Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Ja idem sutra na tehnički pa ću vam javiti kako sam prošao. Uzgred, da li i benzince kače na dijagnostiku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzince možda ne,nemaju dpf,a benziski patikularni filteri se tek od skoro ugrađuju,katalizatori se fizički vide,…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sva benzinska vozila koja zadovoljavaju Euro6 dTemp (trenutno najaktuelniju euro normu) imaju GPF. 

Mislim da i 1.4 ima. 

 

Ajde da pitamo @djole81ar obzirom da je jedan od vlasnika novog Tipa atmosferca, da li ima taj dodatni filter za cestice. Meni je nekako logicno jer sam Fire motor je po konstrukciji mator, a jedina varijanta da se zadovolje nove euro norme je da mu se nesto ubudzi od filtera. 

 

Za turbaka sam siguran 100% da ima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, nesa 169 said:

Uzgred, da li i benzince kače na dijagnostiku?

 

Ovo znaci - da dizel vozila kace na dijagnostiku, pa ti sada pitas da li i benzince kace?

Otkud uopste kacenje na dijagnostiku? Pa ne rade to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo najsvežije informacije - bio sam na tehničkom pre sat vremena, benzinac moj Picasso, nisu mi kačili dijagnostiku. Inače prošao sam bez  problema. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, vagenovac said:

Kace, mada im uglavnom sluzi samo da program ocita broj obrtaja motora kad mere gasove, druge stvari slabo ocitavaju, a mogli bi.

 

Аha, nisam znao stvarno...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

...druge stvari slabo ocitavaju, a mogli bi.

Ne bi mogli jer nisu ovlašćeni za to = nije im dozvoljeno.

Možeš li zamisliti da auto u fabričkoj garanciji ''kače'' na neku kinesku kopiju dijagnostike, ili na neku od univerzalnih dijagnostika, a sve sa ciljem gledanja parametara rada motora/centrale vaz. jastuka/ABS-a/ESP-a...? Isto tako i za auto van fabričke garancije?

 

Ovlašćeni za to su samo obučeni serviseri za tu marku automobila (što niko od ljudi na tehničkom nije, i/ili svakako nije za sve najčešće brendove automobila kod nas), i sa propisanom opremom.

Dakle, morali bi da kače samo i jedino originalnu (fabričku) dijagnostiku koju je odredio taj proizvođač automobila. Kad bi i mogli preskočiti prepreku kupovine tih fabričkih dijagnostika (jer nisu u sistemu ovlašćenih servisa), kupiti ih (posedovanje svih originalnih dijagnostika za sve brendove) bi ih koštalo ko zna koliko puta više para nego sve što su ikada uložili u celu liniju tehničkog. A, naročito u svetlu činjenice da sve više fabričkih dijagnostika radi online, tj. da bi bilo šta radio moraš da imaš vezu sa fabričkim serverom...i da tu vezu plaćaš svake godine ponovo...i ponovo.

 

Kačenje za broj obrtaja je jedino i samo njima kao dokaz da je merenje izduvnih gasova urađeno na propisanom broju obrtaja. Ne postoji drugi razlog.

Čak je propisano da je moguće i da sam uređaj za merenje izduvnih gasova ima tu opciju oko broja obrtaja, verovatno nešto slično kao što se ''povezuju na struju'' (na konektore dizni) i kad se auto meri na valjcima i tako dobije očitavanje obrtaja. Dakle, jedino i samo kao dokaz da je njihov kontrolor dao gasa koliko treba, a ne namerno manje od toga (npr. samo je ''liznuo gas'' do 1.200 obrtaja) kako bi smanjio dimnost. Isto tako je pričano (dok je bila aktuelna priča oko merenja ovalnosti), da će kontrolori za taj test imati uređaj koji će stavljati na stopalo, a koji će služiti opet jedino njima kao dokaz da je rezultat merenja ovalnosti dobijen uz odgovarajući pritisak pedale kočnice.

 

Sva ta kačenja postoje i/ili postojaće jedino i samo njima kao dokaz da je merenje obavljeno na propisan način.

Nekakav ''slobodni lov'' da svako prikači na OBD šta god misli da treba/može, i onda tako luta od parametara motornog kompa, preko centrale vaz. jastuka, do ABS/ESP/ADAS-a...i nešto kao traži - nema od toga ništa. Imaju lampice na tabli, ako ništa ne sija tu se njihov posao kontrole ispravnosti sistema završava.

 

Do sada mi nikada ni na jednom tehničkom nisu ništa povezivali na OBD.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je jeziva ideja da će neko "na tehničkom" da mi kači (bilo kakvu) dijagnostiku na kola ... Ali, baš jeziva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da sam citao da u HR kace nesto, e sad, sta, kako, to ne znam... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj na tehničkom svaki auto se kači na dijagnostiku da bi se videlo da li ima grešaka jer ako ti sija check engine ili airbag, ne možeš da prođeš.
Pretprošle godine kada sam odvezao Deltu na TÜV u Dekru, koji važe za najrigoroznije, lik me zove da priđem autu jer nije mogao da nađe OBD, pošto sam ja zaboravio da izvadim BT OBD koji je uvek uboden jer pratim parametre iz dosade na telefonu. Začudio se da ja imam svoj OBD, rekoh mu da volim da pratim parametre.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Pa, neće.

