Jump to content
FAS Goran
neshaoct

10 najvećih svetskih automobilskih tržišta

Recommended Posts

Volkswagen Tharu i Tayron

 

186286-vw tharu 1.jpg

 

Osim što je krajem marta promovisao novu generaciju Touarega na specijalnom događaju u Pekingu, Volkswagen je tada najavio i da će do 2020. godine u Kini predstaviti 10 novih SUV modela.

 

186287-vw tharu 11.jpg

 

Dva noviteta su u formi koncept vozila već promovisana na tom događaju u Pekingu, i to pod nazivima Volkswagen Powerful Family SUV i Volkswagen Advanced Mid-Size SUV.

 

180209-vw tharu 1111.jpg

 

Sada je nemački proizvođač na Guangzhou sajmu automobila predstavio i serijske verzije tih SUV-ova, pa je tako Powerful Family SUV postao Volkwagen Tharu, dok produkcijska varijanta Advanced Mid-Size SUV-a nosi naziv Tayron.

 

180208-vw tharu 11.jpg

 

Za nastanak Volkswagena Tharu je inače zaslužan SAIC-VW, a najavljuje se kao manji brat Teramonta (tako se u Kini zove Volkswagen Atlas).

 

186288-vw tharu 111.jpg

 

Tharu je dugačak 4453 mm, širok 1841 mm, visok 1632 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2680 mm. Zapremina prtljažnika iznosi 455 litara odnosno 1542 litra sa oborenim zadnjim sedištima. Poznato je i da će Tharu na početku biti dostupan sa 1.2 TSI i 1.4 TSI benzincima sa 116KS/200 Nm odnosno 150KS/250 Nm, kao i sa 6-stepenim manuelnim i 7-stepenim DSG menjačem. Što se tiče Tayrona, ovaj model je napravljen na MQB platformi, a između ostalog ga karakterišu napredna tehnologija i luksuzni enterijer.

 

186284-vw tayron 1.jpg

 

U ponudi će biti 2.0 litarski turbo benzinac u verzijama sa 137 kW/186KS i 162 kW/220KS, u paru sa sedmostepenim DSG menjačem. Osim sa prednjim pogonom Tayron će u nekim verzijama biti dostupan i sa pogonom na sva četiri točka.

 

186285-vw tayron 11.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Tayron je dugačak 4589 mm, širok 1860 mm, visok 1660 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2731 mm. Njegova prodaja u Kini startuje uskoro, pri čemu će se za proizvodnju brinuti tamošnji FAW-Volkswagen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tramp bi sledeće nedelje mogao da uvede carine na uvoz evropskih automobila

 

4D86DDD600000578-0-image-a-26_1529683075369.jpg

 

Cene deonica evropskih proizvođača automobila su pale u utorak nakon što je nemački magazin objavio da bi američki predsednik sledeće nedelje mogao da uvede carine na uvoz automobila. Pozivajući se na izvore iz Evropske unije, Wirtschaftwoche je objavio da je izveštaj američkog ministarstva trgovine na Trampovom stolu. ''Tramp bi o uvođenju carina mogao da odluči najranije sledeće nedelje, nakon samita G20 u Buenos Airesu'', piše magazin. Ipak, američko ministarstvo je preko prestavnika za medije demantovalo vest da je Trampu predalo izveštaj nakon sprovedene analize o tome da li uvezena vozila i autodelovi predstavljaju pretnju američkoj nacionalnoj bezbednosti. Taj izveštaj je ključan za Trampovu odluku o eventualnom uvođenju carina. ''Rojters'' je 12. novembra objavio da je nakon istrage otvorene u maju, taj izveštaj poslat na razmatranje američkim saveznim agencijama. Tramp već mesecima preti uvođenjem carina na sve automobile koji se montiraju u Evropskoj uniji, što bi iz temelja uzdrmalo poslovni model te industrije, baziran na prodaji u Sjedinjenim Državama. Američki predsednik je dlučio da ipak sačeka sa carinama dok SAD i Evropska unija ne pokrenu pregovore o smanjenju drugih trgovinskih barijera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina će smanjiti i ukinuti carine na američke automobile

 

chevrolet cavalier 1.jpg

 

Kina će smanjiti i ukinuti carine na američke automobile, rekao je američki predsednik Donald Tramp. On je to izjavio dan pošto je sa kineskim predsednikom Si Đinpingom dogovorio primirje na američko-kineskom trgovinskom ratu na radnoj večeri na margini samita G20 u Buenos Ajresu. ''Kina je prihvatila da smanji i ukine carine na vozila koja stižu u Kinu iz SAD. Trenutno su te carine 40 odsto'', napisao je na Tviteru američki šef države. Predsednici SAD i Kine Donald Tramp i Si Đinping postigli su u Buenos Ajresu dogovor da se suspenduje uvođenje najavljenih kaznenih američkih carina na kinesku robu u vrednosti od 200 milijardi dolara. Carine su suspendovane na 90 dana a dve zemlje će ''odmah početi pregovore o strukturnim promenama'' o zaštiti intelektualne svojine, sajber krađi i o drugim prioritetima SAD, rekla je posle postignutog dogovora predstavnica za štampu Bele kuće Sara Hakabi Sanders. Kaznene carine na pojedinu kinesku robu u vrednosti od 200 milijardi dolara trebalo je da budu povećane sa 10 odsto na 25 odsto od 1. januara, a Tramp je razmatrao i uvođenje takvih carina na još neke kineske proizvode.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAD vrši pritisak na nemačke proizvođače automobila da tamo prošire ulaganja

