Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Ovalnost je nesto sto aludira na kružni oblik mada ne striktno na pravilan krug vec i manja ili veca odstupanja od njega...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa takvi i donose zakone odnosno pogrešno prevedu i prepišu postojeće evropske ili belosvetske! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma vidi, istina je da se defektnost kod diska u smislu neujednacene povrsine istog prenosi na kocenje i za posledicu ima tresenje auta, razliku u sili kocenja i slicno ali brate auto bar zakoci kakvi god da su diskovi (izuzimam fizicki ostecene/naprsle, previse tanke i slicno koji mogu da puknu), ali je sve veci broj auta koji ce pri naglom kocenju da se raspadnu jer su im ostali delovi trapa u katastrofalnom stanju. Cesto se pitam kako neki auti koje vidim na parkingu kod mene uopste i prodju tehnicki kada se preko osrednjeg lezeceg, koji je ispred mog prozora, toliko cuju da samo sto se ne raspadnu.

 

@Mijailović P.

Ne brini kolega, ne dovodim nauku i strucnost u pitanje, vec kompetentnost onih koji ne samo napisase vec i usvojise takvu glupost dajuci joj mnogo visi znacaj od nekih vec postojecih problema koji se mogu zateci na tehnickom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo šta ne valja, kako "gore" tako i "dole".

Nije nerešivo ali mnogo toga ima jer se decenijama gomilalo.

Lično podržavam konkretnu stavku ali su granične vrednosti diskutabilne.

To otvara nova pitanja "Kako, zašto i ko" uvozi ili stavlja u promet vanstandardne delove.

Svima je jasno da se mnoge stvari moraju promeniti a posebno one koje utiču na zdravlje i bezbednost građana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj drug je doneo(vozi kamion po EU) diskove ATE iz Nemačke za njegov A6,sve oznake kvaliteta na kutiji označene kao vrhunske, kupljeno u Audi radnji i nije prošao ovanost diskova,morali su na doradu...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

brate, ili zadovoljava kočenje ili ne, ako zadovoljava, pusti ga, ako ne zadovoljava, nek juri majstore i popravalj šta ne valja

 

nego se sve prepisuje, niko stručan da razmisli, prilagodi uslovima u srbiji.

 

kao kada su naprasno dali uslov da u zimskim msesecima MORA SVA 4 ZIMSKA PNEUMATIKA

 

alo bre, nismo mi u takvoj klimi, a i svedoci smo promena, pa nam zime nisu ni zime više, daj bože više od 10 dana pod snegom, u gradovima, ne na planinama

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

5 hours ago, Mijailović P. said:

Ja nisam stručnjak ali sam mašinac i kapiram da ovalnost nije elpsa nego neujednačena debljina diska po obimu.

 

2 hours ago, ISV_01 said:

istina je da se defektnost kod diska u smislu neujednacene povrsine istog

  

2 hours ago, neshtry said:

sve oznake kvaliteta na kutiji označene kao vrhunske, kupljeno u Audi radnji i nije prošao ovanost diskova

Od svega sto navodite, mislim da je neujednacena debljina samog diska najmanji problem.

Kao prvo, moze da bude kriva sama povrsina/glavcina na koju disk naleze. Od jaceg udarca npr.

Kao drugo, koliko puta ste videli da pojedine majstore mrzi da ociste povrsinu, kada montiraju diskove (isto kao sto ih mrzi da ociste vodjice plocica, stave bakarnu mast...). I minimalno odstupanje u srcu, daje znatno vece oscilacije kako se krak povecava. Ne pratim ove nase uglavnom priucene vloggere, bloggere (cast izuzecima) - ali pisah skoro da sam natrcao na klip sa menjanjem diskova i merenjem ovalnosti pre i posle - i sa starim i sa ganc novim diskovima, ovalnost je i postojala i ostala posle zamene, u maltene identicnom procentu. Sto znaci da je "problem" ne u diskovima, nego u povrsini naleganja, naravno da to nije pomenuto.

Trece, diskovi mogu da se pokrive i na nagle promene temperature - recimo voznja po kisi, barama, a u nekim zahtevnijim uslovima gde je potrebno kocenje...

Meni je bar licno, definicija ovalnosti od samog starta vrlo jasna - odstupanje ose diska od idealne. Tj. pored same sile kocenja, proveravaju se i oscilacije (tresenje) na kocenju, sto zna da bude itekako neprijatno, pa i opasno na visim brzinama. E sad, da li treba da budemo veci katolici od pape i da trazimo i dlaku u jajetu, to je vec druga prica...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da bude i defekt u proizvodnji, jako je mali procenat takvih slucajeva u normalnim okolnostima, ali uzimajuci u obzir kvalitet rezervnih delova koji cirkulise kod nas, ne bih se iznenadio da je taj procenat malo veci kod nas (nego sto bude inace) :) 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to mi već dugo znamo, možda ne baš u detalje.

