Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Oni su i ranije pisali da je pregled auta trajao pola sata. To što su bukvalno gledali auto 5 minuta, ili eeeeventualno malo duže ako gleda broj motora dok skine naslage sa njega (kao u Henexu na Čuk. Padini) nisu nigde upisivali tako.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nadležni budu sprovodili sve ili veći deo zakona, ispašće na kraju da su sami sebi skočili u stomak ovim svojim učestvovanjem u celoj priči.
Zinula im #uzica.

Ako gore spomenuti budu sprovodili ono što su sami zakuvali!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tehnički se je do sada svodio na valjke i ovlaš proveru signalizacije to je sve trajalo 5 minuta maximalno. 10 minuta im je trebalo za poziranje! Kanal, aparat za merenje gasova i nivelaciju svetala skupljaju prašinu. Za papirologiju treba mnogo više vremena.

I šta sada treba da više plaćamo da gledaju ono šta su po zakonu morali i pre?  Dužnost pregledača je da kaže takva i takva je situacija sa diskovima i pločicama, elementima ovjesa,stanjem amortizera,guma... Odnosno da se vlasniku ukaže da će možda sledeće godine možda ili obavezno trebati zamena...

 

Kreteni u ovlaštenom servisu su mi između ostalog gledali i kočnice i rekli da su odlične mesec dana posle sam menjao gume i video da nisu NIŠTA ni gledali a kamo li videli! To sam sve debelo po tarifi servisa platio a dobio ništa prema tome zanima me šta ću sada dobiti za svoj novac. Bude li pregled i jedan dinar skuplji nego sada pregledaču i vlasniku ću krv popiti na slamčicu ne budu li pregledali 30 minuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sad pre svakog tehnickog moram prvo oterati kod majstora da ga pregleda...
Custo da ne bih bacao pare za tehnicki... A i tu ode bar crvena...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/7/2018 at 7:09 PM, neshaoct said:
Oni su i ranije pisali da je pregled auta trajao pola sata. To što su bukvalno gledali auto 5 minuta, ili eeeeventualno malo duže ako gleda broj motora dok skine naslage sa njega (kao u Henexu na Čuk. Padini) nisu nigde upisivali tako.

U zadnje vreme neki da. Pre godinu, dve, tri... niko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo od mene najsvežiji izveštaj pošto sam juče bio na tehničkom zbog atesta TNG-a:

U AMSS centru u Borči je tehnički pregled sada 3600 dinara! Iz principa nisam hteo da im dam toliko jer je krajnje bezobrazno što su nadrndali cenu samo zato što se nalaze u sklopu centra gde se radi ispitivanje vozila. Nažalost, veliki broj ljudi će što iz lenjosti što zbog neobaveštenosti uraditi tehnički kod njih, ali ja iz principa nisam hteo. Vratio sam se do zemuna, uradio tehnički za 1700 dinara i vratio se u AMSS da podignem papire za atest. Em plaćaš duplo skuplje, em moraš da zakažeš i čekaš u redu. Obzirom da tehnički sada traje 30 minuta, ispada da radni sat u AMSS košta 7200 dinara...kao da sam došao u Aston Martin servis, a ne u glupi AMSS. Još mi oni radnici kažu: "znate, malo smo korigovali cenu"...

 

Da se vratim na ono najbitnije - tehnički pregled odrađen u Zemunu:

Tehnički mora da traje tačno 30 minuta, tj vozilo mora da stoji na kanalu toliko. Slikali su mi bukvalno sve:

- auto sa svih strana, odozdo, ispod haube, iznutra,

- slikali gume, (proveravali DOT, stanje guma, dubinu šare, ali i to da li su sve gume istih dimenzija i dimenzija koje su navedene kao fabričke),

- obavezna je i slika kontrolora koji potpisuje registracioni list pored vozila koje je kontrolisano.

- slikanje i provera brojeva motora i šasije

- provera izduvnih gasova

Kad su završili papire, rekli su mi da sačekam još par minuta jer mora auto da bude 30 minuta u hali. Da li je ovako svuda? Ne znam, ali su mi ovi baš muški iskontrolisali auto, pritom nisam morao da čekam i zakazujem.

