Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

A sta je tu ovalno? Mene ovalnost asocira na krug, odnosno koliko je disk blizi idealnom krugu. Ovalnost me nikako ne asocira na razliku u debljini diska

Vise mi je kao brdovitost diska

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, andreja.micovic said:

Vise mi je kao brdovitost diska

Recimo da je njima "ovo" ovalnost diska. U stvari odstupanje od idealne geometrije ravne ploče, nastale prilikom samog procesa proizvodnje ili specifikacije samog proizvođača, pričano za nove diskove (nagađam, nisam mašinske struke). U drugim slučajevima je verovatno naglo hlađenje dooobro zagrejanih diskova (sneg, bare i sl) a disk nije baš najboljeg kvaliteta ili je oriđiđi ali odavno je trebalo da se zameni i istanjio se do iza koske...ali koči, eto korisniku dosta. Da mere debljinu diska u odnosu na fabričke vrednosti to bi bilo dosta verodostojnije. 

 

Ima na YT razlika između originalnih BMW diskova kako se ponašaju na visokim temperaturama i falševa koji se doslovno raskupusaju na testiranju. To jeste bitno, ali bitna je i cena. Toliko da se diskovi usijaju mislim da može samo neko ko nije vičan vožnji "motorom" na nekim dužim spustevima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da ste gledali ali evo da utvrdimo gradivo.

Dakle, komparaterom se utvrđuje aksijalno odstupanje diska od glavčine točka.

U prevodu, to je ono što sam rekao s tim da i kriv disk ne prolozi iako mu je debljina zida u granicama.

Apsurd je što je to preporuka EK za Saobraćaj a naši su brže bolje usvojili iako je gornja granica odstupanja smešno mala gde čak i neki novi diskovi ne prolaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

a i diskriminacija je malko, meni na selu manje se zagrevaju diskovi i manja je šansa da ih naglo ohladim nekoj barici i tako iskrivim nego nekome u gradu gde si stalno na kočnicu i svuda bare

Ko kaze :D ? Kocnica-gas strucnjaci i Schumacheri od semafora do semafora mozda i jesu stalno. S druge strane, moze i tebi da se desi da u nekoj seriji kocenja uletis u baru i pokrivis diskove. To se upravo meni desilo sa bivsim Stilom na otvorenom putu i relativno novim OEM diskovima pre nekih 7-8 godina, znam tacno i kako i gde.

 

Kao sto ljudi vec rekose, ovalnost se meri na pojedinacnom disku (ne porede se tockovi medjusobno, kao sto neko iznad napisa). Pored pokrivljenih diskova, koliko mi zdrav razum govori, problem moze da bude i do krivih glavcina, lose montaze tj. neociscenih povrsina na koje disk naleze, itd... Nisam ljubitelj ovih novopecenih (i dobrim delom priucenih) bloggera - ali skoro sam naleteo na neki klip gde je covek montirao nove diskove na relativno nov auto. Rezultati merenja ovalnosti levo i desno sa izandjalim diskovima 16% i 18%, a sa novim 15% i 17%. Sto bi znacilo da su najmanji udeo u ovalnosti imali konkretno diskovi :) . Pri tome mu se razlika u kocenju na osovini povecala sa 2% na 7% (dovoljeno je valjda 9%), ali za to se moze reci da set jos nije nalegao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Ko kaze  ? Kocnica-gas strucnjaci i Schumacheri od semafora do semafora mozda i jesu stalno. S druge strane, moze i tebi da se desi da u nekoj seriji kocenja uletis u baru i pokrivis diskove. To se upravo meni desilo sa bivsim Stilom na otvorenom putu i relativno novim OEM diskovima pre nekih 7-8 godina, znam tacno i kako i gde.

 

Zato se kupe pravi diskovi i pločice i ni jedna bara Im ne može ništa. Jeste da im je cena prava sitnica, al zadovoljstvo u vožnji sa ovima nema cenu.

Naravno Yellowstuff verziju. 69e4fd0edac21f11ae2093bc5771fdb1.jpg

 

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Ko kaze :D ? Kocnica-gas strucnjaci i Schumacheri od semafora do semafora mozda i jesu stalno. S druge strane, moze i tebi da se desi da u nekoj seriji kocenja uletis u baru i pokrivis diskove. To se upravo meni desilo sa bivsim Stilom na otvorenom putu i relativno novim OEM diskovima pre nekih 7-8 godina, znam tacno i kako i gde.

 

Kao sto ljudi vec rekose, ovalnost se meri na pojedinacnom disku (ne porede se tockovi medjusobno, kao sto neko iznad napisa). Pored pokrivljenih diskova, koliko mi zdrav razum govori, problem moze da bude i do krivih glavcina, lose montaze tj. neociscenih povrsina na koje disk naleze, itd... Nisam ljubitelj ovih novopecenih (i dobrim delom priucenih) bloggera - ali skoro sam naleteo na neki klip gde je covek montirao nove diskove na relativno nov auto. Rezultati merenja ovalnosti levo i desno sa izandjalim diskovima 16% i 18%, a sa novim 15% i 17%. Sto bi znacilo da su najmanji udeo u ovalnosti imali konkretno diskovi :) . Pri tome mu se razlika u kocenju na osovini povecala sa 2% na 7% (dovoljeno je valjda 9%), ali za to se moze reci da set jos nije nalegao.

 

AutoAnaliza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martin

Videh da se merilo na crnoj Skodi. Iz regiona pratim jedino Juru Sebalja - em volim da cujem vidjenje iz ugla profesionalnog (cak i bivseg WRC) vozaca i prvaka, em ima znanje i ume da animira. Slicne sam zivotne dobi, o dosta stvari identicno razmisljam (apropo modernih auto trendova, formi vozila, downsizinga, digitalizacije, elektrifikacije), pa mi se nekako i to uklopilo. Ovo ostalo mi vecinom nije spontano, bez prakticnog iskustva, deluje usiljeno i nabubano, neki kanali su i bukvalno zaje*ancija. 

