Jump to content
FAS Euroauto Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Posted (edited)

Nista me vise nece iznenaditi, niti da budemo rigorozniji od svajcarske (makar selektivno) niti da bude tresla se gora rodio se mis, pa da se za godinu dve dana opusti i vrati na staro sve.

 

Tehnicki ako je obucen i ako hoce ce uvek moci utvrditi nedostatak DPF, ali verujem da pojavom raznih DPF servisa dpf vise nece biti bauk, nekad je to bio problem od 1000e, danas je to problem od 100e, karikiram malo.

 

Bilo bi dobro da bude strejt pajp taksa :D 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Milutinac said:

Videcemo...o tom potom. 

 

Neko moje misljenje je da je prevelika fama napravljena oko svega toga. Cak me ne bi ni cudilo da uvedu neku eko taksu da tipa ako na bilo koji nacin ne prodjes - da platis taksu i eto kao sad je to reseno...svasta se kod nas bizarno desava, i nista ne treba da iznenadi. I mislim da ako oni to tako rigorozno budu radili (u sta sumnjam) - 20-30% vozila nece moci proci tehnicki...

Ako bude tako kako najavljuju, mislim da ce bre biti 20-30% vozila koja su prosla tehnicki. Prvo je nebulozna ta ovalnost sa maksimalnim procentom od 20%, a odma zatim i ono da se ne tretiraju isto dva ista automobila koji su uvezeni u razlicito vreme, pre i posle marta (cini mi se) 2014. I dalje ne mogu da nadjem ni jedan validan razlog za to.

I pade mi na pamet jos jedna stvar. S obzirom da se blizi taj cuveni datum... Zbog cega se vec ne rade provere automobila koji se uvoze pa da se odma zabrani uvoz ako ne ispunjava norme za prvi tehnicki pregled. Ljudi ce dolaziti u situacije da su kupili auto na placu i da ne mogu da ga registruju

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
48 minutes ago, rkoma1986 said:

...i ono da se ne tretiraju isto dva ista automobila koji su uvezeni u razlicito vreme, pre i posle marta (cini mi se) 2014. I dalje ne mogu da nadjem ni jedan validan razlog za to.

Neodgovorni mediji i većina tupavih tehničkih pregleda su tu napravili problem, jer u Pravilniku piše ovako za npr. dizel motore:

 

Quote

Vozila sa motorom sa kompresionim paljenjem (dizel), nakon što je motor postigao radnu temperaturu propisanu od strane proizvođača vozila, ne smeju imati srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa veći od vrednosti propisane od strane proizvođača i deklarisane prema jednoobraznim tehničkim uslovima.

 

Ako podaci proizvođača vozila nisu poznati, tada za:

(1) vozila snage do 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 3,22 m-1,

(2) vozila snage preko 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 2,44 m-1,

(3) za vozila koja su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. marta 2014. godine, vrednost srednje apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 1,5 m-1.

Srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa izračunava se kao srednja vrednost najmanje tri merenja vrednosti koeficijenta apsorpcije svetlosti metodom slobodnog ubrzanja do najvećeg dozvoljenog broja obrtaja.

Primarni kriterijum je podatak proizvođača.

Sekundarni kriterijum (može da se primenjuje samo, jedino i isključivo ako nije poznat podatak proizvođača) su brojke navedene u Pravilniku.

 

Problem je što tehnički pregledi još uvek misle, a valjda će se dozvati u pamet do leta...da njih uopšte ne treba da zanimaju podaci proizvođača, već je eto njima lakše da odštampaju A4 papir sa napisanim vrednostima (granica od 73.5 kW i 01.03.2014.) okače ga negde na liniju tehničkog i da mere po tome. Misle da je skroz ok da traže da euro3 auto (koji je prvi put registrovan u Srbiji posle 01.03.2014.) ispunjava euro5 normu (to je tih 1.5).

 

Kako većini tih likova, koji su vlasnici tehničkih pregleda, još uvek ne dolazi do mozga da niti imaju zakonsko pokriće, niti ima logike da od euro3 auta traže da ispuni euro5 normu - pojma nemam.

Ali, do pameti se moraju dozvati...

 

I, ne samo to...svaki vlasnik vozila ima pravo da pozove policiju i inspekciju ako vidi da na tehničkom žele da mu euro3 ili euro4 auto mere sa limitom na 1.5 (euro5 norma).

Oni su dužni da imaju podatke proizvođača, ili da znaju gde da gledaju po broju šasije i/ili motora...svaki taj auto je imao i ABS uverenje na kojem piše koju euro normu ispunjava...to je podatak proizvođača, i auto prolazi tehnički ako mu se izmeri ta vrednost (ili manja).

 

U istom 82. članu ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima'' isto piše i za benzince, tj. primarni kriterijum je podatak proizvođača, pa ako on nije poznat onda sve drugo.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, rkoma1986 said:

Prvo je nebulozna ta ovalnost sa maksimalnim procentom od 20%...

