaze van svojih stambenih naselja.

 

Ograničenja zbog Covida ozbiljno su uticala na lokalno tržište automobila - skoro svi auto-saloni su zatvoreni, a prodaja uopšte nije zabeležena, navodi se u saopštenju Šangajskog udruženja prodavaca automobila. Prodaja automobila u Kini pala je 46% u aprilu u odnosu na mart 2022. Bila je to najgora prodaja u aprilu u poslednjoj deceniji, objavilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila. Kina je uvela stroga ograničenja dok se bori sa najvećom epidemijom Covida u više od dve godine. Prema procenama CNN-a, više od 30 gradova u Kini je pod potpunim ili delimičnim zatvaranjem, što pogađa do 187 miliona ljudi širom zemlje.

 

Šangaj je izuzetno važan za kinesku automobilsku industriju. Grad je na prvom mestu po ukupnoj prodaji automobila - u Šangaju je prošle godine prodato oko 736.700 novih vozila, najviše među svim kineskim gradovima, prema statistikama glavnog regulatora osiguranja u zemlji. To je takođe veliki proizvodni centar, dom proizvođača automobila kao što su Tesla i Volkswagen, kao i velikih dobavljača delova kao što su Bosch i ZF Group. Karantini u Šangaju i drugim kineskim gradovima izazvali su velike poremećaje u lancu snabdevanja i pogodili potrošnju u drugoj po veličini svetskoj ekonomiji. Tako, uprkos lokalnoj proizvodnji, nagli pad prodaje beleže veliki proizvođači, od kojih neki nude i kompletnu online uslugu.

 

Teslina prodaja u Kini u aprilu pala je čak za 98% u odnosu na prethodni mesec, dok je proizvodnja u fabrici u Šangaju bila manja za 81%. To je veliki udarac za američkog proizvođača automobila nakon dobrog početka godine u Kini. Toyota je prošle nedelje objavila da je zatvorila 14 proizvodnih linija u osam fabrika u Japanu, zbog nestašice delova kao posledica zatvaranja u Šangaju. Nissan je takođe prijavio pad prodaje od 46% u Kini u odnosu na godinu dana ranije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište novih automobila u u Rusiji palo za 78.5%

 

183556-lada x 111.jpg

 

Nakon što je Rusiju pogodio talas sankcija, prodaja novih automobila u mesecu aprilu je pala za 78.5%. Prema pisanju MoscowTimes-a, u prošlom mesecu je prodato samo 32.706 novih automobila. Uz 78.5% u odnosu na isti mesec prošle godine, to je i pad od 60% u odnosu na ovogodišnji mart.

Prodaja najpopularnije i najpovoljnije marke u zemlji, Lade, takođe je pala za 78%. Brojni proizvođači automobila su obustavili prodaju svojih automobila ili delova u Rusiji - uključujući Audi, Hondu, Jaguar i Porsche. Proizvodnju u Rusiji su zaustavili BMW, Ford, Hyundai, Mercedes, Volkswagen i Volvo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Rusiji u maju smanjena za 83.5%

 

lada legend 3.jpg

 

Prodaja automobila u Rusiji u maju je smanjena za 83.5% u odnosu na isti period prošle godine. U izveštaju Evropske poslovne asocijacije (AEB) navedeno je da je do drastičnog smanjenja poslovanja automobilske industrije u Rusiji došlo zbog aktuelnih sankcija koje su uvedene zbog rata u Ukrajini. Ruski proizvođač automobila Avtovaz je saopštio da je zabeležio pad prodaje za 84%. Prodaja vozila marke Volkswagen i Volvo u Rusiji je smanjena i do 96%. Mnoge globalne kompanije automobilske industrije saopštile su da su obustavile svoje aktivnosti u Rusiji zbog rata u Ukrajini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve više Amerikanaca ne može da plaća kredite za automobile

 

213253-Bentley.jpg

 

Poslednja velika ekonomska kriza, 2007. godine, velikim delom je inicirana slomom tržišta nekretnina u Americi, kada desetine hiljada ljudi nije moglo da otplaćuje kredite za stanove i kuće. Sada se u Americi događa fenomen koji takođe budi zabrinutost, pogotovo kada je svet u stanju napetosti zbog rata u Ukrajini i energenata. Broj ljudi koji ne otplaćuju zajmove za automobile brzo raste.

 

To je veliko upozorenje, izveštava Barron's, koji je razgovarao sa trgovcem automobilima Luckyjem Lopezom. Kaže da su bivši vlasnici većine oduzetih vozila imali zajmove iz 2020. i 2021. godine. Kupci su tada, zbog pandemije koronavirusa, imali posebne podsticaje na plate i kupovinu određenih roba, a sada toga nema i prihodi su se smanjili. Uz zaustavljanje tih programa i rast inflacije, sve je više vlasnika u problemu s kreditima. Lopez je rekao da je nedavno otkupio Bentley, McLaren i dva Aston Martina koji su kupljeni novcem PPP-a (Poslovni kreditni program) kao učešćem. Sada su vlasnici morali da ih vrate. ''Ideja da je ekonomija jaka? Svako ko stvarno posluje vidi da nije tako. Imali smo balon nekretnina 2008. a sada imamo balon automobila.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje i proizvodnje vozila u Rusiji za 50%

 

144449-lada cross.jpg

 

Proizvodnja i prodaja motornih vozila u Rusiji pašće za 50% do kraja godine, saopštio je ruski ministar industrije i trgovine Denis Manturov.

