Jump to content
FAS Goran
neshaoct

10 najvećih svetskih automobilskih tržišta

Recommended Posts

Nemački podsticaji za električne automobile pojačaće Volkswagenovu proizvodnju

 

vw id3 01.jpg

 

Nemačka je u četvrtak predstavila velike podsticaje za električne automobile i hibride pružajući Volkswagenu podsticaj za proizvodnju električnih automobila, dok će se sa druge strane povećati porezi za sportska terenska vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Podsticaji za kupce putničkih automobila, uključujući smanjenje PDV-a sa 19% na 16%, uključeni su u stimulativni paket od 130 milijardi evra kome je cilj da ubrza oporavak Nemačke od posledica pandemije koronavirusa. Osim povećanja visokog poreza na vozila koja emituje velike količine CO2, što utiče na sportska terenska vozila, Nemačka je odobrila podsticaj od 6.000 evra za električne automobile sa akumulatorima čija cena je manja od 40.000 evra. To podiže podsticaje za električne automobile na 9.000 evra, nakon što se uključi i subvencija proizvođača od 3.000 evra.

 

Ipak, prag od 40.000 evra znači da proizvođači luksuznih automobila poput BMW-a, Mercedesa, pa čak i Tesle, ne ispunjavaju uslove za puni iznos. U Nemačkoj su prošle godine električni automobili činili 1.8% registracija novih putničkih automobila, a dizel i benzinski automobili 32%, 59.2%. Hibridni automobili su činili 6.6% novih registracija. Nemačka je saopštila da će njen porez na motorna vozila biti izmenjen. Od januara 2021. godine vlasnici automobili sa emisijama viši od 95 grama CO2 po kilometru će se suočit sa velikim porezima. Prosečne emisije novih automobila su u prošloj godini u Nemačkoj bile 150.9 grama C02 po kilometru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve više ljudi odlaže kupovinu automobila

 

saloni automobila 2020.jpg

 

Više puta smo pisali o tome kako je pandemija koronavirusa uticala na proizvođače automobila, a kako je uticala na kupce?

Pojedini proizvođači morali su da podižu kredite i traže pozajmice kako bi ponovo otvorili postrojenja i vratili kompaniju na noge, a kako se čini ta razlika između potrošača i proizvođača postaje još veća. U Sjedinjenim Američkim Državama i u Evropi sprovedeno je istraživanje kako bi se proverilo koliko ljudi je spremno za kupovinu automobila, a koliko ljudi će to odložiti za nekoliko meseci.

 

Ispitanici su stari između 25 i 55 godina, dok je najveći broj bio između 30 i 44 godine (skoro 50%) i što se tiče izbora između novog i polovnog vozila tu se ništa nije promenilo, tačnije ostaće pri prvobitnoj odluci. Kada se radi o odustajanju od kupovine, odustao je 1% ljudi koji su želeli nov (sa 31% na 30%), što se tiče polovnog automobila starog do 3 godine pad je bio sa 30 na 28%, za automobil star do pet godina je procenat ostao isti, 18%, dok je pad sa 11 na 10% viđen kod ljudi koji žele automobil stariji od 5 godina.

 

Ipak, ljudi koji su odlučili da odlože kupovinu svog vozila su u jako velikom broju, tačnije čak 69% ispitanika je reklo da odlaže kupovinu automobila za 3 do 6 meseci. Promenila se motivacija za kupovinu novog automobila. Sad su u prvi plan izbili neki drugi razlozi: kupovina ''zbog zdravstvenih i sigurnosnih razloga'' porasla je sa 5% na 9%, a pre krize dobar popust je mogao motivisati 8% ispitanika, sada će uticati na njih 12%. Pojašnjenje ''vreme mi je da promenim auto'' umesto 41% kupaca sada izgovara njih 31%. Saobraćajna nesreća ili kvar na vozilu i pre korone i sada na kupovinu novog automobila iznosi 6% vozača. Malo se promenio i način kupovine - 7.9% kupaca novog i 6.4% kupaca polovnog automobila sada bi automobil kupilo online - ali i dalje najveći broj kupaca pre same kupovine želi i da vidi i isproba automobil.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se autoindustrija bori sa padom prodaje?

Proizvođači dele popuste šakom i kapom

 

saloni automobila 2020.jpg

 

Suočavanje sa pogubnim posledicama pandemije koronavirusa navelo je proizvođače automobila da masovno nude kupcima popuste. Automobilski sektor je najveće gubitke pretrpeo u aprilu i maju ove godine, mada analitičari i za prethodni mesec predviđaju pad prodaje od 25%. Dok ne dođe do ozbiljnijih naznaka oporavka tržišta, pojedini brendovi spremni su na ozbilje ustupke. Tako je model Jeep Gladiator u Americi moguće nabaviti uz sedmogodišnji beskamatni kredit i popust od 5.000 dolara. Atraktivne ponude dovele su do značajnog porasta podsticaja, a procenjuje se da oni između marta i juna meseca iznose 18.6 miliona američkih dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini opala od početka godine za 22.4%

 

173626-changhe.jpg

 

