Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

On 7/25/2023 at 10:10 PM, werp690 said:

E ne znati vi kako izgleda kada se registruje taksi vozilo. Svake godine kao da treba da registrujete Boing 727. Te ovaj papir, te onaj papir, te osmi papir, a zapravo svake godine svi papiri isti. Naravno svaki papir po 500,1000,700 din. Pa morate u sup. Ne moze nalepnica na tehnickom, pa cekaj tamo. Pa sluzbenica pregleda papire ( kao da nisu uvek isti ) pa naleti i neka koja trazi nesto novo :D . Ludilo svaki put.  I naravno tehnicki dva puta godisnje .Koji ja za evo nekih 16 godina na taksiju nikada nisam uradio.

Kako ne moze nalepnica na tehnickom da se dobije za taxi vozilo?

Moze ali onda nema umanjenja poreza koji svi placamo prilikom registracije, a koji je za taksiste umanjen za 50%.

A ovo za ostale papire (APR, izvod iz banke....) koji su potrebni je isto kao za bilo koje drugo pravno lice koje registruje vozilo, jer taksista je zvanicno firma za sebe.

A sto se tice ovog za dva tehnicka godisnje (redovan i sestomesecni), za to se slazem skroz, je ta vozila prelaze 50-60k godisnje i ucestvuju u javnom prevozu.

Autobusi, kamioni, kombiji, taksi vozila, svi imaju dva tehnicka godisnje.

 

Edited by Ivan BG
Dopuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo ne znam koji je to porez umenjen za 50% kada registracija ispada oko ili preko 30.000 din za 1.9Jtd. Ne mogu tacno da se setim sada. Sto se tice papira, nije isto. Nama traze i kopije resenja o izlasku na taksi, fotokopije dozvola. Pa oonda krece izvod iz APR , a pazi onda im treba iz sekreterijata za taksi delatnost potvrda da sam taksista. A sve imaju na izvodu iz APR.a i taksi dozvoli. Punu fasciklu nosim u sup jer stalno nesto traze na uvid.

Sto se tice tehnickog. Kao sto sam i napisao, nikada ga nisam uradio mimo registracije.

Takodje svaki tehnicki moze da se prodje, samo treba da znas gde treba da odes. Tako da je i to besmislena stvar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam iz kog si grada, u BG su svi porezi koji se placaju prilikom registracije, za taxi vozila umanjeni su 50%.

A ovo sto nisi radio sestomesecni, vidi nije obaveza dok te panduri ne uhvate u tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa iz Bg.a sam. Koji porezi konkretno? Ako mislis na porez za cm3, iskreno nikada nisam obracao paznju ali nesto sam skeptican da su oni to meni umanjivali.  Ja nisam ni obracao paznju doduse. Popune na tehnickom. Ja platim pa aj u sup. Samo po cifri meni to ne deluje umanjeno. U Decembru mi je bila registracija i sa tehnickim je bila siguran sam oko ili nesto preko 30.000 din.

Pa sestomesecni nisam nikada uradio od sada vec daleke 2008 i niko mi ga nikada nije ni trazio. Sada i da ga traze u plusu sam :D 

A sto se tice nalepnice bas cu pitati da li moze kod njih ako platim "normalan" porez, jer cemu onda papirologija SUP.u i provera svih tih papira radi TX tablica tj nalepnice. Ja sumnjam da tehnicki pregled moze da izda nalepnicu za taksi vozilo. Doduse nisam proveravao ali cu pitati kada budem usput. 

 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porez na upotrebu motornog vozila, zato i moras da ides u SUP, t.j. oni (kolege moje) popune, ti sve platis, zatim te posalju da predas i da podignes reg. nalepnicu, samo ti verovatno nikad nisu do kraja objasnjavali, lakse je da kazes, taxi vozilo mora u SUP da zavrsi registraciju.