 

''Pad u prodaji i proizvodnji ove godine biće oko 50%'', rekao je Manturov, koji je i zamenik premijera Rusije, prenosi Miona pozivajući se na Nezavisne novine. Prema njegovim rečima, centri za popravku i prodaju motornih vozila sada su dobro snabdeveni rezervnim delovima i komponentama zahvaljujući paralelnom uvozu. Zbog rata u Ukrajini mnoge auto-kompanije poput Nissana, Toyote, Hyundaija su obustavile proizvodnju na određeni period. Procenjuje se da je oko 17.000 zaposlenih, iz fabrika u Sant Peterburgu i Kalugi, poslato na prinudni odmor zbog novonastale situacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Rusiji je u maju 2022. proizvedeno samo 3.700 automobila

 

lada niva 11.jpg

 

Nedavno su Rusi objavili da su vratili Ladu Nivu u proizvodnju i to u asketskoj verziji, oslobođenu većine ionako skromne opreme. Ipak, najava o povratku u proizvodnju je jedno, a brojke su nešto sasvim drugo. Pitanje je koliko komponenti za proizvodnju Rusi uopšte imaju jer ih većina dolazi iz drugih država, odnosno većina evropskih proizvođača delova je napustila Rusiju.

Proizvodnja putničkih automobila je u maju pala za 96.7% u odnosu na isti mesec prošle godine, prema podacima koje je objavio Rosstat, ruska državna statistička služba. Proizvodnja je pala za više od polovine u odnosu na petomesečni prosek, upoređujući 2021. i 2022. godinu. U Rusiji je u maju 2022. proizvedeno samo 3.700 automobila, što je pad od 81.3% u odnosu na april.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta će se voziti u Rusiji?

 

lada vesta ng1.jpg

 

Neki im predviđaju kolaps autoindustrije i raspad sistema, pa se mnogi pitaju da li će Moskva izgledati poput Havane, bar kad je vozni park u pitanju. Po svemu sudeći neće, kažu najnovija predviđanja. Osim što Rusija poseduje vlastite resurse u proizvodnji automobila, sve je izglednije da će u narednim nedelja doći do konsolidacije domaće proizvodnje. Međutim, odlazak velikih globalnih igrača već sada pokazuje značajne posledice.

 

Pad proizvodnje do 97%!

Tako su poslednji zvanični podaci bili oni za maj prema kojima je proizvodnja putničkih automobila u maju pala za 96.7% u odnosu na isti mesec prošle godine. Proizvedeno je samo 3.700 automobila. Podsetimo, u Rusiji se još u februaru proizvelo 108.000 automobila, a onda je martu kao direktna posledica uvođenja sankcija proizvodnja pala na 40.800 primeraka. Tokom jula Avtovaz je kao najveći domaći proizvođač objavio da je pokrenuo proizvodnju još jednog modela (Niva), a očekuje se da će uskoro biti otvorene dodatne linije. Rusija je u prvih pet meseci proizvela 268.000 automobila, što je pad od 56.4% u odnosu na isti period 2021. Zanimljiv je podatak da je proizvodnja kamiona u istom periodu pala tek 12%. Podsetimo, ruska autoindustrija zapošljava oko 300.000 radnika, ali od nje živi i još oko tri miliona kooperanata.

 

Blagi oporavak je izgledan

Prema projekcijama Trust Technologies prodaja novih putničkih automobila će u 2022. godini pasti za 28%. Naravno, u zavisnosti od makroekonomske situaciji sve se može drastično promeniti. Tako pesimistički scenario sa dodatno pojačanim sankcijama, globalno lošijom makroekonomskom situacijom, masovnim egzodusom stranih firmi i smanjenim uvozom ukupni pad, uključujući laka dostavna vozila, mogao bi da dostigne 50%. Prognoze za 2022. godinu kažu da će prodaja u Rusiji uključivati 227.000 automobila od ruskih marki, 688.000 stranih automobila sklopljenih u Rusiji, i samo 175.000 automobila pristiglih iz uvoza. Prošle godine u Rusiji je prodato nešto više od 1.5 miliona novih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rast prodaje putničkih automobila u Kini

 

zeekr 04.jpg

 

Kinesko tržište putničkih vozila zabeležilo je snažan rast u julu uz rast prodaje i proizvodnje, pokazali su industrijski podaci. Oko 1.82 miliona putničkih automobila prodato je putem maloprodajnih kanala u julu, što je 20.4% više u odnosu na prethodnu godinu, što predstavlja relativno visok rast u poređenju sa onim u protekloj deceniji, pokazali su podaci Kineskog udruženja za putnička vozila.