 

vw atlas c.jpg

 

Američki predsednik Donald Tramp je u utorak izvršio pritisak na šefove vodećih nemačkih proizvođača automobila da prošire svoje investicije u Sjedinjenim Državama, dok Bela kuća razmatra uvođenje novih carina na vozila proizvedena u Evropi. Nemački proizvođači automobila su nakon sastanka saopštili da su Trampu rekli da nameravaju da ojačaju ulaganja u SAD-u, ali i upozorili da to neće moći da učine ako administracija uvede nove carine. Iz Volkswagena i Daimlera su saopštili da misle da su nakon ovog sastanka umanjeni izgledi da nove carine budu uvedene.

 

Herbert Dies iz Volkswagena je rekao da njegova kompanija ''razmatra izgradnju druge fabrike automobila'' i da je u pregovorima sa Fordom o široj saradnji. Izjavio je da to može uključivati i mogućnost da VW koristi nekorišćene Fordove kapacitete za proizvodnju automobila. Dies je rekao i da misli da su kompanije ''napravile veliki korak napred prema izbegavanju carina''.

Predsednik Daimlera Diter Ceče je rekao novinarima da su dodatna ulaganja u SAD vezana uz to da uslovi ostanu isti. Ceče je rekao da je ''moguća opasnost'' od novih carina smanjena nakon sastanka.

BMW u saopštenju navodi da namerava da uloži još 600 miliona dolara u svoju fabriku Spartanburg u Južnoj Karolini do 2021. za buduće generacije modela BMW X i da će do 2021. otvoriti još 1000 radnih mesta.

 

Ministar trgovine Vilbur Ros, američki trgovinski predstavnik Robert Lajthajzer i ekonomski savetnik Bele kuće Leri Kadlov su bili među onima koji su se susreli sa čelnicima nemačkih kompanija. Tramp preti uvođenjem visokih carina na vozila sklopljena u Evropskoj uniji kao deo svoje trgovinske politike ''Amerika na prvom mestu''. Trgovinski savetnik Bele kuće Piter Navaro je rekao u utorak Fox Newsu da nemački proizvođači automobila ''ne bi seli za sto da razgovaraju sa nama da predsednik nema carine na automobile na stolu''. Ministarstvo trgovine je u nacrtu preporuka Beloj kući govorilo o svom istraživanju da li je potrebno uvesti carine do 25 posto na uvezene automobile i delove bazirano na nacionalnoj bezbednosti. ''Rojtersu'' je u ponedeljak rečeno da se konačni izveštaj o istraživanju ne očekuje još najmanje nekoliko nedelja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ministar trgovine SAD potvrdio da Kina smanjuje carine na američke automobile

 

bmw x7 33.jpg

 

Američki ministar trgovine Vilbur Ros pozdravio je odluku Kine da smanji carine na kola proizvedena i uvezena iz SAD, potvrdivši tako pisanje medija. ''To je veoma konkretna pomoć'', rekao je on za CNBC, dodavši da bi to moglo da olakša američkoj vladi razgovore sa nemačkim proizvođačima automobila i privuče ih da više proizvode u SAD. Ros je naveo da je BMW jedan od najvećih izvoznika kola iz SAD u Kinu. ''Blumberg njuz'' je preneo da je predlog o smanjenju carina podnet kineskoj vladi. Kinesko ministarstvo trgovine je saopštilo da je vicepremijer Liu He juče razgovarao sa američkim ministrom finansija Stivenom Mnučinom i trgovinskim predstavnikom Robertom Lajthajzerom o načinima za primenu ''konsenzusa'' predsednika Donalda Trampa i Si Đinpinga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veća prodaja luksuznih automobila u Rusiji

 

bentley-continental 2.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, u Rusiji su u novembru prodata 134 luksuzna automobila, što je treći uzastopni mesec da je tržište novih luksuznih automobila u toj zemlji zabeležilo rast, prema podacima ruske analtičke agencije ''Autostat''. Najnoviji podaci su za 17 odsto viši u odnosu na broj prodatih vozila godinu dana ranije. I u periodu januar-novembar 2018. godine, prodaja u luksuznom segmentu je ostvarila rast, budući da su prodata 1.322 nova luksuzna automobila, što je za tri odsto više nego u istom periodu prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini zabeležila prvi godišnji pad u 20 godina

 

geely-bin-yue 111.jpg

 

