Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Nije problem ni vreme, nego sto ne moze vise vozila odjednom. Nista ne bi predstavljalo problem da dok tebe tamo bocka po gumama da ovaj pre tebe vrti valjke... Normalno savrseno bi bilo i da znaju sta treba da rade jer nebuloza kojih sam se naslusao poslednjih 14 godina stvarno dovodi do toga da poverujes u to da mora da postoji paralelni univerzum gde sve funkcionise kao podmazano...

 

Kad neko hoce da te obori zato sto ne zna da pomeri sediste napred i onda meni neko kaze da vlasnik ne treba da bude prisutan pored vozila... Ne mogu da zamislim da sam taj problem imao po novom zakonu, da cekam sat vremena i da mi neko da papir sediste nije ispravno... Jer neko ne zna da postoje 2 tipa sedista u istom vozilu i da jedan tip ima polugu za pomeranje sa prednje strane sedista, a drugi sa bocne strane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavac u AutoGarantu mi je rekao da je tehnicki u Cacku oko 4200 na nivou cele opstine, ne znam da li je istina (saznacu u toku dana).

Share this post


Link to post
Share on other sites
jutros prošao tehnički bez problema, jedino što me nervira je što su merili dubinu šare na sva 4 točka, na svakih 10-15cm po obimu, i na 3 tačke po širini pneumatika, tako da su ga izbockali cca jedno 120 puta, što je žešće gubljenje vremena.
 
klasika za Z 10, zadnje kočnice su na ivici, loše fabrički.
 
vidimo se dogodine :rolleyes:
 
cena je 6000 din, stara bila 3500 din, ali zbog prolaznosti od 1h po autu, skoro dupla cena,
 
nema razloga za ovo poskupljenje, sve se može završiti brže, ali država propisuje Vreme, što je debilizam, umesto da propišu SAMO šta sve treba prekontrolisati
Gde si radio?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto info za nekog ko planira da uzme gume, meni danas u Beogumi preko telefona rekose da daju vaucer za tehnicki pregled Henex u visini od 2000 rsd ako kupite gume kod njih (dal sve 4 pojma nemam ili par). 

 

A koliko je u Henexu pregled, to nemam pojma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel neko proveravao koja je cena po novom u onoj Lastinoj garazi Veliki Mokri Lug?  Znam da su mi zimus rekli 1.800 dinara za manje automobile ali ne znam po novom koliko su podigli (ako su podigli). 

Moze neko da pita ako planira skoro na tehnicki, ja pre maja neću. 

 

Rezervacija termina za tehnički pregled

- Auto-centar Beograd: 011/3402-444, 064/8323-467 ili mejl „tehnicki.pregled@lasta.rs“

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usmeno mi je rečeno da razlika kočenja 30% ,ali nisu napisali...i kako ja da se žalim?IMG_20211020_200620125.jpg

Sent from my moto g(8) using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod punta behu zadnje kocnice vazda problematicne? 

A ovo sa stepenom neispravnosti koji nije poznat...verujem da moraju da napisu tu nesto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno sam imao problema za grejanjem zadnjeg levog točka. Problem je rešen, nešto je glavilo oko sajle ručne kočnice (doboš kočnice). Međutim zbog mnogo vraćenih vozila sa tehničkih pregleda majstori su bili zatrpani i popravka se otegla na nekih 15-20 dana. Vozio sam tako za to vreme i prilikom popravke tog problema majstor me je obradovao vešću da sam spalio paknove i da to više neće moći da prođe tehnički. 

Sada se dvoumim da li da menjam paknove (stari 2 god) na vreme ili da pokušam da pređem tehnički pa ukoliko ne može onda da ih zamenim? Koliko uopšte spaljeni paknovi pokvare rezultate na valjku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to gledam ovako... Moras to da menjas jer si ih generalno spalio? Moras, slabije koci na toj strani, mozda osteceno jos nesto i slicno. 