 

Proizvodnja putničkih vozila u Kini iznosila je 2.16 miliona komada u julu, što je porast od 41.6% na godišnjem nivou. Unapređenje logistike i lanaca snabdevanja, povećana poslovna aktivnost, niz mera u korist potrošača, između ostalih faktora, doprineli su širenju tržišta automobila, saopštilo je udruženje. Kina je krajem maja objavila da će prepoloviti porez za kupovinu putničkih vozila čija cena ne prelazi 300.000 juana (oko 44.389 američkih dolara) i sa motorima od 2.0 ili manjim. Smanjenje poreza trajaće od 1. juna do kraja godine. Velike automobilske kompanije su takođe pojačale svoje promotivne aktivnosti u julu kako bi se suprotstavile preprekama koje su pretrpele ranije ove godine zbog novih talasa kovida, kako bi ispunile svoje godišnje ciljeve, navodi udruženje.

U julu je maloprodaja novih energetskih vozila (NEV) u Kini porasla za 117.3% na godišnjem nivou na oko 486.000 komada. U prvih sedam meseci, prodaja NEV-a iznosila je 2.73 miliona komada, što je naglo poraslo za 121.5% na godišnjem nivou, pokazuju podaci. Automobilsko udruženje je ukazalo da su poboljšanje ponude i rastuće cene nafte podstakli tržište NEV-a. Iako nije sezona, očekuje se da će ukupno tržište putničkih automobila u avgustu imati visok godišnji rast i proizvodnje i prodaje. Putničko-automobilsko udruženje takođe je predvidelo stabilna tržišna očekivanja u avgustu jer će mere smanjenja poreza na kupovinu automobila postepeno davati efekte.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačko udruženje očekuje manje isporučenih automobila u SAD-u i Evropi

 

bmw fabrika 01.jpg

 

Nemačko automobilsko udruženje VDA je snizilo procenu isporuka putničkih automobila u Sjedinjenim Državama i Evropi u ovoj godini, ukazujući na inflaciju, podignute kamatne stope i probleme u lancima nabavke.

 

Udruženje sada očekuje da će ove godine u SAD-u biti isporučeno 7% manje automobila nego u 2021. Do sada su očekivali da će isporuke biti manje za 1%. Na evropsko tržište bi trebalo da bude isporučeno četiri posto manje automobila. Dosadašnja prognoza je predviđala isti broj isporuka kao i prošle godine. Sa druge strane, isporuke u Kini bi trebalo da porastu 9%, tri puta snažnije nego što se do sada procenjivalo, budući da je oporavak od strogih mera zatvaranja nadmašio očekivanja. Na globalnom nivou broj isporuka bi trebalo da se zadrži na prošlogodišnjem nivou kada je isporučeno ukupno 71.4 miliona vozila, za 9.2 miliona manje nego u pretpandemijskoj 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezaustavljiv pad prodaje novih automobila u Rusiji

 

lada niva bronto 01.jpg

 

Prodaja novih automobila u Rusiji je u avgustu pala za 62.4% u odnosu na isti mesec 2021. Loš avgust je vezan za još lošiji mesec jul u kojem je zabeležen pad od neverovatnih 74.9%,

Kako navodi Reuters, prošlog meseca je ukupno prodato 41.698 novih automobila, dok je 2021. prodato 110.000 primeraka. Ruska automobilska industrija, uveliko zavisna o stranim ulaganjima, lancima snabdevanja i delovima, pogođena je zapadnim sankcijama nametnutim Rusiji kao odgovor na njenu invaziju na Ukrajinu krajem februara. Mnoge fabrike su obustavile proizvodnju i otpustile radnike zbog nedostatka visokotehnološke opreme i egzodusa zapadnih proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Mazda se povlači iz Rusije

 

mazda szn.jpg

 

Azijski mediji navode da će Mazda prodati svoje učešće u ruskom zajedničkom preduzeću, i to lokalnom proizvođaču automobila Sollers. Mazda i Sollers trenutno vode zajedničko preduzeće u zemlji, a proizvodnju vozila u fabrici u Vladivostoku su počeli 2012. Ta fabrika se između ostalog bavi i proizvodnjom Mazde CX-5 i Mazde 6. Japanski proizvođač automobila traži načine da okonča svoje ruske operacije od invazije na Ukrajinu u februaru. U martu su potvrdili da će se izvoz delova u fabriku u Vladivostoku okončati i da će proizvodnja prestati kada se ove zalihe iskoriste. Fabrika je proizvela oko 29.000 vozila 2021. godine.

