Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

On 8/2/2022 at 6:35 PM, dach@ said:

Kako izgleda taj auspuh kad misliš da bi možda bio problem  . Kako izgleda i šta slikaju na tom prvom AMSS ne znam. Što se tiče folija ili plina znam da slikaju ceo auto nevezano što si došao samo npr.za folije. Slika unutra pojaseve spolja dal ima kuku, pod haubom i gepek. Meri tu foliju napred da li neprelazi 30%,na zadnjim staklima nešto drugo. Ako to sve stoji pristojno i ne štrči verovatno neće ništa ni registrovati mislim na auspuh

Evo slika, izgleda kao sa 2.4, samo malo veci. 

 

1659461158100.jpg IMG_20220802_184735.jpg IMG_20220802_184758.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nemaš razloga za brigu.

Ovakav je auspuh kod mene, tri puta do sada registrovan. Zadnji put u maju.

Naravno, nije fabrički.

159.jpg

Edited by Grafit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo...

 

U Kaliforniji instaliraju kamere i biometrijske provere u stanice za tehnički

 

bmw pregled.jpg

 

Kalifornija će uskoro zahtevati biometrijsku autentifikaciju i nadzor web kamerama u stanicama za tehnički pregled, kako bi sprečila puštanje ''preko veze'' vozila koje ne zadovoljavaju tehničke uslove za vožnju.

 

Kalifornijskim programom testiranja smoga upravlja Kancelarija za popravku automobila (BAR). Vlast nastoji da primeni nove mere na sisteme za pregled emisija koji se koriste u državi. Namera je smanjiti broj lažnih inspekcija, što ima negativan uticaj na kvalitet vazduha. To takođe utiče na kupce polovnih automobila, koji mogu da otkriju da je njihovo vozilo prošlo lažni pregled i da su u stvari potrebne skupe popravke da bi ponovo bilo legalno u saobraćaju. BAR će zahtevati ugradnju skenera za dlan kako bi se potvrdilo da samo ovlašćene osobe sprovode inspekcije.

 

Ovlašćeni inspektori za kontrolu smoga moraće da registruju otisak dlana kod nadležnih tela. To će se zatim koristiti za prijavu u BAR-OIS softver koji se koristi za pokretanje inspekcija smoga. Osim toga, novi propisi zahtevaju postavljanje web kamera i na ispitne stanice. Oni omogućavaju BAR-u da daljinski nadzire testove smoga kako bi se obezbedilo da se sa svime postupa ispravno i pošteno. Troškovi nabavke skenera dlanova i web kamera padaće na teret stanice za tehnički pregled. Daljnje mere će učiniti nezakonitim posedovanje ili korišćenje elektronskih uređaja na stanici za ispitivanje smoga za falsifikovanje testnih podataka. To obično uključuje korišćenje hardvera za simulaciju signala iz dijagnostičkog sistrema vozila radi pružanja lažnih podataka za prolazak testiranja emisija, umesto pokretanja testa na samom vozilu. Nova regulatorna mera je podneta i odobrena 15. avgusta. Trenutno se već uvrštavaju inspektori za proveru emisija u biometrijski sistem. Provera emisija automobila nisu šala u Kaliforniji - u državi je takođe došlo do velikih mera protiv emisija kamiona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj falsifikovali i prodavali lažne potvrde sa tehničkih pregleda

 

dekra.jpg

 

U Nemačkoj su prevare, uopšteno, prilično retka pojava pa je ovo definitivno zanimljiva vest.

 

Malo je zemalja koje imaju tako stroge propise za testiranje automobila kao Nemačka. Nalepnica obavljenog pregleda je nesporni dokaz da vam je automobil tehnički ispravan i spreman za učestvovanje u saobraćaju?

Međutim, policija je otkrila veliku prevaru. Tokom racije na nekoliko lokacija, policajci su uhvatili grupu za koju se tvrdi da je prodavala lažne potvrde vlasnicima vozila koja verovatno ne bi prošla tehnički pregled. Više od 200 inspektora je pretražilo 17 objekata i obezbedilo opsežne dokaze, objavila je policija u Borkenu u Monsterlandu, koja je vodila raciju i istragu. Dvojica glavnih osumnjičenih (36 i 45 godina) su uhapšena i privedena. Sada se istražuju i brojni vlasnici vozila jer navodno su kupili falsifikovanu dokumentaciju da bi i dlaje koristili automobile. Pominje se čak 150 lažno izdatih potvrda, ali ta brojka bi mogla da bude i mnogo veća. Grupa je falsifikovala pečate organizacija za testiranje KÜS i Dekra. Ukupno je pretraženo 17 objekata raspoređenih po celoj Nemačkoj, od toga devet u Esenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država odlaže promene na tehničkim pregledima

 

tehnicki_pregled.jpg

 

Vlasnici vozila ne treba da brinu da će im od 5. jula novi propisi otežati prolazak tehničkog pregleda.