Totalna nebuloza.

Iš'o je skoro AutoAnaliza lik kod jednog od tih nepismenih tehničkih pregleda koji je odštampao A4 list i misli da treba po tome da meri izduvne gasove...izmerio je ovalnost sa starim i sa novim diskovima:

 

ovalnost01.jpg

 

Novi diskovi su mu imali 15% (levi) i 17% (desni).

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshaoct said:

Neodgovorni mediji i većina tupavih tehničkih pregleda su tu napravili problem, jer u Pravilniku piše ovako za npr. dizel motore:

 

Primarni kriterijum je podatak proizvođača.

Sekundarni kriterijum (može da se primenjuje samo, jedino i isključivo ako nije poznat podatak proizvođača) su brojke navedene u Pravilniku.

 

Problem je što tehnički pregledi još uvek misle, a valjda će se dozvati u pamet do leta...da njih uopšte ne treba da zanimaju podaci proizvođača, već je eto njima lakše da odštampaju A4 papir sa napisanim vrednostima (granica od 73.5 kW i 01.03.2014.) okače ga negde na liniju tehničkog i da mere po tome. Misle da je skroz ok da traže da euro3 auto (koji je prvi put registrovan u Srbiji posle 01.03.2014.) ispunjava euro5 normu (to je tih 1.5).

 

Kako većini tih likova, koji su vlasnici tehničkih pregleda, još uvek ne dolazi do mozga da niti imaju zakonsko pokriće, niti ima logike da od euro3 auta traže da ispuni euro5 normu - pojma nemam.

Ali, do pameti se moraju dozvati...

 

I, ne samo to...svaki vlasnik vozila ima pravo da pozove policiju i inspekciju ako vidi da na tehničkom žele da mu euro3 ili euro4 auto mere sa limitom na 1.5 (euro5 norma).

Oni su dužni da imaju podatke proizvođača, ili da znaju gde da gledaju po broju šasije i/ili motora...svaki taj auto je imao i ABS uverenje na kojem piše koju euro normu ispunjava...to je podatak proizvođača, i auto prolazi tehnički ako mu se izmeri ta vrednost (ili manja).

 

U istom 82. članu ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima'' isto piše i za benzince, tj. primarni kriterijum je podatak proizvođača, pa ako on nije poznat onda sve drugo.

 

 

Nisam znao za ovo. Ova prica ima daleko vise smisla svakako

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/3/2021 at 6:12 PM, Dale said:

Neka preporuka gde uraditi tehnicki tj produzetak registracije u BGu? Ako igde moze jeftinije od 4-5K, rado cu otici, najvise iz principa. Pokusavao da nadjem po forumu, cini mi se da je neko pomenuo dal' Lastu ili neki GSP... 

GSP kod Belvila 2400,ali em rade do 15h radnim danom, a subotom moras odma da dodjes ujutru i cekas pa kad (i ako) stignes. E reko zajebite ...:rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/4/2021 at 11:04 AM, shomispc said:

Zato sto sam bio ubedjen da je "besplatno" uz tehnicki :D

Ne mislim nista lose inace, vise sam bio u saljivom fazonu :)

Okej mi je da naplate svoje usluge, nego mi nije jasno kako sam placao istu cenu godinama a prodavali su mi ranije pricu da je tehnicki besplatan uz registraciju jer prihoduju od provizija na prodaju polisa.. Tjst jasno mi je, lagali su :D

Tehnicki pregled ima od 25-30% po polisi, zavisi od osiguravajuceg drustva, zato su mnogi i davali gratis tehnicki. Posto je podignuta cena tehnickog na nivou drzave, njima se vise ne isplati da daju besplatan tehnicki jer nemaju zaradu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/27/2021 at 12:48 AM, knezevic76 said:

Meni su sad merili ovalnost diskova na tehničkom, prednji nema razlike između levog i desnog, zadnji razlika je 7% što je u toleranciji.

A kako mere ovalnost,skidaju diskove .... Prosecan disk 300mm, 7% ovalnost ,2,1mm , pa iscupao bi volan iz ruku.Ili ja gresim,samo pitam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Transporter131 said:

A kako mere ovalnost,skidaju diskove ....

Video sam u SAT emisiji, da mere tim uredjajem za kocenje, tj valjcima. E sad, valjda nije svaki tehnicki opremljen takvim valjcima, ali ce morati da bude. Kontrolor treba da drzi pedalu na odredjenom % pritiska (ima uredjaj i za merenje toga, tako da nije subjektivno) i onda citav test traje malo duze, i valjci valjda mogu da premere ovalnost spram nekih oscilacija valjda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pritisnuta kocnica dok je auto va valjcima, meri se promena u sili kocenja dok rotiraju tockovi tj diskovi. Nisam pitao na tehnickom kada sam radio tvinga, sta se desava sa zadnjom osovinom tj da li se meri ovalnost pozadi ako ima diskova. On ima dobose pozadi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Transporter131 said:
A kako mere ovalnost,skidaju diskove .... Prosecan disk 300mm, 7% ovalnost ,2,1mm , pa iscupao bi volan iz ruku.Ili ja gresim,samo pitam...

