Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Naravno da imaju pravo, a pricaju ljudi svasta.

Ti sam ides da kontrolisu, tj. Zahtevas od njih da ti iskontrolisu auto, da bi ti oni izdali uverenje o ispravnosti sa kojom registrujes auto itd.

Recimo autorad u NS je prilicno korektan, dosta stvari pustaju, a neke samo spomenu vozacu.

Recimo drugara su pitali jel zna da mu je dpf izvadjen i da je zavaren sa gornje strane samo, znaci iskusno su primetili to, ali nisu pravili probleme, kazu da zasad mogu tako da pustaju, ako ne poostre jos nesto.

Ja sam zaboravio obd adapter, pitali su me gde je, pa su rekli nema veze sad, jos su u nekoj prelaznoj fazi ali da ce nagodinu najverovatnije biti obavezan.

Uglavnom za par minuta vec vide ako ima neki proble zbog kojeg ne moze da se odradi tehnicki, pa u tom slucaju izbacuju auto napolje, ne naplacuju nista i brzo ubacuju sledeci da ne gube vreme, a vlasniku kazu problem.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, vagenovac said:

Naravno da imaju pravo, a pricaju ljudi svasta.

Nemaju pravo.

@mitros, pročitaj još jednom ono što @vagenovac neće da pročita :D OVO

 

Onda slobodno pogledaj i Zapisnik koji prave prilikom pregleda, u njemu piše šta sve gledaju i čime gledaju: klik OVDE.

Sam tekst Zapisnika možeš pogledati OVDE.

Videćeš da OBD smeju jedino da kače za izduvne gasove...i ni za šta drugo. I to nije obavezno. Nema lova na greške, nema ulaženja u motorni komp, ABS/ESP/odometar ili šta god drugo.

 

Čini mi se kao da postoji ''fetiš'' na kačenje na OBD prilikom tehničkog :D kao da vlasnik tripuje da time dobija potvrdu da mu je auto eto više ispravan (120% ispravan) ako ga zakače i na OBD nego kad ga ne zakače, da je to baš super, da treba da kače. Kao da je to kačenje nekakav ultimativni dokaz da neko posebno dobro održava auto, pa ono kao posle u javnosti se kaže...''brate, kačili su ga i na OBD i prošao je. '':D Ne, nije više ispravan auto koji negde neki neobučeni radnik nakači na OBD. Jednako je ispravan kao i svi automobili koji prođu na tehničkom gde uopšte ne kače OBD.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesha: nemaju pravo da kace obd.
Takodje nesha: imaju pravo da kace obd za izduvne gasove.

To je sustina, da imaju pravo da kace obd.
Naravno da nemaju pravo da ti svasta rade, nemaju pravo da ti kradu stvari iz auta, da ti ostete enterijer, da ti menjaju radio stanice na autu, pa i tako da ti nesto preko obda "prckaju" na tvoju stetu, mozda nemaju pravo ni da ti citaju dnevnik ako ga ostavis na suvozackom sedistu, ali ne treba se bojati svega :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, mitros said:

Evo sad gledam SAT

Punto Mk2b, stize na deo linije za kontrolu svetala - kontrolor gleda u regloskop i kaze da pada zbog previsokog snopa...

Bas me cudi :D za "buljavog" - koji je, nazalost, postao sinonim zaslepljivanja na nasim putevima, pogotovo taj levi far koji su bas i merili. Doduse, to je stvar do vlasnika i njihove (ne)odgovornosti i prema sebi i prema drugima, cast izuzecima.

Za neke stvari preteruju, ali se za neke 100% slazem - pogotovo ovo oko nase generalne kur*obolje za osvetljenje (sto mi izuzetno smeta nocu na otvorenom), kontrole vlage u kocionoj tecnosti ("mos' to da tera", a smesan trosak na par godina, tecnost koja je izuzetno higroskopna zbog cega moze da se ostane i bez kocnica) i slicnih stvari.

