Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

On 6/29/2018 at 10:30 PM, Ivan said:

Ali bitno je da su novinski naslovi senzacionalisticki, fali samo FOTO+VIDEO:

Ovo senzacionalisticki 101% se slazem. Slazem se i da ko vodi racuna nema brige.  Ja sam uvek gledao da moj auto bude sto bi se reklo sposoban, ne zbog drugih i policije i vanrednog tehnickog, nego po radi mene samog i moje prodice..nego jbg ovo je Srbija, videcemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači spremite i do 4.000 RSD: Ovo su novine na tehničkom

 

Nova pravila, ali i novi cenovnik. Od 5. jula vlasnici vozila plaćaće tehnički pregled duplo više

 

14965806335b39ef1da06e6479205494_w640.jpg

 

Kao i do sada, proveravaće se kočnice, trap, farovi, oprema, a novina je da će se identifikovati broj šasije, broj motora i kubikaža. Tehnički pregled trajaće 30 minuta, a vozila će se fotografisati iz više uglova. Ima li opravdanja za ovo poskupljenje, hoćemo li tehnički pregled ubuduće morati da zakazujemo i kako će se nova pravila odraziti na bezbednost saobraćaja? Gostujući u jutarnjem programu na Prvoj, Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je da je cilj ovih izmena da na tehnički pregled dođu vozila koja do sada nikada nisu videla tehnički pregled. 

 

''Imamo dve kategorije korisnika - oni koji su do sada dolazili na tehnički, a druga kategorija oni čija vozila nikada nisu ni videla tehnički pregled'', rekao je on. ''Sada problem najviše prave oni koji do sada nisu videli nikada tehnički, zato se sada i uvodi fotografisanje, da bi se videlo i u kakvom su stanju ta vozila'', ističe Božović i dodaje da će se na ovaj način videti šta će se, a šta neće puštati na ulice. On objašnjava i šta će se na tom tehničkom kontrolisati i zašto se uvodi vremensko ograničenje pregleda. ''Neko će reći da neko brže gleda, ''ja gledam za 4 minuta'', a kod nekoga 40 minuta i kod njega neće niko ići. Zato sada jedno pravilo za sve - 30 minuta za koje smo sigurni da će moći da se pregleda lagano i kvalitetno ceo automobil'', objašnjava on. 

 

Do sada je cena za tehnički pregled iznosila 1.200 do 1.700 dinara, a da li je dovoljan razlog za veće cene to što će pregled trajati duže? ''Sada nemam pravu informaciju i da li i koliko će koštati više, prema nekim informacijama to će biti između 2.000 i 4.000 dinara'' kaže on. Božović je objasnio i da je svrha fotografisanja dokaz da je vozilo došlo na tehnički pregled. Tehnički pregledi će dobiti od MUP-a diktno šta će se tolerisati a šta ne.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko bude vozio automobil bez urađenog tehničkog pregleda, od 5. jula mu preti i zatvor

 

uyjrty.jpg

 

Ko od četvrtka registruje automobil bez tehničkog pregleda rizikuje da završi u zatvoru, i to od tri meseca do pet godina, kolika je kazna za učešće ili saučešće u krivičnom delu falsifikovanja isprave. Zatvorska kazna preti i vlasniku vozila, kao i vlasniku tehničkog pregleda. Ovo je možda i najdrastičnija novina Pravilnika o tehničkom pregledu vozila koju za ''Blic'' otkriva načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.

 

''Građani moraju da znaju da registraciona nalepnica više ne može da se produži ako se ne izvrši tehnički pregled vozila. Zbog toga ne treba da nasedaju na priče raznih agencija za registraciju vozila o dobijanju isprave bez tehničkog pregleda. Ako pokušaju da izvrše registraciju bez tehničkog pregleda, bilo sami ili preko neke agencije, saslušavaćemo ih u krivičnom postupku kao učesnike ili saučesnike krivičnog dela falsifikovanja isprava'' - naglašava Arsov. Juče je ispred linija tehničkog pregleda širom zemlje bilo gužvi pošto mnogi vozači žele da registruju automobil pre početka primene novog pravilnika. Još veći redovi očekuju se od četvrtka, i zbog toga Arsov savetuje građane da obave tehnički pregled u roku od mesec dana pre isteka registracione nalepnice.