Prodaja automobila u Kini, najvećem svetskom auto-tržištu, zabeležila je prvi godišnji pad u dvadeset godina. Kako prenosi BBC, prodaja je u prošloj godini pala za šest odsto na 22.7 miliona jedinica, prema podacima kineske Asocijacije proizvođača putničkih automobila (CPCA). Do slabije prodaje je došlo zbog usporavanja rasta kineske ekonomije. U međuvremenu, najuspešniji kineski proizvođač automobila Geely predviđa da će njegova prodaja u ovoj godini stagnirati. Strane automobilske kompanije poput Forda, Volkswagena, Jaguar Land Rovera i GM-a, prijavile su pad prodaje u Kini u poslednjih nekoliko meseci. Kineska asocijacija proizvođača automobila (CAAM) je prošlog meseca za usporavanje prodaje okrivila ekonomske promene i ''međunarodne faktore'', aludirajući tako na trgovinski rat između Kine i SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

 

toyota 5.jpg

 

Studija globalnog informatora, ''IHS Markit-a'', pokazala je da je prosečna starost lakih vozila koji su u upotrebi u SAD gotovo 12 godina. Takođe, prosečno trajanje vlasništva novog vozila je skoro 80 meseci, naspram 52 meseca koliko dugo su vlasnici čuvali svoje limene ljubimce 2006. godine. Eksperti navode da za ovaj trend rasta prosečne starosti automobila možemo zahvaliti kvalitetnijim vozilima koja se danas prodaju. Sve ovo znači da će prosečan građanin SAD voziti svoj novi automobil sedam godina pre nego što odluči da ga proda.

Međutim, neki vlasnici čuvaju svoje limene ljubimce i skoro duplo duže od proseka, odnosno 15 godina, pa čak i duže. Zanimljivo, ali i ne neočekivano, 15 automobila koje vlasnici poseduju 15 godina ili duže su isključivo japanska vozila. Istraživanje koje je sproveo ''iSeeCars'', pokazuje da su 10 od 15 modela na listi Toyote, dok ostalih pet čine četiri Honde (odnosno tri i jedna Acura), i jedan Subaru. Glavni čovek u ''iSeeCars'', Phong Ly, je ovo jednostavno objasnio: ''Japanska vozila su poznata po svom kvalitetu i pozdanosti, što potvrđuju rezultati ove liste.''

 

Screenshot_122.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvoz nemačkih automobila u SAD bi mogao da padne za gotovo 50 odsto

 

185932-bmw 8 111.jpg

 

Izvoz nemačkih automobila u SAD bi, dugoročno gledano, mogao da padne za gotovo 50 odsto ako bi SAD uvele trajne uvozne carine od 25 odsto. Ove prognoze daje nemački ekonomski institut ''Ifo''.

''Te tarife bi smanjile ukupan izvoz automobila iz Nemačke za 7.7 odsto, što je ekvivalentno iznosu od 18.4 milijarde evra'', kaže Gabrijel Felbermajr, direktor Centra za medjunarodnu ekonomiju pri Ifo institutu. Izvoz iz drugih sektora i u druge zemlje bi u izvesnoj meri mogao da ublaži ukupne ekonomske gubitke, tako da bi ukupan izvoz Nemačke pao za samo 11.6 milijardi evra. Dodata vrednost automobilske industrije u Nemačkoj bi se smanjila za sedam milijardi evra, što bi predstavljalo pad od oko pet posto.

Sa druge strane, dodata vrednost u američkoj automobilskoj industriji povećala bi se za oko 25 milijardi evra. Izvoz automobila iz drugih zemalja takodje bi bio značajno pogodjen carinskim stopama SAD, i tu, kako ocenjuje ''Ifo'', posebno treba spomenuti Meksiko, Japan, Kanadu, Južnu Koreju i Kinu. Meksiko i Kanada bi mogli da budu izuzeti, ako bi njihov novi sporazum sa SAD na vreme stupio na snagu. ''EU može, međutim, da razvije pametnu kontrastrategiju koja bi efekte američkih tarifa po ekonomske rezultate obe strane svela na nulu'', smatra Felbermajr. To bi, kako kaže, podrazumevalo uvođenje tarifa na američke proizvode čiji bi proizvodjači morali da reaguju smanjenjem cena. ''To bi zauzvrat naštetilo trećim zemljama čiji bi BDP mogao da padne za oko pet milijardi evra'', dodaje on. Američko ministarstvo trgovine predstaviće najkasnije do nedelje izveštaj koji se bavi pitanjem da li visok nivo uvoza automobila predstavlja pretnju po nacionalnu bezbednost SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU obećava brzi odgovor na američku pretnju carinama na uvoz automobila

 

5c6bb69924a87_173703-bmwm511.jpg.1804af6cd4c47f53fb84cefde5ae9713.jpg

 

Evropska unija je obećala brz i efikasan odgovor u slučaju da Sjedinjene Države uvedu uvozne carine na evropske automobile, izjavio je u ponedeljak predstavnik Evropske komisije. Brisel je time reagovao na izveštaj američkog ministra trgovine koje predsedniku Donaldu Trampu omogućava uvođenje carina u sledećih 90 dana. Nemačka kancelarka Angela Merkel je ocenila "zastrašujućom" mogućnost da se uvoz automobila iz Evrope u izveštaju označi kao pretnja nacionalnoj bezbednosti Sjedinjenih Država, što bi utrlo put carinama. Bela kuća se već poslužila argumentom nacionalne bezbednosti prilikom podizanja carina na uvoz čelika i aluminijuna, naglasivši - između ostalog - da potkopavanje američke proizvodne baze smanjuje vojnu spremnost zemlje.