Oko ekologije, izbacivanja DPF, kontrole putem OBD i slicnih stvari ce se ocigledno lomiti koplja. Ne bih smeo da se kladim sta ce na kraju biti. Dok to definitivno ne rese, u ovoj iteraciji mi je bilo najlakse da uzmem benzinca i uopste ne zamaram mozak dok se ne smisle sta hoce (jer bih 99% i sam uradio DPF off).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, vagenovac said:

Nesha: nemaju pravo da kace obd.
Takodje nesha: imaju pravo da kace obd za izduvne gasove.

To je sustina, da imaju pravo da kace obd.

To je veoma različito od priče koju si pričao kad si govorio da imaju pravo, ''mogli bi da kače'' i sl.:

On 8/5/2021 at 10:51 AM, vagenovac said:

Kace, mada im uglavnom sluzi samo da program ocita broj obrtaja motora kad mere gasove, druge stvari slabo ocitavaju, a mogli bi.

Samo zbog onog na kraju ''a mogli bi'' sam se i uključio u diskusiju i napisao da ne bi mogli, klik OVDE na taj moj post.

Tim neovlašćenim kačenjem na OBD radi bilo čega drugoga osim izduvnih gasova, može samo da se napravi sranje.

Plus, ni to zbog izduvnih gasova neće moći (moraće da imaju mašinu za merenje izduvnih gasova koja podržava i očitavanje broja obrtaja/temperaturu motora bez kačenja na OBD, kao što im i piše u Pravilniku).

 

Evo, Fiati (FCA) već godinama (od 2018. pa dalje) imaju Secure Vehicle Gateway (SVG) i nisu jedini koji to imaju na OBD-u...ne može ništa da se nakači osim originalne dijagnostike sve i da hoćeš. U poslednje vreme se pojavljuju kineski (razni) adapteri za zaobilaženje toga...naravno, potpuno bez ikakvih sertifikata...

 

22 minutes ago, vagenovac said:

Naravno da nemaju pravo da ti svasta rade, nemaju pravo da ti kradu stvari iz auta, da ti ostete enterijer, da ti menjaju radio stanice na autu, pa i tako da ti nesto preko obda "prckaju" na tvoju stetu, mozda nemaju pravo ni da ti citaju dnevnik ako ga ostavis na suvozackom sedistu, ali ne treba se bojati svega :)

Nije stvar u strahu po 101. put. :) Niti ste vi koji hoćete da im date da kače auto na OBD nešto kao hrabriji. :D 

 

Pa, 159-ka je prodata pre mesec ipo dana tako što je nakačena na dijagnostiku od strane budućeg vlasnika, gledao čovek šta god je hteo od parametara, sve je bilo ok...zašto bi se onda bojao da je neko isto tako nakači na tehničkom? Ili, kada dođe vreme da Giulia ide na tehnički?

Stvar je u tome da nema pravo i šanse neće biti da nakači bilo šta na OBD kod Giulie. Da, sigurno imam takav stav iz straha da li Giulia (kad bude bila stara 2 godine) može da prođe tehnički :D već je prosto stvar toga da ne može ništa da ubada na OBD, plus što neće ni vredeti da ubode bilo šta drugo osim originalne dijagnostike jer auto ima SVG. A, oni originalnu dijagnostiku od Mopara ne mogu da kupe sve i kad bi hteli da daju pare za nju...

 

Imaće na linijama tehničkog do tada mašine za merenje izduvnih gasova koje podržavaju i očitavanje broja obrtaja/temperature motora, pa samim tim neće imati ni to malo razloga da kače bilo šta na OBD.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/26/2021 at 5:18 PM, mitros said:

Aman,kazi gde si bio !!!

Stara pazova. Tehnicki pregled Kron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tvoje mogu da kace obd je veoma razlicito od ne mogu da kace obd sto si pricao ranije :)

Ne vidim potrebu za tolikim strahom od nepoznatog.