Prodaja automobila u Kini opala je od početka godine za 22.4% zbog zatvaranja zemlje zbog pandemije virusa korona, iako je u junu povećana za 1.8% u odnosu na isti mesec prošle godine, saopštilo je Udruženje proizvođača automobila u Kini. U junu je prodaja porasla na 1.8 miliona automobila svih tipova. Prethodno je u maju zabeležen rast za 7% posle otvaranja ekonomije, ali je ukupni rezultat oborio februar sa rekordnim padom prodaje za 81.7%. U to vreme mnoge fabrike i prodajni saloni bili su zatvoreni zbog virusa korona. Kada se uz putničke automobile uračunaju i kamioni i autobusi, prodaja vozila u junu porasla je za 11.6% na ukupno 2.3 miliona jedinica. Potražnja za automobilima bila je slaba i pre pandemije zbog ekonomskog usporenja i trgovinskih tenzija sa Vašingtonom. U Kini je prodaja automobila u 2019. godini bila slabija za 9.6% u odnosu na 2018. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki povlači Jimny sa evropskog tržišta

 

Suzuki_Jimny 01.jpg

 

O merama Europske unije, odnosno strogim emisijskim propisima smo pisali već nekoliko puta. Ko prodaje automobile koji ispuštaju previše Co2, a pritom u svom programu nema i električna vozila - taj može da računa na visoke novčane kazne. Lada je već povukla Nivu sa tržišta, a sada je i Suzuki najavio da će sa evropskog tržišta do kraja godine povući svoj mali SUV Jimny.

Od početka prodaje za ovim vozilom je velika potražnja, ali u novim okolnostima Suzukiju se ne isplati da ga i dalje drži u Evropi. Suzuki je u većinu svoje flote uveo blage hibride, ali sa Jimnyjem koji ima 1.5 benzinski motor to nije moguće, a njegove emisije od 154 do 170 g/km CO2 su previsoke - uzevši u obzir relativno malu masu (1.135 kg). Zbog toga ga Suzuki povlači, a u budućnosti bi mogao da se vrati isključivo kao komercijalno N1 vozilo. Dakle, ako žele Jimny kupci u Evropi imaju još malo vremena za kupovinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili Nemaca stariji nego ikada

 

183038-hamburg.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, automobili Nemaca stariji su nego ikada, pokazuje istraživanje prema kojem je čak 9.7% od ukupno 47.7 miliona putničkih automobila starije od 20 godina. Prosečna starost putničkih vozila na nemačkim putevima je 9.6 godina, što je rekordna starost u Nemačkoj. U tom negativnom evropskom proseku Nemačka je time iza Luksemburga (6.4 godine), Velike Britanije (8), Austrije (8.2), Italije (8.4) i Francuske (9). Na kraju liste je Litvanija gde je prosečna starost vozila skoro 17 godina. Više od 23.4% vozila u Nemačkoj starije je od 15 godina.

 

Stručnjaci iz ove oblasti zahtevaju hitno delovanje politike. Tako Ferdinand Dudenhefer iz Centra za automobilsko istraživanje Univerziteta Duisburg kaže da su ove brojke jasan signal, jer pokazuju koliko je velika šansa da se pravim programom za podsticaj privrede da snažan impuls nemačkom tržištu automobila, jer je samo stimulacijom potražnje moguće u teškim i nesigurnim vremenima postići nešto. On smatra da je bila greška što su automobili na gorivo ispali iz programa za podsticaj, ukazujući da se time ne može ništa postići u borbi protiv klimatskih promena, a ni doprineti oporavku od najgore recesije od Drugog svetskog rata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen optimističan u vezi prodaje u Kini u drugoj polovini godine

 

202320-vw t 03.jpg

 

U Volkswagenu su optimistični u vezi prodaje automobila u Kini u drugoj polovini 2020. budući da je pandemija koronavirusa na najvećem tržištu nemačkog automobilskog diva uglavnom dovedena pod kontrolu. ''Vozila svih naših brendova prilično se dobro prodaju'', rekao je novinarima u Pekingu Stephan Woellenstein, šef VW-ova poslovanja u Kini. On očekuje da će VW-ovi rezultati u drugoj polovini ove godine biti blizu onih ostvarenih u prvoj polovini 2019. godine, mada će i dalje biti teško nadoknaditi gubitke.

 

Ograničenja uvedena radi suzbijanja zaraze novim koronavirusom snažno su pogodila VW-ovo poslovanje na kineskom tržištu u prvom ovogodišnjem tromesečju. Po rečima Woellensteina, nemački proizvođač je sada u fazi snažnog oporavka, u obliku slova V. Prodaja u prvom kvartalu je bila za 35% slabija u odnosu na isti prošlogodišnji period. U drugom je bila niža svega 17%, što upućuje na potencijalni oporavak, rekao je Woellenstein. I dalje očekuje da će kompanija ovu godinu završiti sa jednocifrenom stopom pada prodaje, ali bi trebalo da poveća tržišni udeo budući da su trendovi na kineskom tržištu u celini slabiji od Volkswagenovih. Iako snažan oporavak u Kini jača međunarodno poslovanje VW-a, ne može se isključiti mogućnost drugog talasa zaraze ove jeseni i zime koji bi dodatno poremetio prodaju, upozorio je Woellenstein u razgovoru sa novinarima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini u jula veća za 16.4%

 

mercedes glc 44.jpg

 

