Jump to content
FAS Euroauto Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

15 hours ago, danijel55 said:

Preksinoc na ibarskoj,na vise od pola auta,levi far tj vozacev ubija,do duse kod nas u Cacku ko ima maglenke obavezno ih pali,dal se hvali sto ih ima ili ne ne znam stvarno.Elem prekljuce prvi put u zivotu sam naleteo na auto da mu maglenke bukvalno sijaju vozacu iz susreta u oci.

Slabo onda vozis nocu na otvorenom :)... Ja na takve stvari kukam godinama, po gradu gde ima ulicnog osvetljenja ili vise razdvojenih traka i nije toliko upadljivo - ali na otvorenom se tek vidi koja je to katastrofa u dobrom procentu i koliko ljude za*ole i za druge i za bezbednost. Porazbijani farovi, sijalice koje ne rade, nenastelovani i koka-zraka snopovi, raznorazne aftermarket modifikacije kojima se ne posveti ni trunka paznje da ne smetaju ostalima, dnevna svetla koja nocu biju kao i po danu... Pa onda stalno upaljena duga svetla jer ne radi sijalica oborenog ili nepotrebne zadnje maglenke koja izbijaju oci kada sustignes nekoga u vedroj noci, stopaljke ili rikverc svetla koja zbog pokvarenog automata konstantno rade... A upaljene maglenke i sve sto moze da sija (po mogucstvu sto jaci LED) po gradu ne bih komentarisao, to mi vise ide u opis licnosti... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja najbolje obožavam nenormalna led svetla tablica, gde osvetljavaju 10m2 iza.

Isključivao bi ih iz saobraćaja.

 

Punto jtd registrovan pre mesec dana, 63kw, polisa u dinar ista kao prošle god, 25400 rsd.

Tehnički pregled "10+" na Kanarevom brdu.

 

Послато са LG-G3

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8.11.2018. at 9:19 PM, voodoons said:

...

Da se vratimo temi tehnickog:

5000din=1/2 radnog sata

1 radni sat=10000din

Pa to nema ni u Skandinaviji gde je najveća cena rada... Za 8h koliko može jedan radnik da opsluži on izgura 80000din. radniku za taj dan isplati plafon 2000din, amortizacija nek je 30000din na dnevnom nivou, vlasniku ostaje ~50000din na dan.. pa lepo...

 

Tako je oduvek, samo su ranije radili preglede na po 5min (a neki tehnički kad preračunaš učinak i 2-3 pregleda u 1min) a sada moraju da se smaraju 30min po autu  :X

Ranije im je satnica bila i preko 10.000,- dinara... Sad su uskraćeni, jbg  :D :D :D

On 18.11.2018. at 10:46 AM, Zvezdo said:

Ovo sada kako je krenulo tehnički pregled postaje veoma važna stavka u troškovima registracije! 

Kao onaj porez na luksuz!

Šta nas još čeka?

...

 

Sad će da ukinu porez na luksuz i da se 'fale na sav glas kako su pomogli narodu...  :D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas se sve to kažnjava po difoltu!Maglena svetla zabranjena ako nema magle,nenaštelovana i zaslepljujuća i modifikovana,sve kažnjavaju...samo traže razlog,ako im ga daš,tako ti i treba

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

nista ne brinite sad ce oni uvesti i kontrolu izduvnih gasova pa da vidis belaj pola srbije skinulo katalizator,,,,a gle francuze ,,2 dana na ulici i sprecili poskupljenje goriva,eeee gde smo mi od njih ,pa politicari ce sve uraditi da bi zadrzali guzice na fotelji ,pa i lizali bi nam guzice kad bi bili primorani ili to ili vlast :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Sad će da ukinu porez na luksuz i da se 'fale na sav glas kako su pomogli narodu...  default_biggrin.png
To su najavili ili se nadamo?

Sent from my 3310

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedna stvar mi nije jasna.Kad je vec poskupeo tehnicki i  toliko traje,zasto nije obavezno nivelisanje farova.Naravno i da radnici nauce da nivelisu kako treba.Preksinoc na ibarskoj,na vise od pola auta,levi far tj vozacev ubija,do duse kod nas u Cacku ko ima maglenke obavezno ih pali,dal se hvali sto ih ima ili ne ne znam stvarno.Elem prekljuce prvi put u zivotu sam naleteo na auto da mu maglenke bukvalno sijaju vozacu iz susreta u oci.

