Jump to content
FAS Euroauto Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Na koji nacin panorama utice na bezbedednost vozila. Inace je zatvorena i zavesica skroz navucena. Nisam se u zivotu ovoliko iznervirao, inace auto je u fulu odrzavan jedan od retkih sa potpuno novim ECU kupljenim kod Gorana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sto ne popravis panoramu, u cemu je konkrento problem kod tvoje panorame? Verovatno je tako jednostavnije.

 

Sto se tice tehnickog razumem ih delimicno, nisu oni doneli te propise, ako svi prozori moraju biti funkcionalni onda se to odnosi na sve prozore koje automobil ima, a verovatno panoramu racunaju u krovni prozor.

Kao sto kod trovratnog automobila ne traze ispravnost zadnjih prozora jer ih nema, na petovratnom traze, tako da sve sto se kontrolise.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Pri ponovnom tehničkom pregledu vozila koje je pri redovnom ili vanrednom tehničkom pregledu ocenjeno kao neispravno, može se izvršiti samo tehnički pregled uređaja i opreme čija je neispravnost utvrđena.

Pri ponovnom tehničkom pregledu vozila kontrolori će izvršiti tehnički pregled vozila u celini, kada posumnjaju da je došlo do promene tehničkog stanja uređaja i opreme vozila koji su ocenjeni kao ispravni na tehničkom pregledu izvršenom u celini.

Ponovni tehnički pregled vozila mora biti izvršen u roku koji nije duži od tri radna dana od dana vršenja tehničkog pregleda vozila u celini. U napomenu propisanih evidencija unosi se datum i ID broj redovnog ili vanrednog tehničkom pregledu na kojem je vozilo ocenjeno kao neispravno.

Ponovni tehnički pregled vozila vrši isto ovlašćeno privredno društvo koje je vozilo ocenilo kao neispravno.

Ukoliko se vozilo ne podvrgne ponovnom tehničkom pregledu u propisanom roku, tehnički pregled vozila se mora izvršiti u celini.

Član 33. Pravilnika o tehničkom pregledu vozila

 

Koliko sam ovo razumeo, @freemen u roku od 3 dana može da ode ponovo samo na tehnički koji ga je oborio. Ne može ni na jednu drugu liniju tehničkog. Tom prilikom oni gledaju samo panoramu (razlog zbog kojeg auto nije prošao) i taj pregled ne naplaćuju ponovo. Ako neće da puste (ni kad se plati), a ne možeš da središ panoramu u roku od 3 dana - onda nema druge nego čekaj da prođu 3 dana.

 

Nakon isteka tog perioda više nije u pitanju ''ponovni tehnički pregled vozila'' (jer gore piše da on mora biti izvršen u roku od 3 dana, što faktički znači da sve posle tog roka više nije ''ponovni pregled''), već klasični tehnički pregled...što znači da možeš otići bilo gde. Naravno, iskoristi ova 3 dana da obiđeš tehničke preglede i nađeš onaj koji neće zezati zbog panorame.

 

S'tim u vezi, značajan faktor su Agencije za registraciju vozila jer mnoge od njih ili imaju svoju liniju tehničkog, ili po pravilu sarađuju sa jednom ili dve linije...pa samim tim auti koje oni pošalju prolaze (jer se prethodno raspitaju na ''svom tehničkom'' može li da prođe auto kojem fali to i to...ili barem lepo kažu koliko mora da se ''podmaže'' da takav auto prođe). Ovako kad se samo na ''bup'' sa ulice dođe na liniju tehničkog bez ''preporuke'' Agencije, može da bude problem i gde ga inače ne bi bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlozi mi nekog majstora za panorame ja ne znam nikog da se profi bavi sa tim. Posao je prilicno velik skidanje neba  pronalazak kvara nabavka neispravnog dela . nebo se mora presvuci ponovo jer cim ga pipnes prstom izbija neki lepak i ostaju fleke. Dakle nije u pitanju panorama nego kako to utice na tehnicku ispravnost vozila. Sta ako presvucem krov u foliju pa se nevidi panorama.

Nista naredna tri dana cu da se raspitam gde hoce da me  puste na tehnickom pa javljam sta je bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko shvatam panorama nece da se otvori, a pritom na pritisak neba izbija neki lepak?

 

Sto se tice pitanja vezano za uticaj na bezbednost, to je za "strucnjake" koji su doneli taj zakon i sad pod pretnjom kazni tehnicki moraju da ga primenjuju.