 

"Ukoliko ovaj izveštaj bude pretočen u mere štetne po evropski izvoz, Evropska komisija će reagovati brzo i adekvatno", izjavio je predstavnik EU-a Margaritis Schinas na današnjem brifingu za novinare u Briselu. Američki predsednik je zapretio 25-procentnim carinama na uvoz evropskih automobila, čija meta bi u prvom redu bio uvoz iz Nemačke zbog - kako tvrdi - štetnog uticaja na američku automobilsku industriju. Godine 2017. uvoz je činio nešto manje od polovine ukupno prodatih 17 miliona automobila u SAD-u. Većina tada uvezenih automobila je proizvedena u Kanadi i Meksiku koji bi - kako se očekuje – trebalo da budu izuzeti od novih carinskih obaveza. Nemačke automobilske kompanije su prošle godine u SAD izvezle 470.000 automobila, prema podacima udruženja proizvođača VDA.

 

Trgovinske napetosti u transatlantskim odnosima su se ponovo razbuktale nakon primirja u julu prošle godine, kada su američki predsednik Tramp i prvi čovek Evropske komisije Žan-Klod Junker obećali da za vrime pregovora o ograničenom trgovinskom sporazumu neće uvoditi nove carine. Junker "veruje datoj reči predsednika Trampa. Evropska unija će se držati svog obećanja dok to bude činio SAD", kaže predstavnik EK.

 

preuezeto sa - Auto Blog

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Prodaja vozila u Kini pala u januaru sedmi mesec uzastopno

 

5c6bb99220b90_bmw3li22.jpg.96f27c7a2bdba40cd0227b6dacd5866c.jpg

 

Prodaja automobila u Kini pala je u januaru za 15,8 dosto u odnosu na isti mesec 2018, objavilo je danas najveće udruženje auto-industrije u toj zemlji, što je sedmi mesec zaredom da najveće svetsko tržište automobila beleži negativan trend. Kinesko Udruženje proizvođača automobila (CAAM) navelo je u saopštenju da je prodaja prošlog meseca pala na 2,37 miliona vozila, izveštava Rojters. U decembru prošle godine, registrovan je pad prodaje od 13 odsto, a u novembru pad od 14 procenata. Međutim, prodaja hibridnih i električnih vozila u Kini prkosi ovom trendu i iznosila je u januaru 95.700 jedinica, što je skok od 140 odsto u odnosu na godinu ranije, saopštio je CAAM.

 

Kina se bori sa usporavanjem ekonomskog rasta i sa posledicama trgovinskog spora sa Sjedinjenim Državama, što su faktori koji su prvi put u više od dve decenije doprineli da njeno auto-tržište počne da beleži pad. Peking sada pokušava da nagovori potrošače da „odreše kesu“ obećavajući subvencije za povećanje prodaje nekih vozila u ruralnim područjima i za kupovinu vozila na alternativni pogon. Čelnici kompanija iz automobilske industrije kažu da je na prodaju vozila u januaru i februaru uticala proslava Lunarne nove godine, pošto potrošači tokom tih praznika odlažu odluke o kupovini automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik Tramp preti carinama na evropske automobile

 

mercedes ec 11.jpg

 

Predsednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp je zapretio da će SAD nametnuti carine na uvoz evropskih automobila ako ne bude dogovoren trgovinski sporazum sa Evropskom unijom, preneli su zapadni mediji. Tramp je novinarima rekao da su carine nešto što američka administracija razmatra u pokušaju da dogovori sporazum, ali je, misleći na EU, rekao da su ''oni jako tvrdi''.

 

''Ako ne dogovorimo sporazum, primenićemo carine'', rekao je Tramp. Agencija ''Rojters'' podseća da je predsednik Evropske komisije Žan Klod Junker rekao ranije ove sedmice da je američki predsednik, poznat po čvrstom protekcionističkom pristupu u trgovini, obećao da za sada neće nametati dodatne carine na uvoz evropskih vozila. ''Rojters'' podseća da tajni izveštaj iz ministarstva trgovine, koje je Trampu poslat tokom vikenda, otvara predsedniku SAD prostor da preti carinama do 25 odsto na uvezene automobile i autodlove tako što se uvoz opisuje kao navodna pretnja nacionalnoj sigurnosti. Navodeći da je izveštaj ''studija'' i da je pomno proučen, Tramp je rekao da će naknadono prosuditi može li se sa EU ''dogovoriti pošteni sporazum''. Prema oceni agencije AP, Tramp je ''jasno stavio do znanja da svaka konačna odluka o tom pitanju zavisi od trgovinskih pregovora između SAD i EU'', ali podseća da je u prošlogodišnjim javnim raspravama ideja nametanja uvoznih poreza na automobile ostala bez podrške, čak i u američkoj automobilskoj industriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrinutost Volkswagena za poslovanje preko Atlantika

 

vw t 333.jpg

 

Najveća pretnja po profit Volkswagena u 2019. godini su potencijalne tarife Sjedinjenih Američkih Država. Zabrinutost za poslovanje VW preko Atlantika je pokazao izvršni direktor te grupacije Herbert Dis za britanski list ''Fajnenšel tajms''.