A sta ako radnik na tehnickom slucajno upadne u kanal sa tvojim autom, pa ga moras tuziti, pa nadoknada stete ovo ono, najbolje da ne moze radnik ni da utera auto na kanal, ma nista :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, vagenovac said:

A sta ako radnik na tehnickom slucajno upadne u kanal sa tvojim autom, pa ga moras tuziti, pa nadoknada stete ovo ono...

Ne moram ga tužiti.

Linija tehničkog ima plaćenu polisu osiguranja (kao i svaki dobar servis u mreži ili van mreže ovlašćenih), i onda za sve što se dogodi autu (padne sa dizalice, upadne u kanal, radnik ga zapali...) štetu isplaćuje osiguranje. Kakve tužbe, kakvi bakrači... :)

 

16 minutes ago, vagenovac said:

najbolje da ne moze radnik ni da utera auto na kanal, ma nista :)

Može i mora, to je ovlašćen da uradi. Vlasnik auta ne sme to da uradi sve i kad bi hteo.

 

16 minutes ago, vagenovac said:

Pa tvoje mogu da kace obd je veoma razlicito od ne mogu da kace obd sto si pricao ranije :)

Ne.

Ima link ka tom mom prvom postu, evo ga opet ovde.

U istom postu sam naveo i šta nikako ne smeju, bukvalno odmah posle prve rečenice...i kasnije u istom postu oko kačenja za broj obrtaja i temperaturu motora:

On 8/5/2021 at 12:07 PM, neshaoct said:

Sva ta kačenja postoje i/ili postojaće jedino i samo njima kao dokaz da je merenje obavljeno na propisan način.

Nekakav ''slobodni lov'' da svako prikači na OBD šta god misli da treba/može, i onda tako luta od parametara motornog kompa, preko centrale vaz. jastuka, do ABS/ESP/ADAS-a...i nešto kao traži - nema od toga ništa. Imaju lampice na tabli, ako ništa ne sija tu se njihov posao kontrole ispravnosti sistema završava.

 

Do sada mi nikada ni na jednom tehničkom nisu ništa povezivali na OBD.

 

Mislim da se lako vidi da si ti imao stav da eto...''druge stvari slabo ocitavaju, a mogli bi''...i sad nikako da kažeš ''jbg-a, mislio sam da bi mogli i druge stvari da gledaju, al' eto sad znam da ne bi mogli. :D

Jedno vreme će moći da kače OBD (ako žele) samo i jedino zbog izduvnih gasova, ali realno već za godinu dana (ili manje) neće moći ni to jer će morati da imaju mašinu za merenje izduvnih gasova koja podržava i ta dva (obrtaji/tempereatura motora) očitavanja. To je tako napisano u Pravilniku baš zato što sve više automobila ima SVG, i sve i da hoćeš ne možeš da kačiš na OBD ništa drugo osim originalne dijagnostike...svaka improvizacija nije odobrena i nikada je fabrike neće odobriti (zato su uvele i uvode SVG) baš zato da bi sebi u aftersales-u obezbedili stabilne prihode...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Nije stvar u strahu po 101. put. :) Niti ste vi koji hoćete da im date da kače auto na OBD nešto kao hrabriji. :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad ne razumem zašto bi kačili OBD za merenje količine izduvnih gasova kad za to stave onu igračku u auspuh? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel stanje kocione tecnosti faktor u prolasku tehnickog? Video sam na nekoliko snimaka da kao proveravaju iako ne cujem iko da se buni da su pali zbog toga, a iz iskustva ljudi iz moje okoline, retko ko je menja i gotovo sam siguran da ne bi prosli...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

@nesa 169

 

Slobodno baci pogled na ranije postove (pročitaj par poslednjih strana, dovoljno je), npr. odavde pa naredne postove...:thumbup: 

Aha, kapiram, moraju pisati obrtaji i temperatura. Nego, reci mi, pisao si da na Fiat od 2018. može da se kači samo original dijagnostika, znači neće raditi ovo što imam sad varijanta bluetooth pa na telefonu vidim neke stvari?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, YUgisa said:

Jel stanje kocione tecnosti faktor u prolasku tehnickog? Video sam na nekoliko snimaka da kao proveravaju iako ne cujem iko da se buni da su pali zbog toga, a iz iskustva ljudi iz moje okoline, retko ko je menja i gotovo sam siguran da ne bi prosli...

