Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Da li ima neko da je prosao tehnicki pregled sa naknadno ugradjenim ksenonima u farove sa socivima? Ili da je pao zbog toga, svejedno u sustini, zanima me kakva je situacija po tom pitanju :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Meni rekoše na jednom tehničkom (par meseci pre stupanja na snagu mera u Julu), u neobaveznom razgovoru, da je sve ok dokle god se takvi farovi ne pale na samoj liniji za pregled (jer se prilikom njihovog paljenja i načina zagrevanja vidi da nisu fabrički xenoni u pitanju/vidi se da unutra nije halogena sijalica), tako da će auto već imati upaljene farove od prvog sekunda kada stane ispred linije gde kamera snima. I, naravno pod uslovom da nije jedan far ljubičast a drugi beo, ili da su oba plava ili ljubičasta.

 

Ali, kao što rekoh to mi je rečeno par meseci pre...baš ću sutra da vidim sa njima kakva je sada situacija. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Znam da je formalno zabranjeno, ali bilo je i pre, pa su pustali ukoliko su farovi sa socivima. Ali svako malo nesto novo, pa ne znam u kakvom su sad raspolozenju :D

 

U svakom slucaju, nije mi problem da ih izvadim za tehnicki pa vratim kasnije, ali ako ne moram, sto bih se mucio... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne idem nikad na isto mesto, ali pitacu svakako, nego sam pomislio da pitam i ovde. Sve mi cudno da jos niko nije naisao na taj momenat, bilo da je oboren ili  pusten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema pravila, pa cak ni na istom tehnickom, mozda zavisi do auta, mozda do kontrolora, a mozda do toga kako koji radnik proceni koji auto, tj da im se procene razlikuju.

 

Evo iskustva autorad ns, alfa 159 prosla sa aftermarket ksenonima prosla bez problema, kao i bmw f10 (inace ni ja nisam znao da ima f10 bez ksenona, pa verovatno ni radnici), a sa druge strane su oborili punto evo bez projektora, a i megan 3 ristajl sto ima sociva, oboren je zbog ksenona aftermarket, kao i passat b6, isto ga vratili zbog ksenona.

 

Dakle nema pravila, cak ni na jednom te istom tehnickom pregledu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam licno ali vidjao sam po Fb-u pisu ljudi da su prosli bez problema na Fiat stilu recimo, a neki su morali cak i pozicije da vracaju na fabriku :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, neshaoct said:

Ali, kao što rekoh to mi je rečeno par meseci pre...baš ću sutra da vidim sa njima kakva je sada situacija. :thumbup: 

Rekoše mi: ''Neka dođe on posle 8 uveče, ili pre 8 ujutro (tada ne rade kamere na tehničkom), da se proveri da li bi mogao da prođe.'' :D

Kad sam objasnio da to nije izvodljivo, onda rekoše da je jedino sigurno da se xenoni izvade i ubace žute sijalice. ''Žute'' su mu valjda klasične halogene sijalice. Dodao je da šanse nemaju da prođu auti koji fabrički nisu imali xenone, dok ako jesu imali onda možda ponekada i može. Pričao mi je dosta koliko su naplašeni, kako su zatvorili ovog i onog kolegu, kako ovo, kako ono...

Faktički, kao što reče @vagenovac, nema pravila - negde će pustiti, negde ne. 

@horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

A za celicne felne i ratkapne koje ruze auto, zna li se sto? :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi realno trebalo uvesti patrole da kaznjavaju, kakav tehnicki :D 

 

@neshaoct hvala, u sustini znaci, kako je i bilo (zabranjeno al random prodje), uz malo vecu dozu straha od strane tehnickih i tu dodatnu komplikaciju sa snimanjem (do sad valjda samo slikanje bilo jel)... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno nisam najlepše naslovio ovaj tekst. Ne provodim puno vremena na Forumu, obaveze pre svega. Forumm je super i svakakve stvari sam naučio, puno praktičnih *hakova* za Fiat Pandu koju trenutno vozim.