Pročitao sam negde da će MUP poslati ovih dana 100 inspektora u kontrolu svih tehničkih pregleda i da će biti oduzimanja licenci i krivilnih prijava za sve pokušaje muljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa čekaj jesu ga samo slikali ili su stvarno kontrolisali? Jesi li proveravali i podešavali snop svetala? Jesi li koristili onaj ekcentar (šta li je već) što simulira vožnju po našim kvalitetnim putevima i onda gledali trap jeli ima lufta i u kakvom je stanju? Šta su rekli na kraju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, beli82 said:

Evo od mene najsvežiji izveštaj pošto sam juče bio na tehničkom zbog atesta TNG-a:

U AMSS centru u Borči je tehnički pregled sada 3600 dinara! Iz principa nisam hteo da im dam toliko jer je krajnje bezobrazno što su nadrndali cenu samo zato što se nalaze u sklopu centra gde se radi ispitivanje vozila. Nažalost, veliki broj ljudi će što iz lenjosti što zbog neobaveštenosti uraditi tehnički kod njih, ali ja iz principa nisam hteo. Vratio sam se do zemuna, uradio tehnički za 1700 dinara i vratio se u AMSS da podignem papire za atest. Em plaćaš duplo skuplje, em moraš da zakažeš i čekaš u redu. Obzirom da tehnički sada traje 30 minuta, ispada da radni sat u AMSS košta 7200 dinara...kao da sam došao u Aston Martin servis, a ne u glupi AMSS. Još mi oni radnici kažu: "znate, malo smo korigovali cenu"...

 

Da se vratim na ono najbitnije - tehnički pregled odrađen u Zemunu:

Tehnički mora da traje tačno 30 minuta, tj vozilo mora da stoji na kanalu toliko. Slikali su mi bukvalno sve:

- auto sa svih strana, odozdo, ispod haube, iznutra,

- slikali gume, (proveravali DOT, stanje guma, dubinu šare, ali i to da li su sve gume istih dimenzija i dimenzija koje su navedene kao fabričke),

- obavezna je i slika kontrolora koji potpisuje registracioni list pored vozila koje je kontrolisano.

- slikanje i provera brojeva motora i šasije

- provera izduvnih gasova

Kad su završili papire, rekli su mi da sačekam još par minuta jer mora auto da bude 30 minuta u hali. Da li je ovako svuda? Ne znam, ali su mi ovi baš muški iskontrolisali auto, pritom nisam morao da čekam i zakazujem.

Pročitao sam negde da će MUP poslati ovih dana 100 inspektora u kontrolu svih tehničkih pregleda i da će biti oduzimanja licenci i krivilnih prijava za sve pokušaje muljanja.

Gde u Zemunu? Saobracajna skola?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/8/2018 at 9:30 AM, lajsna said:
Gde u Zemunu? Saobracajna skola?

Nisam hteo da ispadne da reklamiram...Forsaž agencija na Altini, na samom Novosadskom auto-putu, preko puta naselja Galenika. Godinama sam išao u Henex ali posle jako lošeg iskustva ove godine, Henex me više neće videti. Forsaž mi je prvi izašao na guglu, pozvao ih, rekli da mogu odmah da dođem bez zakazivanja, i završio sam tehnički tamo.

 

@Zvezdo jesu kontrolisali. Nisu koristili nikakav uređaj za trap, ali su vizuelno sve gledali. Obzirom da sam ja Stevo Žigon za održavanje auta, nisu ni mogli da nađu ništa. Auto je bio čist tako da se sve odozdo vidi lepo. Verovatno koriste uređaj koji si naveo ako neki sklop vizuelno izgleda neispravno, kod mene se vidi da je trap utegnut, i da nema korozije u koševima i slično. Gume su baš detaljno zagledali. Iskreno, meni je drago da tako rade i nadam se da će ovo skloniti sa ulice veliki deo samoubica koji ugrožavaju bezbednost u saobraćaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je moguće? Ja mislim da je ovo neka patka, a da retardi od nazovi novinara samo kopiraju i šire paniku i nervozu:

 

Vozila koja su prešla više od 160.000 kilometara moraće dva ili više puta godišnje da idu na tehnički pregled, bez obzira na starost

 

tre.jpg

 

To pravilo biće uvršteno u novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju, čije će pisanje početi na jesen. Vozači autombila starijih od 15 godina, za koja su bila predviđena dva tehnička pregleda godišnje tek su odahnuli pošto je ukinuta ova uredba koja je trebalo da stupi na snagu 5.jula, ali će ih nešto slično sačekati već od sledeće godine. Ali ne samo njih , već sve vozače čiji su automobili prešli više od 160.000 kilometara, a takva je većina i na ulicama i u prodaji. Naime, u MUP-u već prpremaju novi zakon, u kome će jedna od novina biti upravo dupli tehnički pregledi, samo po drugačijiem kriterijumu. Načelnik uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov objašnjava da ako Srbija želi u Evropsku uniju mora da se prilagodi uslovima. ''Direktiva Evropske unije je da vozila sa pređenih 160.000 kilometara imaju dva ili više tehničkih pregleda godišnje. Tako je već na Zapadu i to ćemo morati da uradimo u narednom periodu. U oktobru ili novembru krenućemo sa pisanjem novog zakona, što znači da bi 2019. ili 20120. godine mogao da se nađe na dnevnom redu Skupštine Srbije'' - ističe Arsov. ''Jedan broj vozila će da nestane iz saobraćaja, jer njihovi vlasnici neće moći da isprave nedostatke. Recimo, popravka limarije Yuga košta 500 evra, a cena tih vozila je svega nekoliko stotina evra. Takođe, od 5. jula 2021. godine sva vozila će morati da imaju katalizatore, a njihova ugradnja će vlasnike vozila koštati praktično kao i vozila'' - objašnjava Arsov i dodaje da je prosečna starost putničkih vozila u Srbiji 16.6 godina.

 

Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu, smatra da mera koja predviđa više tehničkih pregleda godišnje za vozila koja imaju preko 160.000 pređenih kilometara nije tako drastična kao nedavni predlog o duplim tehničkim pregledima za vozila starija od 15 godina, koji je na kraju ukinut. ''Vozači u Srbiji u proseku godišnje pređu između pet i osam hiljada kilometara, što znali da neće morati sva vozila starija od 15 godina više puta na tehnički pregled. Ovom merom najviše će biti pogođena službena i komercijalna vozila, pre svega autobusi i kamioni'' - naglašava Vujanić. Međutim, kako kaže, postoje i određene sumnje u vezi sa primenom te odredbe. ''Postavlja se pitanje ko će da plati dva ili više tehničkih pregleda godišnje. Nisam siguran da će građani imati novca za to. Takođe, ova novina bi mogla da dovede do još češćeg lažiranja kilometraže, što treba da se tretira kao krivično delo'' - kaže Vujanić i dodaje da vlasnici novih vozila ne bi trebalo da idu prve godine na tehnički pregled.

 

preuzeto sa - alo.rs

 

 

Edited by neshaoct
postavio sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može da bude 🦆, a može da bude i istina...ipak je ovo Srbija i sve je moguće.
Doduše, polovnjaci su za sada bezbedni bar neku godinu pošto su svi prešli između 120 i 136 000 km.

Sent from my PRA-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenim da je neka buva, čisto da se skrene pažnja sa nečeg drugog. A ako i bude nešto ovako, očekujmo magičnu kilometrazu sa dosadašnjih ~180kkm barem za 100kkm manje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ću ja da radim, moj je na 225.000km (šatro)

Dule021 potplatio nazovi novinarčiće :hrhr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada radiš dva tehnička godišnje. Kada naguraš do 320 000 ideš na 4 tehnička godišnje, i tako redom...
Čudi me da nisu propisali da mora tehnički da se radi isključivo u AMSS centrima jer treba napuniti budžet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt cale ima nepunih 500.000 na Stilu, prosle god menjao set kvacila, jer je bilo tesko, zamajac fabricki. ) On mora 6 puta?