Ne skidaju ništa već mere razliku u kočenju između levog i desnog točka. Po meni je to nebuloza, al ajd.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne da je nebuloza već nema veze sa mozgom a kamoli sa kočenjem. Da su bar merili debljinu diskova pa ajde .Ili da su bar povećali procenat onda bi došli do toga da su diskovi dobro potrošeni i da su već počeli da se krive

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, knezevic76 said:

Ne skidaju ništa već mere razliku u kočenju između levog i desnog točka. Po meni je to nebuloza, al ajd.
 

Veca je nebuloza sto mi cutimo na takve nebuloze.To je kao da mere gradjevinskim metrom.Disk samo po precniku moze da bude kriv,a ovalnost je u kafani kad porucimo oval mesanog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja shvatio merenje ovalnosti nazivaju kada mere razliku u sili kocenja na jednom te istom disku, a ne razlika na osovini sto su uvek i merili.

Dakle recimo meri 1000N i razlika za pun krug ne sme biti veca od 20%.


Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, oni "mere" da li i koliko pojedini točak "pulsira" ( sitno "trza") pri kočenju ?

I tako cene da li je disk/doboš "ovalan" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mhm. U odnosu na "ovalnost" diska, pri tome imajući u vidu da često i novi diskovi imaju ovalnost u određenom %, a neki porizvođači koji ne sijaju odličnim kvalitetom a novi su, često su i oko granične vrednosti (+/- 20%). Glupost neopisiva. Ima toliko bitnijih stvari a oni se uvatili ovalnosti diskova. Jeste, mizerno će da trese volan, a to što se odozdo pola auta raspalo od korozije, to je neka sasvim druga priča.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina EU zemalja to ni ne kontroliše...
U čemu je poenta,ako ti trese volan i tako ćeš da popraviš...
a i diskriminacija je malko, meni na selu manje se zagrevaju diskovi i manja je šansa da ih naglo ohladim nekoj barici i tako iskrivim nego nekome u gradu gde si stalno na kočnicu i svuda bare...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaju ljudi da voze nevidjene krševe i tako ugrožavaju sve oko sebe. Mene jedan drugar zvao da odem sa njim da pogledamo neku 308-icu (mk1). Bio dogovor da se nadjemo sa prodavcem kod "Arene", pa da se provozamo do Aerodroma. Čovek dodje, kola "na oko" kao avion i meni drugar kaže: "Hajde, vozi najpre ti do Aerodroma, to bolje znaš pežo, a ja ću nazad".

Ja sednem, krenem, ide to jako lepo, ubrzava "do daske" bez iakvih tegoba, lepo drži pravac. A kada sam prvi put ( na iznad 100 km/h) dotakao kočnicu, to je bio pakao od trešenja, ja sam premro od straha, ono nikada nisam doživeo.

Kaže prodavac mrtav ladan: "Možda bi samo diskove trebalo promeniti, ali, nije to hitno ..."  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta je tu ovalno? Mene ovalnost asocira na krug, odnosno koliko je disk blizi idealnom krugu. Ovalnost me nikako ne asocira na razliku u debljini diska

Vise mi je kao brdovitost diska

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, andreja.micovic said:

Vise mi je kao brdovitost diska

Recimo da je njima "ovo" ovalnost diska. U stvari odstupanje od idealne geometrije ravne ploče, nastale prilikom samog procesa proizvodnje ili specifikacije samog proizvođača, pričano za nove diskove (nagađam, nisam mašinske struke). U drugim slučajevima je verovatno naglo hlađenje dooobro zagrejanih diskova (sneg, bare i sl) a disk nije baš najboljeg kvaliteta ili je oriđiđi ali odavno je trebalo da se zameni i istanjio se do iza koske...ali koči, eto korisniku dosta. Da mere debljinu diska u odnosu na fabričke vrednosti to bi bilo dosta verodostojnije. 

 

Ima na YT razlika između originalnih BMW diskova kako se ponašaju na visokim temperaturama i falševa koji se doslovno raskupusaju na testiranju. To jeste bitno, ali bitna je i cena. Toliko da se diskovi usijaju mislim da može samo neko ko nije vičan vožnji "motorom" na nekim dužim spustevima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da ste gledali ali evo da utvrdimo gradivo.

Dakle, komparaterom se utvrđuje aksijalno odstupanje diska od glavčine točka.

U prevodu, to je ono što sam rekao s tim da i kriv disk ne prolozi iako mu je debljina zida u granicama.

Apsurd je što je to preporuka EK za Saobraćaj a naši su brže bolje usvojili iako je gornja granica odstupanja smešno mala gde čak i neki novi diskovi ne prolaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...