Prodaja automobila u Kini je u julu porasla 16.4% u odnosu na isti prošlogodišnji mesec, signalizirajući stabilan oporavak najvećeg svetskog tržišta od posledica pandemije koronavirusa, pokazuju u utorak objavljeni podaci. Ukupno je u prošlom mesecu u Kini prodato 2.11 miliona vozila, saopštava Kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM). Time je trend oporavka prodaje nastavljen četvrti mesec zaredom, iako se tragovi pandemije vide na podacima za 12-mesečni period zaključno sa julom kada je prodato 12.37 miliona vozila, 12.7% manje nego u istom prošlogodišnjem periodu. Mnoge proizvođače automobila širom sveta koji u puno uložili u električna vozila namenjena kineskom tržištu ohrabriće podatak da je u julu prekinut 12-mesečni period pada prodaje vozila sa pogonom na nove izvore energije (NEV). Ta grupa vozila uključuje električna vozila sa baterijama, benzinsko-električne hibride i vozila na vodonikove gorive ćelije. Ukupno ih je u julu u Kini prodato 98.000, gotovo 20% više nego u istom prošlogodišnjem mesecu.

 

Prodaja kamiona i drugih komercijalnih vozila, koja čine oko četvrtine tržišta, porasla je 59.4% podstaknuta vladinim ulaganjima u infrastrukturu, kao i strožim pravilima o emisijama koja su uvedena ove godine. Prodaja putničkih vozila porasla je 8.5%. ''Rast prodaje pokazuje da se proizvođači NEV-ova i kupci navikavaju na novu normalnost nakon što je vlada smanjila subvencije prošle godine'', rekao je predstavnik u CAAM-u Xu Haidong. U CAAM-u očekuju da će ove godine u Kini biti prodato 1.1 milion NEV-ova, oko 11% manje nego u 2019. Ukupna prodaja automobila bi trebalo da padne oko 10%, a u slučaju drugog talas pandemije u Kini pad bi mogao da bude i dvostruko veći, napominju u CAAM-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropa u prvih sedam meseci 2020. prestigla Kinu po prodaji elektrifikovanih vozila

 

202007-vw e up.jpg

 

Na Starom kontinentu je u prvih sedam meseci prodato za oko 14.000 električnih i PHEV hibrida više nego u Kini u istom periodu. U periodu januar-jul 2020. u Evropi je evidentirano oko 500.000 novoregistrovanih elektrifikovanih automobila, pokazuju podaci koje je objavio Matijas Šmit, nezavisni automobilski analitičar iz Berlina. U ovu kategoriju vozila se ubrajaju automobili sa čisto električnim pogonom, kao i plug-in hibridi (PHEV). Isti izvor navodi da je na Starom kontinentu za prvih sedam meseci ukupno prodato 269.000 potpuno električnih vozila, kao i 231.000 PHEV automobila.

Smatra se da je jedan od razloga za to što je Evropa pretekla Kinu u dosadašnjem periodu godine povećanje državnih subvencija u nekim zemljama, dok su u istom razdoblju u Kini smanjene olakšice za kupovinu elektrifikovanih automobila. Šmit procenjuje da će u 2020. godini prodaja EV i PHEV automobila u Evropi premašiti 1 milion. Tome će doprineti najavljen rast prodaje Tesla modela, kao i porast broja isporuka električnog Volkswagena ID.3, za koji se očekuje da u doglednoj budućnosti postane najprodavaniji električni automobil u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes AMG u Kini otvorio prvi AMG Experience centar

 

Mercedes-AMG-experience 04.jpg

 

Mercedes AMG postavlja novo merilo sa svojim prvim centrom koji na najbolji mogući način opisuje i predstavlja sportske modele.

 

Mercedes-AMG-experience 03.jpg

 

Kupci i fanovi mogu doživeti DNA iz Affalterbacha izbliza. Novi format dopunjuje postojeću prodajnu mrežu AMG centara.

 

Mercedes-AMG-experience 02.jpg

 

Novi AMG Experience Center se nalazi oko dva sata vožnje od Šangaja, zauzima površinu od oko 1.305 kvadratnih metara, na lokaciji Zhejiang. Ekskluzivni AMG format nudi dvanaest funkcionalnih programa na dve etaže, za potpuno sveobuhvatno iskustvo marke i proizvoda...

 

Mercedes-AMG-experience 01.jpg

 

Ipak, najzanimljiviji deo ponude je isprobavanje AMG vozila, u saradnji s AMG Driving Academy i kvalifikovanim instruktorima. Za test vožnje i vozačke događaje u krugu od 3.2 kilometra dostupan je poduži spisak vozila koji sadrži najnovije modele. Uključuje i trkačka vozila iz serije GT3 i GT4, u kojima posetioci mogu da dožive pravu fascinaciju moto trka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači automobila tuže američku vladu zbog uvoznih carina

 

fabrika mercedes.jpg

 

Vodeći proizvođači automobila, uključujući Mercedes i Teslu, podneli su tužbu protiv vlade u Vašingtonu zbog carina na uvoz delova iz Kine, prenose britanski mediji. Američki proizvođač električnih automobila Tesla je najnovija u nizu kompanija koje se protive carinama i traže povraćaj novca. Amerika je uvela carine na uvoz robe i usluga iz Kine, ukazujući na ogromnu neravnotežu u spoljnotrgovinskom bilansu. Kina je uzvratila i dve vodeće ekonomije sveta su započele trgovinski rat koji je zahvatio i tehnološke firme.