Ima više "Država" u Državi i Organizacija unutar istih koje vode svoju politiku i donose svoje zakone.

Svi su oni okupljeni oko zajedničkog cilja, novac.

Organizovana mafija unutar sistema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrana registracije zbog ekoloških standarda?

 

pregled.jpg

 

Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima iz 2018. godine donosi strože uslove registracije starijih četvorotočkaša koji ne ispunjavaju savremene standarde emisije štetnih gasova. Jedan od glavnih uslova odnosi se na datum prve registracije, ali je sve izvesnije da će datum proizvodnje vozila ipak biti važniji.

Striktna primena pravilnika odlagana je tokom protekle tri godine kako bi se vozači i vlasnici tehničkih pregleda prilagodili rigoroznim odredbama, a konačno bi trebalo da stupi na snagu 5. jula. Vozila koja su prvi put u Srbiji registrovana posle 1. marta 2014. godine morala bi na tehničkom pregledu ispuniti znatno strože uslove kada je reč o izduvnim gasovima. To nije slučaj sa automobilima proizvedenim bez katalizatora, koji se decenijama voze na srpskim drumovima.

 

''Tehnički pregled neće proći vozila koja ne zadovoljavaju ekološke standarde. Ona vozila koja nisu imala katalizatore i DPF filtere ni sada ne moraju da ih imaju. Trebalo bi da imaju emisiju štetnih gasova kao u trenutku kada su napravljena. Međutim, očekuje se donošenje dodatnih uputstava ili uredbi, jer još uvek nije najjasnije kako će proces funkcionisati. Ako ostane kako je planirano, oko 800.000 vozila ne bi moglo da prođe tehnički pregled, što je trećina voznog parka u Srbiji'', objašnjava generalni sekretar Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AAN) Petar Peca Živković. ''Cela stvar je malo nakaradno postavljena. Zabrane nikada ništa dobro nisu donele. Mnogo je bolje stimulisati narod da na bilo koji način dođe do novog automobila koji zadovoljava ekološke standarde'', navodi Živković.

 

Katalizator je važan deo izduvnog sistema koji zadržava otrovne čestice - azotne okside, ugljen-monoksid i ugljovodonike. Štetni gasovi se prolaskom kroz katalizator pretvaraju u vodenu paru, ugljen-dioksid ili čist azot. Posle određenog vremena ovom delu izduvnog sistema ističe rok trajanja i potrebna je zamena, ali ih pojedini vlasnici jednostavno seku i bacaju. Dešavalo se da skinu katalizator kako bi ga unovčili, jer se u pojedinim modelima nalaze plemeniti metali, pre svega paladijum.

 

Pravilnik gasi radna mesta?

Na udaru Pravilnika nisu samo vlasnici polovnjaka, već i vlasnici linija za tehnički pregled. Zbog rigoroznije kontrole neophodno je proširenje prostora i kupovina opreme koja bi pouzdano testirala ispravnost izduvnog sistema vozila.

 

''Najmanje polovina svih linija za tehnički pregled ne ispunjava uslove propisane Pravilnikom. Tamo radi minimum četiri radnika. Računajte da će između dve i tri hiljade ljudi ostati bez posla. Sa druge strane znamo da je država često produžavala rokove kada je reč o sličnim uredbama, ali jednog dana mora da se donese odluka koja će zaštiti prirodnu sredinu. Svuda u svetu se porez prilagođava količini izduvnih gasova, a ne kubikaži. To je jedan od načina po kojima bi trebalo rešiti problem. Prema rečima našeg sagovornika, godišnje se u Srbiji proda 20.000 novih automobila, a uvozi 120.000 polovnih. Više od polovine uvezenih vozila ispunjava ''Euro 3'' standard, koji je davno zaboravljen u razvijenom svetu. Procenjuje se da u Srbiji danas radi između 1.100 i 1.200 linija za tehnički pregled. Vlasnicima je MUP dao rok da usaglase uslove rada sa Pravilnikom. Očekuje se da će značajan broj staviti katanac kada rigorozne odredbe Pravilnika stupe na snagu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgluplje je zabranjivati nešto,naplatiti neku eko taksu i kraj. A za ovalnost diskova samo odložili,nemogu da svatim da nekapiraju koja je to glupost. Bar da povećaju procenat ovalnosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Pravilnik za registraciju bez odlaganja stupa na snagu

 

tehnicki_pregled_uslovi.jpg

 

Vlasnici više od 100.000 vozila u Srbiji biće u velikom problemu da registruju automobil od 5. jula kada će na tehničkom pregledu početi da se meri i količina izduvnih gasova. Kako saznaje ''Blic'', saobraćajna policija nije odustala od ove novine, a velika većina linija tehničkih pregleda nabavila je uređaje za merenje.