''Ponovo postaje napeto. Šteta je što mi iz automobilske industrije to ne možemo da rešimo sami. To više zavisi od pregovora o tarifama između Evrope i SAD'', rekao je Dis. Analitičari londonske kompanije ''Evercore ISI'' tvrde da bi tarife koštale VW oko 2.5 milijardi evra godišnje, što je oko 13 posto očekivane zarade te grupacije. ''U najgorem slučaju, to bi verovatno bilo blizu te realne cifre'', naveo je Dis povodom ove procene londonske kompanije.

Procenjuje se da će poverljivi izveštaj američkog Ministarstva trgovine, poslat minulog vikenda predsedniku Donaldu Trampu, otvoriti američkom lideru put za pretnje tarifama od 25 odsto na uvozne automobile i auto-delove, pod izgovorom da taj uvoz predstavlja pretnju američkoj nacionalnoj bezbednosti, navodi britanska agencija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini potonula osmi mesec zaredom

 

ora r1.jpg

 

Prodaja automobila u Kini je snažno pala i u februaru, osmi mesec zaredom, pokazuju podaci udruženja proizvođača automobila CAAM. U Kini je u prošlom mesecu prodato 1.48 miliona vozila, 13.8 odsto manje nego u istom mesecu prošle godine, kaže se u saopštenju tamošnjeg najvećeg udruženja automobilske industrije. U januaru je prodaja smanjena 16 odsto, a u decembru 2018. godine 13 odsto. Prodaja vozila koja koriste nove energente, poput električnih automobila, skočila je u prošlom mesecu za 53.6 odsto u odnosu na isti period 2018.

 

''Prošlogodišnji trend se nastavio i na početku ove godine a ekonomska situacija je takođe slaba, što je zakočilo potrošnju. Potrošači čekaju nove vladine mere'', izjavio je novinarima u Pekingu zamenik glavnog sekretara CAAM-a Shi Jianhua. Predstavnici automobilskog sektora podsećaju da na prodaju u prvim mesecima u godini utiču novogodišnji praznici. Potrošači često u tom periodu odlažu odluke o kupovini novog automobila. Kina priprema više milijardi dolara vredne podsticajne mere, uključujući smanjenje poreza i potrošnju na infrastrukturu, kako bi podržala rast ekonomije koja raste najsporijim tempom u poslednjih skoro 30 godina, zakočeno slabijom domaćom potražnjom i trgovinskim ratom sa SAD-om. Zbog pada tržišta automobila u prošloj godini Peking je najavio i subvencije za kupovinu određenih modela vozila u ruralnim područjima. U planu je i podsticanje potražnje za vozilima koja koriste nove energente. Glavni zadatak trgovaca u prvoj polovini 2019. godine je smanjiti zalihe vozila u okruženju strožih uslova kreditiranja, rekao je pomoćnik glavnog sekretara CAAM-a Chen Shihua. Prodajni rezultati kineskih proizvođača automobila su mešoviti. Tako je Great Wall Motor imao 18-procentni rast prodaje u februaru u odnosu na isti period prošle godine, dok je Geely Automobile Holding zabeležio 24-procentni pad.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel se vraća na tržište Rusije

 

Opel-Grandland-X.jpg

 

Opel se vraća na tržište Rusije sa tri modela. Glavni adut Opela biće kompaktni krosover Grandland X, koji se proizvodi u pogonu Ajzenah u Nemačkoj. Druga dva modela su putnički miniven Zafira Life, te komercijalni Vivaro Transporter kojeg Opel pravi u saradnji sa Peugeotom i Citroenom, koji proizvode u ruskom pogonu u Kalugi. Prodaja Opela u Rusiji će krenuti u 15-20 dilerskih kuća u najvećim gradovima, a Opel očekuje da duplira prodajnu mrežu u narednim godinama. Opel se povukao iz Rusije 2015. godine dok je vlasik kompanije bio američki General Motors. U međuvremenu je Opel postao deo francuske PSA grupacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik Tramp preti BMW-u i Mercedesu

 

mercedes ec 11.jpg

 

Američki predsednik Donald Tramp je kritikovao evropske proizvođače automobila, sugerišući mogućnost nametanja carinskih tarifa kompanijama kao što su BMW i Mercedes ukoliko ne izgrade nove fabrike na tlu SAD-a. U intervjuu za ''Fox Business Network'', Tramp je izjavio da je odbio predloge iz Brisela da automobilske carine između EU i SAD-a budu jednake nuli.