 

Mediji su u međuvremenu izvestili da su proizvođači automobila proteklih dana podneli niz tužbi pred Sudom za međunarodnu trgovinu, čije sedište je u Njujorku. Mercedes optužuje Vašington za ''neobuzdani i neograničeni trgovinski rat bez presedana, koji utiče uvoz iz Narodne Republike Kine u vrednosti većoj od 500 milijardi dolara''. Tesla carine naziva ''proizvoljnim, hirovitim'' i tvrdi da predstavljaju ''zloupotrebu diskrecionog prava''. Njegov osnivač Elon Musk želi da budu ukinute i traži povraćaj plaćenog iznosa uvoznih carina, uz kamate, navodi BBC. Tužbe su podneli i Ford i Volvo, piše agencija AFP, dodajući da je kao tuženi imenovan američki trgovinski predstavnik Robert Lighthizer. Njegova kancelarija je prošle godine odbila zahtev Tesle da bude oslobođena obaveze plaćanja carina na uvoz kompjutera i displeja iz Kine koje koristi u Modelu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Nissan će tražiti od Britanije nadoknadu troškova carina povezanih sa Bregzitom

 

196986-nissan juke 001.jpg

 

Toyota i Nissan zatražiće od Velike Britanije povraćaj dodatnih carinskih troškova ako vlada sa Evropskom unijom ne postigne dogovor o trgovini nakon Bregzita. Dve kompanije žele da im se nadoknadi dodatnih 10% carine na uvoz automobila iz Britanije koje bi EU uvela ako sa Londonom na postigne dogovor o trgovinskom režimu nakon Bregzita. Predstavnici proizvođača automobila nisu želeli da komentarišu ovu nezvaničnu vest, ali Nissan je izrazio zabrinutost zbog mogućeg uticaja Bregzita bez sporazuma na njihovo poslovanje.

 

''Pozivamo pregovarače Velike Britanije i EU-a da zajednički rade na uređenom, uravnoteženom Bregzitu koji će i dalje podsticati trgovinu na obostranu korist'', saopštio je Nissan. Britanski premijer Boris Johnson je rekao da želi da sklopi trgovinski sporazum sa EU pre završetka prelaznog perioda na kraju 2020. ali je dodao da se Britanija može nositi i sa takvim ishodom. Japanski mediji naglašavaju da bi neuspeh pregovora o novom trgovinskom odnosu mogao da podstakne strane kompanije u Britaniji da preispitaju održivost poslovanja u toj zemlji, s obzirom na dodatne carine koje bi im narušile profitabilnost i na dugotrajne carinske provere i propise koji koče poslovanje.

 

Toyota ima fabriku u Derbyshiru u kojoj je 2018. proizvela oko 8% od ukupno 1.52 miliona automobila proizvedenih u Britaniji. Ima i fabriku u Walesu u kojoj proizvodi motore. Nissan ima fabriku u Sunderlandu u kojoj zapošljava 7.000 ljudi. Ta fabrika bi bila neodrživa u slučaju britanskog izlaska iz EU-a bez trgovinskog sporazuma, saopštio je u junu Nissan. Ta japanska kompanija je u martu objavila da nastavlja sa planovima proizvodnje novog sportskog terenca Qashqaija. Najavljujući 2016. godine ulaganje od skoro 60 miliona evra, istakli su da ih je britanska vlada uveravala da Bregzit neće uticati na njihovu konkurentnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bregzit bi automobilsku industriju mogao da košta do 11 milijardi evra

 

115583-mini.jpg

 

Britanski izlazak iz Evropske unije bi mogao da košta proizvođače automobila i njihove dobavljače oko 11 milijardi evra, upozorio je finansijski direktor nemačkog proizvođača luksuznih automobila BMW Nicolas Peter. BMW je ove godine potrošio dvocifreni milionski iznos kako bi se pripremio za bregzit, rekao je Peter.

 

''Udruženje automobilske industrije ACEA je procenilo da bi proizvođače automobila i dobavljače (bregzit) mogao da košta 10 do 11 milijardi evra'', rekao je Peter. ''Potrebna nam je trgovina bez carina. Čak i u tom slučaju mora da se odvija glatko. Imamo vremenski tesno usklađeni sistem proizvodnje, što znači da administrativna obrada na carini mora da bude efikasna'', dodao je Peter. Osim toga, Velika Britanija mora da nastavi da prati zahteve EU o emisiji štetnih gasova kako bi proizvođači mogli da nude iste automobile na svim evropskim tržištima, naglasio je finansijski direktor nemačke kompanije. Snažna potražnja za električnim i hibridnim automobilima je pomogla BMW-u da ostvari zacrtano smanjenje emisije u voznom parku za 2020. godinu i pre njenog kraja, rekao je Peter.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Bentley bi štetno bilo odsustvo sporazuma o Bregzitu

 

bentley-bentayga 2021 linija.jpg

 

Neuspeh da se postigne trgovinski sporazum o Bregzitu sa EU bio bi ''izuzetno štetan'' i smanjio bi profit proizvođača automobila Bentli za četvrtinu, izjavio je danas direktor te kompanije.

