Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Zaboravio si samo iskidane patosnice ili nedostatak istih da je uočeno kao tehnička nepravilnost


Sent from my iPhone using Tapatalk
U Austriji nemanje gumenih patosnica zimi jeste neispravnost na tehničkom Obrazloženje je bilo da se sneg sa obuće topi i kvasi tepih, a on onda kao takav utiče na truljenje poda.
Da se samo ogradim - ranije je tako bilo, nisam 100% siguran da je tako još uvek.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje promene očekuju vozače od 5. jula?

 

tehnicki_pregled.jpg

 

Iako je dugo najavljivano da će u Srbiji od 5. jula početi puna primena propisa za tehnički pregled vozila, vozači putničkih automobila ipak mogu da odahnu. Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima ne donosi značajnije izmene. 

 

''Pravilnik je vrlo osetljivo pisan sa razmišljanjem efekta koji će da izazove.

Naime, svima je jasno da količina izduvnih gasova mora da se smanjuje, da je štetna, da ugrožava zdravlje svih, ali imajući u vidu ekonomske i tehničke uslove dato je dovoljno vremena vlasnicima vozila koji ne ispunjavaju te kriterijume da prilagode svoj automobil zahtevanim uslovima, pri čemu uslovi nisu pooštreni samo se insistira na ispunjenju normi vozila onakva kakva su bila kada su proizvedena'', kaže profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić.

 

Naime, u članu 35 ovog Pravilnika navodi se da vozila koja nisu homologovana i proizvedena sa katalizatorom ne smeju da se koriste bez katalizatora i to je objašnjava Vujanić i logično jer vozilo ne odgovara stanju u kom je proizvedeno. Međutim, s obzirom na situaciju u Srbiji taj član je dopunjen, pa izuzetno vozila koja su homologovana i proizvedena sa katalizatorom, a koja su prvi put registrovana u Srbiji do 5. jula 2021. ne smeju se da se koriste bez katalizatora nakon 5. jula 2023. godine. ''To praktično znači da ako ste uvezli vozilo bez katalizatora, registrovali ga ili imali, pa ste iz nekog razloga skinuli katalizator i sve to na vozilu koje je registrovano pre 5. jula ove godine, praktično ćete do 2023. godine imati vremena da ugradite katalizator i da vozilo vratite u stanje koje ne zagađuje okolinu preko mere koja je predviđena. I to je najvažnija promena kojom je građanima dato dovoljno vremena da mogu da se prilagode propisu koji je trenutno važeći''.

 

Sužava se prostor za manipulaciju na tehničkim pregledima

Da se za vozače ništa bitno neće menjati od 5. jula slaže se i predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vlada Marinković. Prema njegovim rečima, sve što je do sada bilo potrebno prilikom tehničkih pregleda biće potrebno i ubuduće. ''Dugo najavljivane rigorozne izmene o kontroli izduvnih gasova ili ovalnosti kočnica su odložene i sve je relaksirano u naredne dve godine. Za vozače koji voze ispravne automobile podobne za učešće u saobraćaju ništa se ne menja. Kada je reč o tehničkim pregledima, suziće se mogućnost manipulacije jer će se uvesti red i moraće da rade po zakonu'', navodi za naš portal Marinković.

 

Pravilnik prepoznaje trotinete i bicikle na elektro pogon

Ono na šta mnogi ne obraćaju pažnju, a nije zanemarljivo, je što se u Pravilnik uvedeni trotineti i bicikle na elektro pogon, što do sada nije bio slučaj. ''Do sada to u pravilniku nije postojalo. Sada se polako uvodi što znači da idemo ka regulisanju tog problema, koji se ne može rešiti Pravilnikom o podeli vozila već Zakonom, ali je važno da ta vozila svrstavamo u neke kategorije, da propišemo ko sme da ih vozi, u kojim uslovima, koje tehničke karakteristike moraju da ispunjavaju i slično'', navodi Vujanić i dodaje da je u Engleskoj i Nemačkoj to pitanje rešeno. ''Recimo, u Engleskoj je zabranjeno voziti trotinet na javnim površinama, što znači da ih na ulicama nema, dok je u Nemačkoj na Beer festu oduzeto 200 vozila zbog vožnje u alkoholisanom stanju, što znači da se korisnici trotineta smatraju vozačima, tačnije da je reč o vozilu'', zaključuje Vujanić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i jeste električni trotinet vozilo, i to sve brže i opasnije. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video umesto fotografija na tehničkom pregledu