Neces proci tehnicki ako ih ne promenis? Neces, znaci moras ih zameniti. 

 

U svakom slucaju, prvenstveno zbog tvoje, tvojih ali i bezbednosti drugih u saobracaju odes i das 20-30e za nesto sto svakako moras da zamenis jer koja je poenta probati da prodjes tehnicki, pa te vrate pa juris 3 dana gde ces i ko da ti ih zameni da ne bi opet placao tehnicki ako ti ih niko ne zameni... 

 

Cisto glasno razmisljam, sto bi sebi pravio carlamu oko necega sto svakako moras zameniti.... 

Mislim da precizniji odgovor na problem moze dati @neshtry

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije problem, zameniću ako moram, paknovi za doboš kocnice nisu neka skupa stavka. Malo mi je glupo to da radim pošto su bukvalno novi, montirani sredinom prošle god. 

Postoji i ona stavka da treba par stotina kilometara voznje da sve nalegne kako treba. 

Edited by komplikator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni rekli na tehničkom, nemoj da dolaziš dok se nove pakne ne razrade,opet ćeš pasti...i sada ih žuljam da lepo nalegnu...

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce bio na tehnickom http://www.tehnickipregledbeograd.com/. Prosao glat, nisu nista zakerali,jedino su mi rekli da mi trougao nije homologovan??? nisam ni znao da to postoji i da nemam kuke na uzetu za vucu. Inace mi gori stalno lampica check engine,ne radi klima,2 ratkapne nemam.Inace nije bilo bez nevolje kao i uvek kad sam ja u pitanju.Taman kad je odradio grafikon kocnica,puce crevo na prednjoj desnoj kocnici i auto ostade bez kocnica:wallbash:...a prosao tehnicki. Lik mi rece da je sva sreca da se to desilo ovde i sada,inace da je bilo na autoputu...Jedino sto je auto servis odma do njih,pa me to kostalo dodatnih 3700(crevo,ulje,ruke).
Inace u pitanju je LANCIA Y,2002,1.2,plin. Registracija 18000,mnogo za ovaj mali motor i ovo godiste.:rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnički 6k... Sve ostale dažbine 29100,00 RSD sa sve kamatom od 600 dinara za odloženo na 6mes i osiguranjem stakala... Suma sumarum 35 iljadarki...

Croma 110kw 2007 god...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros druze po meni je to jako ozbiljan defekt, zapitaj se malo kakvog majstora imas, a i pokazatelj da bi na tehnickom za neke stvari trebali jos stroziji da budu.

 

Kad sam radio servis na zeninoj alfi ove godine i bas pitam majstora jel ima jos nesto sto treba odraditi, kaze malo kao da je ispucalo crevo od kocnica na levom tocku, rekoh menjaj sva creva odmah necu da mislim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, vagenovac said:

@mitros druze po meni je to jako ozbiljan defekt, zapitaj se malo kakvog majstora imas, a i pokazatelj da bi na tehnickom za neke stvari trebali jos stroziji da budu.

 

Kad sam radio servis na zeninoj alfi ove godine i bas pitam majstora jel ima jos nesto sto treba odraditi, kaze malo kao da je ispucalo crevo od kocnica na levom tocku, rekoh menjaj sva creva odmah necu da mislim.

Nisam te bas razumeo.Prvo ovo za majstora a i ovo za tehnicki. 

Inace sam posle zamene creva i ja razmisljao kao ti i pitao tog majstora  da proveri i ostala creva,i on rece da ne bi nista ostalo dirao.Pa valjda bi napravio sebi zaradu da je menjao jos koje crevo.(Inace ovo nije moj majstor,nego servis koji je bio do tehnickog,pa sam morao tu da odradim crevo)

p.s.

ovde pominjes creva na tvojoj Alfi,da li si mislio samo na creva ili i cevi.Jel kolko pamtim svuda su cevi osim na krajevima gde ulaze u tocak,tu su creva.Ako bi menjao kao sto kazes sva creva,da li to podrazumeva i cevi.? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena tehnickog u Tehnicki pregled XL, kod crkve u Vodovodskoj (bezanijski blokovi) 6000 rsd, usluga registracije 1500 rsd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako 100% proveriti kočnice pre tehničkog pregleda?