Kako prenosi Tanjug, Britanija je saopštila da još nema osnova za nastavak razgovora sa Briselom, što se događa nešti više od dva meseca pre okončanja slobodne trgovine, a što će dovesti do mogućih carina, carinskih provera i dugih odlaganja prilikom uvoza i izvoza. Luksuzni brend automobila u vlasništvu Volkswagena potrošio je milione na pripreme, uključujući zalihe, zamenu luka i privremeni ugovor o vazdušnom saobraćaju, ali je upozorio na posledice neuspeha u postizanju sporazuma. ''To bi bilo izuzetno štetno'', rekao je izvršni direktor Adrijan Holmark, dodajući da bi to kompaniju ''verovatno koštalo 20% do 25%''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski proizvođači automobila pozvali EU da zauzme manje restriktivan stav prema Londonu

 

196985-nissan juke 002.jpg

 

Evropski proizvođači automobila pozvali su EU da zauzme manje restriktivan stav prema budućem pristupu Velike Britanije na zajedničkom tržištu i upozoravaju da aspekti trenutne pozicije Brisela nisu u skladu sa dugoročnim interesima automobilske industrije bloka, piše britanski dnevnik Financial Times. Taj list navodi da se, u pismu koje je Briselu uputilo Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA), od EU traži da ponovo razmotri svoj stav prema regulativama kojima se utvrđuje da li je roba za bescarinsku trgovinu.

 

Među određene zahteve ACEA spada i to da EU smanji procenat delova u automobilu koji moraju biti evropski ili britanski da bi vozilo bilo kvalifikovano kao korist od trgovinskog sporazuma između Brisela i Londona. ACEA takođe traži i ''postepeni period'' za usvajanje novih regulativa, kako bi se industrija adaptirala na izmenjeno poslovno okruženje. Razgovori između EU i Velike Britanije su u zastoju, nakon zahteva premijera Borisa Džonsona za ''fundamentalnu'' promenu pristupa, ali je iz Brisela izražena nada da bi pregovori mogli biti ponovo pokrenuti. Obe strane tvrde da im je cilj da se sporazumom ostvari trgovina svom robom bez carina i kvota.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milioni polovnih automobila iz Evrope završavaju u Africi

 

208241-polovni.jpg

 

Ovo podseća na čišćenje dvorišta u kome smeće prebacite komšiji. Vaše travnjak je čist, a komšijin… Gde, naprimer, iz Nemačke odlaze polovni automobili stariji od 14, 15 godina? Bugarska, Rumunija, neki od njih i kod nas. Međutim, to je ništa prema glavnoj izvoznoj plimi. U kontingentu koji ide prema Africi su i automobili koji nikada neće na puteve i tamo će ih ostaviti na nekom od velikih parkinga. Prema UN-ovom programu za okolinu (UNEP), Afrika je zagađena sa poplavom odbačenih polovnih automobila iz industrijalizovanih zemalja.

 

''Milioni polovnih automobila, kombija i minibuseva izvezeni iz Evrope, Japana i SAD-a u zemlje u razvoju značajno doprinose zagađenju vazduha i ometaju napore na ublažavanju efekta klimatskih promena'', navodi se u izveštaju UNEP-a. Između 2015. i 2018. godine 14 miliona polovnih automobila je izvezeno širom sveta, od čega je oko 80% otišlo u siromašne zemlje. ''Više od polovine njih je otišlo u Afriku'', pišu autori studije. Međutim, manji deo odlazi i u istočnu Evropu, Bliski istok, Aziju i Latinsku Ameriku. Mnoga polovna vozila nisu u saobraćaju i dovode do povećanja broja smrtnih slučajeva - naprimer u zemljama kao što su Malavi, Nigerija, Zimbabve i Burundi.

 

UN poziva da se ova praksa odmah zaustavi kako ne bi ugrozili postavljene klimatske ciljeve. ''Industrijalizovane zemlje moraju da zaustave izvoz vozila koja ne prolaze testove zaštite okoline ili bezbednosti i koja se više ne smatraju sposobnim za saobraćaj u zemljama porekla, dok bi zemlje uvoznice trebalo da uvedu strože standarde kvaliteta'', poziva direktorka UNEP-a Inger Andersen u izveštaju nakon što je pregledano 146 zemalja. Analiza je pokazala da dve trećine anketiranih zemalja imaju samo slaba ili vrlo slaba ograničenja na uvoz polovnih automobila. Ujedinjene Nacije su zato pokrenule inicijativu za postavljanje minimalnih standarda za uvoz polovnih automobila dok se broj izvezenih automobila isporučenih iz Evrope procenjuje na oko milion vozila godišnje.