 

215895-tehnicki.jpg

 

Sa tehničkih pregleda se ne vraćaju vozila sa sitnim oštećenima, a umesto fotografisanja sada je tu video snimanje toka tehničkog pregleda, što ne bi trebalo da izazove posebne gužve. Saopštenjem o režimu tehničkog pregleda oglasili su se MUP i Agencija za bezbednost saobraćaja pošto, kako se navodi, vozačima poslednjih dana stižu različite (dez)informacije o tome kako izgleda novi tehnički pregled vozila.

 

''Zahvaljujući izmenama Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila, malo je verovatno da će značajniji broj vozila biti neispravan zbog izduvnih gasova'', navodi se u saopštenju. Saopšteno je i da se ne može očekivati da će kontrolori vraćati vozila sa tehničkog zbog najmanjih ogrebotina. ''MUP je u prethodnom periodu u više navrata naglašavao da sitna oštećenja na vozilu nisu razlog da se vozilo oceni kao neispravno. Kontrolori tehničkog pregleda koji znaju svoj posao nikada nisu ni pravili problem ako na limariji postoje ogrebotine, ili je staklo na svetlosnim grupama naprslo'', navodi se u saopštenju.

 

Svi tehnički pregledi su sada obavezni da snimaju kompletan tok vršenja tehničkog pregleda i čuvaju video snimke. ''To naravno neće ništa promeniti kada je u pitanju ocena ispravnosti spoljašnjosti vozila, jer se na snimku ne vidi ništa više nego što se vidi na fotografiji vozila'', navodi se u saopštenju i dodaje da se vozila već tri godine fotografišu na tehničkim pregledima. Ističe se da će video snimanje predstavljati problem samo za tehničke preglede čiji su kontrolori do sada samo fotografisali vozila na liniji, ali ih nisu i pregledali. ''Takvi kontrolori nemaju dovoljno iskustva u vršenju tehničkog pregleda, tako da im verovatno neće biti dovoljno minimalno propisanih 30 minuta da pregledaju vozilo po svim stavkama'', ocenjeno je. Dodaje se da će takvi kontrolori u detalje tehničkog pregleda moći da se upute preko elaborata koji sadrži redosled radnih operacija na radnim mestima.

 

MUP i Agencija navode i da su bez osnova prognoze da će se na tehnički pregled čekati nedeljama ili da vozači neće moći da stignu na red da izvrše tehnički pregled. Navode da je u Srbiji oko 500 tehničkih pregleda u skladu sa novim pravilnikom, dok je jos toliko u procesu za dobijanje novog rešenja, i moći će da rade sve dok službena lica utvrde da li ispunjavaju propisane uslove. ''U Srbiji je registrovano oko 2.500.000 vozila, što znači da prosečan broj vozila kod kojih se izvrši tehnički pregled u toku jednog dana iznosi oko 10.000 ili 10 vozila po liniji tehničkog pregleda'', navedeno je. Dodaje se da liniju tehničkog pregleda može proći u jednoj smeni, teoretski, 16 vozila. ''U praksi je taj broj nešto manji, ali svakako veći od 10 vozila'', ističe se. Da čekaju na termin za tehnički može se dogoditi onima koji su čekali poslednji dan da izvrše tehnički pregled. ''Baš zbog toga tehnički pregled može da se izvrši 30 dana pre isteka registracione nalepnice, te vlasnici vozila imaju sasvim dovoljno vremena da zakažu tehnički pregled'', zaključuje se u saopštenju MUP-a i Agencije za bezbednost saobraćaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi jel bio neko ovih dana na tehničkom pregledu,na više portala sam pročitao da će da poskupi na 6-7 hiljada dinara.Navodno zbog ovih kamera kao to ih puno košta

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zivo me interesuje kako ce 'pregledati' sve tehnicke servise zbog opterecenosti sistema. Jos ako im zahtev bude da kamere moraju snimati FHD/2-4K onda mogu slobodno da ugase svetlo kada npr operater pokrene pregled recimo 2-3 servisa. A kao slika ne valja.. Pa majku mu ne slikaju sa VGA kamerom vec i obican digitalac pravi dobru sliku iz blizine. 