 

rtegtrdhgtt.jpg

 

''Mnogi smatraju da će, ako dođu na tehnički pregled pre isteka registracije, izgubiti dane prethodne registracione nalepnice, a to nije tačno. Ukoliko izvrše tehnički pregled 30 dana pre isteka registracije i prođu kontrolu, dobijaju novu registracionu nalepnicu sa istim datumom isteka kao za prethodnu ispravu. Samo što će im, naravno, ta nalepnica važiti do tog datuma sledeće godine'' - savetuje Arsov i dodaje da bi građani trebalo prvo da odu kod automehaničara pa da zakažu tehnički pregled. Tehnički pregled po novom pravilniku biće znatno rigorozniji i trajaće pola sata za putničke automobile, tokom kojih će kontrolori morati da naprave pet fotografija vozila (prednje, zadnje, leve i desne strane vozila i brzinomer). Takođe, na svakoj slici moraju postojati datum i vreme i biti čitljive registarske oznake vozila, dok se na jednoj mora videti i kontrolor koji je uradio pregled. ''Ako, na primer, dođemo u 12.15 na tehnički pregled koji je počeo da radi u osam ujutru, tačno ćemo videti po zapisniku koliko je vozila pregledao i da li je poštovao tu odredbu od pola sata trajanja pregleda'' - ističe Arsov.

 

Novina je da će nakon izvršenog pregleda svaki vlasnik, ako je vozilo ispravno, dobiti potvrdu o tehničkoj ispravnosti ili registracioni list, a ako je vozilo neispravno, dobiće izveštaj o utvrđenom stanju u kome će biti navedene sve neispravnosti. U tom slučaju, tehnički pregled daje rok od tri dana vlasniku vozila da uradi sve popravke i odlučuje da li će vlasnik da plati dva puta pregled u tom roku ili ne. Ako je nezadovoljan pregledom, vlasnik vozila može da ode na neku drugu liniju tehničkog pregleda. Arsov ističe da će u prva dva meseca primene novog pravilnika saobraćajna policija poslati sve svoje inspektore, a ima ih više od 100, na linije tehničkog pregleda kako bi otklonili sve nejasnoće i radnicima i građanima. Posle perioda prilagođavanja, saobraćajna policija započeće rigoroznu kontrolu.

 

u8t.jpg

 

''Bićemo posebno rigorozni kada se overi ispravnost za tehnički neispravna vozila, i to kako prema vlasnicima automobila, tako i prema onima koji su radili tehnički pregled. Nećemo tolerisati neispravan uređaj za zaustavljanje ili upravljanje, oštećene pneumatike, pneumatike kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, dubinsku koroziju, neispravne svetlosno-signalne uređaje, oštećenu ili nečitljivu identifikacionu oznaku'' - naglašava Arsov i dodaje da će policija vršiti provere na osnovu izveštaja tehničkog pregleda. ''Ako je na jednom pregledu vozilo imalo neispravnosti koje ne mogu brzo i lako da se poprave, a drugi tehnički kaže da je vozilo ispravno, a pritom prvi pregled ima i foto-dokumentaciju o neispravnostima, i mi vidimo da je vozilo i dalje u takvom stanju, ovom drugom tehničkom pregledu nema pomoći'' - tvrdi Arsov. U tom slučaju policija će oduzeti ovlašćenje vlasniku tehničkog pregleda i podneti prekršajnu prijavu.

 

''Kazna je od 60.000 do 800.000 dinara za vlasnike tehničkog i 20.000 do 40.000 za radnike. Za vlasnike neispravnog vozila, ako ih zaustavimo u saobraćaju, kazna je od 5.000 do 20.000 dinara, u zavisnosti od tehničke neispravnosti'' - ističe Arsov. Neispravnosti koje se neće tolerisati:

  • neispravni uređaj za zaustavljanje
  • neispravni uređaj za upravljanje
  • dubinska korozija
  • oštećeni pneumatici ili pneumatici kod kojih je dubina gazećeg sloja manja od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama
  • neispravni svetlosno-signalni uređaji
  • oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka

Cena pregleda od 2.200 do 4.000 dinara

''Predložili smo da cena pregleda bude jedinstvena ka kupcu bez obzira na to da li je neki tehnički pregled u sistemu PDV-a ili ne. Naš je predlog, a to zavisi od ministarstva finansija, jeste da najniža cena bude 2.200 dinara, a najviše oko 4.000 dinara za putnička vozila. U tu cenu je uračunat i deo Agencije za bezbednost saobraćaja za izgradnju informacionog sistema. Cena će, naravno, zavisiti i od lokacije tehničkog pregleda'' - kaže načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do daljeg pregled auta po staroj ceni?

 

181722-pregled.jpg

 

Od danas, 5. jula, počinju tehnički pregledi vozila po novom pravilniku o vršenju tehničkog pregleda vozila, a vozači u Srbiji, baš kao i vlasnici linija tehničkih pregleda još ne znaju koje su najniža i najviša cena ove usluge koju, na predlog MUP propisuje resor trgovine. Očekuje se da se ta cena, za putnička vozila kreće od dve do tri hiljade dinara maksimalno. ''Trebalo je da u utorak imamo sastanak sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije, sa MUP ali je sastanak odložen jer je i Ministarstvo saobraćaja zatražilo da prisustvuje sastanku'' - kaže za ''Novosti'' Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije (UOTP). ''Kada će do sastanka doći i kada ćemo dobiti nove cenovnike ne znamo.''