 

Sollers po navodima medija trenutno pregovara sa Mazdom o otkupu njenog udela u tom zajedničkom poduhvatu. ''Sollers Auto je već razvio plan za ponovno pokretanje fabrike za proizvodnju drugih automobilskih marki i pregovori o ovom pitanju se trenutno završavaju'', potvrdio je Sollers u saopštenju. Mazdin potez da napusti Rusiju dolazi ubrzo nakon što je Toyota potvrdila da se i ona povlači iz svojih ruskih operacija. Toyota je istakla poteškoće u nabavci delova i potrebu da se radnici obeštete, uz navođenje da nema izgleda za nastavak proizvodnje u bliskoj budućnosti zbog nestašice delova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kini e-automobili više nisu budućnost, postali su stvarnost

 

byd han 04.jpg

 

Četvrtina svih novih automobila kupljenih u Kini ove godine biće potpuno električna vozila (EV) ili plug-in hibridi, pokazuju najnovije procene. U ovoj zemlji vlada sve veća pomama za EV, a više od 300 kineskih kompanija trenutno proizvodi električna vozila, i to od onih na popustu sa cenom ispod 5.000 evra, do vrhunskih modela koji su konkurentni Tesli i nemačkim proizvođačima automobila.

Kako piše New York Times, u Kini postoji otprilike četiri miliona jedinica za punjenje, dvostruko više nego pre godinu dana, a biće ih još. Kinezi sve više brinu zbog cene gasa, te se okreću električnim vozilima. Pritom, oni ne očekuju pomoć od države u vidu subvencija, već upoređuju cene vozila na gas i električnih, te svojom računicom dolaze do zaključka da ukoliko treba da kupe novi automobil to bude EV. Za razliku od Sjedinjenih Američkih Država koje su ove godine prešle prag od pet odsto prodaje novih EV, Kina je taj nivo prešla još 2018. godine.

 

saic c03.jpg

 

Za razliku od kineskog, na američkom tržištu došlo je do promena u smislu subvencija, jer je američki zakon o smanjenju inflacije, usvojen prošlog meseca, uklјučivao poreski kredit od 7.500 evra za električna vozila i uslove gde se automobili proizvode i gde se nabavlјaju baterije. Proizvođači automobila su se žalili da se kredit ne odnosi na mnoge trenutne EV modele i da bi zahtevi za nabavku mogli da povećaju cenu izrade EV.

 

dongfeng 02.jpg

 

Tu Le, generalni direktor konsultantske kuće Sino Auto Insights sa sedištem u Pekingu, rekao je da konkurencija i dinamika sada vode kinesko tržište, a ne vladine subvencije.

''U Kini smo stigli do tačke u kojoj se takmičimo po ceni i karakteristikama vozila. Dakle, nije reč o subvencijama'', rekao je Le. Kineski lider Si Đinping izjavio je 2014. godine da je razvoj električnih vozila jedini način da se njegova zemlјa transformiše ''iz velike automobilske zemlјe u automobilsku silu''. Podvlačeći svoje ambicije, Kina je postavila agresivan cilј: 20% prodaje novih automobila biće električna vozila do 2025. godine, ali Kina će najverovatnije dostići taj cilј već ove godine. Kao već najveće tržište električnih vozila Kina takođe ima jednu od najbrže rastućih prodaja, a očekuje se da će se ona udvostručiti ove godine na oko šest miliona vozila - više nego u ostatku sveta zajedno.

 

aiways u5.jpg

 

Od deset najprodavanijih EV brendova na svetu, polovina su kineski, predvođeni BYD-om, koji zaostaje samo za Teslom u globalnom tržišnom udelu i počinje da isporučuje svoje električne automobile u inostranstvo. I nije samo prodaja automobila ono što napreduje u Kini. Tamošnji proizvođači baterija CATL i BYD su najveći igrači u industriji, dok Peking čvrsto drži pristup kritičnim sirovinama. Snažna potražnja za električnim automobilima je svetla tačka u inače usporenoj kineskoj ekonomiji, koja se bori sa tržištem nekretnina u krizi i oštrom politikom borbe protiv Covida-19. Kao deo svog plana za ekonomski podsticaj, Kina je saopštila da će nastaviti da ulaže novac u električne automobile. Peking je prošlog meseca objavio da produžava oslobađanje od poreza za nova energetska vozila do 2023. po ceni od 14 milijardi dolara, umesto da ono istekne ove godine.

 

Prema istraživanju Tehnološkog instituta iz Masačusetsa, do 2030. godine 40% vozila koja se prodaju u Kini biće električna, ali uprkosm svim prednostima ovih automobila troškovi za potrošače i društvo biti značajni. ''Glavni razlog zašto su električna vozila skupa je taj što su njihove baterije još uvek skupe'', kaže Vilijam Grin (William Green), inženjer hemije, i dodaje da su cene baterija proteklih godina u blagom padu, jer se ubrzava proces učenja, te se poboljšava njihova efikasnost, a troškovi proizvodnje se smanjuju. Istraživači iz Masačusetsa dali su tri bitna perioda tržišta EV. Prema toj analizi, 2020. godine EV su činila samo sedam odsto ukupnog broja (1.6 miliona vozila). Do 2025. taj udeo će biti do 21% (5.4 miliona), a do 2030. godine trebalo bi da iznosi 37% (11.2 miliona) - blizu vladinog cilja od 40%. U tom periodu trebalo bi ukupno da se proda 66 miliona vozila.