 

Zapadnoafrička konfederacija Ecowas je objavila nove standarde za goriva i polovne automobile. Afrički planirani sporazum o slobodnoj trgovini, koji bi trebalo da napravi put prema najvećem jedinstvenom svetskom tržištu sa 1.2 milijarde ljudi, vidi se kao prilika za ograničavanje evropskog izvoza automobila koji više nisu u pogonu. Na nemačkoj obali Severnog mora, terminal za izvoz evropskih polovnih automobila u Afriku počeo je sa radom pre samo mesec dana. Gotovo 60.000 automobila godišnje treba da se otpremi iz Wilhelmshavena u severnu Afriku. Većina polovnih vozila više nije registrovano za saobraćaj. Često su to rđavi automobili koji su išli u Nigeriju i druge zapadnoafričke zemlje, a u Evropi više niko nije mogao da ih proda. U proseku su imali 16 do 20 godina i više nisu zadovoljavali Euro 4 tandarde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi i Volkswagen navode da je Kina ključni pokretač oporavka svetskog tržišta

 

audi a3 kina.jpg

 

Kinesko tržište nastavilo je da oslobađa potencijal za evropske multinacionalne kompanije, koje su se postepeno oporavljale od ranog uticaja pandemije koronavirusa, objavila je China Global Television Network Corporation (CGTNC). Kako navodi ta televizija, tokom protekle nedelje nemački proizvođači automobila su objavili optimistične podatke o svojim performansama na kineskom tržištu, dok je rast na ostalim glavnim tržištima ostao ispod nivoa od prethodne godine.

 

Grupa Audi je saopštila da su isporuke automobila u Kini u prva tri kvartala porasle 4.4% u poređenju sa istim periodom prošle godine, dok su na svim ostalim glavnim tržištima zabeležili dvocifreni pad. Potražnja za automobile Audija, posebno u Kini, je porasla 17.8% odsto u trećem kvartalu, saopštila je ta kompanija. Volkswagen je takođe objavio da je njegovo najveće tržište Kina, ''ključni pokretač'' za oporavak tržišta, jer su isporuke u tu zemlju između jula i septembra porasle 3% u odnosu na prošlu godinu. Sveukupno, poslovanje VW-a je pod snažnim uticajem zbog pandemije u prvih devet meseci sa 18.7% padom isporuke automobila širom sveta.

 

Kineski ekonomski oporavak je ubrzan u trećem kvartalu, u poređenju sa padom u prvom kvartalu i skromnim oporavkom u drugom kvartalu. Prema zvaničnim podacima, kineski BDP je između jula i septembra porastao 4.9% na godišnjem nivou. Međunarodni monetarni fond nedavno je revidirao prognozu rasta Kine na 1.9% za 2020. godinu. Kineski rast se pozitivno prelivao na azijski region, i na cene roba i šire učesnike u globalnim lancima vrednosti, rekao je zvaničnik MMF Džonasan Ostri.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja vozila u Kini u oktobru porasla za 12.5%

 

changan_unit 04.jpg

 

Prodaja vozila, uključujući kamione i autobuse, u Kini je u oktobru porasla za 12.5% u odnosu na godinu dana ranije. Autoindustrija se oporavljala od posledica pandemije koronavirusa, ali ukupna prodaja u prvih deset meseci ove godine i dalje je ispod nivoa pre pojave koronavirusa, objavilo je Udruženje kineskih proizvođača automobila (CAAM).

 

Prema CAAM, prodaja na najvećem svetskom tržištu automobila u oktobru je porasla na 2.6 miliona vozila ili za 12.5%. Dodaju da je prodaja SUV i ostalih putničkih vozila rasla brže od ukupne prodaje. Do oktobra ove godine ukupna prodaja vozila pala je na 19.7 miliona, odnosno za 4,7% u odnosu na isti period prethodne godine. Ipak, to je poboljšanje u odnosu na smanjenje od 6.9% u prvih devet meseci ove godine. Kina je postala prva velika ekonomija koja je počela borbu za obnovu normalne aktivnosti nakon što je vladajuća Komunistička partija u martu proglasila pobedu nad koronavirusom. Ipak, CAAM je upozorio da se proizvođači automobila suočavaju sa ''složenim i ozbiljnim'' međunarodnim okruženjem i potencijalnim rizicima. Potražnja za automobilima već je bila slaba i pre nego što je Kina u februaru zatvorila fabrike i zastupništva radi borbe protiv koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji automobili se najviše traže u Evropi na AutoScoutu24?

 

vw golf 8 1.jpg

 

Koje automobile Evropljani najčešće traže na platformi za prodaju polovnih i novih vozila AutoScout24? Idemo prvo sa električnim automobilima.

 

Na prvom mestu je Tesla Model S. U godišnjem izveštaju AutoScout24, zvanom Evropski izveštaj 2020., ovaj automobil je na vrhu u gotovo svim zemljama. Renault Zoe, BMW i3, Tesla Model 3 i Audi e-tron slede Teslin Model S na evropskoj listi pretraživanja. U Francuskoj je najtraženiji Renault Zoe. Iako se nemački proizvođači mogu naći samo sporadično među prvih pet za najtraženije električne automobile, u Evropi se za automobile sa tradicionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevnjem pojavljuje potpuno drugačija slika jer se na vrhu nalaze nemačka vozila: VW Golf (3.78%), BMW serija 3 (3.14%), Mercedes C-klase (2.55%), BMW X serije (2.47%) i Mercedes E-klase (2.19%). Dugogodišnji favorit iz Wolfsburga je najtraženije tradicionalno vozilo u gotovo svim evropskim zemljama. Uz jedan izuzetak, u Francuskoj više kupaca traži Ford Mustang (2.79%) nego VW Golf (2.32%). Što se pretraživanja marki tiče, na prvom mestu je Mercedes (13.87%), sledi BMW (12.82%), a treći je Volkswagen (11.44%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda će prestati da prodaje automobile u Rusiji od 2022. godine

 

195006-honda pilot 1.jpg

 

Ruska filijala japanske kompanije Honda saopštila je da će 2022. godine prestati da isporučuje nove automobile zvaničnim dilerima u Rusiji. U saopštenju kompanije se navodi da je taj potez deo Hondinih napora vezanih za restrukturiranje poslovanja. Japanski proizvođač će na tom tržištu ostati prisutan sa svojim motociklima i pogonskim jedinicama. Vlasnici Honda automobila u toj zemlji nemaju razloga za brigu jer će servisna mreža i rezervni delovi i dalje biti dostupni.