 

Bre sajt za pregled zadataka za upis u srednju skolu ne mogu da naprave da radi jerbo zamisli koliko se ljudi kaci na sistem.... 

 

A da... Kamere kostaju u PM.. Papazjanija preko krajnjeg korisnika. Svo ovo povecanje (nevezano za tehnicki) je samo drugi naziv za inflaciju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

A zivo me interesuje kako ce 'pregledati' sve tehnicke servise zbog opterecenosti sistema. Jos ako im zahtev bude da kamere moraju snimati FHD/2-4K onda mogu slobodno da ugase svetlo kada npr operater pokrene pregled recimo 2-3 servisa. A kao slika ne valja.. Pa majku mu ne slikaju sa VGA kamerom vec i obican digitalac pravi dobru sliku iz blizine. 

 

Bre sajt za pregled zadataka za upis u srednju skolu ne mogu da naprave da radi jerbo zamisli koliko se ljudi kaci na sistem.... 

 

A da... Kamere kostaju u PM.. Papazjanija preko krajnjeg korisnika. Svo ovo povecanje (nevezano za tehnicki) je samo drugi naziv za inflaciju. 

 

Ekonomski tigar             i inflacija,  ma daj molimte,ne verujem.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 a možeš posmatrati kao i da je skočio standard:whistle:

Korak po korak se približavamo zapadu sa cenama... 

 

Bez zezanja, koliko god da bude malus, tehnički ga anulira svake godine. Eto samo koliko sam u NS plaćao sam 1800, 2500, 3600 i zadnji put 4500. I velika većina drži iste cene. Ovi što su na glasu su čak i skuplji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/8/2021 at 8:07 AM, andreja.micovic said:

@ISV_01 a možeš posmatrati kao i da je skočio standard:whistle:

Korak po korak se približavamo zapadu sa cenama... 

Zapad  smo mi prepuštali sa cenama hrane odavno. Jedino  su meso i prerađevine još malo jeftinije kod nas. Lidl u Njemačkoj je jeftiniji nego u Srbiji. 

Srpski paradajz i jabuke su skuplji nego uvozni limun i banane!

Teh pregled od 70e ? To jedino kod nas može da prođe a da se pri tome ne pogleda skoro ništa! Auti se i dalje gledaju u najboljem slučaju 5 minuta a ostalih 25 je gubljenje vremena, birokratija i slikanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to rekoh odavno. Tacno koliko mi pada cena registracije zbog premijskog stepena, toliko skace cena tehnickog :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, andreja.micovic said:

 a možeš posmatrati kao i da je skočio standard:whistle:

Korak po korak se približavamo zapadu sa cenama..

Znam da je malo ironicno pa ne pridajem mnogo znacaja, al nekako... Ne znam... Ne osecam se jEvropski :)

 

Ne bih offovao, ali definitivno mnogo ne stima po pitanju odnosa cene/usluge/zarade. Posebno mi je hit sto ce oni u policiji sta...gledati live streming ili ce skladistiti video zapise za 4 kamere u visokoj rezoluciji u trajanju od.. 30-40min? Ma daj..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda stave casting couch na liniju tehničkog. 

 

Isti smisao kamera na tehničkom kao i većine u saobraćaju, tj onih za nadzor. Kontrolišu samo registraciju softverski a neki blenta gleda u monitor i vraća nazad kad neko napravi prekršaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DraganUS

 

Privredno društvo mora imati i koristiti sledeću opremu:

 

1. sistem za video snimanje vršenja tehničkog pregleda vozila na tehnološkoj liniji, koji mora da ima:

  • kolor HD kameru;
  • karakteristike koje podržavaju rad kamera ne umanjujući kvalitet snimljenog materijala;
  • monitor na kome kontrolori mogu videti trenutni video sadržaj koji beleže kamere i indikator koji daje informaciju o uključenosti uređaja za snimanje.