Nije to samo u Cacku. Sve bih ih poiskljucivao iz saobracaja odmah, hebale ih maglenke bas.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tehničkom traže da ih ''podmažete'' iako je auto potpuno ispravan, ali postoji način da im doskočite

 

pregled.jpg

 

Kontrolori na tehničkom pregledu našli su način da ''doskoče'' novom sistemu i da dodatno zarade čak i na ispravnim vozilima. Kako ''Blic'' saznaje, majstori određenih servisa koriste se trikovima kako bi od zbunjenih vozača iznudili mito!

 

Novi pravilnik o ispravnosti vozila stupio je na snagu u julu i odmah izazvao pometnju i među vozačima i među kontrolorima tehničkih pregleda. U prvom trenutku, činilo se da se ni jedni ni drugi ne snalaze sa novim propisima i ne znaju šta sme da se toleriše, ali po nedavnim neprijatnim iskustvima vozača izgleda da su kontrolori našli način da iskoriste novonastalu situaciju. Prema rečima Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, Komitet su kontaktirali brojni vozači koji su se požalili da su njihovi automobili ''proglašeni'' neispravnim zbog nebuloznih zamerki, poput nalepnica i ogrebotina, ali isključivo usmeno.

 

Rezervni delovi, kuke, ogrebotine...

- Javljaju nam se ljudi koji tvrde da su im na tehničkom pregledu tražili da ih ''časte''. Kontrolori im nabrajaju razna manja oštećenja koja ne utiču na tehničku ispravnost. Kažu im: ''Vidi ovu ogrebotinu, šta sad da radimo?'' - objašnjava Okanović kako su se kontrolori dosetili da praktično iznude mito od zbunjenih vozača. Konkretan primer jeste sugrađanin koji se obratio Komitetu, a koji tvrdi da su mu na tehničkom pregledu tražili da ima u automobilu i rezervne sijalice. On očigledno nije znao da mu po zakonu rezervne sijalice nisu potrebne, te je priznao i da je ''podmazao'' majstora 3.000 dinara kako bi dobio uverenje da mu je automobil tehnički ispravan, što on, uistinu, i jeste.

- Nekoliko vozača nam se obratilo rekavši da su im u servisu tražili da skinu kuku, što je nemoguće, imajući u vidu da su u tim slučajevima kuke bile fabrički ugrađene - kaže Okanović. On dalje pojašnjava da bi to jedino bilo moguće ukoliko bi kuka bila nasilno odstranjena sa automobila, odnosno bukvalno bila odsečena brusilicom. Takav postupak je zapravo prepravka vozila, koja je nelegalna, i zbog koje bi vozač mogao da ima problema tokom narednih tehničkih pregleda.

- Kontrolori prigovaraju vozačima i to što imaju plastične vetrobrane na prozorima, sa idejom da je to nedozvoljena prepravka - naš sagovornik naveo je još jedan slučaj neutemeljene zamerke koju su vozači mogli čuti.

Takođe, dva različita vozača obrela su se u istovetnim situacijama kada su posetili servise za tehnički pregled pa su se obratili Komitetu za bezbednost saobraćaja. Naime, broj telefona firme ispisan na vozilu, i to običnom, a ne reflektivonom folijom, zasmetao je kontrolorima. Vozači tvrde da im je rečeno kako sme da bude ispisano ime firme, ali ne i broj telefona. Okanović naglašava da na vozilu sme da postoji i slovni i brojčani ispis, i da čak sme da bude nalepljena i reflektivna folija, ali samo ako je upotrebljena za naziv firme i nikakav drugi tekst. U drugim slučajevima koristi se obična folija.

 

Nesavestan rad kontrolora

Nasuprot insistiranju na sitnicama koje ne ugrožavaju tehničku ispravnost vozila zarad uzimanja mita, bilo je i slučajeva u kojima su kontrolori nesavesno radili svoj posao, te uopšte nisu ni proveravali važne segmente auta.

- Žalio se vozač da radnik u servisu nije sišao u kanal da proveri trap automobila. Nakon insistiranja vlasnika da želi da bude siguran da je sve u redu sa kolima, dobio je odgovor: ''Nema veze, to se ne vidi na fotografijama''. Bilo je pritužbi i da im nisu merili dubinu šara na gumama ili proveravali podešenost farova - navodi Okanović.

 

Tražite dokaz

Sagovornik ''Blica'' apeluje na vozače da ne uvažavaju usmena saopštenja da im automobil nije u propisnom stanju, već da traže izveštaj o utvrđenom stanju vozila.