 

Pristalica sam da je sve do zadnjeg dugmeta na autu ispravno, ali uzmimo recimo primer N1 vozila, gde imas ford focus, citroen c4 itd. bez zadnjih sedista koji se registruju kao teretno, a imaju zadnje prozore, jel i tu moraju da budu ispravni :D  

Sa obzirom da sam cuo da su ljude cimali zbog prskalica, pa do toga ako prskalice lose prskaju odokativno, nista me vise ne cudi :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@freemen ne mogu da kazem da si kriv ali znao si da su od pre 2 nedelje počeli da gledaju sve. Imao si barem 2 vikenda da središ to što panoramski krov ne radi a realno ne znam što si ga do sada držao neispravnim kad u proleće i leto treba najviše da ga koristiš.

Na kraju će ti tehnički od 6 - 7.000 propasti a verovatno bi za popravku krova toliko platio. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja danas prosao tehnicki bez problema. Ukupna cena sa registracijom 26900 din (500L 1.4 16v je u pitanju) sto je oko 2000 din skuplje u odnosu na proslu godinu.

Duzina pregleda je oko 45min, ranije oko 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni kaže jedan drugar koji je danas odvezao kola na tehnički ( CRV dizel prethodne generacije ) da su ga najpre pitali "da li mu je izmešten OBD?"

Na njegovo cudjenje zašto to, rekoše "da prilikom turiranja motora treba preko dijagnostike da pogledaju i parametre DPF-a".

On im reče da je vozilo još pod garancijom i da misli da oni ne bi smeli čačkati bilo šta "preko dijagnostike", ali, oni ostadoše pri svome, "da moraju" - ako hoće na tehnički.

I on im je, "šta će-kud će", na kraju ipak dozvolio.

Vozilo je "prošlo".

Cela priča mi je najpre delovala nadrealno, ali, čitajući iskustva drugih koja su ovde napisana, više me ništa ne može začuditi u ovoj totalno ludoj zemlji. Ovo je potpuna šizofrenija šta se radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, svašta ... Možda su i moj u junu, a da ja nisam imao pojma.

Pa, zar na liniji tehničkog rade i IT stručnjaci, koji znaju da vrhunski rade sa dijagnostikom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne cackaju nista, vec samo ocitavaju unapred zadate parametre, vrlo je jednostavno i intuitivno, tako da ne upisuju oni tu nikakav novi softver ako se neko toga boji, da ce otici na tehnicki a oni mu softverski ugasiti egr i dpf :D 

 

Drugaru su uredno trazili adapter za izmesten obd, ocitali parametre i sve ok bez problema.

 

Inace se dijagnostikom ko zna vidi ako je dpf softverski ugasen, jer budu vrednosti zakucane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mogu da shvatim samo ne kako panorama utice na tehnicku ispravnost u saobracaju i koga ugrozavam sa neispravnom panoramom. Da li kabriolet kom je neispravan mehanizam za spustanje krova nemoze da prodje tehnicki. Mene panorama nikad nije nervirala auto sam kupio jer volim fiata i ceo zivot vozim Italijane i zato sto je bio sa originalnom kilometrazom. Popravi cu  ja i to ali me nervira da auto ukoji je u besprekornom stanju nemoze da prodje tehnicki zbog necega sto neugrozava nikoga u saobracaju i neutice na bezbednost. 

Moj utisak je da su na tehnickom zaplaseni velikim kaznama i da neznaju sta rade pa vracaju sve zivo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/26/2021 at 9:43 PM, totti said:
Moj auto su kačili na dijagnostiku i pre ovog sad najnovijeg, još u Maju.

U sta li spada tvoja panorama?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

MUP je poslao pojašnjenja tehničkim pregledima, gde je brdo stvari na kojima su obarali ljude odbačeno kao neosnovano obaranje vozila na tehničkom, tipa neispravni zadnji brisači, prskalice, različiti dezeni sedišta, nedostajuće lajsnice sa kvaka, vrata i branika kao i neke druge stvari koje bitno ne utiču na bezbednost u saobraćaju, naravno uz preporuku da se ovi nedostatci otklone u cilju što veće ispravnosti svih sklopova na vozilu.. Ako i ne stigneš da središ tu panoramu, probaj pre isteka ipak otidi ponovo na liniju i raspitaj se o svom problemu i da li ima nekih promena vezano za tebe..

Edited by Bojssa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na Z10 promenio komplet sedišta, stara još uvek imam. Pitam se pitam, da li će za mesec dva da se stiša bura, oko sitnica, i da li ću morati da menjam sedišta zbog 1 h tehničkog....

 

poznajem ove u tehničkom, i otići ću ranije na konsultaciju....

