Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Treba samo trunku dobre volje i obzira prema svojoj bezbednosti. Ali i obzira prema svim ostalim ljudima koji ucestvuju u saobracaju - a to je nazalost kategorija koja kod nas polako ali sigurno nestaje.

Apropo samog stelovanja, pisemo ovde vec deceniju i kusur: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/ 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas registrovao punta 2009 1.2 benzin.
6500+11800 (polisa 1 stepen).
Bili su detaljni, merili gasove, dizali gledali ima li lufta u tockovima, proveravali svetla aparatom, pojaseve, podizace, brisace, i ono ostalo standardno ali nisu izmisljali toplu vodu.
Auto je malo udaren u peta vrata nije skinuta farba. 

Sve proslo bez problema. Doduse auto se redovno odrzava uvek je sve ispravno. Jedino me brinulo to ulubljenje na petim vratima medjutim to nije bilo bitno. Pre nego sto su ga uvezli na tehnicki pregledali da vizuelno i proverili signalizaciju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, sokratbg said:

Danas registrovao punta 2009 1.2 benzin.
6500+11800 (polisa 1 stepen).

Za Lancia Y,2002, 1,2 benzin,18000 ,kako to skoro ista cena a 7 god razlike?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da posle 10 godina nema nikakve razlike tj. maksimalno je umanjenje po osnovu starosti vozila.

Samo stepen polise moze da napravi razliku.

 

Ne videh da je vec odgovoreno...

 

Edited by sokratbg

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, sokratbg said:

Mislim da posle 10 godina nema nikakve razlike tj. maksimalno je umanjenje po osnovu starosti vozila.

Znači auto star 11 i 25 god u istoj klasi ,cena skoro ista.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros

 

Ne, auto od 10 godina i sve dok ne napuni 20 godina su u istoj poreskoj stopi. Kada je auto star 20+ godina onda ide u drugu stopu, povoljniju.

Drugim rečima, isto je kad jedan auto ima npr. 10, a drugi 19 godina. Nije isto kad jedan auto ima 10, a drugi 20 (ili više) godina.

Kad su u pitanju faktički dva ista auta (Punto i Ypsilonka), i u istom su poreskom opterećenju jer spadaju u istu starosnu grupu, onda je skroz ok što im je i registracija skoro ista (može malo da zavisi od tehničkog, i/ili polise tj. vozača).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno tako i ja sam platio koliko da je 2009. a moj je Punto 2001.
Jedino je kod mene tehnički 5000

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/30/2021 at 10:28 PM, horvat said:

Da li ima neko da je prosao tehnicki pregled sa naknadno ugradjenim ksenonima u farove sa socivima? Ili da je pao zbog toga, svejedno u sustini, zanima me kakva je situacija po tom pitanju :D 

Evo da se javim, prosao sam danas tehnicki. Bio sam fer i odma rekao da imam kineske nelegalne ksenone u socivima, a bez prskalica. Lik ih je vise puta palio gasio na liniji, videlo se ono 'punjenje', ali nista nije smetalo. Osim toga, nisam uspeo da skontam sta su sve gledali jer nije dozvoljen pristup liniji a nisu bas ni pricljivi. Video sam to sa podizacima prozora, merenje pritiska u gumama i debljine sare, provera metlica brisaca, naravno sve moguce i nemoguce rasvete na autu, obavezne opreme, gasovi, kocnice, nesto iz kanala, itd... 