Sad gledam reg. za moj auto, cekiram taxi, iznos na priznanici 43xx din, maknem ovo taxi, iznos 87xx din (nisam zapamtio tacne iznose pa zato stavih ovo XX).

Dok je bila korona, nije se registrovalo u SUP-u (nisu radili sa strankama), pa su taksisti popunjavali saglasnost da se odricu dela ustede koju im je drzava omogucila.

A papiri moraju i kad bi zeleo da registrujes na isturenom salteru SUP-a (npr. neki tehnicki negde), da se ne cimas da pitas.

Kad rece porez, i kad kupujete vozilo isto nesto manje placate porez na prenos vlasnistva (ne radim taj posao, pa nisam u materiji koja su tacna umanjenja).

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je. Kada kupujemo imamo umanjene ali kada prodajemo, tj skidamo auto sa tx tablica, placamo razliku u porezu jer nije vise TX. A ne mozes ga svakako prodati sa tim tablicama jer moras da ih odjavis da bi dobio nove. Ne mozes da imas duple. 

Za vreme Korone sam isto registrovao u supu. Nista nisam popunjavao na tehnickom....Mozda mi je datum bio takav pa sam imao srece da su radili. 

Znaci svi papiri koje nosim u sup su zbog umanjenja poreza?

Onda se i ne isplati da se cimam za 4000 din. ( Sa trenutnim autom i kubikazom ) Ostala papirologija kosta bar 3000 od ovoga sto nosim u sup.

Bez parkinga, goriva, vremena i cekanja na salterima plus kopiranja.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf pa nije 4000 za svako vozilo, to ide prema godistu auta, za moj je te 4000, za tvoj je mozda manje ili vise.

A papire bi svakako donosio, trebaju drzavi da iz njih vidi ovo ili vidi ono......

Moje iskustvo sa vama taksistima, je da necete da se odreknete te sume za koju vas drzava oslobadja, bude dana da mi na posao dodju i do 5-6 tvojih kolega, svi do jednog uzimaju formiran predmet i nose ga licno u sup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako im svakako trebaju papiri da bi videli nesto, onda ipak nije samo zbog umanjenja poreza? To je ono sto sam i napisao. Sto ku.... traze da vide ovo ili ono i tako svake godine kao da se registruje avion. Mislim koja je poenta da im ja donosim SVAKE godine kopiju resenja i orginal na uvid kada sam poceo sa taksi delatnoscu? Razumem APR i iz izvoda sve vidis. Ativan, neaktivan, sediste firme.. itd... A ne to je malo, aj plati papir i sektoru za taksi prevoz gde i oni potvrdjuju da si taksista.  

Ako svakako moram da sakupljam ( placam ) papire, onda nema poente odreci se umanjenja jer onda to umanjenje ( za trenutni auto ) pokrije troskove tog  cimanja sa papirima.

Naravno da nije isto za svako vozilo, pogotovo se isplati na vozilima sa preko 2000cm3.  Ja bi se odrekao te sume ( sa trenutnim kolima ) ako ne bi morao da vadim papirologiju, kada je vec vadim, onda odlazak do supa nije problem. Problem je naprimer meni iz Mirijeva do APR.a po izvod, pa juri parking. Pa aj na NBGD do sektora za taksi prevoz da se plati drugi papir ali ne moze kod njih da se plati nego ti daju uplatnicu. Pa aj u postu, cekaj red, pa nazad kod njih, pa uzmes papir....I da ti ne nabrajam dalje bzvz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se toga resio posle xy godina,ali sam ih uvek nervirao. Dodjem na salter i pitam,sta ce vam papiri ,prosto pogledajte u komp.Po mat.br. firme sve imate sto vam treba.Kad traze moj  e-mail ili br. mob., kazem nemam,saljite sve sto treba postom ili preporuceno.