 

Kupci treba da misle i na cene osiguranja EV

Dok kineske kompanije proizvode nove električne automobile, lokalne osiguravajuće kuće smatraju da su oni skuplji za održavanje. Generalno, premija osiguranja za električne automobile veća je oko 20% u odnosu na uporedive tradicionalne automobile na benzin, rekla je Venven Čen, direktorka S&P Global Ratings, koja istražuje tržište osiguranja u Kini. Mnogi faktori utiču na određivanje cene, ali Čen je rekla da osiguravajuće kompanije smatraju da je koeficijent gubitaka - mera troškova za osiguravače - obično veća za vozila sa novim pogonom nego za automobile sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Jedan od glavnih razloga koje je navela za veći odnos gubitaka je više nesreća, posebno onih koje izazovu veće troškove, jer nova energetska vozila često koriste delove koji još nisu masovno proizvedeni. U SAD osiguranje za električne automobile takođe ima tendenciju da bude oko 15% skuplje od onog za automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, pre svega zato što su električni automobili u SAD obično luksuzna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusi većinu automobila uvoze iz dve azijske zemlje

 

178799-Moskva.jpg

 

Nakon drastičnog pada domaće proizvodnje kao posledice uvođenja sankcija u Rusiji su se okrenuli jednoj azijskoj zemlji. Ruska autoindustrija definitivno trpi velike štete pod sankcijama. Osim što su se gotovo svi veliki proizvođači povukli sa ruskog tržišta, uvedene sankcije onemogućile su uvoz, kako automobila tako i delova potrebnih za njihovu proizvodnju.

 

U takvim okolnostima Rusi se sve više okreću individualnom uvozu.

Tako je u februaru udeo individualnog uvoza bio 2%, a u avgustu je skočio na 23%. Prema najnovijim informacijama, potražnja za polovnim automobilima je toliko porasla da je prosečna cena automobila na tržištu ove godine skočila 10%. Prema podacima Autostata, uvoz novih automobila je još uvek na niskim nivoima, dok se uvoz polovnih vozila udvostručio. Rusi su u februaru uvezli 11.055 polovnih automobila, a taj broj je u avgustu skočio na 23.117 primeraka. A od te količine čak 76% automobila dolazi iz Japana. Kad su u pitanju novi automobili, u avgustu ove godine Rusi su uvezli 10.257 novih automobila, a njih 70% stiglo je iz Kine. Drastičan rast beleži upravo individualni uvoz. Primera radi, luka Vladivostok beleži ove godine rast uvoza automobila za skoro 50%. Prema analizi AEB-a (Association of European Businesses), prodaja novih automobila će ove godine umesto rasta od 3.3% zabeležiti pad od oko 50%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Mercedesa tvrdi da nemački proizvođači ne mogu bez Kine

 

mercedes-maybach 2022 04.jpg

 

Izvršni direktor kompanije Mercedes, Ola Kalenius, izjavio je da je Kina isuviše vredan faktor u automobilskoj industriji kako bi bila zanemarena.

 

Govoreći na tribini ESMT poslovne škole u Berlinu početkom ove nedelje, Kalenius je izjavio kako je on duboko ubeđen u prednosti koje globalizacija donosi i da bi bilo potpuno nezamislivo da se zemlja kao što je kina odbaci. Kalenius je izneo ove komentare nedugo nakon što je nemački kancelar Olaf Šolc poslao delegaciju poslovnih lidera u Kinu. Šolc je upozorio nemačke kompanije da diverzifikuju svoje poslovanje ukoliko se odnosi ove zemlje sa Kinom promene nakon što njen predsednik produži svoj mandat. ''Okrenuti leđa Kini zbog nečega što bi potencijalno moglo da se dogodi predstavlja potpuno pogrešnu odluku'', istakao je Kelanius.

 

Ne dolazi kao nikakvo iznenađenje da šef Mercedes brenda razume i ceni važnost kineskog tržišta za nemačke proizvođače automobila. S tim u vezi, dobra prodaja u trećem kvartalu ove godine rezultirala je ukupnim brojem od 520.100 vozila isporučenih od strane kompanije Mercedes, od kojih je oko 206.800 prodato u Kini. Kina je postala toliko veliko tržište za nemački brend, da je sa lakoćom u potpunosti zasenila Evropu koja je imala ukupno 152.700 prodaje u trećem kvartalu, dok je preko okeana poslato svega 83.200 jedinica. Prodaja u Kini skočila je za 37% u trećem kvartalu sa 150.600 jedinica prodatih u poređenju sa istim periodom prošle godine, ali ono što je najinteresantnije jeste blagi pad od 5% u poređenju sa prvih devet meseci prošle godine kada je ukupna prodaja iznosila 562.600 jedinica. Prodaje Mercedes modela u kini veoma su dobre već duže vreme, toliko da je u ovoj naciji prodato ukupno 774.000 jedinica tokom 2020. godine, uprkos pandemiji koja je bila u jeku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje automobila u Rusiji 61.6%

 

moskvic 301.jpg

 

Pad automobilskog tržišta u Rusiji nastavljen je u novembru, pri čemu je prodaja vozila potonula za 61.6% na godišnjem nivou, saopštilo je Udruženje evropskih preduzeća (AEB).