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravilniku piše da svi instalirani uređaji i sistemi u vozilu moraju da budu ispravni,dakle,svi….

da nema panoramu,prošao bi….

ja imam neispravan abs,koji na puntu i nema neki smisao,ali je instaliran i onda mora da radi….

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Bojssa said:

MUP je poslao pojašnjenja tehničkim pregledima, gde je brdo stvari na kojima su obarali ljude odbačeno kao neosnovano obaranje vozila na tehničkom, tipa neispravni zadnji brisači, prskalice, različiti dezeni sedišta, nedostajuće lajsnice sa kvaka, vrata i branika kao i neke druge stvari koje bitno ne utiču na bezbednost u saobraćaju, naravno uz preporuku da se ovi nedostatci otklone u cilju što veće ispravnosti svih sklopova na vozilu..  

Pa na osnovu cega su ih onda obarali,ako je sad to isto odbaceno???

3 minutes ago, neshtry said:

 Ja imam neispravan abs,koji na puntu i nema neki smisao,ali je instaliran i onda mora da radi….

I onda onaj auto koji fabricki nema ABS, on moze,pa u cemu je onda razlika. Oba "nemaju ABS",jedam prolazi drugi ne...:sleeping:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/27/2021 at 12:18 PM, vagenovac said:

Ovaj dopis su dobili tehnicki pregledi pre 5 dana. 

 

IMG-273b2cb084bad54251ef2974167407a4-V.jpg

 

Vozilo ne može biti tehnički neispravno ukoliko: 

"Nema uređaj za brisanje stakla na zadnjem delu vozila."

 

:cool:

 

IMG_20191107_155045.jpg

 

Ali ako mi provere prskalicu, to radi   :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 minutes ago, PremieRacing said:

Ali ako mi provere prskalicu, to radi 

Kume, za brisac dodas ovo resenje na 0:18.

Ko ima problem sa parking senzorima, takodje ima resenje samo par sekundi kasnije :D :

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, mitros said:

Pa na osnovu cega su ih onda obarali,ako je sad to isto odbaceno???

 

Ne znam ni sam, obarali su ih verovatno na osnovu prevelike doze sopstvenog straha da bilo šta sami protumače, ono po principu daj mi lepo da gulimo kožu za svaki slučaj jer je svaku nejasnoću naj lakše opravdati na ovaj način i ne rizikovati da nekome stanete na žulj, čime su napravili još veću zabunu, gužve i revolt. Imaš u emisiji SAT pojašnjenja sa gostima iz uprave saobraćajne policije. Npr. u nekom pravilniku o podeli, u opšte ne postoji termin zadnje vetrobransko staklo već isključivo prednje vetrobransko stalo i brisači vetrobranskog stakla. Zadnje se verovatno vodi kao obično staklo i u nije u obavezi da ima brisač niti prskalice a kao takve, ne mogu ni biti osnov za obaranje na tehničkom pregledu jer su kao dodatna oprema koja ne utiče bitno na bezbednost u saobraćaju. Naravno uz dalju preporuku da ipak bude ispravna zbog celokupne bezbednosti vozača ko i do sada.. Isto se odnosi čak i na naprsline na svetlosnoj signalizaciji, manjim oštećenjima na karoseriji i na druge stvari poput nedostajućih ukrasnih lajsni i još nekih sitnica što će reći, tehnički pregled će verovatno biti kao i do sada s tim što s obzirom na video-nadzor, više neće moći da se mulja oko neispravnih kočnica, guma, sistema upravljača, signalizacije itd itd.

Edited by Bojssa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Obisao sve tehnicke danas u gradu niko nece da me primi sa neispravnom panoramom. Zvana  saobracajna policija da se proveri sa njima lice nadlezno za nadzor tehnickih preglada. Dobijen odgovor da mora da radi a na pitanje zbog cega kad neutice na bezbednost nije dobijen nikakav odgovor, osim ako je na autu mora da radi. Na moje pitanje da li se to odnosi i na parking senzore  ponovo dobio odgovor sve sto je na autu i u autu mora da radi. Tako da danas pocinjem sa rasturanjem   neba i panorame.

Edited by freemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisi SAT-u pa ce verovatno obraditi negde, ili u emisiji ili u FB. MIslim da su korektni i da hoce da pomognu. 

 

Po mom misljenju, da li su prozori u funkciji ili nisu, pa i panorama, ne bi trebalo da budu upitni na tehnickom pregledu. Sta god da se desi, npr neki udes, paljevina, sletanje van puta, sletanje u vodu, niko nece cekati niti imati struje da otvori prozor vec ce ga razbijati. Tako da... A sad, naterani su da rade van logike i da je bitnije kako prskaju prskalice na faru od ispravnih amortizera i trapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...