 

Jedna mala zanimljivost, mada ocekivano, prosle godine sam menjao diskove i plocice napred, jedno mesec dana pre tehnickog, presao vise od 500 km sa njima i imale su poprilicno veliku razliku izmedju leve i desne strane. Ne znam broj, ali znam da su mi rekli da je na samoj granici dozvoljenog. Isti setup, apsolutno nista menjano, ove godine na tehnickom, bukvalno 0 razlike. Identican broj na oba tocka u jednom pokusaju i razlika samo za 1 (ne 1% nego 1 ta vrednost) u drugom pokusaju :D Nazad je bilo nesto sitno, tipa 5% razlike, ali tamo su prastari diskovi i plocice (iz prve ugradnje). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja prošao danas tehnički bez problema, sa točkovima i gumama ne fabričkih dimenzija (mada su vrvtn u opsegu koji je prihvatljiv za model auta - 195/65-15), i sa distancima od 25mm na sva 4 točka. Niko primetio nije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/7/2021 at 1:18 PM, Vule said:

Šta mi se desilo na tehničkom pregledu prošle nedelje... Oteram auto na reg, imam preko nekog drugara preporuku za jednu agenciju na NBG, par puta sam preko njih već završavao sve, veoma su korektni, brzi, efikasni, imaju i "kombinacije" ako zatreba, nemaju svoj tehnički već teraju u komšiluk u neki, ne znam ni kako se zove, mislim da je Mata Car ili tako nešto na Tošinom bunaru. E sad, u nedostatku vremena da se samostalno bavim registrovanjem kola, oteram Škodu u agenciju, ostavim papire i auto, dođi sutra, preuzmi auto, teraj dalje.

 

Dolazim sutradan, sedam u kola, palim, auto radi kao traktor, vibrira ceo enterijer, zuji, razbija, kao tamića bez auspuha da sam upalio. Šlogiran izađem napolje, ne čuje se ništa drugačije, samo iznutra :unsure: Odmah reklamacija, pravac kod majstora da pregleda, ispostavi se da su burazeri na tehničkom kanalsku dizalicu zaboli u donji nosač motora, direkt u silen blok, i tako digli auto da pregledaju. Naravno, nosač je upao unutra, guma ispala, naslonio se na balans štanglu, prenosi vibracije, urniše ceo auto.

 

Epilog svega - 5 dana života izgubljeno u dokazivanju krivice, još mi zapao i vikend pa sam dodatno osedeo čekajući rešenje, na kraju će tehnički pregled da snosi trošak popravke, moj majstor da sredi sve (mora ceo most i trap dole da bi se sredilo + reglaža trapa posle toga).

 

Sredio Škodu, agencija refundirala trošak, tako da je sve konačno završeno :) Ipak nije morao novi nosač, upresovan je silen u fabrički, urađena optika, sve tip top, radi kao sat. Ali bar znam za sledeći put :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Jel neko proveravao koja je cena po novom u onoj Lastinoj garazi Veliki Mokri Lug? 


5400

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas isao nesto do Laste (auto put - ne znam jel ima jos negde) drug mi tamo radi i pitao sam bas za tehnicki pregled koji je 5700 din. eto da imate info. Svi su digli cene ........... ;) tj. delimicno su se uskladili bar ovde u kraju jer i na ostalima je oko 6000 din.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/13/2022 at 5:30 PM, bole-stilo.jtd said:

pisalo je 5400 ali je 5700 dizu sve ......... ;).

Nije 5700 vec 5400 bio u ponedeljak tamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ograničene cene tehničkog pregleda - Vlada usvojila odluku, najveća cena za putnička vozila 6.020 dinara

 

tehnicki_pregled.jpg

 

Najniža cena tehničkog pregleda sa PDV-om za putnička vozila ubuduće će iznositi najmanje 3.070 dinara, a najviše 6.020 dinara. Kada je reč o motociklima, mopedima i traktorima cena tehničkog pregleda sa PDV-om iznosi od 2.120 do 4.120 dinara, a za autobus, teška teratna i priključna vozila od 6.020 do 11.920 dinara. Kada se tehnički pregled za teretna i priključna vozila vrši na poligonu, najviša cena može biti uvećana za dodatnih 2.000 dinara.