2. digitalni fotoaparat, za dokumentovanje vršenja tehničkog pregleda vozila na poligonu;

 

Iz člana 23 Pravilnika o tehničkom pregledu vozila.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnički pregledi skuplji u celoj Srbiji

 

tehnicki 2018.jpg

 

Početak primene novog Pravilnika o tehničkom pregledu vozila nije doneo ono od čega je zaziralo oko 100.000 vlasnika četvorotočkaša u Srbiji - da im ljubimci neće biti registrovani zbog nedozvoljene količine izduvnih gasova - ali je dovelo ili će dovesti do udara po čepu i onima koji imaju katalizatore. I to na ime veće cene tehničkih pregleda.

 

Primena obaveznog merenja izduvnih gasova i ovalnosti kočnica nije počela 5. jula kao što je odavno najavljivano, odnosno njen početak je pomeren za dve godine do kada će se ovi parametri meriti, ali se neće tretirati kao neispravnost u slučaju da odstupaju od propisa. Najveća novina Pravilnika koji je stupio na snagu je što će, objašnjeno je ''Blicu'' u Udruženju srpskih tehničkih pregleda, tehnički pregledi biti snimani sa dve kamere.

 

''Jedna će se nalaziti na ulazu u prostor za tehnički pregled, druga na izlazu. Moraju biti u HD rezoluciji, a vlasnici su obavezi da dve rezervne kopije sa pregleda svakog vozila čuvaju godinu dana. Računajući nabavku kamera, hard diskova, risivera, kablova i ugradnju, vlasnici tehničkih pregleda će snimanje koštati dve-tri hiljade evra'', kažu u Udruženju srpskih tehničkih pregleda. Odavde poručuju da vlasnici već traže poskupljenje svojih usluga zbog ulaganja u kamere i prateću opremu. Pravilnikom predviđeno vreme tehničkog pregleda je 30 minuta, ali vlasnici kažu da će on, pošto se kontrola ispravnosti vozila vrši pod budnim okom kamere, trajati i duže da bi se detaljno ispitala svaka eventualna neispravnost vozila. Samim tim i manji broj automobila će dnevno prelaziti preko valjaka.

 

Tehnički prelgedi u Beogradu i Pančevu sigurno će poskupeti u narednim danim zbog novina koje su uvedene od 5. jula. Redakcija ''Blica'' kontaktirala je desetak tehničkih centara u Beogradu i Pančevu i, kako smo saznali, oni se sada međusobno konsultuju, a sve ide ka tome da se cene podignu. Jednom pančevačkom servisu gde se obavlja tehnički pregled rekli su nam da od ponedeljka dižu cenu i to za čak 3.500 dinara. Ostali centri najavljuju da će to sigurno uraditi, a trenutne cene bez poskupljenja su od 4.200 do 5.000 dinara.

 

Kako nam je rekao predsednik asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković, ovo što se događa sa poskupljenjem jeste reakcija tržišta usled veće tražnje, kao i da će u nekom trenutku cene početi da padaju. ''Uvedene su kamere u tehničkim pregledima, ceo postupak se snima i taj snimak biće sačuvan godinu dana, u okviru toga planirano je i praćenje uživo. Uvođenje kamera uvodi red u tehničke preglede i posledica toga biće tehnička ispravnost voznog parka Srbije'', kaže Marinković. Pravilnikom predviđeno vreme tehničkog pregleda je 30 minuta, ali vlasnici kažu da će on, pošto se kontrola ispravnosti vozila vrši pod budnim okom kamere, trajati i duže da bi se detaljno ispitala svaka eventualna neispravnost vozila. Samim tim i manji broj automobila će dnevno prelaziti preko valjaka. On vozačima poručuje da je važnija stvar od cene tehničkog pregleda da vozilo dođe na kontrolu ispravnosti bez nedostataka. Prema njegovim rečima, realni rok završetka postavljanja kamera je dve godine i dok ne zaživi pravilnik o obuci radnika. On još dodaje da bi nadležna ministarstva trebalo da donesu uredbu o uvođenju minimalne i maksimalne cene.

 

U Novom Sadu tehnički pregledi su već poskupeli. Sve firme u ovom gradu koje se bave ovim poslom su povećale cene sa 4.500 na 7.000 dinara.