 

Najavljene promene pravila koja se tiču katalizatora i provere ovalnosti kočnica se odlažu, što će mnogima obezbediti dovoljno vremena da svoje četvorotočkaše dovedu u tehnički ispravno stanje prema novim propisima. Gost emisije ''Probudi se'' na televiziji Nova S bio je Milan Milekić iz tehničkog pregleda ''Petrokor'', koji je umirio brojne vozače kada je izjavio da se promene propisa za tehničke preglede odlažu za 5. jul 2025. godine. Objava u Službenom glasniku od 8. juna nalaže da se provera postojanja katalizatora i ovalnosti diskova odloži za dve godine. Prvobitni plan je bio da se sa primenom novih propisa krene od 5. jula ove godine, međutim, procene su da oko 25% vozila u Srbiji ne bi prošlo tehnički pregled zbog ovalnosti diskova.

 

Sva vozila koja su prvi put registrovana u Srbiji pre 5. jula 2021. godine koja nemaju katalizator, moći će da prođu tehnički pregled u naredne dve godine. Ovalnost diskova će se i dalje meriti na tehničkim pregledima, ali neće uticati na tehničku ispravnost vozila i na mogućnost registracije. Koji su razlozi ovog odlaganja i šta vozači mogu da očekuju na tehničkim pregledima u budućnosti, pogledajte u videu na početku ovog teksta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pet najčešćih razloga zbog kojih automobili ne prolaze tehnički pregled

 

bmw pregled 01.jpg

 

Letnji meseci, poznato je, period su u kojem vozači prelaze najviše kilometara tokom godine. To je sezona godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato baš tada često dolazi do ''zamora materijala''. Zato, čak i ako vam uskoro ne predstoji odlazak na tehnički pregled ili potovanje kolima, važno je da obratite pažnju na sledeće delove automobila i popravite ih ako su pokvareni ili zamenite ako su dotrajali.

 

Amortizeri, gume, felne

Slabo održavane puteva i česti prelasci preko ležećih policajaca loše utiču na stanje amortizera. Pre odlaska na put ili pred tehnički pregle dobro je stoga proveriti geometriju točkova, ali i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi rđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamenu. Zbog trenja sa podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Prema zakonu letnja guma u zimskom periodu mora da ima najmanju dubinu profila od 4 mm, a bolji potez je koristiti kvalitetne zimske gume.

 

Motor

Najčešće nepravilnosti vezane uz motor uključuju probleme sa emisijom izduvnih gasova, neispravnost sistema dovoda goriva, curenje ulja i rashladne tečnosti. Redovno održavanje poput zamene ulja i filtera ključni su za zdrav život vašeg motora.

 

Karoserija

Oštećenja ili korozija na karoseriji mogu oslabiti strukturu automobila, ali i ugroziti sigurnost putnika prilikom eventualnog sudara. Nažalost, zaštita šasije od štetnog delovanja spoljnih faktora koji mogu rezultirati pojavom korozije i drugim oštećenjima u većini se slučajeva ne obavlja preventivno, nego tek nakon što je šteta već učinjena, pokazuje praksa.

 

Kočnice

Vlagu, so i prašinu teško je izbeći na putevima, a sve to loše utiče na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad ručne kočnice često je potrebno očistiti zadnje doboše (ako ih auto ima).

 

Svetla

Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju pri susretu sa kamenčićima i prljavštinom koje dižu automobili s druma i s vremenom postaju hrapavi i puni rupica. Hrapava površina nepravilno raspršuje svetlo, a prljavština poput filtera prigušuje svetlo i do 80 posto, zbog čega je važno da ih redovno čistite i polirate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni pre neki dan moj 500L nije proša tehnički, jer mu ne radi zadnja maglenka. Pomisli kako je mogla crči kad je nikad ne palim, a na prošlom tehničkom radila, valjda. Odem do mog električara. Odvrne on levu plastiku, deo branika, izvuče sijalično grlo, kad ono: uopšte nema sijalice. Naravno da ne svetli...

Kako je prošao tehnički prošli put? Pa prošle godine sam ga kupio, a prodavac obavio sve oko tehinčkog i registracije...

I znači da nema signalizacije na istrument tabli kad vam ne radi maglenka.

Edited by Grafit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slično ja sa Amfibijom prošao...mislim da nisam pisao. 

 

Prošle god prošao sve ok, ove godine odem siguran u sve i na TP me obore zbog prednje desne maglenke. Kažu ne radi i daju mi papir da nisam prošao i da imam par dana da to otklonim.

Pošto znam da je nepristupačna i ne želim sam da se drkam sa tim, pravo sa TP odem do majstora koji je 1.5km dalje i zamolim da mi srede maglenku preko reda. Izađemo napolje, pogleda i pita me "je l' ti mene zajebavaš?". "Ne" reko', "što?". "Pa rade ti obe." Vratim se na TP i prođem bez prblm ali sam čekao par auta koji su došli na svoj zakazani termin dok se TP nije oslobodio da mene opet pregledaju (samo maglenku u 2min). 