 

Kako je ''Novostima'' potvrđeno u MUP Srbije, oni će svoj predlog najniže i najviše cene proslediti i Udruženjima TP i Agenciji, Ministarstvu saobraćaja, a kada od njih dobiju mišljenje, konačan predlog poslati Ministarstvu trgovine. Do tada, će tehnički pregledi moći da naplaćuju svoju uslugu po ''tržišnim principima'', najverovatnije po starom. ''Mi smo naš predlog cena poslali MUP i mislim da će konačna cena biti bar za 20 odsto niža i za automobile neće biti viša od dve do tri hiljade dinara'' - kaže Vladimir Marinković, predsednik UO nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP). Cenovnik će biti poznat za desetak dana i tu se ništa suštinski neće izmeniti. Zapravo mi se vraćamo četiri decenije unazad, u 1988. godinu! Marinković objašnjava da će sada, baš kao i onda, biti nemoguće ''kroz papire'' bez odlaska na liniju tehničkih pregleda registrovati vozilo.

 

To znači da će se gledati kočnice, svetla, upravljački mehanizam, pneumatici, a da pregled neće moći da prođu vozila sa napuklim šoferkama, trulim vozilom (više od 10 odsto karoserije). Kontrolisaće se i izduvni gasovi, a svi koji ne budu ispunjavali zadate norme biće upozoreni da do 5. jula 2021. poprave svoje vozilo. Jedina suštinska novina je fotografisanje vozila što bi trebalo da spreči da neko izvrši tehnički pregled pomenutim sistemom ''kroz papire''. Praviće se pet fotografija, sa svake strane i foto komandne table, i snimak će biti prosleđivan MUP.

 

Predlog

''Mi smo predložili da cene budu između 3.000 i 4.700 dinara za putničke automobile. Očekujemo da će MUP bar minimalnu cenu smanjiti za 20 odsto'' - kaže Marinković. ''Po tom predlogu cena tehničkih pregleda za motocikle bi se kretala od 1.700 do 2.900 dinara.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Zapravo mi se vraćamo četiri decenije unazad, u 1988. godinu! Marinković objašnjava da će sada, baš kao i onda, biti nemoguće ''kroz papire'' bez odlaska na liniju tehničkih pregleda registrovati vozilo."

Krupnim koracima napredujemo!  Upravo smo se vratili 40 godina unazad! Još kada bi nam i standard bio kao tada gde bi nam bio kraj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bio pre oko 2 nedelje dok još nisu nova pravila stupila na snagu, jedva su me pustili zbog malo korozije na rubovima, a po pravilima ne prolazi samo "dubinska" korozija ili 10% ukupnog lima.  Jel imao još neko problema sa limarijom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta nas čeka na tehničkom pregledu?

 

tehnicki 2018.jpg

 

Na tehnički pregled više neće moći da ide samo saobraćajna dozvola, već će vozači morati da dovezu i svoje četvorotočkaše, i to uglancane. Naime, u četvrtak je stupio na snagu novi Pravilnik o tehničkom pregledu. A, osim rigoroznijih mera pregleda, trebalo bi da budu i nove cene. Troškovi za ovu uslugu, međutim, u četvrtak su bili isti, a kako su nam rekli u radnjama za tehnički servis, nove cene mogu da se očekuju već od ponedeljka. One će biti za nekih 50 odsto veće od sadašnjih.

 

''Nema još neke zajedničke cene pregleda, pa svi naplaćujemo po starom, ali će kod nas od ponedeljka sigurno biti nova cena tehničkog'' - ispričao nam je Aleksandar Bogićević, vlasnik preduzeća ''Resrota'' iz Beograda. Tehnički pregled sigurno će biti za 50 odsto skuplji. Pregled automobila traje 30 minuta, kola se slikaju iz pet pozicija, na jednoj fotografiji obavezno mora da bude i kontrolor. Sva dokumenta moraju da se čuvaju u elektronskoj formi dve godine. Nove, rigoroznije mere, smatraju stručnjaci, uvešće red u ovu profesiju, gde je automobil do koro mogao da prođe tehnički pregled a da ni ne stigne do ''kanala''. Ljudi su donosili samo saobraćajne dozvole, a nekad na ''Vajber'' slali fotografije automobila. Nekad se nije mnogo marilo, iako nije ni ranije bilo dozvoljeno, da auto prođe tehnički ako ima napuklu šoferšajbnu. Prolazili su i sa pregorelim sijalicama, čak i neispravnim kočnicama. Tome je, nadamo se, došao kraj.