Godinama sam registrovao kao obican auto bas zbog papirologije,skuplja dara nego mera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je svetlo tablice obavezno da bude ispravno na tehnickom, ili to mogu da oproste? Nisam siguran da na 500L nemam duplo svetlo tablice i da samo jedna sijalica ne radi, a to nisam menjao do sada.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

za svetlo tablice uglavnom ne vracaju pogotovo ako se tehnicki radi preko dana jer ta sijalica svakako je jedva uocljiva i kontroloru kamoli na kameri, kontrolori stave dlan ispod svetla da bi videli dal svetli ali kao sto rekoh uglavnom pustaju zbog toga.

Inace zamene sijalice je vrlo prosta pa je glupo rizikovati da te vrate zbog toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mene vratili baš zbog svetla za tablicu,sreća bila benzinska blizu,ja kupio pa promenio…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, gledacu da zamenim lampicu, sad sam gledao 500L napred nema sijalicu za tablicu, a pozadi valjda ima dve. Fasizam cist je ako vracaju zbog toga. Mada prosle godine su mi gledali i pritisak u gumama.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Srdjan011 said:

Hvala, gledacu da zamenim lampicu, sad sam gledao 500L napred nema sijalicu za tablicu, 
 

a koji si to auto ikad video da napred ima osvetljenje tablice???

 

 

skinuti nasloni za glavu ne prolaze to je jasno a kao sto rekoh za svetlo na tablici gledaju kroz prste kao i za mnogo krupnije stvari kamoli za to al dobro kako se gde namesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Srdjan011 said:

Hvala, gledacu da zamenim lampicu, sad sam gledao 500L napred nema sijalicu za tablicu, a pozadi valjda ima dve.

Za osvetljenje tablice ti na 500L idu Festoon sijalice. Tacnije C5W, dva komada naravno, menjaju se na klik. Napred ces tesko naci osvetljenje tablice ;) .

Proveri prvo da li su kontakti OK (Stilo i Nuova Bravo su javljali greske i za ta sijalicna mesta). Da probam da pomognem:

 

Untitled.thumb.png.0345b8971c1bea79ce9f71ee6e10839b.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Srdjan011 said:

Mada prosle godine su mi gledali i pritisak u gumama.

Ne gledaju to da bi te vratili nego da na svim tockovima bude isti pritisak pre merenja kocione sile. Pretpostavljas da ukoliko je za 0.1-0.2 slabiji pritisak prilikom kočenja na valjcima može pokazati manju silu na tom gde je mekši pneumatik. I onda dolazis do problema da ti kocnice "nisu ispravne" i vrate te a zapravo to pokaže samo zbog toga.

 

Bilo kako bilo mesec dana pre isteka registracije se može uraditi tehnicki tako da mislim da svako moze odvojiti vreme pre odlaska da proveri sve na vreme da se ne bi vracali bezveze i za sitnice zbog nase nemarnosti. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se. Auto bi, po pravilu, svaki dan trebao da bude u stanju kao da sad ide na tehnicki... zbog sebe najvise, pa posle zbog drugih. Ali zbog cinjenice da vozimo polovnjake od 10 (pa i vise godina) i da dosta vlasnika ne odrzava bas kako bi trebalo, bar nekoliko dana pred tehnicki svratiti negde da ispregledaju sve sto mogu (kocnice, vesanje, signalizaciju itd), kosta 1000 din (ili dz ako ste dobri sa majstorom ili nekim ko se razume) a stedi brdo zivaca... Propustis termin zbog sitnice, posle moras da se vracas bezveze, pa da cekas kad mozes da dovrsis (ili da ponovo zakazujes u goroj varijanti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se kod klasičnih hibrida kontroliše emisija na tehničkom pregleu, kada ti kod njega u principu (na leru) ne možeš da utičeš na to kada će da mu radi SUS, a kada samo EM ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada propis nalaze da se hibridi rade kao vozila sa SUS motorima (ocekuje se izmena propisa, ali dok ona bude.....), u sustini, mozes da ga navedes da radi samo na benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...