 

''Oni imaju BMW, imaju Mercedes, imaju mnogo dobrih automobila koji dolaze ovamo. Želim da se takvi automobili prave ovde. Ako žele da ih prodaju Amerikancima, neka ih prave ovde!'', rekao je predsednik SAD-a. Trampovi komentari dolaze mesec dana nakon što je tamošnje ministarstvo ekonomije napravio izveštaj o efektu uvoza automobila na nacionalnu bezbednost. Iako izveštaj nije obelodanjen, postoje indicije da uvoz automobila iz trećih zemalja pogoršava trgovinski deficit. Tramp ima rok do sredine maja da donese bilo kakvu odluku vezanu za izveštaj. Ono što može učiniti jeste da podigne tarife na 25 posto na sve automobile ili na samo specifične automobilske delove. ''Chevrolet nikada neće biti prihvaćen u Evropi kao što je Mercedes ovde. To nije dobar dogovor'', zaključio je Tramp. Ideja podizanja carina na automobile iz Evropske unije je naišla na neodobravanje članova Kongresa iz obe stranke, kao i neodobravanje pojedinih predstavnika Bele kuće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 3. aprila otvara fabriku u blizini Moskve

 

mercedes logo.jpg

 

Nemački ministar ekonomije Peter Altmeier planira da prisustvuje otvaranju Mercedesove fabrike u Moskovskom regionu 3. aprila, izjavila je portparolka tog ministarstva. ''Altmajer će učestvovati u otvaranju fabrike u Rusiji naredne nedelje. Tom prilikom moglo bi da bude bilateralnih razgovora (na ministarskom nivou)'', izjavila je portparolka. Izgradnja ove fabrike nemačkog autogiganta započela je u junu 2017. godine, projektovani nivo investicija je 300 miliona evra. Navodi se da je planirana proizvodnja 25-30.000 vozila godišnje, a fabrika bi trebalo da uposli više od 1.000 ljudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes otvorio fabriku putničkih automobila u Podmoskovlju

 

mercedes moskva 1.jpg

 

Na svečanu ceremoniju otvaranja Mercedesove fabrike putničkih automobila u Podmoskovlju predsednik Vladimir Putin stigao je u limuzini Aurus, automobilu ruske proizvodnje koji je nastao u okviru nadaleko poznatog projekta Kortež. Inače, pre nego što je u maju prošle godine prešao na novo domaće vozilo premium klase, Putin se vozio u Mercedesu, pišu ruski mediji. Mercedesova fabrika će u pogonima u Podmoskovlju ove godine proizvoditi sedane E klase, a potom početi sa sklapanjem terenskih vozila GLE, GLC i GLS. Obim investicija u ovo preduzeće procenjuju se na 16 milijardi rubalja (preko 250 miliona evra). Projektovani kapacitet fabrike iznosi 25 hiljada automobila godišnje, a u punom kapacitetu zapošljavaće više od hiljadu ljudi. Već krajem marta u fabrici je radilo više od 500 ljudi, uglavnom iz obližnjih naselja.

 

mercedes moskva 11.jpg

 

Kako je ranije pisano, predsednik će obići proizvodne pogone u kojima se radi po principu potpuno fleksibilne montaže uz korišćenje platforme industrija 4.0. Zahvaljujući takvom načinu rada može se proizvoditi nekoliko automobilskih platformi istovremeno. Nemački proizvođač automobila ''Dajmler'' počeo je u junu 2017. godine izgradnju svoje prve fabrike za proizvodnju putničkih automobila Mercedes u Rusiji. Izgradnja je počela u skladu sa posebnim ugovorom o investiranju, potpisanom u februaru iste godine. Ugovorom je obezbeđeno da poresko opterećenje ostane nepromenjeno tokom celokupnog trajanja ugovora, kao i primena klauzule o ''nepogoršavanju uslova'', čime se osigurava stabilnost poslovanja.

 

Novi luksuzni automobil ruske proizvodnje Aurus nastao u sklopu znamenitog projekta Kortež prvi put javno je predstavljen na inauguraciji Vladimira Putina, početkom maja prošle godine, kada se ruski predsednik u elegantnoj limuzini dovezao iz radnog kabineta na svečanost u Kremlju. Za prevoz prvog čoveka Ruske Federacije pre toga je korišćen Mercedes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruskim Ladama zatvoren put u Evropu

 

lada 4x4 urban.jpg

 

Ruski proizvođač automobila AvtoVAZ obustaviće na neko vreme izvoz automobila marke Lada u Evropu, najavio je predstavnik ove kompanije, preneli su ruski mediji. Kako se navodi, kao prioritetna tržišta najveći ruski proizvođač automobila razmatra zemlje ZND, Latinske Amerike i Bliskog istoka.

 

''U vezi sa pooštravanjem ekoloških standarda u evropskim zemljama mi korigujemo našu izvoznu delatnost u tom regionu. Svakako da ćemo u jednom trenutku na neko vreme morati da ih napustimo. Ipak, imamo u planu da u čvrstoj saradnji sa našim partnerima iz alijanse napravimo globalni model i vratimo se na ta tržišta'', rekao je predstavnik Avtovaza. Kako se navodi, obustava isporuke uzrokovana je uvođenjem novih, strožih, ekoloških standarda u vezi sa izduvnim gasovima i dizel gorivom, predviđenih za automobile koji se prodaju u Evropskoj uniji (vozila Avtovaza ih ne zadovoljavaju). Tako će od sredine proleća ove godine prestati izvoz Lada na tržišta Nemačke i Austrije, ali će se automobili iz magacina prodavati još neko vreme. Zanimljivo je da su klijenti u Nemačkoj za najbolji terenac, uzimajući u obzir odnos cene i kvaliteta, izabrali upravo Ladu 4x4.