 

kocnice slika.jpg

 

Veliki problem sa kojim se susreću mnogi vozači jeste ispitivanje kočnica na tehničkom pregledu. Još veći problem je to što ne mogu da dođu na tehnički i da preventivno provere samo kočnice kako bi ih na vreme sredili ukoliko postoji neki problem. Naravno, mogu da obave vanredni tehnički pregled, ali tada obavezno mora da se radi kompletan tehnički pregled, što znači da moraju da plate punu cenu - oko 7.000 dinara. Oni koji dođu na tehnički sa neispravnim kočnicama u velikom broju slučajeva nemaju dovoljno vremena da ih poprave, pa moraju ponovo da plaćaju punu cenu tehničkog pregleda.

 

Tri dana za sređivanje kočnica
Ukoliko padnete na tehničkom pregledu, imate samo 3 radna dana da sredite to zbog čega ste pali (u ovom slučaju kočnice) i da se vratite na ''popravni''. Subota i nedelja se smatraju neradnim danima, iako možda tehnički pregled radi i subotom. Rok počinje narednog dana od dana pregleda. Kada se vratite u roku od ta tri dana, pregledaju se samo kočnice. Ako opet padnete - čitava priča kreće od početka, odnosno kao da prvi put dolazite na tehnički kada dođete sledeći put.

 

Zato dajemo nekoliko saveta kako izbeći padanje na tehničkom zbog kočnica:  

 

- Proverite sami kočnice u vožnji - za ovu proveru vam nije potrebno nikakvo automehaničarsko znanje. Samo nađite neki pravac bez saobraćaja na kojem možete da testirate kako vam auto koči. Testiranje ne morate da obavljate pri visokim brzinama - nema potrebe da dovodite sebe i druge u opasnost. Brzina od 40-50 km/h je dovoljna. Možete da počnete i od brzine od samo 20 km/h, tako što ćete oštro i punom snagom da pritisnete papučicu kočnice. Prvo kočite lagano, pa postepeno pojačavajte silu i brzinu pritiska na papučicu kočnice sve dok ne dostignete maksimalno usporenje. Obavezno vežite sigurnosni pojas i izbegavajte da tokom testiranja imate saputnika.

 

- Provera kočnica u servisu - ovo je prilično komplikovana tema pošto u servisu koji nema valjke kakvi se koriste na tehničkom pregledu ne mogu da urade mnogo toga po pitanju precizne provere. Naravno, mogu da obave generalnu proveru, kao npr. da provere stanje kočionih pločica, stanje i debljinu diskova (ukoliko imaju podatke i neophodan alat), da odokativno provere ručnu kočnicu i slično. Međutim, jednostavno ne mogu da vam garantuju da ćete proći proveru na valjcima na tehničkom pregledu - to je nemoguće.

 

Zabranjena je provera (samo) kočnica na tehničkom pregledu. Iako bi bilo veoma poželjno da svaki vozač može da ode na bilo koji tehnički pregled i da precizno proveri SAMO kočnice na valjcima, to nažalost nije dozvoljeno. Dozvoljeno je obaviti kompletan tehnički pregled koji uključuje i proveru kočnica, ali to znači da se plaća i puna cena tehničkog pregleda. Pošto tehnički košta oko 7.000 dinara (negde više, negde manje), praktično niko radi takvu proveru. Vozači čekaju da vide kako će da prođu na tehničkom, pa ako padnu zbog kočnica, onda imaju 3 radna dana da ih srede i vrate se ponovo na valjke.