Meni su skrenuli paznju da ima vlage i da bi je trebalo promeniti ali me nisu oborili zbog toga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kapiram, posle ove emisije, da moram kupovati metlice brisača.

Ovi Aero neće proći pa što da reskiram 10.000rsd koliko će izgurati TP do novembra.

Vidim i da "guraju" šlep "kuku" kako bi utvrdili podudarnost navoja. 

Moram i da proverim broj na motoru i da ga premažem mašću kako nebi zarđao jer rizikujem ozbiljnu sumu i zajebanciju oko prekucavanja novog broja.

Šta reći...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, nesa 169 said:

Nego, reci mi, pisao si da na Fiat od 2018. može da se kači samo original dijagnostika, znači neće raditi ovo što imam sad varijanta bluetooth pa na telefonu vidim neke stvari?

Koliko sam ispratio, planiraš kupovinu potpuno novog auta? Šta te onda briga za bilo kakve parametre... :D

 

''Secure Vehicle Gateway'' (SVG) FCA naziva ''Secure Gateway Module'' (SGW), i u suštini je kao firewall kod kompjutera.

Sa tim SGW se osigurava da su alat (dijagnostički uređaj) i korisnik (koji koristi uređaj), poznati i ovlašćeni od strane FCA za obavljanje određenih nivoa komunikacije sa vozilom. U praksi, ako se želi izvršiti bilo kakva rutinska dijagnostika na vozilima sa SGW-om, moraće da se radi sa FCA dilerskim uređajem (zvaniča fabrička dijagnostika), što je ustvari wiTECH, plus odgovarajuća licenca, plus aktivna internet konekcija sa FCA serverom.

 

Realno, postojaće i druge dijagnostike koje će moći da otključaju SGW, ali tako što će firme koje prave te druge dijagnostike podići svoj server, njihovi uređaji će se kačiti na njihov server, a onda će ta firma plaćati ka FCA (svake godine) da se njihovi serveri međusobno povežu, tj. FCA server će im obezbediti ključeve za otključavanje. Isto tako, postojaće još izraženija razlika između samog skeniranja (očitavanja grešaka/parametara) i bilo kakvog rada sa njima. Sigurno će biti dooosta uređaja koji će moći da očitaju, ali neće moći da brišu greške niti bilo šta drugo da rade...prosto, imaće funkciju ''read'', ali nikada ''write''.

Detaljnije

 

Ovo sve sa strane potpuno legalne priče.

Sa strane snalaženja, prvo su napravljeni adapteri koji su fizički morali da se ugrade na auto sa SVG, i to prvo da se nađe u instalaciji gde je SVG, pa da se posle njega instalacija seče i stavlja taj adapter, i onda dijagnostika ubada u taj adapter (fizički posle SVG, da se on tako zaobiđe). Posle su napravljena elegantnija rešenja koja više ne traže takve intervencije, ali ostaje pitanje pristupa svim mogućim modulima i intervencijama koje se mogu raditi.

Jedino trajno rešenje jeste da kompanije koje prave aftermarket dijagnostike podignu svoje servere, plate svim fabrikama automobila redom (od A do Š) da se njihovi serveri mogu međusobno povezati (što onda svakako poskupljuje aftermarket dijagnostike), i onda dobijati ključeve za svaku sesiju. To se već dešava, već postoji, ali u ograničenom obimu (broj brendova) i sa ograničenim funkcijama (npr. kodiranje ključeva i druge najozbiljnije stvari ostaju rezervisane samo za fabričke dijagnostike i servere).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, YUgisa said:

Jel stanje kocione tecnosti faktor u prolasku tehnickog? Video sam na nekoliko snimaka da kao proveravaju iako ne cujem iko da se buni da su pali zbog toga, a iz iskustva ljudi iz moje okoline, retko ko je menja i gotovo sam siguran da ne bi prosli...