 

Ako je i postojala dilema da li će saobraćajna policija odustati od pooštrenog tehničkog pregleda za mesec i po dana, sada je definitivno jasno da to neće biti slučaj. Tako će vlasnici više od 100.000 vozila dodatno strepeti od pooštrenog tehničkog pregleda nakon 5. jula pošto je, procena stručnjaka, da najmanje toliko četvorotočkaša neće mogi da se registruje zbog nepropisne količine izduvnih gasova odnosno zbog neispravnog katalizatora ili nedostatka tog uređaja. Zbog toga je tinjala nada vlasnika, pre svih, starijih četvorotočkaša da će saobraćajna policija u poslednjem trenutku odustati od ovog strožijeg pravila. Ipak, u saobraćajnoj policiji tvrde da neće biti popuštanja.

 

''Neće biti nikakvih olakšica. Merenje izduvnih gasova na tehničkom pregledu biće uvedeno 5. jula kako je već planirano izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti u saobraćaju pre tri godine. Može se reći da već i kasnimo sa tim pravilom tako da bi svako dalje odlaganje bilo kontraproduktivno. Već je 80%-90% linija tehničkog pregleda nabavilo uređaje za merenje tehničkog pregleda'', ističu u saobraćajnoj policiji. Mnogi vlasnici vozila se već uveliko spremaju za pooštreni tehnički pregled pa nabavljaju katalizator čija se cena kreće od 50 do čak 1.500 evra zavisno od toga da li je univerzalan, zamenski ili originalan, to jest zavisno od marke automobila. Imajući u vidu cenu katalizatora, mnogi su videli pooštreni tehnički pregled kao mogućnost za novi unosni biznis pa prodaju ili iznajmljuju ovaj uređaj. Da je reč o potencijalno profitabilnom poslu dokazuje i akcija MUP-a sredinom februara u Zrenjaninu tokom koje su policajci uhapsili četiri osobe pošto su sa četiri automobila ukrale katalizatore, a sa tri vozila pokušale da skinu ove uređaje.

 

Najam katalizatora

Sa druge strane, na internetu se mogu naći oglasi na kojima se iznajmljuju katalizatori za tehnički pregled za 15 evra. ''Ne možete proći tehnički pregled zbog nedostatka katalizatora? Skupa Vam je opcija ugrađivanja novog? Iznajmite katalizator za period obavljanja tehničkog pregleda. Cena 15 evra (u cenu uračunat i period od 48h, vreme za koje se može ugraditi i otići na tehnički pregled)'', glasi jedan od oglasa.

Da bi iznajmljivanje katalizatora moglo da donese dobru zaradu najbolje znaju zaposleni u auspuh servisima koji su dobro upoznati sa trenutnim stanjem katalizatora u Srbiji. ''Najmanje 100.000 vozila u Srbiji ima problema sa izduvnim gasovima. Reč je o automobilima čiji je katalizator začepljen, izvađen ili je zamenjen loncem ili cevlju. Mnogi vlasnici vozila vade katalizator kako bi i uštedeli gorivo. Međutim, pitanje izduvnih gasova nije samo pitanje katalizatora'', upozoravaju u jednom auspuh servisu u Beogradu.

 

Kako kažu, automobil može emitovati nepropisnu količinu izduvnih gasova čak i kada ima ispravan katalizator. ''Ako je motor loš i, naprimer troši litar ulja na 10.000 kilometara, onda katalizator tu ne može ništa da pomogne. Zato bi bilo dobro da MUP precizira šta će se konkretno raditi na tehničkom pregledu u vezi sa izduvnim gasovima od 5. jula. Da li će se tražiti da vozilo emituje propisanu količinu izduvnih gasova ili samo da ima ispravan katalizator'', kažu nam u servisu. Zbog toga mnogi auspuh servisi odlažu sve poslove u vezi sa katalizatorom. ''Naprimer, ne mogu da garantujem vlasniku vozila da će proći tehnički pregled kada mu zamenim katalizator ako ne znamo ni šta se konkretno traži na tom pregledu'', apostrofiraju u servisu.

