Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

5 minutes ago, neshaoct said:

E, kad bi čitav pravni sistem bio jedan propis. :) 

Imaš na onom linku od ABS-a koji se Pravilnici gledaju kada se izdaje potvrda o usaglašenosti.

 

Pa, valjda je te 2017. godine ( kada je sprovodjen postupak po zahtevu za homologaciju predmetnog modela Audija ) bio na snazi i onaj Pravilnik iz 2012. godine.

Bio je, zar ne?

Da li je on u to vreme bio saglasan sa svim ostalim propisima koji su bitni ( i obavezujući) za postupak homologacije, to zaista ne znam.

A ako nije bio saglasan, ne znam kako je te 2017. bilo moguće pravno "zatvoriti oči" pred obavezom da novi tip vozila (za koje se traži homologacija ) mora da ima i taj element opreme ako je već opremljen sa ksenon farovima.

Neko je, ipak, izgleda tada "zatvorio oči".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Ili pogledaj relevantne pravne izvore kad se daje homologacija za neki auto, ili nemoj da ih pogledaš. Tvoj je izbor.

Jedino što je beskorisno je da ih ne pogledaš, ali eto i dalje hoćeš da pišeš o tome...

 

Niko nije zažmurio tada na bilo šta.

Ljudi su ispravno primenjivali relevantne Pravilnike (relevantno je ono na datom linku, a ne ono što ti ili ja mislimo da je relevantno), i izdali homologaciju onome ko ju je tražio (uvoznik). Isto su tako radili i te 2017., i pre te godine...isto tako rade i dan danas.

Zar stvarno veruješ da je moguće da nijedna akreditovana laboratorija (od Vinče, pa dalje) ne zna, ili da sve one u dogovoru kolektivno žmure na nedostatak prskalica kod fabričkih xenona...i tako već pitaj Boga koliko godina???

 

"Problem" su uglavnom slabo obučeni radnici na tehničkom (kojima eto i MUP mora nedavno da crta zbog čega sve ne smeju da obore automobile...iako bi normalno bilo da oni to i sami znaju, da su u stanju sami da protumače).

 

Treba razumeti te ljude na linijama tehničkih pregleda. Uplašeni su jer je vlasnik tehničkog uplašen i to je prebacio na njih...pa obaraju i zbog čega treba i zbog čega ne. Nemaju pojma ni šta je njihov posao, ni šta nije...već tako uplašeni idu po sistemu "bolje da ja njega oborim, da budem siguran pred vlasnikom tehničkog"...

 

Oni treba da urade identifikaciju vozila (provere podatke iz saobraćajne sa autom na liniji), i da mu provere tehničku ispravnost. 

Ne treba da se bave davanjem potvrde o usaglašenosti jer je za taj model automobila to već uradila Vinča pre njih...

 

Jednako tako su "problem" u konkretnom primeru Audija (SAT emisija) ona dva idiota sa značkom Policije, jer očigledno da i njima treba da se nacrta kao i likovima na liniji tehničkog.

 

@horvat 

 

Tako je.

Nisu oni revizori Vinče (i drugih akreditovanih) koja izdaje homologaciju. Konkretna odredba oko prskalica je tu zbog naknadno ubacivanih xenona...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, da li svaki "tehnički pregled" ima obavezu da pri vršenju tehničkog pregleda provereva da li svako kontrolisano vozilo ispunjava sve (za taj tip vozila) propisane uslove iz važećeg "Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima" ?

Tehnički pregled ima takvu obavezu, znaš i sam. A u tom prokletom propisu ( tok god je takav ) piše šta piše ( pa i da "U slučaju da je vozilo vrste M ili N opremljeno kratkim svetlima sa gasnim izvorom svetlosti, koji ima fluks veći od 2.000 lumena, obavezan deo glavnih farova kratkog svetla je i uređaj za čišćenje farova." ).

 

Ne bave se oni "homologacijom", već samo tehničkim pregledom i njima je Pravilnik "sveta knjiga". I ne znam baš kako sada tehnički pregled da "zatvori oči". Jer, posle će neko da ga za to "napenali" (kada nekome to "zatreba").

 

Lako je nastali problem istinski rešiti i u korist gradjana ( u svetlu činjenice da je homologacija već izvršena i da bi zaista mogle nastati veoma teške posledice ako bi se ona danas "stavila van snage" ), jer taj pravilnik može (ako se hoće ) da se bukvalno izmeni "preko noći "(danas za sutra ).