 

Ova odluka kompanije izazvana je ekonomskom krizom koja je zadesila auto-industriju u 2020. a koja nije zaobišla ni Hondu, pa je menadžmet japanskog proizvođača doneo odluku o restrukturiranju kako bi ublažio posledice krize. Za razliku od drugih velikih japanskih auto-kompanija, kao što su Toyota i Nissan, Honda nema svoju fabriku u Rusiji. Osim toga, rezultati prodaje idu u prilog odluci o izlasku sa ruskog tržišta, s obzirom da je proteklog meseca prodato svega 79 vozila ove marke, dok je u periodu januar-novembar kupcima u ovoj zemlji isporučeno 1.383 automobila. Honda je u Rusiji prisutna sa samo dva SUV modela, CR-V i Pilot.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački vozači i dalje više vole domaća vozila

 

golf promo 01.jpg

 

Očekivano, Nemci su tokom 11 meseci 2020. najviše kupovali automobile domaćih proizvođača. Kolika je dominacija modela u vlasništvu nemačkih kompanija na ovom tržištu najbolje pokazuje lista deset najprodavanijih u periodu januar-novembar, koju je sastavio specijalizovani sajt focus2move.com.

 

Prva tri mesta zauzeli su Volkswagenovi automobili, i to redom Golf (122.828 isporučenih vozila), Tiguan (55.589), Passat (53.321). Četvrti je Ford Focus (49.225), a peti još jedan Volkswagen, model Polo (41.789). Zatim slede Mini (39.667), Mercedes A klase (39.519), Mercedes C klase (37.480) i Mercedes GLC (34.566). Listu top 10 zatvara Audi A4 sa 32.862 prodata primerka u periodu januar-novembar 2020. Zbog pandemijske krize koja je pogodila svet, pa i Nemačku, svi navedeni modeli automobila pretrpeli su pad prodaje u ovoj godini u odnosu na prethodnu. Najveći pad prodaje je zabeležio Mercedes C klase (-38.3%), zatim Golf (-35.1%), Tiguan (-32%) i Audi A4 (-31.1%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Nemačkoj pala za petinu

 

vw golf 789.jpg

 

Broj registrovanih novih automobila pao je u Nemačkoj u 2020. godini gotovo za petinu, odražavajući teške posledice pandemije, a svetla tačka je rast popularnosti električnih automobila, pokazuju podaci. Prošle godine je u Nemačkoj registovano oko 2.92 miliona novih automobila, što je 19% manje nego u 2019. pokazuje izveštaj Udruženja automobilske industrije (VDA). Najprodavaniji model je inače bio VW Golf 8 sa 136.324 isporučena primerka. Terenska vozila su prošle godine činila petinu novih automobila u Nemačkoj, a popularnost su stekli i kamperi jer su ograničenja zbog covida-19 smanjila izbor lokacija za odmor.

 

''Očekujemo oporavak nemačkog tržišta automobila 2021. Međutim, vrlo visok nivo pre koronavirusa verovatno neće biti postignut'', rekla je predsednica VDA Hildegard Mueller. Prošli put je prodaja značajnije pala 2010. godine, kada je vlada ugasila veliki program podsticaja vlasnicima automobila da ih zamene novima. Uprkos oštrom padu u celoj godini, u decembru je broj registrovanih novih automobila porastao za 10% na godišnjem nivou, uz registrovana 311.394 nova automobila, saopštava VDA. Predsednik nemačkog Udruženja međunarodnih proizvođača motornih vozila (VDIK) Reinhard Zirpel rekao je da su mnogi kupci kupili automobil krajem godine kako bi imali korist od privremenog smanjenja poreza na dodanu vrednost. Niža poreska stopa je bila na snazi do 31. decembra kao deo vladinih napora da podstakne potrošnju tokom pandemije.

 

Automobilske kompanije u poslednje vreme puno ulažu u elektrifikaciju modela, uz pomoć vlade koja kupcima nudi izdašne podsticaje. Rezultat je utrostručena prodaja baterijskih električnih vozila (battery electric vehicle-BEV) u 2020. na više od 194.000 komada, prema podacima saveznog regulatora za drumski saobraćaj Kraftfahrt-Bundesamt (KBA). Budući da su vozila sa potpunim ili delimičnim električnim pogonom u Nemačkoj dostigla tržišni udeo od 22% u četvrtom tromesečju 2020. godine, nemačka vlada je na dobrom putu postizanja cilja da do 2030. godine na nemačkim putevima bude sedam do deset miliona registrovanih električnih vozila, ocenjuje predsednik KBA-a Richard Damm. Na kraju 2020. godine BEV-ovi su činili 1.2% svih registrovanih putničkih automobila u Nemačkoj, u odnosu na 0.5% godinu ranije, pokazuju KBA-ovi podaci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Među deset najtraženijih modela na češkom tržištu čak sedam Škoda