 

Prodaja je počela da pada otkako je Moskva u februaru pokrenula specijalnu vojnu oepraciju u Ukrajini, nakon čega je Zapad uveo sankcije koje ruskim kompanijama onemogućavaju pristup auto delovima i pošto je nekoliko stranih proizvođača napustilo tu zemlju ili obustavilo poslovanje u njoj. Prema saopštenju AEB-a, u Rusiji je u novembru prodato 46.403 vozila naspram više od 120.000 jedinica prodatih u istom mesecu 2021, a od početka godine do sada prodaja je pala za 60.9%. Budući da sankcije sputavaju sposobnost Rusije da održi rad vitalnih industrija, Moskva je poslala Indiji listu za potencijalnu nabavku više od 500 proizvoda, uključujući delove za automobile, avione i vozove.

Analitičari kažu da je ograničena potražnja u privredi, usled pada životnog standarda i rasta inflacije, takođe zadala udarac ovom sektoru. Rusija je prošlog meseca pokrenula proizvodnju inovinarnog modela Moskviča, automobilskog brenda iz sovjetske ere, u fabrici u blizini Moskve koju je napustio Renault. Za proizvodnju novog Moskviča, koji je zasnovan na dizajnu, inženjeringu i platformi kineske auto kompanije JAC, isporučuju se delovi iz Kine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinezi osvajaju rusko tržište automobila

 

chery-tiggo-3.jpg

 

Kineski automobilski brendovi učestvuju sa skoro jednom trećinom na ruskom auto tržištu. Podaci prosleđeni britanskoj novinskoj agenciji znače da je ovaj sektor više od bilo kog drugog izložen rastućem uticaju Kine na rusku ekonomiju posle egzodusa zapadnih kompanija, navodi se u tekstu.

 

Prodaja novih putničkih i lakih komercijalnih vozila (LKV) u Rusiji pala je na godišnjem nivou za oko 61%, jer zapadne sankcije Moskvi ograničavaju pristup ruskim kompanijama nekim materijalima, a pad tražnje i visoke cene dodatno opterećuju ovaj sektor. Međutim, prodaja putničkih automobila kineskih brendova, uključujući Haval, Cherry i Geely je skočila na 16.138 jedinica u novembru, što je skoro dva puta više od 8.235 jedinica u januaru, pri čemu je njihov tržišni udeo porastao na 31.3% sa 9.6%, pokazuju podaci ruske analitičke agencije Autostat.

 

Prodaja novih putničkih automobila i LKV u Rusiji je iznosila u novembru 46.403 jedinica, objavilo je Udruženje evropskih preduzeća (AEB), a ukupna prodaja u ovoj godini bi trebalo da dostigne oko 600.000 komada. ''Proizvodnja zapadnih marki automobila je mala, a mali je i uvoz, tako da je tržište podeljeno između ruske i kineske automobilske industrije'', rekao je za Rojters ruski automobilski analitičar Vladimir Bespalov. Ruski proizvođači drže segment jeftinijih automobila sa cenama od oko 1.5 miliona rubalja (22.750 evra), a kineski osvajaju tržišnu nišu sa cenama iznad 2.5 miliona rubalja (37.900 evra) koju su držale zapadne kompanije koje su obustavile poslovanje ili napustile Rusiju nakon napada na Ukrajinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina očekuje rast prodaje automobila za 3% u 2023. godini

 

203324-geometry c03.jpg

 

Prodaja automobila u Kini će verovatno porasti za 3% i dostići 27.6 miliona u 2023. godini, saopštio je najviši organ auto-industrije u zemlji, očekujući da će ekonomski oporavak nadoknaditi negativne posledice koje je nanela pandemija korona virusa. Od ukupnog broja, prodaja novih energetskih vozila (NEV) će verovatno porasti za 35% na devet miliona, rekao je Ksu Haidong, zamenik glavnog inženjera u Kineskoj asocijaciji proizvođača automobila (CAAM), na online sastanku.