Naravno, moguće je problem rešiti i donošenjem nekog "autentičnog tumačenja", samo što bi to tumačenje tada suštinski bilo potpuno suprotno onome što u Pravilniku jasno piše (mada, Srbija je odavno poznata po brojnim "naopakim autentičnim tumačenjima", koja se donose "po želji", zavisno kome, kada i šta treba ). 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebes ti to, ja kad dodjem na tehnicki, ovi moraju da stave naocare za sunce da mi ne vide ratkapne ili ih skidaju na pravdi Boga jer ih ni Vinca nije htela u krugu instituta :cry:

Al zato... Kad nabacim jednog dana u ovom stoljecu, one zatursijane 17'tice, pa kad turim Tigrice, pa me vidju na tehnicki pregled, aaaa odma ce me zajedno sa autom u Vincu :lol:

 

Salu na stranu, vidi @moron, imajuci u vidu da ovi koji su pisali pravilnik blage veze nemaju (a ni ja iskreno) kakvi sve automobili izlaze iz fabrike i da oni ne silaze sa trake svake fabrike sa opremom koja mora biti 'kao iz kalupa' (prskalice za xenon), mislim da se isto tako moze lako dokazati od prodajnog salona/proizvodjaca direktno da je odredjeni auto dosao u opremi toj i toj sa tim i tim (tj bez toga i toga). E sad, to sto je papir viska koji kosta coveka koji ga je legalno kupio/uvezao i drnda se sa sistemom koji je zatucan, to je nesto drugo jer su tehnicki pregledi (i sa dodatkom uniformisanih lica zaduzenih za sprovodjenje pravilnika) samo procitali i drze se ko pijani plota za nesto sto je dokazivo.

 

Sva nova vozila imaju LED oborena svetla kao osnovnu/dodatnu opremu i ona sigurno imaju preko 2000 fluksa, ali da li ce vlasnike istih drndati jer LED lampa ima nizu toplotnu emisiju prilikom rada te nece moci da otopi sneg/led sa stakla fara u slucaju vejavice pa ce biti neophodno da poseduju grejace u staklima? (cek, ovog se nisu dosetili jos) 

(mislim da je cak i Igor na Leonu jednom cistio rucno, bar se secam odnekud). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako u ove Vlasti ima pameti (ili bar značajnog straha od moguće "pobune"), rešiće sistemski nastali problem - izmenom Pravilnika (za ubuduće), jer ne vidim način da bi neko imao "hrabrosti" da u eventualnom autentičnom tumačenju postojećeg Pravilnika za "belo" napiše da je "crno".

Uostalom, ovde je neko ovih dana bio okačio dopis MUP-a u vezi sa tumačenjem Pravilnika u svetlu odredjenih spornih postupanja tehničkih pregleda u periodu do sada, a iz tog tumačenja se vidi koliko se zapravo usko može ući u tim tumačenjima. Ne bi niko smeo ( po mom mišljenju) da izda neko obavezujuće upustvo za primenu Pravilnika u kome bi eventualno napisao potpuno suprotno od onoga što u Pravilniku sada već piše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Da pokušam poslednji put... :)

 

Postoji onaj koji proverava može li nešto da se prodaje i koristi u Srbiji...dakle, postoji onaj koji proverava da li je taj proizvod u skladu sa propisima ove države. Taj neko, nakon što proveri, izdaje papir. Ako izda potvrdu, tj. homologaciju - tu je kraj priče.

 

Tehnički pregled proverava ispravnost svega toga...ali ne u prvoj godini, ne ni u drugoj godini novog auta. Od treće godine proverava tehničku ispravnost.

Ne proverava usaglašenost, nego tehničku ispravnost.

 

Odredba koju pominješ je za naknadno ugrađene xenone.

Svi oni koji nisu naknadno (već fabrički) ugrađeni su već provereni, i već su dobili papir (homologaciju) kada je njihov uvoznik/proizvođač to tražio, a kako bi auto uopšte i mogao da prodaje u Srbiji.

Tehnički treba samo da proveri rade li ti xenoni, da li su dobro podešeni...a ne da izigrava Vinču i sad on kao treba da proverava usaglašenost. Ne. Ne. Ne. Već je to provereno i izdat je papir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A otkud tehnički može da zna da li je takav fabrički izašao sa sve homologacijom, ili je ovaj polupao branik sa prskalicama, pa stavio običan?

 

P.S. Idi se kupaj čoveče, sunčaj, pij piće, jedi giros... batali nas ovde

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kako drugacije. Evo jedan komentar sa fba:

"Dobro ako je tako. Da li ce gospodin i gospodja policajci koji su bili u emisiji snositi kakvu odgovornost posto su tvrdili da je vozilo neispravno i da ne moze da prodje pregled zbog prskalica koje ne poseduje. Jer ocigledno je sutra dan taj auto prosao tehnicki bez istih prskalica. Sto znaci da gosti u sat emisiji ne znaju zakon. Ili sam ja nesto pobrljavio."

 

Komedija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Nikola031 said:

Prepravka OBD je tehnicka neispravnost? Ne znam da li da se smejem ili da placem...

Sad, kako reći da to nije prepravka ?

:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste prepravka ali nije mi jasno kako to utice na ispravnost? :D Das radniku na tehnickom adapter i resen problem. Onda je i ugradnja Zedera prepravka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitajući ovu temu, slušajući vesti i priče ljudi oko mene, vrlo sam srećan što mi je registracija (tek) u aprilu, a do tada će od pravilnika ostati sam cena tehničkog - šest puta veća nego pre par godina!

Strašno je, a to je priznao i preCednik udruženja TP, indirektno, da nekoga moramo da platimo da bi bio pošten! Tako su nas nakon demokraCkih promena ubeđivali da sudijama moramo povećati plate da bi bili pošteni, a pre neki dan oslobodiše ludaka sa Karaburme koji je život mlad ukrao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima dosta onih koji neće da daju adapter i koji ne dozvoljavaju da im se kači dijagnostika.
 

On 7/29/2021 at 3:55 PM, vagenovac said:
Sad ce tehnicki biti zrtveno jagnje default_D.gif

Baš tako... da se ne lažemo, ali niko od nas (a da je vlasnik tehničkog) ne bi pustio ovog sa ovim "problemom". E sad, naebaće zato što je i ovaj propis, kao i milion drugih stvari neusaglašeno u ovoj državi.

Po meni je glupost uopšte postojanje ove dve mogućnosti. Ili moraju prskalice ili ne moraju. Pa ako moraju, onda nek uvoznik obezbeđuje kontigente koji ih imaju. Isto tako je neko mogao da polupa te fabričke farove u udesu i da stavi one koji imaju više od 2000 lumena. I ko će to kasnije da meri i proverava, a takav auto je onda po zakonu neispravan. Itd, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, koliko znam nikome ne prave problem za izmesten obd ako kaze gde je i ostavi adapter.

Samo sto kazes neki ne dozvoljavaju dijagnostiku, a neki se pokusavali praviti ludi, toboz ne znaju gde je obd ili nemaju adapter itd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, totti said:

A otkud tehnički može da zna da li je takav fabrički izašao sa sve homologacijom, ili je ovaj polupao branik sa prskalicama, pa stavio običan?

Nije ni ovlašćen da zna. Pre linije tehničkog je neko to proverio i rekao ''može''. Tehnički pregled ne utvrđuje saobraznost, već tehničku ispravnost.

Ako neko naknadno stavi običan branik, opet će da prođe sve dok ne umreže da mogu da gledaju po broju šasije (a ne samo po modelu automobila). Proćiće bez problema jer postoji homologacija za taj model sa xenonima bez prskalica, a takav auto mu stoji na liniji tehničkog.

 

2 hours ago, vagenovac said:

Sad ce tehnicki biti zrtveno jagnje :D

Nema žrtvenog jagnjeta. 

Ima samo tupavih ljudi na toj liniji tehničkog koji su osporili ono što nisu ovlašćeni da osporavaju - homologaciju koju taj model automobila ima.

A, ustvari ima pokvarenih ljudi na toj istoj liniji tehničkog koji su zlonamerno oborili auto i zbog gasova, a da ih nisu ni merili. Drugim rečima - hteli su mito. Da su dobili pare oni bi kao ''zažmurili'' na xenone bez prskalica i gasove, a ustvari sa autom je sve ok kad ima xenone bez prskalica, kao i sa emisijom izduvnih gasova na konkretnom autu. Baš zato što znaju da je sa autom sve ok po oba osnova, taj auto im je i bio pogodan da traže mito...jer ustvari nemaju na šta da zažmure, ali bi eto predstavili da su kao tako uradili.

 

1 hour ago, totti said:

...da se ne lažemo, ali niko od nas (a da je vlasnik tehničkog) ne bi pustio ovog sa ovim "problemom". E sad, naebaće zato što je i ovaj propis, kao i milion drugih stvari neusaglašeno u ovoj državi.

Pitaj Boga koliko vlasnika tehničkog je pustilo automobile sa fabričkim xenonima bez prskalica jer znaju svoj posao. Posao im nije da utvrđuju saobraznost, pa se nisu ni bavili time.

Nije valjda da misliš da je ovo prvi primer...tj. da niko na svojoj liniji tehničkog u poslednjih npr. 20 dana nije imao auto sa fabričkim xenonima bez prskalica, već samo ovaj jedan Audi? Da je ovaj Audi bio prvi takav?

Naravno da je imao i pustio je takav auto jer su znali svoj posao.

 

Propis nije neusklađen. Dokaz za to je činjenica da niko neće ni menjati tu odredbu Pravilnika, niti je to pomenuto u saopštenju MUP-a.

Taj konkretan Pravilnik NIJE BITAN (nije merodavan) za homologaciju. Drugi su bitni (ima link ABS-a ka svim tim Pravilnicima). 