 

Ovo moraju da imaju po pitanju izduvnih gasova za benzince/dizele:

- uređaj za merenje dimnosti izduvnih gasova dizel motora koji omogućava i merenje broja obrtaja i radne temperature motora. Ovaj uređaj mora imati mogućnost prikaza i ispisa izmerenih vrednosti i mogućnost povezivanja sa centralnim računarom;

- uređaj za merenje emisije izduvnih gasova motora sa aktivnim paljenjem, koji omogućava merenje nivoa CO, radne temperature motora, broja obrtaja i izračunavanje faktora sagorevanja (λ faktor). Ovaj uređaj mora imati mogućnost prikaza i ispisa izmerenih vrednosti i mogućnost povezivanja sa centralnim računarom;

 

Uređaj mora u sebi to imati. Sam uređaj mora omogućavati istovremeno i paralelno merenje dimnosti (dizeli) odnosno nivo CO (benzinci), uz broj obrtaja i radnu temperaturu motora...a ne da posebno kače dijagnostiku (za obrtaje i radnu temperaturu) jer time ne obezbeđuju ''mogućnost prikaza i ispisa izmerenih vrednosti i mogućnost povezivanja sa centralnim računarom''.

Fora je da papir od određenog dizela (npr. njegov razultat dimnosti) mora istovremeno sadržati informaciju i na koliko obrtaja je dobijen taj rezultat dimnosti, kao i pri kojoj radnoj temperaturi motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, neshaoct said:

Pa, neće.

Pa, pisao sam neki dan. Mom poznaniku, CRV 1,6 dizel prethodne generacije, u garanciji ( star 3-4 godine ), na tehničkom kačili na dijagnostiku. Čovek se šlogirao kada su ga po dolasku na tehnički najpre pitali da li mu je izmešten OBD.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, moron said:

Meni je jeziva ideja da će neko "na tehničkom" da mi kači (bilo kakvu) dijagnostiku na kola ... Ali, baš jeziva.

Bas to, zamisli da odes kod dr i svaki put bude i pregled prostate...

 

Jezivo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac

 

Nije dokaz, ali ne zato što se smatra da prikazuje pogrešan broj obrtaja, već u smislu testa da je konkretni izmereni rezultat npr. dimnosti (za neki konkretan auto) dobijen baš na propisanom broju obrtaja za taj test/merenje.

 

Treba da postoji papir na kome će istovremeno pisati dimnost/broj obrtaja/radna temperatura za konkretan auto = uređaj mora imati mogućnost prikaza i ispisa izmerenih vrednosti.

Država želi da bude sigurna da kontolor nije rezultat dimnosti dobio teranjem dizela u manje obrtaja nego što treba (samo je liznuo gas) za potrebe merenja...i to radi tako što traži da sam uređaj koji meri dimnost istovremeno podržava i ta dva merenja (obrtaje i temperaturu motora) i ispisuje sve te izmerene rezultate, koje onda šalje u centralni komp. a oni sve to plus moraju i da čuvaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Milutinac said:

 

Аha, nisam znao stvarno...

Kako zakaci ako nema kabl? Npr moj audi ima specifican kabl koji je kod mene ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...i ti apsoutno nisi obavezan da ga imas kod sebe. Nemas pojma sta je taj kabel - bacio si ga...

 

@neshaoct - ma jasno, nego mi izgleda da ako nemaju spravu koja ce pored broja cestica da uporedo da i ostale podatke (rpm/temp) oni pribegavaju tome da prckaju sa raznim dijagnostikama ne bi li uporedo imali sve

Sprdnja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su hteli da nakače, nego kabl nije bio sa mnom, pošto je OBD istumban. Otkud sam znao da planiraju da kače. 

 

Ispostavilo se da im je bila potrebna temperatura ulja, koju Škoda meri i prikazuje i bez dijagnostike. Onda je ubacivao sondu umesto šipke da meri temperaturu ulja, i šta je dobio - ništa, potpuno istu vrednost koju mu je i auto sam izmerio i napisao na ekranu.

 

Sve u svemu, sad je očigledno neka prelazna faza gde ni sami nisu sigurni šta treba, a šta ne da rade, ili sve treba, ali se gleda kroz prste do nekog momenta. 

 

Okreni obrni, ja sam se danas vozio sa nekim kršom, sa novijim tablicama mator auto, koji me otrovao od dima. Prema tome, sviraju klincu, a nisu sklonili krševe sa ulica.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kače na dijagnostiku svuda u susedstvu ako su EU i očitavaju greške.Verovatno samo kod nas,crnogoraca,makedonaca,bosanaca i albanaca ne kače i ne očitavaju

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam se svega setio, tražio je temperaturu ulja i obrtaje, pre merenja izduvnih. Nije spominjao nikakve greške, ali nije isključeno da bi ih tražio uređajem.

 

Već sam napisao kako je izmerio ulje, a za obrtaje je nakačio neki uređaj na kablove, preko izolacije štipaljkom. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...