 

''Proizvodnja neće pretrpeti nikakvu štetu. Isporuke u Evropu bile su male, a evropska kvota automobila otići će bez ikakvog problema na druga tržišta'', rekao je Sergej Iljinski, direktor sektora za komunikacije Avtovaza, navodeći da je povratak na evropsko tržište planiran za nekoliko godina. Prošle godine AvtoVAZ je povećao izvoz za 64 odsto, isporučivši u inostranstvo u prvom polugodištu 16.592 hiljade automobila. Na domaćem tržištu je u martu ove godine zabeležena prodaja od 33.82 hiljade vozila, što predstavlja rast od 10.1 odsto u poređenju sa istim periodom lane. Najviše Lada prošle godine prodato je u Kazahstanu, preko 13.1 hiljade. Inače, AvtoVAZ ovde ima proizvodne kapacitete, u fabrici ''Azija auto'' proizvode se praktično svi modeli. Po obimu izvoza Belorusija se nalazi na drugom, a Uzbekistan na trećem mestu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini pala i u martu

 

hawal_f7 1.jpg

 

Prodaja automobila u Kini ponovo je u martu pala, ali je pad bio manji nego u prethodnim mesecima. Prodaja SUV-ova, sedana i miniman vozila na najvećem globalnom tržištu automobila pala je u martu, na godišnjem nivou, za 5.2 odsto na 2.52 miliona jedinica, saopštila je Kineska asocijacija proizvođača automobila, a prenosi agencija ''Rojters''. To je deveti mesec zaredom da prodaja beleži pad usled zamora tražnje potrošača, ali su rezultati ipak bolji u odnosu na pad prodaje od preko 17.5 posto u januaru i februaru. Prodaja električnih vozila povećana je za 85.4 odsto na 126.000, ali je to činilo tek oko šest posto ukupne prodaje putničkih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američki predsednik preti Evropi tarifama zbog Harley-Davidsona

 

harley opoziv.jpg

 

Američki predsednik Donald Tramp zapretio je Evropskoj uniji novim carinama zbog, kako tvrdi, ''nepravednih'' evropskih tarifa koje su oborile prihode američkog proizvođača motora ''Harlija-Dejvidsona''. Tramp, koji je prošle godine pozivao na bojkot te kompanije zbog spora sa tarifama na uvoz čelika, sada je tvrdi da su carine EU primorale ''Harli'' da premesti proizvodnju iz SAD u inostranstvo.

 

''Tako nepošteno prema SAD. Uzvratićemo!'', napisao je Tramp na Tviteru. Kompanija ''Harli-Dejvidson'' zabeležila je u prvom kvartalu pad dobiti od 27 odsto, usled slabije tražnje i viših troškova pretrpljenih zbog evropskih carina na uvoz tih motora, javlja CNBC, a prenosi Tanjug. Kompanija je saopštila da je njen neto profit pao na 127.9 miliona dolara u odnosu na 174.8 miliona dolara iz istog kvartala prošle godine, a prihodi na 1.38 milijardi dolara u odnosu na 1.54 milijarde dolara godinu dana ranije. Najnovija vest prouzrokovala je da akcije kompanije padnu za 0.7 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler će prvi put praviti Mercedes-AMG automobile van Nemačke zbog Kine

 

mercedes-amg 33.jpg

 

Daimler će prvi put praviti Mercedes AMG automobile van Nemačke zbog Kine. U pitanju je produžena sedan verzija najmanjeg AMG modela A35, koji će se krajem godine početi sklapati u Pekingu. Trenutno je ulazni AMG model u Kini A45 koji se pravi u Nemačkoj, koji je ujedno i najprodavaniji AMG u najmnogoljudnijoj zemlji sveta. Popularnost A45 pokazuje da su mladi Kinezi izuzetno zainteresovani za automobile visokih performansi, iako su kineski gradovi zagušeni gustim zaobraćajem, a putevi pokriveni kamerama za snimanje brzine. Čak su i velike limuzine popularnije sa slabijim pogonskim agregatima, pre svega zbog poreza, ali i nemogućnosti da se iz njih izvuče maksimalna snaga kojom raspolažu, pa snažni automobili nisu preterano potrebni u Kini. Ipak, najmanji AMG modeli su vrlo popularni, iako A35 raspolaže sa 302, a A45 sa 376 KS. Oba pod haubom imaju 2.0-litarski četvorocilindarski agregat. Sa njim A35 L 4Matic, koji je u Kini 60 mm duži nego u Evropi, ubrzava iz mesta do 100 km/h za 4.9 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadillac do 2025. godine u Kini otvara još 200 prodajnih mesta

 

Cadillac-CT6_V-Sport 111.jpg

 

Cadillac namerava da nastavi svoje širenje na najvećem svetskom tržištu, povećanjem broja prodajnih mesta. Do 2025. godine ovaj brend će u Kini imati oko 500 maloprodajnih objekata, što je za oko 200 više u odnosu na sadašnji broj. Direktor ove kompanije Stiv Karlajl kaže da je Cadillac u Kini prepoznat kao poželjna alternativa nemačkim brendovima. U ovoj zemlji, Cadillac već šest godina zaredom udvostručuje svoju prodaju, a jedan od razloga je i taj što su doprli do mlađe ciljne grupe. Kako bi se trend rasta nastavio, američki brend će lansirati nove ili redizajnirane modele svakih šest meseci, sve do 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u SAD-u u aprilu slabija od očekivane