 

Budući da auto uglavnom koristim za relacije van BG-a, trudim se da je uvek u dobrom stanju, pa sam sa tom logikom bio uveren da neće biti nekih posebnih priprema oko tehničkog pregleda, koji sam zakazao za ponedeljak u sedam i trideset ujutro. I zaista u nedelju smo se provozali do kasno popodne i sve je bilo uobičajeno. Iskoristio sam lepo vreme da pre povratka u stan operem auto, pa zbog tehničkog sam baš bio detaljan i nagazio mlaz u sve šupljine i prevoje koje rutinski zaobilazim. Da li je to kasnije bio izvor problema, tek kada sam se parkirao, rekoh da proverimo svetla, koja su 100% bila sva ispravna, plus Panda ima dosta pouzdanu najavu kada neko svetlo ne radi, ali to nije pokazivala sada, tek levo normalno svetlo nije radilo. Zanimjlivo je da je ta H4 sijalica kombinovana i da je dugačko svetlo na njoj radilo, a kratko nije, pa nije ni prijavljivala kao problem signalna lampica za pregorelu sijalicu. Budući da je to bila nedelja oko šest popodne, nije bilo mnogo prodavnica koje rade, ali sam se setio da radi tržni centar u Rakovici, da ima lep parking i puno prodavnica, pa ću negde kupiti sijalice.

 

Prava stvar kreće kada sam stigao u Rakovicu. Centralno zakjlučavanje na dugme je prestalo da radi. Potpuno. Rekoh baterija u ključu, pa ću i to kupiti. Naravno sijalice i bateriju sam našao za 5 minuta. Ispostavilo se da imam ukupno jedan zvezdasti šrafciger, pa sam kupio i nešto alata. Zamenio sam sijalicu, zamenio sam bateriju u ključu. Svetlo radi super, centralno zaključavanje nikako. Posle inicijalnog pižđenja od 15-tak minuta, naravno telefon i guglanje. Gomila preporuka za majstore sa samo jednom idejom - ključ se raskodirao, kraj priče, 50+€ za novi, ako nemaš karticu.

 

OK... Gde da nađe majstora u ovo doba, ujutro tehnički. Samo jedna nit na Forumu koju sam našao preko Gugla, a u vezi "raskodiranog" Stila, pominje mogućnost resetovanja kompjutera tako što se izvadi akumulator. Skinuo sam klemu, sačekao jedno 15-min. Kada sam vratio sve se resetovalo. Probam ključ, blicne jednom i to je sve, nema više reakcije. Ali taj blic, na dobrom sam putu. Elem, oko sat vremena sam skidao klemu i vraćao, serija eksperimenata sa različitim vremenskim intervalima, da bih na kraju pronašao nekih 10 min kao optimum i ključ je proradio u potpunosti.  Ujutro sam bio na tehničkom. Prve provere - svetla, zaključavanje, obavezna oprema. Čovek koji je došao na pregled u isto vreme kaže sada gledaju svaki šraf. I stvarno su istresli Pandu. Nije bilo nekih zamerki, majstora nervira auspuh...

 

Sve u svemu, da nije bilo Foruma u celom nerviranju, jer se sve dešava u minut do dvanaest, verovatno ne bih rešio problem sa zaključavanjem. Posle sam razmišljao zbog čega se to dešava, opet našao na Forumu da je frekvencija od 400 i kusur MHz dosta zauzeta i da su interferencije česte, da posle kompjuter auta preventivno stopira opciju i da se samo karticom može reaktivirati, a ko nema karticu, onda preostaje kodiranje.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/1/2021 at 6:13 PM, ISV_01 said:

A za celicne felne i ratkapne koje ruze auto, zna li se sto? :cry:

Ako nemas sve 4 ratkapne verovatno ce  skinuti te sto imas pa ce slikati auto na celicnim felnama. Barem su meni tako na sluzbenom na kom imam samo 2 prednje ratkapne. Posle tehnickog vratio obe, zategao vezicom i tako vozim jos uvek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka si ga ti Axa posavetovao... A alu 17'' neka mu i dalje stoje u podrumu u kaci, da pritezu kupus :D . Taman krece sezona.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:

Ako nemas sve 4 ratkapne verovatno ce  skinuti te sto imas pa ce slikati auto na celicnim felnama. Barem su meni tako na sluzbenom na kom imam samo 2 prednje ratkapne. Posle tehnickog vratio obe, zategao vezicom i tako vozim jos uvek. 