- Postoje dva načina koja su u okviru zakona da se tehnički pregled završi: da izdaju potvrdu o ispravnosti ako je sve u redu, ili izveštaj o utvrđenom stanju vozila, ako automobil nije u zadovoljavajućem stanju. Nužno je da zahtevaju izveštaj ukoliko smatraju da vozilo neosnovano nije prošlo tehnički pregled, kako bi to bio dokaz u slučaju da se obrate MUP-u ili požele da pokrenu spor. I zaista, vozač koji ne može da koristi vozilo firme jer je nekoliko dana neregistrovano usled bahatosti gramzivih kontrolora, direktno gubi zaradu zbog čega ima pravo da pokrene spor protiv onog za koga smatra da ga je oštetio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista novo, kao i do sad. Ja sam uradio tehnicki i registraciju sve zajedno u agenciji Mata Car na Tosinom bunaru. Zakazao dan-dva ranije, otisao, tamo ga islikali, merili izduvne i kocenje, gledali farove, stakla da li su zatamljena fabricki, dobio nalepnicu odmah i teraj. Ovo mi je prva reg na moje ime, 28000 koliko se secam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnički (opet) otišao na 5.000 RSD

 

tehnicki 5000.jpg

 

Cene tehničkih pregleda nastavljaju da rastu pa su pojedini vozači, koji su se javili redakciji Večernjih novosti, za ovu uslugu platili od 4.500 do 5.000 RSD

 

''Cene tehničkih pregleda u Srbiji, prema našim podacima kreću se u rasponu od 2.700 do 4.700 dinara'', kaže Vlada Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda Srbije (NATEP). ''Sva privredna društva koja se bave ovim poslom samostalno određuju cenu jer država, iako je to njena zakonska obaveza, još nije propisala najnižu a ni najvišu cenu pregleda.'' Jedan od vlasnika poznate beogradske firme koja se bavi ovom uslugom objašnjava zašto cene rastu. 

 

''Prvo sam propis da vozilo pregledamo na liniji 30 minuta znači da maksimalno za osam sati rada možemo da pregledamo 16 vozila'', kaže on. ''Računica je tu sasvim jasna i pokazuje da sa 3.000 dinara koliko je koštao do pre neki dan tehnički pregled kod nas ne mogu da isplatim ni plate radnicima. Podigli smo cenu na 4.500 dinara, bune se vozači, ali moraju da shvate da smo prinuđeni na ovakve nepopularne poteze''. Veći problem je, ipak, kaže, odluka osiguravajućih kuća da isplaćaju samo pet odsto provizije po zaključenoj polisi obaveznog osiguranja umesto doskorašnjih 10-15 pa i 20 odsto. ''Ta suma nije beznačajna u ukupnim troškovima i da bismo uopšte opstali u ovom biznisu jedini izlaz je bilo povećanje cena.''

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba uskoro da registrujem Tipa i u agenciji mi kažu da po novom zakonu 2 godine nema tehničkog za nova vozila.(nije u obavezi)  Malo zatim, nova informacija da to važi samo za vozila proizvedena u 2018-godini?  Auto je kupljen 02.2018. i tada prvi put registrovan. Proizveden 11.2017.  Plaćam porez u visini cene za novo vozilo, a nemam pogodnost koja ide uz kupovinu novog vozila?  Ima li neko info u vezi ovakvih slućajeva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je komša kupio Hyundai jesenas i isto ima pauzu dve godine.Kum mu saobraćajac,on kaže da je sigurno tako.

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce registrovao punta, 3000din skuplje nego prosle godine. Nisu hteli sa xenonima da me pusti,vracene halogene, i sve proveravaju,od guma, emisija i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

Moj je komša kupio Hyundai jesenas i isto ima pauzu dve godine.Kum mu saobraćajac,on kaže da je sigurno tako.

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока
 

Da li je auto proizveden 2017 god?

 

Ja sam danas registrovao Stila za 22.850din. Tehnički je 3600 din. Kaže majstor odavno nije video ispravnijeg Italijana.B):lol::lol:  Čak je i izduvne gasove merio, kaže odlično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste 2017. godište

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas u Kovinu deru sa tehnickim, oko 4000din valjda... Ali kad gledam onaj kalkulator za reg cena ispadne ista kao i kad pitam u agenciji... Uopste nije jeftinije ako sam popunim sve uplatnice i predam u mup... 24000din izasla reg, tablice, nalepnica i saobracajna za evo 1.4 benz plin 77ks 2010. god u septembru 2018. Nisam ni znao da su ukinuli onu taksu za umanjenje ako je auto na plin ili metan zbog manjeg zagadjivanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da,sponzorišu gazprom...
To ti je to,plati i uživaj,šta ćeš...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Rile_bg said:

Juce registrovao punta, 3000din skuplje nego prosle godine. Nisu hteli sa xenonima da me pusti,vracene halogene, i sve proveravaju,od guma, emisija i sl.

Za emisiju izduvnih gasova ne mogu da te vrate jer će to početi da gledaju od 2021. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...