 

182457-ford f 11.jpg

 

Američke automobilske kompanije nisu imale dobar prodajni mesec u aprilu u Sjedinjenim Državama, a glavni razlog je rast cena. Prosečna cena je porasla za 624 dolara po automobilu, na 36.720 dolara. Analitičari procenjuju da će prodaja pasti ispod 17 miliona ove godine, nakon što je prošle godine u SAD-u prodato 17.3 miliona vozila. Najveći američki proizvođač General Motors više ne izveštava o mesečnoj prodaji, već samo kvartalno, ali analitičari procenjuju da je prodaja pala za tri odsto, a Ford za gotovo pet odsto. Fiat-Chrysler je prodao 6.1 odsto manje vozila nego u aprilu prošle godine, ili ukupno oko 174.000. Prodaja Toyote je pala za 4.4 odsto na 184.000 vozila, a Honda je prodala sličan broj automobila u aprilu prošle godine, dok je prodaja Nissanovih vozila porasla za 11.2 posto na 96.000 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja novih vozila u SAD doživela pad i u aprilu

 

148712-chrysler pacifica.jpg

 

Prodaja novih vozila u SAD doživela je pad i u aprilu, a prognozira da će u 2019. ukupno iznositi 16.41 milion automobila, što bi bio najslabiji rezultat u poslednjih pet godina. Kako piše ''Auto Newsreports'' u aprilu je kupcima u SAD isporučeno 1.328.649 novih automobila, uz pad od 2.3% u odnosu na isti mesec 2018. godine. Pad prodaje pretrpeli su najveći proizvođači u toj zemlji, kao što su Ford, General Motors i Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), ali i Toyota. Toyota je, na primer, u aprilu prodala 162.506 vozila, dok je u istom mesecu prošle godine isporučila 170.706 jedinica. Loše je prošao i FCA koji je prošlog meseca u SAD prodao 173.825 vozila, dok je godinu dana ranije u istom mesecu prodaja dostigla 185.099 primeraka. Pozivajući se na dosadašnje rezultate, analitičari procenjuju da će u 2019. u Sjedinjenim Državama ukupno biti prodato 16.41 milion automobila. Ako se te prognoze ostvare, biće ovo najlošija godina od 2014.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja automobila u Kini snažno pala i u aprilu

 

zotye_T700 1.jpg

 

Prodaja automobila u Kini je u aprilu smanjena za 14.6 odsto, signalizirajući nastavak perioda snažnog pada velikog tržišta koje je dugo bilo glavni izvor zarade za industriju. U prošlom mesecu je u Kini prodato ukupno 1.98 miliona automobila, objavilo je Kinesko udruženje proizvođača automobila (CAAM). Zahvaljujući rastu plata i vladinim podsticajima Kina je proteklih godina postala najveće svetsko tržište automobila i jedno od najbrže rastućih, privlačeći proizvođače iz celog sveta. Nakon godina snažnog rasta prodaja je u 2018. pala prvi put od 90-ih godina prošlog veka, pogođena usporavanjem domaće ekonomije, trgovinskim sukobima sa Sjedinjenim Državama i vladinim merama suzbijanja sumnjivog kreditiranja, što je suzilo kanale finansiranja kupovine automobila. U 2018. prodaja je kliznula 2.8 odsto na 28.1 miliona vozila, prema prethodno objavljenim podacima CAAM-a, a silazni trend je ubrzao na prelazu u 2019.

 

Analitičari dovode u vezu aktuelni pad sa višegodišnjim periodom uzleta prodaje, tumačeći da su potrošači požurili da kupe automobile pre ukidanja poreskih povlastica za kupovinu malih vozila. ''Trenutno je glavni razlog pada tržišta nedostatak poverenja potrošača'', objavio je CAAM. Među faktorima koji su doprineli padu u aprilu izdvajaju i strože standarde emisije štetnih gasova u pojedinim delovima Kine, što je uticalo na proizvođače, navodi udruženje, ne navodeći detalje. Zbog kontinuiranog slabljenja prodaje veliki proizvođači su bili prisiljeni da smanje cene, najavljujući učestalo i promene modela automobila kako bi ih prilagodili ukusu kineskih potrošača. Potrošači su trenutno suzdržani, primećuju u kineskom udruženju proizvođača, izražavajući ipak optimizam uoči stupanja na snagu poreskog rasterećenja za građane i drugih vladinih mera usmerenih na podsticanje potrošnje.

 

''Uvereni smo da će se automobilsko tržište stabilno razvijati u ovoj godini'', smatraju u CAAM-u. Veliki proizvođači i dalje veruju u solidan potencijal kineskog tržišta, posebno kada se radi o terenskim i električnim vozilima. Očekuje se ipak oštrija konkurencija na tržištu električnih vozila, budući da Peking postupno ukida podsticajne mere za njihovu kupovinu. Prema podacima CAAM-a, prošlog meseca je u Kini prodato 97.000 novih električnih vozila, za 18.1 odsto više nego u istom prošlogodišnjem mesecu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...