Valjda rekoše da će se za to do 2023. skretati pažnja ali neće vraćati sa tehnickog. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/29/2021 at 8:14 PM, Mijailović P. said:

Ja kapiram, posle ove emisije, da moram kupovati metlice brisača.

Ovi Aero neće proći pa što da reskiram 10.000rsd koliko će izgurati TP do novembra.

Za metlice meni nisu pravili problem. Mislim da je dovoljno da uredno brišu. Moje su stare dve i po godine i prešao sam oko 100.000 km koliko ih imam. Nisu neka zvučna marka, ali rade posao. 

 

On 8/29/2021 at 8:41 PM, neshaoct said:

Koliko sam ispratio, planiraš kupovinu potpuno novog auta? Šta te onda briga za bilo kakve parametre... :D

Neće večno biti nov i neću večno ići u ovlašćeni servis, a dokle god ga budem imao (a to će biti ako se ništa vanredno ne bude desilo bar 10 godina) trebaće i dijagnostički pregled s vremena na vreme. Neko je već ovde pisao kako se vozi taksijem, taksista imao Tipo star 2 godine i svetlele su mu mnoge lapmpice na instrument tabli. Pretpostavljam da to znači da nisu mogli da mu ponište greške. Vezano za temu - kako će tehnički pregledi ulaziti u tu priču? Nabavka licence za sve proizvođače bi dosta koštala. 

 

22 hours ago, Axic said:

Valjda rekoše da će se za to do 2023. skretati pažnja ali neće vraćati sa tehnickog. 

Da, to je u istoj priči sa ovalnošću diskova i manjkom dpf-a i katalizatora, sve je pomereno za dve godine. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, nesa 169 said:

Neće večno biti nov i neću večno ići u ovlašćeni servis, a dokle god ga budem imao (a to će biti ako se ništa vanredno ne bude desilo bar 10 godina) trebaće i dijagnostički pregled s vremena na vreme.

Ubeđen sam da taj auto nećeš imati 10 godina. :D Verujem da sada misliš da će biti tako, ali ta stvar će se promeniti u shvatanju...

Čim ga otplatiš - prodaj ga. To para što dobiješ ćeš dati kao učešće za sledeći novi auto, i nastaviti da plaćaš istu ili manju ratu, a vozićeš opet nov auto. Ako se kupuje za keš, tek onda ćeš ga prodati, samo će to biti još ranije jer nema potrebe da čekaš da otplatiš rate jer ih nema.

Kad se jednom uđe u kupovinu novog auta treba samo ''vrteti te pare'' i na taj način uvek voziti nov ili skoro nov auto, umesto da se ''zarobi'' sa jednim novim autom toliko dugo da mu vrednost posle 10 godina (ili više) previše padne...i onda sve nanovo sa mukom (prikupljanjem budžeta) oko kupovine sledećeg novog auta.

 

Već danas postoje aftermarket dijagnostike koje manje ili više uspešno ''otključavaju'' OBD (na FCA i drugim brendovima) na novijim vozilima, samo je razlika u tome šta sve može sa njima da se radi i koliko su legalne (odobrene od proizvođača) za taj posao.

 

22 hours ago, nesa 169 said:

Vezano za temu - kako će tehnički pregledi ulaziti u tu priču? Nabavka licence za sve proizvođače bi dosta koštala. 

Kao što možeš pročitati na prethodnim stranicama teme, postoje mašine koje podržavaju merenje izduvnih gasova uz istovoremeno očitavanje temperature i broja obrtaja (bez povezivanja na OBD), i ispisuju sve to na jednom rezultatu. Imaće takve mašine i neće ih biti briga za OBD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Ubeđen sam da taj auto nećeš imati 10 godina. :D Verujem da sada misliš da će biti tako, ali ta stvar će se promeniti u shvatanju...