 

''Ova regulativa nama savršeno odgovara, jer smo mi i ranije poslovali kako treba, pa niko nije mogao da prođe tehnički pregled bez ispravnog automobila'' - kazao nam je Bogićević. ''I ranije nismo mogli mnogo kola da uradimo, jer je pregled trajao oko 30 minuta, tako da ne gubimo skoro ništa. Svakako, u planu je da se uvede još jedna smena. Ono što je sigurno, kako tehnički pregledi sada moraju da se zakazuju, nećemo tolerisati kašnjenje.'' Kada automobil stigne do tehničkog pregleda, pre nego što ga oteraju na kanal, mora biti čist. Kako bi se videle sve nepravilnosti i oštećenja na kolima. Na liniji, gde se radi pregled, niko ne sme da bude osim ljudi koji rade kontrolu. Pored kola ne smeju da budu ni vlasnik automobila, pa ni vlasnik tehničkog pregleda. ''Cena tehničkog pregleda trebalo bi da bude između dve i tri hiljade dinara, za automobile'' - zaključio je Bogićević.

 

Šta sa vozilima koja ne prođu?

Ukoliko neko ne prođe tehnički pregled ima rok od nekoliko dana da se isprave svi nedostaci i da se opet dođe. Kako nam je ispričao Tomislav Paunović, kontrolor u tehničkom pregledu ''Resrota'', automobili moraju da imaju rezervni točak, prvu pomoć, proverava se kubikaža, kočnice treba da budu ispravne, karoserija ne sme biti oštećena...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me kako se to proverava kubikaža? Dal će možda da proveravaju dal radi klima , šta se sluša od muzike autorska prava itd.;)

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, lajsna said:
Ja bio pre oko 2 nedelje dok još nisu nova pravila stupila na snagu, jedva su me pustili zbog malo korozije na rubovima, a po pravilima ne prolazi samo "dubinska" korozija ili 10% ukupnog lima.  Jel imao još neko problema sa limarijom?

Opel ekipa ne prolazi tehnički zbog dubinske korozije
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A likovi sa TP slikaju li slikaju. Oni vispreniji već imaju solidnu bazu slika različitih vozila, plate klinca nekog za fotošopiranje i ponovo uzimaju črvenu, dve više od onih što neće da voze automobile na TP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzavi je vazno da se sto vise automobila registruje,boli njih uvo za tehnicku ispravnost ;) Jer da im je bitno prvo bi svoja vozila doveli u red :) Vazno je da se sto vise novca slije u budzet ;) To o sigurnosti je samo maska i dalje ce te na ulicama vidjati auta koja nisu tehnicki ispravna a prosla su tehnicki pregled i registrovana su :D Samo sto su uvideli da im je 1500din  malo pa su utrostrucili ;) 

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Trofeo said:
Drzavi je vazno da se sto vise automobila registruje


Pa sad... ovim novim pravilima su poprilično smanjili broj automobila koji će dnevno biti registrovan.
Ako ništa drugo, ono kroz duplo manje završenih tehničkih pregleda dnevno, pa samim tim i duplo manje registracija.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma cini ti se samo,videces da li je manje vozila na ulicama. Samo se uporio tempo ali da ce biti manji broj registrovano od kad je duplirano i vremenski produzeno od toga nema nista. Nemoj gledati tako po tebi bi trebalo duplo manje registrovanih vopzila sad da bude:lol: Nije to bas tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne. Brze pare su tehnički kao formalnost > više tehničkih dnevno > više registracija dnevno. Kažem brze pare.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti ce broj automobila biti, samo ce skuplje da kosta.
Nisu ni pre teh pregledi bili okupirani, pa da je sad vremenski nemoguce postici. Sad ce samo biti konstantno zauzeti. A ako me mogu da postignu pocece da se otvaraju novi, jer fe potraznja biti veca od ponude. Da radis full svaki mesec? Dobar biznis.
Produzice radno vreme. Ko zna, mozda i trecu smenu uvedu, nigde ne pise da ne sme nocu da se obavlja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U razgovoru sa njih nekoliko, svi su imali poprilično više klijentele nego što je sad - po dvoje na sat vremena. Naravno, neću sad za sve ostale da tvrdim.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam za teh pregled gde moj auto pregledaju. Nekad sam odmah na redu, nema nikog, nekad se drugi auto upravo pregleda. Naravno to je NS i ne idem svake nedelje na pregled pa da znam. Isao sam do par drugih drugim poslom i nije bilo frka. Vreme ce pokazati. Kod nas se svaka promena doceka na noz. Ne kazem da je ova super, gubis 20 min i hiljadu dve vise za istu stvar. Tako za sada deluje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...