''Naravno da klijenti nisu zadovoljni, a nismi ni mi, iskren da budem. Zbog nove procedure, odosno snimanja vozila čitav proces pregleda duže traje tako da dnevno imamo osetno manji broj vozila koje možemo da pregledamo. Taj broj je skoro prepolovljen i shvatili smo da moramo da poskupimo'', pravda se poslovođa jedne poznate novosadske auto kuće koja radi tehničke pregleda, a koja je u utorak povećala cenu svojih usluga na 6.800 dinara. Dodaje da ni to nije dovoljno kako bi se nadoknadila ulaganja u svoje objekte

 

''Mi na sreću nismo imali potrebe da radimo i građevinske promene na objektu, što je takođe novina u Zakonu, jer se oni moraju po dimenzijama prilagoditi propisima. Ipak, morali smo kao i svi da zanovimo opremu, nabavimo kamere, i obučimo osoblje, što nas je po liniji tehničkog pregleda koštalo skoro 10.000 evra. Svaka ozbiljna firma koja se bavi ovim poslom ima barem dve ili tri linije, pa se lako izračuna koliko smo morali da uložimo sredstava, a skoro nam je upola smanjen posao. Upravo zbog toga morali smo da povećamo cene jer bi inače mogli da stavimo ključ u bravu'', objašnjava naš sagovornik.

 

I u Subotici i okolini povećane su cene tehničkog pregleda. U jednoj od kuća koja se bave ovom delatnošću kažu da je u pitanju logičan sled događaja.

''Ranije je rađen tehnički pregleda za pola sata, a sada radimo sa više vremena. Povećali smo cenu i sada je 6.000 dinara. Nova pravila, uz snimanje i merenje izduvnih gasova, zahtevaju više vremena, više posla i sve što utiče na odnos cene i usluge'', rečeno nam je u ovoj firmi. Ovde napominju da je cena tehničkih pregleda veća u odnosu na zemlje u okruženju, ali da su tamo uslovi rada drugačiji, i ukazuju da su i oni nezadovoljni što su morali da ulože novac u opremu. Od građana očekuju da shvate da je poskupljenje bilo neminovno.

 

Užički vlasnici tvrde da neće dizati cene. Vlasnici vozila u Užicu, barem za sada, ne treba da brinu da će skuplje plaćati tehnički pregled, iako je broj firmi koji se bave ovom uslogom prepolovljen zbog neispunjavanja odredbi novog Zakona. ''Cena tehničkog pregleda u Užicu je 5.000 dinara od pre dve godine i bez obzira na uvođenje kamera neće biti promenjena. Na temu poskupljenja nismo razgovarali sa konkurencijom, niti ima naznaka da će se o tome pričati uprkos veći izdacima kojima smo izložena'', uveravaju u jednom od pet tehničkih pregleda u ovom gradu.

 

Vlasnici tehničkih pregleda u Kraljevu smatraju da bi uskoro cene trebalo da se povećaju, a to pravdaju novim troškovima koji su se odnosili nauvođenje video nadzora.

''Blizu milion dinara sam morao da uložim u kamere, ali i za snimanje pregleda. Jer, mi smo sada u obavezi da godinu dana čuvamo snimke. Samo jedan snimak radnog dana zauzima oko 8GB prostora. Potrebni su mi serveri sa terabajtima prostora. Otišli smo svi na kolektivni odmor kako bi videli kako sve to funkcioniše'', kaže vlasnik tehničkog pregleda u Kraljevu.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prica mi komsija koji saradjuje sa raznim tehnickim pregledima, da je prethodnih dana tehnicki prolazilo otprilike svako peto, sesto vozilo... Bukvalno vracaju ako ti ne radi bilo koja sijalica na autu, ako ti sija bilo sta na tabli sto ne bi trebalo, ako ti ne radi podizac... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, rkoma1986 said:

Prica mi komsija koji saradjuje sa raznim tehnickim pregledima, da je prethodnih dana tehnicki prolazilo otprilike svako peto, sesto vozilo... Bukvalno vracaju ako ti ne radi bilo koja sijalica na autu, ako ti sija bilo sta na tabli sto ne bi trebalo, ako ti ne radi podizac... 

I ako nemas vodu u vazi za cvece...ili nemas CD Bijelog dugmeta sa hajducke cesme..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...