 

Ovakvu odluku danas je donela Vlada Srbije, tačnije usvojila je Odluku o određivanju cene tehničkog pregleda vozila kojom se određuje najniža i najviše cena redovnog godišnjeg tehničkog pregleda, kao i najviše cene vanrednog i kontrolnog tehničkog pregleda. Kako se navodi u saopštenju, osnovni razlog za donošenje ove odluke je stupanje na snagu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. Odluka o određivanju cene tehničkih pregleda je bitan deo seta propisa kojom će se prečiti zloupotrebe u oblasti od izuzetnog značaja za bezbednost saobraćaja na putevima.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnički pregled do leta jeftiniji i jednostavniji

 

pregled.jpg

 

Kontrola ispravnosti automobila mogla bi još da pojeftini u narednih 3 do 6 meseci, zahvaljujući izmeni Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila na kojima trenutno radi Ministarstvo unutrašnjih poslova. Ova korekcija propisa će omogućiti da se na tehničkom pregledu istovremeno proveravaju dva četvorotočkaša. To znači da će kontrolori u toku dana moći više vozila da pregledaju, što će doprineti snižavanju cena i manjim gužvama. Podsetimo, Vlada Srbije je početkom februara propisala da se tehnički pregledi za putničke automobile ne mogu naplaćivati skuplje od 6.020 dinara, niti jeftinije od 3.070.

 

''Od 6. jula kada je počela primena novih pravila i snimanja kompletnog toka pregleda, usporen je čitav proces, pa provera jednog vozila traje od 45 do 50 minuta'', objašnjava naš sagovornik. ''Ovo je razlog što MUP radi na izmenama Pravilnika. To bi trebalo da se završi u narednih tri do šest meseci, a onda se očekuje i pad cene. Ako se za 50% do 60% podigne frekvencija pregledanih vozila, to znači i da će se brže završavati provera i da će se smanjiti čekanja. Međutim, pitanje je da li će sve ići u planiranom pravcu. Kako nam objašnjavaju u jednoj poznatoj agenciji za tehnički pregled u Beogradu, na našem tržištu je veliki deficit kontrolora. To znači da će biti teško da se na kanalima obezbedi dovoljan broj radnika za istovremenu proveru ispravnosti dva vozila.

 

''Mi već dva meseca tražimo kontrolora, plata nije sporna, od tog posla može pristojno da se zaradi'', objašnjava Siniša Todorović, koji pregleda ispravnost automobila. ''Razlog je nedostatak kadrova sa potrebnom stručnom spremom i iskustvom. Sa druge strane, oni koji imaju dozvole za upravljanje vozilima za sve kategorije, radije odlaze kao vozači u Sloveniju jer im se to više isplati nego da rade ovde kao kontrolori''. Tamo dobijaju licence i mogu da voze na prostoru čitave EU. On kaže da je na tehničkom pregledu situacija ista od kada je polovinom prošle godine počela primena novih pravila, velike su gužve i dugo se čeka na termin. Ranije je uspevao da pregleda oko 18 vozila dnevno, a sada 10 do 12. Kod njih je, kako navodi, uvek sve zauzeto više dana unapred. Vozači se ne žale na cenu, već im je najvažnije da dođu do termina i da uspešno završe proveru.

 

Pojedini uzimaju 300 dinara za obrazac

Pojedini su se dosetili kako da doskoče odluci Vlade o maksimalno dozvoljenoj ceni za proveru ispravnosti vozila od 6.020 dinara, pa su počeli da naplaćuju i 300 dinara za obrasce. Jedan takav račun auto-centra iz Pančeva kruži društvenim mrežama izazavajući mnogobrojne komentare. Njihov kontrolor nam nije odgovorio zašto imaju i ovaj dodatni namet. Kako kaže, ''upravo se vratio sa odmora i ne zna o čemu se radi''. Na drugim mestima za tehnički pregled saznajemo da je ovo, verovatno, izolovani slučaj, jer se gotovo svi drže propisane cene i ne naplaćuju nikakve obrasce.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde je najjeftiniji tehnički pregled?