 

198048-skoda oct 0004.jpg

 

Podaci za 11 meseci (decembar još nije obrađen) pokazuju da je Škoda Octavia najprodavaniji automobil u Češkoj u 2020. U periodu januar-novembar kupcima u toj zemlji isporučeno je 17.873 primerka Škodinog bestselera. Tako je Octavia došla do 10.7% tržišnog udela u Češkoj. Na drugom mestu je Fabia (14.673 vozila; 8.7%), a treća je Scala (8.170; 4.9%), piše sajt Focus2move.com. Četvrtu i petu poziciju takođe drže Škodini modeli - krosoveri Karoq (7.442) i Kamiq (6.773).

 

Tek na 6. poziciji se nalazi jedan model koji ne nosi značku češke marke. U pitanju je Hyundai i30 (6.570 automobila), a zanimljivo je da iako nije u pitanju Škoda i ovaj model se pravi u Češkoj. Sedmu poziciju je zauzeo SUV Škoda Kodiaq (5.908 prodatih primeraka), a osmu Škoda Superb (5.721). Poslednja dva mesta na listi prvih deset drže dva korejska automobila. Hyundai Tucson je 9. sa 4.051 isporučenim vozilom, a Kia Ceed deseta sa 3.502 prodata primerka. Tucson se takođe pravi u Češkoj, a Ceed u susednoj Slovačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla je u 2020. skoro petinu svog prihoda ostvarila u Kini

 

210867-tesla s 2021 rst02.jpg

 

Tesla je ostvarila u 2020. skoro petinu svog godišnjeg prihoda u Kini zahvaljujući snažnom povećanju prodaje, ali se sada suočava sa povećanim nadzorom regulatora na najvećem svetskom auto tržištu zbog problema sa kvalitetom vozila. Teslina prodaja električnih automobila u Kini porasla je na 6.66 milijardi dolara prošle godine u odnosu na 2.97 milijardi dolara 2019. prema podacima iz detaljnog finansijskog izveštaja kompanije. Prodaja u Kini činila je oko 21% ukupnih prihoda kompanije vrednih 31.54 milijarde dolara, tako da je azijski ekonomski drugo najveće Teslino tržiste posle Amerike.

 

U Sjedinjenim Državama, kompanija u vlasništvu milijardera Ilona Maska, zabeležila je rast prodaje na 15.21 milijarde dolara prošle godine sa 12.65 milijardi 2019. godine. Ova kompanija je krenula sa isporukom električnih automobila proizvedenih u njenoj Gigafabrici u Šangaju 2019. godine, u nastojanju da pojača svoje prisustvo na tom unosnom tržištu usred eskalacije američko-kineskog trgovinskog rata. Kineska vlada je pružila podršku Teslinoj fabrici, koja je postala prva automobilska kompanija u potpuno stranom vlasništvu u Kini, pri čemu su državne olakšice uključile čak i oslobađanje Tesle od 10-procentnog poreza na promet do kraja 2023.

 

Međutim, proizvođač električnih automobila se sada suočava sa pretnjama kineskih regulatora zbog niza prijavljenih problema sa kvalitetom vozila, pošto su se potrošači žalili na izbijanje požara na baterijama, iznenadna nekonrtolisana ubrzanja vozila i kvarove sa bežičnim ažuriranjem softvera. Kao odgovor na upozorenja regulatornih organa da se pridržava kineskih zakona i osigura kvalitet i bezbednost svojih proizvoda, Tesla je poručio da prihvata smernice i obećao da će istražiti probleme na koje su se žalili kupci. Uprkos Teslinim odličnim rezultatima u Kini prošle godine, prodaja na tom tržištu je na početku 2021. krenula silaznom putanjom, pri čemu je u januaru prodato manje od 15.500 vozila u poređenju sa preko 23.800 u decembru, prema podacima kineskog Udruženja trgovaca putničkim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja vozila u Kini skočila 29.5%

 

wey vv7 004.jpg

 

Prodaja vozila u Kini je u januaru porasla 29.5% na preko 2.5 miliona jedinica, pokazali su podaci kineskog Udruženja proizvođača automobila (CAAM). Ovakav rast je rezultat oporavka potražnje u zemlji.

Međutim, januarska prodaja vozila je u odnosu na decembar pala za 11.6% zbog nedostatka automobilskih čipova, dodali su iz udruženja ove industrije. Prošlog meseca je, prema podacima CAAM-a, prodato 2.05 miliona putničkih automobila, što je povećanje od 26.8% na godišnjem nivou, pri čemu je prodaja novih električnih vozila (NEV) više nego udvostručena na 179.000 jedinica.

Kinesko tržište automobila je teško pogodila pandemija u prvom kvartalu prošle godine, ali su se i proizvodnja i prodaja brzo oporavili od aprila 2020. nakon ponovnog otvaranja fabrika i oživljavanja zamrle potražnje. Podaci CAAM-a takođe pokazuju da je Kina pršlog meseca proizvela 2.39 miliona motornih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...