 

Da li su 3 dana dovoljna za sređivanje kočnica?
Teoretski 3 radna dana jesu dovoljna da bi se kočnice dovele u red. Na sreću - u radni dan se ne računa subota, čak i ukoliko tehnički pregled radi subotom. Rok počinje narednog dana od pregleda. Međutim, popravljanje kočnica ne ide baš tako lako i brzo iz više razloga:

- Zakazivanje termina u servisu - malo koji servis će vas primiti isti dan ili sutradan. Čak i ako vas prime, treba da utvrde šta nije u redu sa kočnicama i da ih poprave, što može da potraje ne zbog samog procesa popravke nego i zbog nabavke delova. Pritom vi sve to treba da uskladite sa svojim privatnim i poslovnim obavezama.

- ''Uhodavanje'' kočnica - montirati nove kočione diskove i pločice ne znači automatski da ćete sutra proći na tehničkom pregledu. Stvar je u tome što nove pločice ili nove i pločice i diskovi treba da ''nalegnu'' kako bi se ostvario pun kontakt između njih, a tu su i druge stvari o kojima nećemo sada. Zato prvo treba da se vozi nekoliko stotina kilometara i da se pritom naravno koriste kočnice, ali blago. U početku će kočnice imati slabu zaustavnu moć. Vremenom, kako se troši površinski sloj na pločicama i dešavaju neki drugi procesi, kočnice će sve bolje kočiti. Oštro i dugotrajno agresivno kočenje odmah nakon montiranja novih pločica i diskova može da ostavi veoma negativne posledice po ove elemente, pri čemu će sila kočenja u početku biti prilično slaba, pa može doći i do saobraćajne nezgode.

 

Kolika je kazna za vožnju neregistrovanog vozila?
Ukoliko ste zbog kočnica pali na tehničkom pred sam istek registracije, pa registracija istekne pre nego što uspete da popravite kočnice, navodimo visine kazni ukoliko odlučite da vozite neregistrovan auto na relaciji kuća-servis-tehnički pregled. Do 30 dana nakon isteka registracije (datum na registracionoj nalepnici), kazna je 5.000 dinara ili 2.500 ako platite u roku od 8 dana. Preko 30 dana kazna je 10.000 dinara ili 5.000 ako platite u roku od 8 dana. Kazne nisu toliko strašne, ali ne zaboravite da vam ne važi obavezno osiguranje, pa ako izazovete udes, moraćete vi da platite svu izazvanu štetu. Pritom se kazna za vožnju neregistrovanog vozila povećava zbog izazivanja udesa.

 

Rešenje ipak postoji
Postoje servisi koji imaju valjke za testiranje kočnica isto kao i tehnički pregledi. Kod njih možete da odete npr. mesec dana pre tehničkog pregleda, da proverite kočnice i da ih na vreme sredite ukoliko ne koče dobro. Podsećamo da tehnički pregled možete da obavite 30 dana pre isteka registracije. Nažalost, našli smo samo dva servisa sa valjcima za proveru kočnica i to oba u Beogradu.  

 

Među njima je ''Auto Centar Anđelković'', čiji nam je vlasnik i direktor, gospodin Dragi Anđelković, bio sagovornik i dao mnogo korisnih informacija, saveta i sugestija. On objašnjava da su valjci na kojima se obavlja testiranje baždareni i da ukoliko provera na njima pokaže dobre razultate, vlasnik može bez brige da ide na tehnički pregled. Takođe dodaje: ''U našem servisu može da se obavi kompletna provera automobila pred tehnički pregled, uključujući i kočnice i vešanje. Isto kao na tehničkom pregledu, proveravaju se prednje i zadnje kočnice, kao i ručna kočnica. Prilikom provere na valjcima dobija se dijagram koji prikazuje sile kočenja, a pošto je sistem baždaren, to znači da daje pouzdane rezultate. Ukoliko se pokaže da su kočnice loše, na licu mesta može da se utvrdi uzrok i da se obavi popravka. Možda su potrebne samo nove pločice, možda obrada diskova, možda novi diskovi... Zavisi od slučaja do slučaja. Takođe proveravamo i kočionu tečnost.''