Tako rade budale na teh.pregledima.Zvao sam BeoCar, gori lampica check engine,reko sam da je to zbog ugradjenog plina,kazu nema veze dodji,ne radi klima,kazu nema veze dodji,i nemam 2 ratkapne,kaze lik svasta...tako da cu ici kod njih za nekih mesec dana....da skidaju ratkapne,kakve sve budale postoje..

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Ivan said:

Neka si ga ti Axa posavetovao... A alu 17'' neka mu i dalje stoje u podrumu u kaci, da pritezu kupus :D . Taman krece sezona.

 

Ako će najpre stići njegov onda bi valjalo to probati na nekom redovnom okupljanju. :D

 

Sad će reći "Pa ne isplati se da ih  sad stavljam, ionako će za mesec dana biti obavezne zimske pa ko velim nek te alu sačekaju lepše i toplije dane." 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Axic said:

onda bi valjalo to probati na nekom redovnom okupljanju. :D

Ma on kiseli samo kupus ribanac, a priteze 17'' felnom sa sve ventilom i nekoliko tegica... Sto se mene tice bolje neka donese Kocu :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ratkapne inače skidaju da bi proverili dal su brezoni zategnuti...bar su meni to proveravali... (ako se ne kače na brezone).
Ja sam moje sam skinuo pred tehnički i vratio ih posle...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Axic said:

Ako nemas sve 4 ratkapne verovatno ce  skinuti te sto imas pa ce slikati auto na celicnim felnama. Barem su meni tako na sluzbenom na kom imam samo 2 prednje ratkapne. Posle tehnickog vratio obe, zategao vezicom i tako vozim jos uvek. 

Cekaj, vozis samo sa 2 (DVE) ratkapne? 

Daj Axicu nemoj da me z...pa vidis da bre ne mogu da spavam, grcim se, pisem u sitne sate... 

2 hours ago, Axic said:

Ako će najpre stići njegov onda bi valjalo to probati na nekom redovnom okupljanju. :D

 

Hebo tursiju samo od alu-kupusa. Dodao sam vec i saku kapica za ventile, zacin C je za slabasne. 

 

2 hours ago, Ivan said:

Ma on kiseli samo kupus ribanac, a priteze 17'' felnom sa sve ventilom i nekoliko tegica..

 Brat bratu, ima da ti slikam sutra pritegnut ajvar 4.tom felnom ne bio ja ISV. Pa vi vidite sta ce te. 

 

No dobro, vidim ja da moram i sigurnosni nastavak-sraf da nosim, ratkapne da skidam, felne da ribam... A i farove sam stelovao u Immocentru na prokletoj neonci, valjda ne obasjavam Saturn negde tamo. Uredno cu na sledecem okupljanju zamoliti strucnjake inbus-kljuca za uradjeno stelovanje. Pa ih, shodno primljenim kritikama k srcu, castim kocom za pomoc i sredjene farove. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutros prošao tehnički bez problema, jedino što me nervira je što su merili dubinu šare na sva 4 točka, na svakih 10-15cm po obimu, i na 3 tačke po širini pneumatika, tako da su ga izbockali cca jedno 120 puta, što je žešće gubljenje vremena.

 

klasika za Z 10, zadnje kočnice su na ivici, loše fabrički.

 

vidimo se dogodine :rolleyes:

 

cena je 6000 din, stara bila 3500 din, ali zbog prolaznosti od 1h po autu, skoro dupla cena,

 

nema razloga za ovo poskupljenje, sve se može završiti brže, ali država propisuje Vreme, što je debilizam, umesto da propišu SAMO šta sve treba prekontrolisati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...