 

223274-tehnicki pregled.jpg

 

Tehnički pregled - njegova cena je danas, isto kao i ranije, prilično značajna za vozače koji treba da registruju auto.

Podsetimo se, ''Odluka o određivanju cene tehničkog pregleda vozila'' objavljena je u Službenom glasniku 4. februara. Tada je određeno da maksimalna cena ne sme da bude preko 6.020 din, a minimalna ispod 3.070 din. Pre toga je tehnički uglavnom koštao od 6.000 do 7.000 dinara. Ne tako davne 2018. godine na jesen cena tehničkog pregleda je sa oko 1.500 din ili manje skočila na oko 5.000 din u proseku. A onda smo prošle godine dobili dodatno poskupljenje od 1.000 - 2.000 dinara.

 

Bilo je više razloga za ova poskupljenja - prvo je bilo ukidanje nedozvoljeno visokih provizija koje su tehnički pregledi dobijali od osiguravajućih kuća za prodaju njihovih polisa obaveznog osiguranja. Zatim sve veći troškovi uvođenja nove opreme i ispunjavanja raznih standarda i uslova, određivanje minimalnog vremena koje vozilo mora da provede na liniji tehničkog pregleda, što je ograničilo broj vozila koja mogu da se pregledaju u toku jednog dana... Kada je doneta ''Odluka o ograničavanju maksimalne cene'', mnogi su pretpostavili da će bukvalno svaki tehnički pregled da usvoji maksimalno dozvoljenu cenu. Zato smo napravili istraživanje kako bismo utvrdili da li su cene svuda iste, tj. maksimalno dozvoljene ili se tehnički pregledi bore za klijente nižim cenama. Zvali smo tehničke preglede širom Srbije, od najmanjih opština i gradova do najvećih. Zaključili smo da je cena na najvećem broju tehničkih pregleda zaista 6.000 din.

 

Međutim - situacija nije svuda ista.

U Beogradu je cena 6.000 din na preko 95% tehničkih pregleda koje smo proverili. Postoje i oni koji naplaćuju npr. 5.000 din. Takođe ima mnogo manjih gradova, odnosno opština u kojima je na 100% tehničkih pregleda cena 6.000 din. I to bez obzira na razne faktore koji bi mogli da utiču na cenu, kao što je razvijenost opštine, prosečan životni standard stanovništva, broj stanovnika, broj tehničkih pregleda i slično. Iznenađenje je bio Zrenjanin, gde smo na više od jednog tehničkog pregleda našli cenu od 4.500 din, uz 5.000 din na drugim mestima. Tu su i drugi gradovi u kojima smo nailazili na cene od 5.000 din, kao što su Svilajnac, Subotica... Neki tehnički pregledi stave cenu od 5.900 ili 5.800 din, čisto zbog psihološkog efekta na potencijalne mušterije.

 

Zaključak

Dakle, nije svuda ista cena, odnosno maksimalno dozvoljena od 6.000 din. Inače, u Srbiji postoji oko 1.200 tehničkih pregleda, od čega je preko 250 u Beogradu. Ali, ostaje pitanje isplati li se vlasniku vozila da ide na 1.000 ili 1.500 din jeftiniji tehnički pregled, ukoliko mora da pređe npr. 100 kilometara u oba smera? Potrošeno gorivo lako anulira uštedu na tehničkom. Tu je i drugi problem - u slučaju da auto ne prođe tehnički pregled, vlasnik ima 3 radna dana da ga sredi i da se zatim ponovo vrati na isti tehnički pregled.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li gledaju na tehnickom da li moze auto da se zakljuca. Na bravi vozaca malo me zeza poluga od kada sam menjao kvaku, pa auto moze da se zakljuca, ali nece da se otkljuca. Suvozaceva strana normalno radi, a ja koristim daljinac za otkljucavanje, a ne kljuc. Dakle problem je samo u fizickom otkljucavanju kljucem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...