 

Imam osecaj da ce svi pred tehnicki da vrate na 100.000 pa teraj, ionako tek od ovog tehnickog beleze kilometrazu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeeee...sad počnite da sklapate sve kockice. Zašto je država nedavno provukla kroz medije buvu da će početi da strogo kontroliše i kažnjava vraćanje kilometraže?
Sve je to isplanirano tako da nam svake godine naprave sve veću rupu u džepu.

Sa druge strane, ovo je Srbija i svake godine vozači isto tako smisle nove fore da za*ebu sistem. Onda se ispostavi da se većina državnih planova može uporediti sa Boldrikovim "I have a cunning plan, my Lord..."
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno je kaznjavanje za muljanje sa kilometrazom prilikom carine, uvoza, provere sa zemljom uvoza itd...

A drugo je kad ja 3 godine posle uvoza skinem km i na bordu i na kompu...i sta cemo onda, kako ce to da "otkriju"...? Ima da se pojavim tamo sa 5000km na satu

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ti ofiraj državi sve adute...
Posle kada ti na tehničkom kažu " jao, vidi prešao samo 5000 a pluća mu kao u metuzalema...koliko pakli cigara dnevno potroši ovo tvoje čudo kad mu je test izduvnih gasova ovako loš?"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, marko.jovanovic said:

Postavlja se pitanje ko će da plati dva ili više tehničkih pregleda godišnje.

Niko ko barem malo razmisli.

Jeftinije je spustiti kilometražu nego platiti dodatni tehnički. I, to nekoliko puta jeftinije. Zavisi od konkretnog modela, ali za dosta proizvođača se lako skida km, pa je zato i jeftino, naročito kada se dira samo board komp, ne i motorni.

 

11 hours ago, marko.jovanovic said:

Takođe, ova novina bi mogla da dovede do još češćeg lažiranja kilometraže, što treba da se tretira kao krivično delo

Nema nijednog dela bez dokaza. Dokazati se ne može ukoliko se vrati km pre nego što se ode prvi put na tehnički sa slikanjem sata. Onda svake sledeće godine, par dana pred tehnički, opet na vraćanje km...npr. može da se vrati na samo 500 ili 1.000 kilometara više nego što je auto imao na prošlom tehničkom...pa slikaj majstore do sutra, neće ljudi doći do 160.000 ni za 100 godina... B)

Naravno, kada dođe jednog dana kupac za taj auto, treba mu reći pravu kilometražu :D:D 

 

Ne znam samo kako ovo, po Vujaniću, nije drastična mera kao ona dva tehnička godišnje za vozila starija od 15 godina, kada je ustvari još drastičnija jer zahvata još više automobila. Po kriterijumu pređenih 160.000 kilometara dolazi i gomila automobila iz uvoza koji na satu već imaju toliko, a stari su samo po 4-5-6 godina...tj. ili će odmah od prve godine u SRB imati obavezu dva tehnička, ili već posle prve godine. Naravno, ovim se teraju i uvoznici koji prodaju evro 5 i evro 6 polovnjake da krenu masovno da vraćaju kilometraže, jer nije baš da oni uvoze aute sa 30k kilometara, nego ti automobili i imaju stvarnih oko 150k-200k kilometara u velikom broju slučajeva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Državi tako neće doakati jer ti kažeš da nema krivičnog dela bez dokaza, a ti si najvažniji dokaz dao upravo MUP-u.
Ti vratiš kilometražu na recimo 100 000, a iz MUP-a ti stigne podsetnik da si prilikom uvoza auta dostavio carinsku deklaraciju u kojoj je navedena kilometraža od recimo 190 000km, pa onda dobiješ i krivičnu prijavu, i platiš dva tehnička godišnje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam cuo...ima jedan problem u svemu tome - pisu km na tehnickom vec nekoliko godina...

Dakle ako je tako - ova varijanta vracanja km vazi samo za prvi tehnicki. Tu odraditi sta treba, vratiti km na 15.000 i mirna Backa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nijedan auto koji je uvezen neće smeti da vraća km jer im je kilometraža već poznata...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...