 

Udruženje je uočilo da će pritisci na ovaj sektor biti u padu sledeće godine, i pozvali su vlasti da produže odredbu za podsticaje građana, odnosno smanjenje poreza na kupovinu vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i razne subvencije lokalne samouprave. Kinesko udruženje putničkih automobila uputilo je isti zahtev u četvrtak. Podaci CAAM-a pokazuju da je industrija prodala 2.33 miliona vozila u novembru, 7.9% manje nego u istom mesecu 2021. godine, te da nije došlo do povećanja broja kupaca pre isteka podsticaja, od decembra. Novembar je bio prvi mesec od maja koji je pokazao godišnji pad. Prodaja NEV-ova, koji uključuju isključivo električna, plug-in hibridna i vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama, bila je 72.3% veća u novembru nego godinu dana ranije. Mnoga kineska ograničenja su bila na snazi zbog pandemije i to je ometalo proizvodnju. Ukupna prodaja automobila u prvih 11 meseci ove godine bila je 3.3% veća nego u istom periodu prošle godine, pokazuju podaci CAAM-a. U julu, CAAM je smanjio svoju projekciju rasta za 2022. na 3% sa 5.4% ranije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusi će voziti niskobudžetnu limuzinu iz Irana

 

ikco tara 06.jpg

 

Od početka ruske invazije na Ukrajinu, brojni renomirani svetski proizvođači automobila su napustili Rusiju. Na egzodus zapadnih marki su se nadovezali očajni prodajni rezultati s tamošnjeg tržišta gde je situacija toliko loša da je i Lada zabeležila pad prodaje od 78%. Međutim, razvoj situacije za Ruse nije zabrinjavajuć, oni su upravo pronašli novu limuzinu iz Irana koja bi trebalo da nadomesti niskobudžetne evropske limuzine. Najveći proizvođač automobila u Iranu Khodro, u Rusiji će početkom sledeće godine kupcima ponuditi low-budget limuzinu pod imenom Tara koja je nastala na bazi Peugeota 301.

 

ikco tara 05.jpg

 

U poređenju s baznom verzijom koja se prodaje na iranskom tržištu, Khodro će dodati niz dodatnih karakteristika za rusko tržište. Uz dva vazdušna jastuka, klima uređaj, prednja LED svetla i grejana sedišta, Tara će dolaziti sa aluminijumskim naplacima, multimedijom i parking senzorima.

 

ikco tara 04.jpg

 

Za pogon se brine 1.6 litarski benzinac sa 115KS, a snaga se putem automataskog menjača prenosi na prednje točkove.

 

ikco tara 03.jpg

 

Kako navode mediji, Mehdi Khatibi, generalni direktor Iran Khodro, otkrio je da planiraju prodaju najmanje ''nekoliko desetina hiljada vozila godišnje na ruskom tržištu''.

 

ikco tara 01.jpg

 

Iako cena Tare još nije poznata, Khodro navodi da će biti povoljnija od trenutno nedostupnih evropskih limuzina sa značkom Renaulta, Škode i Volkswagena, kao i od korejskih limuzina Solaris i Rio (Hyundai i Kia).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen prognozira ukupan rast prodaje automobila u Kini 5% u 2023.

 

Volkswagen id6 02.jpg

 

Procenjuje se da će ukupna prodaja putničkih vozila u Kini porasti za 5% u 2023. godini, rekao je kineskim medijima predsednik Volkswagena Ralf Brandštater (Ralf Brandstaetter). Nova energetska vozila, koja uključuju čiste električne i plug-in hibride, mogla bi činiti jednu trećinu ukupne prodaje putničkih vozila u Kini 2023. godine, dodao je on. Volkswagen je potvrdio komentare koji su prvi objavili kineski mediji u sredu. Kinesko udruženje proizvođača automobila procenilo je da će ukupna prodaja automobila u zemlji porasti za 3% ove godine, dok Kinesko udruženje za putnička vozila (CPCA) predviđa da će prodaja automobila biti stabilna ili neznatno veća od prošlogodišnje. Najveće svetsko tržište automobila će u januaru doživeti naglo oslabljenu prodaju, saopštio je CPCA, nakon što su potrošači odložili kupovinu do kraja prošle godine kako bi iskoristili vladine podsticaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinesko tržište automobila skromno poraslo u 2022. godini

 

224020-vw fabrika.jpg

 

Kinesko tržište automobila je skromno poraslo prošle godine zahvaljujući oporavku prodaje od jula i snažnom rastu u decembru, pokazuju preliminarne brojke udruženja autoindustrije PCA. Kineske isporuke putničkih automobila su porasle za 1.8% u 2022. godini, na 20.7 miliona vozila, objavilo je udruženje PCA. Najvažnije svetsko tržište je tako poraslo u 2022. drugu godinu zardeom, nakon nekoliko godina pada. U decembru su isporuke kupcima porasle za 15% u odnosu na isti mesec 2021. godine, uz isporučena 2.43 miliona automobila. Na mesečnom nivou su povećane skoro 50%. U novembru su problemi bili korona ograničenja u mnogim gradovima i regijama, koja je Peking sada značajno ublažio. Skok potražnje na kraju godine je bio očekivan budući da su građani odlučili da iskoriste priliku za kupovinu pre najavljenog ukidanja određenih subvencija za ekološki prihvatljivije automobile i nižih poreza za modele sa efikasnijom potrošnjom goriva na prelazu godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusko tržište automobila prošle godine potonulo za skoro 60%

 

lada xray cross.jpg

 

Prodaja novih automobila u Rusiji je pala za 59% na godišnjem nivou na 626.300 vozila tokom 2022. To je najmanji broj prodatih automobila u poslednjih nekoliko decenija, pokazuju podaci agencije Autostat.