 

Gospodin Anđelković takođe naglašava da je kod kočnica posebno nezgodno to što ako se obavi zamena pločica i diskova ili samo pločica, pa se odmah nakog toga ode na tehnički pregled, da može vrlo lako da se padne na testu kočenja pošto diskovi i pločice još uvek nisu nalegli kako treba i ne mogu da ostvare dovoljnu silu kočenja. Napominje da neki proizvođači preporučuju da se nakon ugradnje novih diskova i pločica pređe 300 do 500 kilometara bez snažnih i dugotrajnih kočenja, koja između ostalog mogu da dovedu pregrevanja diskova. Novi diskovi su najosetljiviji na krivljenje zbog pregrevanja, naročito ako se sa takvim diskovima uleti u vodu. Podrazumeva se da se tokom vožnje nakon zamene mora da se koči, ali blago. To znači da nema svrhe da izađete na autoput i da pređete 300 kilometara praktično bez kočenja samo da biste ispunili ''normu'' po pitanju potrebne kilometraže za ''uhodavanje''.

 

Kočnice mogu da se ''uhodaju'' i na znatno manjoj kilometraži ukoliko to ciljano radite, ali pritom takođe budite pažljivi. Inače, saveti po pitanju ''uhodavanja'' novih kočionih diskova i pločica mogu da se razlikuju od proizvođača do proizvođača, ali svima je zajedničko da ovu priču treba shvatiti ozbiljno kako se diskovi (ili pločice) ne bi oštetili (na jedan ili drugi način) u prvih par stotina kilometara, da bi diskovi što duže trajali, ali i kako bi kočenje nakon ''uhodavanja'' bilo što bolje. Nije stvar ni samo u tome da se ostvari idealno naleganje površina pločica i diskova - tu su i druge stvari, ali nećemo sada zalaziti u tu priču.

 

Testiranje kočnica na valjcima može da se obavi i u servisnom centru ''Lav auto'', gde su nam objasnili da su valjci isti kao oni koji se koriste na tehničkom pregledu. Nakon testiranja se dobija izveštaj na osnovu kojeg se vidi da li je potrebna neka intervencija. Ima i slučajeva kada i levi i desni točak imaju zadovoljavajuću silu kočenja, ali je ipak razlika u sili kočenja suviše velika. Do toga može da dođe zbog brojnih razloga. Uglavnom, tada treba proveriti sve elemente, ne samo diskove i pločice, već i kočione čeljusti, itd.

 

Može li na valjcima da se proveri ''ovalnost'' diskova?
Da - isto kao što se proverava kočna sila na svakom točku, tako na valjcima može da se utvrdi i tzv. ovalnost diskova. Ipak, pošto je ova provera odložena do sredine 2023. godine, odnosno do tada vozači neće morati da brinu o ovalnosti kočionih diskova, bavićemo se time kada dođe vreme.

 

Zaključak
Problem sa kratkim rokom za popravku automobila nakon tehničkog pregleda je veoma ozbiljan. Sa jedne strane vozači imaju samo 3 dana da poprave auto, a sa druge strane ne postoji mogućnost da na tehničkom pregledu provere samo kočnice po razumnoj ceni. Zato nije loša ideja da na vreme proverite kočnice na valjcima, naravno ukoliko ste u mogućnosti, odnosno imate servis sa valjcima u blizini. Trošak od 750 do 1.000 dinara za pravovremenu proveru u odnosu na 7.000 dinara za ponavljanje tehničkog pregleda ne deluje baš kao bacanje para. 