Čim ga otplatiš - prodaj ga. To para što dobiješ ćeš dati kao učešće za sledeći novi auto, i nastaviti da plaćaš istu ili manju ratu, a vozićeš opet nov auto. Ako se kupuje za keš, tek onda ćeš ga prodati, samo će to biti još ranije jer nema potrebe da čekaš da otplatiš rate jer ih nema.

Kad se jednom uđe u kupovinu novog auta treba samo ''vrteti te pare'' i na taj način uvek voziti nov ili skoro nov auto, umesto da se ''zarobi'' sa jednim novim autom toliko dugo da mu vrednost posle 10 godina (ili više) previše padne...i onda sve nanovo sa mukom (prikupljanjem budžeta) oko kupovine sledećeg novog auta.

 

 

Ne, mene užasno nervira svaka promena kola i zato se trudim da to bude što ređe. Onda je tu i stvar konstrukcije, meni se sviđaju jednostavne stvari, a takve izbacuju iz proizvodnje svi proizvođači. Trenutno do 15000e može da se nabavi s normalnim atmo četvorocilindarskim benzincem samo Fiat i Hyundai, a i to još najviše godinu dana. 

I na kraju - meni za 10 godina stiže penzija. Zato ako se ne desi neki veliki sudar ili krađa imaću ga do tada. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se pohvalim: Passat 2007.  2.0 TDI motor tip BKP (pumpa-dizna) 30300km (pravih), prošao danas tehnički u Dunav auto centru u Peke Dapčevića.

 

Sve ok, ali i sve gledaju:

- kompletna signalizacija ( i koliko puta u 10sec blinknu 4 migavca- 12 puta!!!)

- kočnice prednje, zadnje (sila, razlika u sulama, dijagram sile - kako hvata levi a kako desni točak itd) + električna parkirna (za koju pišu objašnjenje da je električna, jer u kontroli "ne prolazi" - na kraju "pada" dijagram)

- ovalnost diskova - napred nazad - nije za obaranje do 2023. - u granici su (do 0,20)

- stanje trapa - "pajser" metoda

- broj šasije, motora, ukupna težina, nosivost sa tablice provera sa podacimaiz saobraćajne

- pneumatici-tip, dimenzije, sa merenjem dubine šare i pritiska (upoređuju sa onim što piše na čepu)

- da li kuka za vuču pasuje u navoj - napred i nazad - ovo je najluđe!

- funkcionalnost podizača stakala na svim vratima

- funkcionalnost brisača sa prskalicama;

- higroskopnost kočione tečnosti - valjda, nisam 100% siguran

- kompletnost alata, 

- kompletnost sijalica - nisu otvarali da broje;

- rok trajanja prve pomoći

- rezervni točak -prisutan

- kačenje dijagnostike na OBD samo za proveru izduvnih gasova: na 3200 obrtaja - 0,08 a dozvoljeno 0,20... :))

- trajanje 50-tak min.

- Cena 5500 Din - sitnica

Na kraju rekli: Može na Mesec!

Sve se može, kad se auto održava kako treba. Košta, al ne boli glava...

 

P.S. To sam sve video sa strane, jer se, zbog snimanja, jelte, ne sme na traku. Šta su još proveravali, ne znam. Gasove i diskove sam pitao na kraju koji su podaci i rekoše mi.

      Korektni su, na početku pitaju da li sve ima i pregledaju signalizaciju pre nego auto uđe, jer snimaju od trenutka kada je auto pred vratima.

      Subotom nemaju ljude za polisu - veliki minus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se uopšte ne bih složio da je gledanje da l' kuka može da se navije bezveze. U takvim situacijama kad je potrebno hitno sklanjanje sa puta (a pogotovo auto-puta), samo fali da se nema kuka sa odgovarajućim navojem
Ne daj bože da u CH npr ostaneš bez goriva na auto-putu, ili da si u kvaru, a nemaš odgovarajuću kuku da te šlep navuče i skloni. Otpadaju uši od kazne.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...