 

Nakon što su zapadni proizvođači automobila napustili Rusiju zbog rata u Ukrajini, većina prodatih vozila je ruskih ili kineskih marki. Nemački proizvođači automobila Volkswagen, BMW i Mercedes su zatvorili svoje ruske fabrike nakon početka ruskog napada na Ukrajinu. Mercedesova fabrika u blizini Moskve je svečano otvorena 2019. godine, a događaju je prisustovao i ruski predsjednik Vladimir Putin. Rusko tržište automobila je tako daleko od svog vrhunca. Godine 2008. u Rusiji je prodato gotovo tri miliona vozila, a tada se nagađalo da će Rusija zameniti Nemačku kao najvažnije evropsko tržište automobila. Međutim, međunarodna finansijska kriza i sankcije nametnute Rusiji nakon aneksije Krima su promenile trendove prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Politika... Hm...

Zašto ne kažu koji udeo u kupovini automobila u RF su imale baš te stranjske firme.

Njihovim odlaskom se moglo i očekivati...

Zašto se i kod nas ne iznose podaci o udelu prodatih poslovnih i privatnih automobila.

Verovatno ima negde ali se mora malo začeprkati.

Tako se dobija realnija slika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesumnjivo da direktan odlazak zapadnih brendova veoma negativno utiče na stanje tržišta u Rusiji. Ono što ostaje pitanje je kako će se prilagoditi u budućnosti po pitanju prodaje novh vozila i po pitanju dostupnosti rezervnih delova...

Realno je očekivati da neka druga država (više njih) postane lager za automobile/delove koji idu za RUS, uz naravno proviziju za njihovu takvu uslugu. Države koje se graniče sa RUS (njihovi uvoznici) i/ili koje su u onoj njihovoj trgovinskoj uniji će poručivati veći broj vozila nego prethodnih godina od Mercedesa/BMW/Audija... svi u Evropi će znati da ti auti ne ostaju u npr. Kazahstanu ili Uzbekistanu ili Kini, već da odatle idu za RUS. Znaće ali će žmuriti jer im odgovara da se njihovi automobili i dalje tamo prodaju, dok za javnost mogu da pričaju kako su uveli sankcije u tom pogledu. U protivnom prepustiće RUS tržište automobilima iz Kine, a to nije nešto što dugoročno žele...

 

S tim u vezi, evo još jednog automobila iz Kine koji je dobio RUS značku:

 

Alfarus je nova ruska automobilska marka

 

alfarus.jpg

 

Nova ruska marka automobila koja će se proizvoditi u Saratovskoj oblasti je nazvana Alfarus. Kao i u slučaju novog Moskviča, i ovde se radi o sklapanju kineskog modela, na koji će biti zakačen ruski amblem. Prvi model pod brendom Alfarus jeste ovaj električni kompaktni automobil. To međutim nije ništa drugo nego kineski FAW Bestune NAT koji je dobio rusko ime i oznake.

 

Automobil je dugačak 4.450 mm, širok 1.840 mm, visok 1.680 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.850 mm. Originalni FAW Bestune NAT inače raspolaže sa130 konja, a jednim punjenjem električni automobil može da pređe do 420 km. Ruski mediji navode da je lokalizacija proizvodnje komponenti već planirana. U okviru ovog projekta je planirano da se proizvodnja velikog broja komponenti odvija na teritoriji Saratovske oblasti, što je potvrdio i guverner regiona Roman Busargin. Proizvodnja Alfarusa u Saratovskoj oblasti će početi u drugom kvartalu ove godine, uz najavu da će tokom 2023. biti sastavljeno ukupno 2.000 primeraka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kinesko tržište automobila se prošle godine donekle oporavilo

 

bmw x5 kina.jpg

 

Kinesko tržište automobila je zabeležilo rast. Proizvođači su trgovcima isporučili oko 26.8 miliona vozila, što je nešto više od 2% automobila više nego godinu pre, pokazuju prvi podaci industrijskog udruženja CAAM. Prošlog decembra proizvođači su trgovcima isporučili 2.56 miliona vozila, što je oko 8.4% manje nego u istom mesecu 2021. U decembru je veleprodajna prodaja vozila sa alternativnim pogonskim sistemima, poput električnih vozila, porasla skoro 52% na 814.000 jedinica.

CAAM ove godine očekuje blagi prast prodaje. Proizvođači bi ove godine trgovcima trebalo da isporuče 27.6 miliona vozila, što je oko 3% više nego 2022. Kina je najveće svetsko tržište automobila i najvažnije pojedinačno tržište za nemačke proizvođače kao što su Volkswagen s Audijem i Porscheom, BMW-om i Mercedesom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...