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

 

=====

 

Ono što nisu rekli na PA je da skoro svaki tehnički hoće da vam parcijalno proveri šta god treba na autu (npr. samo kočnice), ali treba da dođete na liniju tehničkog pre nego što kamere počnu da snimaju.

Npr. ako tehnički radi od 8, tada pale kamere i od tada čim auto stane na liniju mora da mu se odradi ceo tehnički pregled (zato gore u tekstu kažu da ne mogu da proveravaju samo kočnice).

Ali, ako dođete u pola 8 i radnici su tu, još kako će časkom proveriti samo kočnice. Ako znate ljude na tehničkom (jer već godinama tu registrujete auto, ili vas je poslala Agencija čiji je tehnički i preko koje isto tako godinama registrujete auto), onda nećete ništa ni platiti. Ako im samo dođete sa ulice svakako će vam nešto sitno naplatiti (ili ćete častiti) za to što vam je obavljen pregled samo kočnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve od ovoga mi se desilo zadnji put.... bukvalno sve...

Jedino što kod mene nema servisa sa valjcima...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

14 minutes ago, lomisa said:

Sticajem okolnosti  ( gledao šta rade na prošlom tehničkom, ali mi ništa nisu rekli ), znao sam da zadnji levi točak koči slabije od desnog. Otišao u servis Subaru Ćurčić na Dušanovcu i ustanovio razliku na valjcima od 38 posto, dakle pada na tehničkom. Pozadi tek razrađeni paknovi, novi doboši,cilindri i sajla ručne. Majstor Ivan sa dedinja ustanovio da je kvar u petom kočionom cilindru. Tačnije korektor kočenja jedino nije promenjen. Tad kreće igranka jer taj korektor ne postoji da se kupi u Srbiji nigde, a teško i u inostranstvu. Nema ni polovnog na otpadu. Skidanjem se rizikuje blokada zadnjih točkova i zanošenje auta... Tek sam pre mesec dana uspeo da pomenuti korektor pronađem na ebayu od jednog prodavca u Italiji ( imao 2 komada u nekoj staroj zalihi ). Zamenio ga čim je stigao kod Anđelkovića i usput kočione cevi. Sada automobil koči sa razlikom od 0%, a max sila kočenja je kao kad je bio nov....Sam osećaj pre i posle zamene je sa vozačkog aspekta isti,ali kad nema valjaka i merenja čovek nema pojma kakve probleme može imati na tehničkom.....Suma sumarum cela igranka trajala 2 meseca, tako da nema šanse da bih uspeo da registrujem auto. Tako da bi svakako trebalo to nekako završiti pre tehničkog...

 

Edited by lomisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crkla je mom burazeru ABS centrala na Suzukiju pa je jedan točak kočio slabije ali se nije primećivalo u vožnji jer ima 4x4 pogon. Nov deo preko 1.500 €, mora da se čeka, polovan 700-800 i to kad naleti. U Nemačkoj 400-500. Poznata boljka kod Suzukija a problem je što mora baš sa te njegove serije, ne može sa 2WD, ne može sa straijih godišta... Na kraju sam mu našao deo u Norveškoj za 250 €, drugar odozgo sve organizovao, nabavku, transport...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/1/2021 at 11:21 AM, neshaoct said:

Ono što nisu rekli na PA je da skoro svaki tehnički hoće da vam parcijalno proveri šta godtreba na autu (npr. samo kočnice), ali treba da dođete na liniju tehničkog pre nego sto kamere počnu da snimaju.

Npr. ako tehnički radi od 8, tada pale kamere i od tada čim auto stane na liniju mora da mu se odradi ceo tehnički pregled (zato gore u tekstu kažu da ne mogu da proveravaju samo kočnice).

Da li ovo znaci da kamere snimaju sve vreme,tj cim pocne radno vreme pa sve do kraja radnog vremena. Ja mislim da ukljucuju kamera samo kad vozilo udje. Jer sto bi snimali ako npr 2 sata nema nikog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...