 

2 hours ago, totti said:

Po meni je glupost uopšte postojanje ove dve mogućnosti. Ili moraju prskalice ili ne moraju. Pa ako moraju, onda nek uvoznik obezbeđuje kontigente koji ih imaju. Isto tako je neko mogao da polupa te fabričke farove u udesu i da stavi one koji imaju više od 2000 lumena. I ko će to kasnije da meri i proverava, a takav auto je onda po zakonu neispravan. Itd, itd...

To kad bi Srbija bila toliko bitno tržište fabrikama automobila, pa da oni prave posebne varijante svojih modela za nas.

Uvoznik nema razlog da uvozi samo skuplje varijante (sa prskalicama) kada po relevantnim propisima u SRB može da se prodaje i putevima saobraća auto sa fabričkim xenonima bez prskalica. Pravilnik koji uporno imate u vidu nije relevantan za tu priču...već posle toga za tehničku ispravnost toga što se u SRB može kupiti i voziti.

 

Znajući da nismo Kina, mi smo (kao i svaka mala država, malo tržište) samo preuzeli tuđe Pravilnike (evropske) i time uskladili naše maleno tržište automobila sa evropskim.

Zato sve od modela automobila što dobije odobrenje da se može prodavati po Evropi se može prodavati i u Srbiji (jer njihove Pravilnike koristimo), nakon formalnog izdavanja lokalne homologacije od akreditovane ustanove.

5 hours ago, totti said:

P.S. Idi se kupaj čoveče, sunčaj, pij piće, jedi giros... batali nas ovde emoji3.png

Ne brini ništa, pazim da ne izgorim od Sunca, pa se sklanjam kad je najveća vrućina... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče ksenona kada se ukrste EU regulativa i srpska posla dobiju se ovakvi problemi. Cela priča oko lumena i prskalica je napolju bila pre desetak godina kada su starovali ksenoni sa sijalicama od 25 w. One su došle kao kompromis da se uštedi na skupim sistemima za pranje. Standarne xenon sijalice od 35 w daju svetlosni fluks od 3000 lumena dok  25 w daju fluks do 2000 lumena i njima ne trebaju prskalice. Godinama se rade homologacije i jednih i drugih i stvar bi trebalo da je jasna i niko ne sme da bude u problemu ako je fabrički far i xenon od 25 w. E ako smo se igrali sa sijalicama i stavljalii adaptere i konverziju na 35 w to je drugi par rukava i 3000 lumena svetlosnog fluksa a nema prskalica,  to nigde ne prolazi. Šta je predviđeno za koji auto stoji u svakom uputstvu. konkretno primera radi u Tipo ide xsenon D5S 25W, fluks je do 2000 lumena i ne sme biti problema isto tako i za druga vozila homologovana na xenon 25 w bez prskalica. Jednostavno? Ili možda ne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo, da li u dopisu sa pravilnikom koji su tehnički pregledi dobili stoji da vozila sa xenonima mogu biti fabrički i bez prskalica i da kao takva mogu proći pregled?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji da svetla sa gasnim izvorom, koja ne prelaze 2000 lm, ne moraju imati prskalice (to je cak rekao i policajac u SAT-u)...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako Google kaže, u važećem "Pravilniku o tehničkom pregledu vozila" piše, izmedju ostalog, da  "Tehnički pregled vozila obuhvata identifikaciju vozila, utvrđivanje tehničkih karakteristika vozila, pregled svih uređaja i opreme na vozilu, utvrđivanje ispunjenosti propisanih uslova i tehničkih normativa za učešće u saobraćaju na putu, unos i overu podataka u propisane evidencije, sačinjavanje i overu propisanih dokumenata."

 

Tako da se "bojim" da tehnički pregled ( u odnosu na napred osenčeni deo ) pri vršenju tehničkog pregleda mora da primenjuje Pravilnik.

I tako opet dodjemo na isto po pitanju ksenona, lumena i prskalica.

 

To što je vozilo već homologovano, ne znači da tehnički pregled ne treba da proverava i ispunjenost propisanih uslova i tehničkih normativa za učešće u saobraćaju vozila sa ksenonima. I ključni su tada samo lumeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Potpuno si u pravu. Ostaje samo pitanje načina i tehnike pregleda, kako će se proveravati šta je zaista u faru,  Ja vidim ovde kao ciljnu grupu vozila gde su vršene  konverzije. Trebala bi u osnovi provera da bude relativno laka, kada se sdođe do balasta trebalo bi da se vidi nalepnica na balastu gde stoji od koliko je vati 25=2000, 35=3000 ili više.

Kao konkretno 35 w ovde:

 

HID-Xenon-Low-Beam-Headlight-Replacement-Bulbs-Pack-of-two-bulbs-D3S-6000K.jpg_q50.thumb.jpg.28ae46a62821ac0f8d8169b9da9da9c1.jpg

 

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...