 

Univerzalni, originalni ili zamenski
Raspon cena katalizatora je veoma veliki. ''Najeftiniji su univerzalni katalizatori koji koštaju od 6.000 do 12.000 dinara i mogu da traju od 50.000 do 100.000 pređenih kilometara. Zatim, imate zamenske katalizatore koji se uvoze iz inostranstva, kao što su, recimo, ''imasaf'' katalizatori, čija se cena u zavisnosti od vozila kreće od 200 pa do nekoliko stotina evra. Konačno, postoje originalni katalizatori koji mogu da koštaju i po 1.500 evra'', objašnjavaju u servisu.

 

Primera radi, imasaf zamenski katalizator za Fiat Punta nije uopšte jeftin. ''Cena se kreće između 40.000 i 45.000 dinara, ali moram priznati da ne pamtim da je u poslednje dve godine neko i pitao za katalizator za Fiat Punta. Kod pojedinih vozila katalizator mora da se menja zajedno sa granom motora, što dodatno utiče na cenu'', naglašavaju u servisu.

 

Na benzinskim vozilima katalizator se obično nalazi na jednom od dva mesta, a provera njegove ispravnosti je moguća na tri načina. Zavisno od modela, katalizatori mogu stajati na različitim mestima, ali najčešće su na izduvnoj grani motora ili ispred prednjeg lonca, na sredini automobila, kažu u servisu. Provera da li se tu kompletan katalizator nalazi je moguća vizuelno, ali i pomoću metalnog predmeta. ''Ako je zvuk tup kada se metalnim predmetom udari u katalizator, to znači da je sadržaj katalizatora pun. U slučaju da katalizator zvoni, znači da je šupalj, odnosno da ne radi'', ističu u jednom od auspuh servisa i dodaju da nedostatak katalizatora može da signalizira i žuta lampica na instrument tabli, poznati ''check engine''.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, dach@ said:

Za proveru da li katalizator postoji na autu koristiće se čekić :lol:

Najjeftinija i najbezbolnija metoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitvno - odložena primena pravila o registraciji vozila

 

izduvni gasovi.jpg

 

Građani će i nakon 5. jula po nepromeninim uslovima moći da registruju vozila, saopštila je danas Agencija za bezbednost saobraćaja.

''Primena odredbi iz Pravilnika koje se odnose na kočnice, na uređaje za odvođenje i regulisanje izduvnih gasova (merenje izduvne emisije, obaveznost posedovanja katalizatora) i druge biće odložene na period od najmanje dve godine'', navela je Agencija. Kako navode, izmene i dopune Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, omogućiće građanima da i dalje registruju vozila pod nepromenjenim uslovima. ''Uočeni problemi u primeni pojedinih odredbi Pravilnika uticali bi da veliki broj vozila ne ispuni uslove koji se zahtevaju na tehničkom pregledu, a čija bi primena počela 5. jula 2021. godine'', saopštila je Agencija.

 

Pravilnik je, podsećaju, donet 2012. godine i u nadležnosti je Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Podsećaju i da je u toku 2021. formirana radna grupa koja je trebalo da unese izmene i dopune u Pravilnik, te da su u radnoj grupi predstavnici Ministarstva, Uprave saobraćajne policije, Agencije za bezbednost saobraćaja, beogradskog Mašinskog fakulteta, Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu i AMSS-CMV.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiram ta nova pravila na tehnickim pregledima pogotovo za stavri koje nemaju veze sa tehnickom ispravnoscu
Led sijalice u pozicionim svetlima i auto ne moze da prodje tehnicki a ako su u stop svetlima moze zato sto majstor ne moze da ih vidi
Ne mogu bocni vetrobrani ali mogu buvljacke radkapne
Ne moze konopac za slepovanje ali zato moze kineska sajla
Krovni nosaci atestirani homologovani THULE i auto ne moze da prodje tehnicki sto u prevodu znaci da ako ih sutradan namontiram auto mi je tehnicki neispravan ako imam saobracajku ja sam kriv posto mi je auto tehnicki neispravan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima Kesić za to jednu reč koja sve opisuje: Budale!

Uskoro će da proveravaju i svetlo u kaseti za rukavice, izobličavanje ogledala u suncobranu suvozača, originalnost patosnica, temperaturu zagrejanog upaljača za cigarete, da li CD preskače i da li je neki zvučnik probio, dužinu štapa antene, da li je vlasnik obrijan i da mu nisu pocepane čarape.....

Edited by danko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...