 

E sad ko je mene heb'o, da l' Marfi ili radnik na TP - nikad neću znati...   :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnesem zenin auto neki dan na tehnicki, pre toga ga temeljno pregledam u garazi, rasveta, sve lepo radi, dolazi radnik, kaze, prosao si tehnicki, ali ne mozemo da ti zavrsimo registraciju jer saobracajna ne valja. Prosle godine zena menjala i tad su stavili, bez da je iko primetio, da je auto crven, a on crn. Ja poludeo. Odem do tehnickog gde sam nosio proslu godinu, zamolim ih da mi nadju u evidenciji i istampaju potvrdu, oni bez problema nadju i lepo pise - boja : crna. Odem u MUP, potpuno samouveren, njihova greska 1 u 1. Sluzbenica me saslusa, uzme neki telefon, nazove nekog i u jednom momentu sam je i cuo kako je rekla "nasa greska", zamoli me da sacekam jos malo, ode u drugu kancelariju, vraca se, kaze morate da platite novu saobracajnu. Na proslom tehnickom su vam napisali obicna crna, a vasa je metalik, sto se vidi iz ovogodisnjeg tehnickog. :rant: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ne znati vi kako izgleda kada se registruje taksi vozilo. Svake godine kao da treba da registrujete Boing 727. Te ovaj papir, te onaj papir, te osmi papir, a zapravo svake godine svi papiri isti. Naravno svaki papir po 500,1000,700 din. Pa morate u sup. Ne moze nalepnica na tehnickom, pa cekaj tamo. Pa sluzbenica pregleda papire ( kao da nisu uvek isti ) pa naleti i neka koja trazi nesto novo :D . Ludilo svaki put.  I naravno tehnicki dva puta godisnje .Koji ja za evo nekih 16 godina na taksiju nikada nisam uradio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Grafit said:

Meni pre neki dan moj 500L nije proša tehnički, jer mu ne radi zadnja maglenka. Pomisli kako je mogla crči kad je nikad ne palim, a na prošlom tehničkom radila, valjda. Odem do mog električara. Odvrne on levu plastiku, deo branika, izvuče sijalično grlo, kad ono: uopšte nema sijalice. Naravno da ne svetli...

Kako je prošao tehnički prošli put? Pa prošle godine sam ga kupio, a prodavac obavio sve oko tehinčkog i registracije...

I znači da nema signalizacije na istrument tabli kad vam ne radi maglenka.

Ako si ga kupio novog prve dve godine se ne radi tehnički. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odnesem zenin auto neki dan na tehnicki, pre toga ga temeljno pregledam u garazi, rasveta, sve lepo radi, dolazi radnik, kaze, prosao si tehnicki, ali ne mozemo da ti zavrsimo registraciju jer saobracajna ne valja. Prosle godine zena menjala i tad su stavili, bez da je iko primetio, da je auto crven, a on crn. Ja poludeo. Odem do tehnickog gde sam nosio proslu godinu, zamolim ih da mi nadju u evidenciji i istampaju potvrdu, oni bez problema nadju i lepo pise - boja : crna. Odem u MUP, potpuno samouveren, njihova greska 1 u 1. Sluzbenica me saslusa, uzme neki telefon, nazove nekog i u jednom momentu sam je i cuo kako je rekla "nasa greska", zamoli me da sacekam jos malo, ode u drugu kancelariju, vraca se, kaze morate da platite novu saobracajnu. Na proslom tehnickom su vam napisali obicna crna, a vasa je metalik, sto se vidi iz ovogodisnjeg tehnickog. :rant: 
 
 
Niko njje uspeo da resi njihovu gresku o njihovom trosku, sad znas to :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

 @nesa 169

Polovnjak sa placa. Zato i kažem oni su ”sredili” tehnički. Verovatno u stilu: boja - bela. Prošao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ,pre koju godinu, stavili nalepnicu za deset godina unapred(2030 umesto 2020 napr),zaustavlja me policajac,gleda nalepnicu i pita šta ti je ovo? Reko’ “Kenta”  ( ime službenika SUPa,poznatog u široj okolini da više voli karte, suknje i čašicu nego leba da jede,ovaj se samo nasmeja u kaže cepaj u SUP da ti to reše…. morali da čekamo šeficu da ode da ne nahebe :)

Šarm života u malom mestu,negde drugde bih nahebo ko žuti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su pre par godina menjali u mupu saobraćajnu o njihovom trošku...ali je službenik bio jako korektan i našao papire od prošle registracije...znao je odmah koja koleginica je napravila grešku :D

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, neshtry said:

...

Šarm života u malom mestu,negde drugde bih nahebo ko žuti.

 

Zašto ti da najebeš? Pa nisi ti štampao nalepnicu...

 

Ja sam i ove godine periodično registrovao motor, platio osiguranje do oktobra a, pošto agencija ne izdaje nalepnice za periodične registracije, u policiji mi izdali nalepnicu na godinu dana. Misliš da ću nekome nešto da kažem  :rolleyes:   :innocent:

 

A u tvom slučaju bi me tačno boleo kitić mile za registraciju narednih 10 godina   :thumbsup:    Samo bi plaćao osiguranje i ništa više. Tehnički me ne bi video deceniju sa tim autom   :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...