2 hours ago, knezevic76 said:

Zato se kupe pravi diskovi i pločice

Da ga je*em :) . Kao i svi sam se lomio koje, na kraju mi je drugar doneo OEM diskove i plocice iz inostranstva. Odlicno su kocili, besumni od prvog dana. Imali su zastitu u srcu i po obodu i u tom delu su bili kao novi i bez rdje i posle par godina (sto je retko videti)... A to mi se desilo i bukvalno na rally deonici :) , desetine kilometara krivina, gore-dole, ubrzanja i kocenja po zestokom pljusku. Nisam mogao da se obuzdam :D , sam sam kriv. Pre toga su 2-3 godine vozeni u svim uslovima bez ikakvih problema.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

EBC komplet vožen na GTVu pa na GTu, Navak stazu par puta, vrhunski plus ni cena nije zanemarljiva.
Nemaju zamor pri više kočenja za redom, zaustavi put se ne povećava, nema pregrevanja, brzo dostižu radnu temperaturu. Inače, koče kao nenormalni.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam terao peugeot 306 1996 god. na tehničkom HENEX  na Smederevskom putu, godinama idem tamo.

Rastezali su ga , natezali, gledali sve kao da ide na trke formule 1.

Na izveštaju kočnice su dobre, ali je radnik na dijagramu primetio manju silu kočenja na zadnjoj nožnoj (doboš) u odnosu na ručnu i neće da me pusti.

Odem na drugi tehnički da se raspitam da li me ovaj zajebava ili ne zna posao.

Čim je pogledao rezultate kočenja rekao mi da je ovo dobro i da idem da se žalim, ako neće da uvaže moju žalbu, da pozovu gazdu ili da zovem inspekciju.

Pozvali su gazdu ovaj ih napušio i pustili me.

Specifičnost kod vozila peugeot 306 sa torzijom je da je sila nešto manja, ali kada se optereti samo rukom sila kočenja se povećava (rekao mi majstor koji samo radi PSA grupaciju).

Rečeno mi je da ukupna sila kočenja mora biti veća od 50% od sile koja je potrebna za određenu masu vozila, razlika između tockova na istoj osovini ne sme biti veća od 30%.

ZNAČI HENEX ZAOBILAZIM U ŠIROKOM  LUKU.

 

Edited by dobrid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zalost imao sam slican slucaj. To znaci da vlasnici tih tehnickih pregleda namerno "obaraju" vozila na tehnickom pregledu zarad licne zarade!

Moramo javno objavljivati sve takve probleme i nazive tih kuca za tehnicki pregled da ih ljudi zaobilaze u sto vecem radijusu!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/13/2021 at 12:42 PM, dobrid said:

Specifičnost kod vozila peugeot 306 sa torzijom je da je sila nešto manja, ali kada se optereti samo rukom sila kočenja se povećava (rekao mi majstor koji samo radi PSA grupaciju).

 

Svi auti imaju specifician dizajn kada imaju problem sa kocnicom na tehnickom :rofl:Svi su greskom projektovani bez dzaka za cement u gepeku...

 

Pokusaji obaranja mog auta na tehnickom u poslednjih 13 godina:

Volan ide tesko u mestu (auto bez serva)

Imam (fabricki) ugradjene zadnje pojaseve

Rucna ne koci dovoljno kada se povuce do pola

Rucna kocnica ne koci dovoljno kada uopste nije povucena

Nozna kocnica ide tesko

Rucka sedista za pomeranje napred nazad je bocno na sedistu, ne sa prednje strane sedista kao na starijem tipu sedista

Rezervni tocak izgleda tesko za vadjenje sa svog fabrickog mesta

Ne moze rezervni tocak manjih dimenzija od ostala 4 tocka

Imam antenu, a nemam radio

Rucica menjaca ide tesko

Pedala kvacila ide tesko

Kvacilo je nezgodno za voznju (sto se slazem za prosecnog vozaca ali otkad je sofisticiranost komandi na autu tehnicki problem?)

Tablica na fabricki postavljenom mestu ne moze da stoji tamo

Ne moze ukrasni zavrsetak na kraju auspuha

Ne mogu standardni "prozirni" zmigavci

 

 

Neke od navedenih stavki ce mi progledati kroz prste jer se cinim ok, neke su jedva presli preko uz dosta rasprave. Pored toga ne bih previse spominjao price oko modifikacija uradjenih na autu, sem prica pustili bi te da su kocnice neispravne, ali ne mozemo sa vecim od fabrickih, ne mogu amortizeri haube, moze ukrasni zavrsetak na kraju auspuha ali bas je moj od 70mm prevelik... Da je 60mm onda bi progledali kroz prste. Ne mogu alu papucice jer mozes da ih pobrkas u voznji...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, YUgisa said:

Rucna kocnica ne koci dovoljno kada uopste nije povucena

Pobeda :stuart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasi se tehnicki pregled u Jagodini i moze sve da prodje za 10Kdin dok ne stupe na snagu nove primene... Mogu da pitam i kako se zove ako nekog interesuje. 
Ne podrzavam, ne kukam, samo konstatujem pojavu. 

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro promena pravila o kočnicama i izduvnim gasovima

 

tehnicki_pregled_uslovi.jpg

 

Ukida se diskriminacija polovnjaka uvezenih posle 1. marta 2014. godine, dok će uredba o takozvanoj ''ovalnosti kočnica'' biti suspendovana na godinu dana.

 

Kako Telegraf saznaje iz dobro obaveštenih izvora, u Službenom glasniku će uskoro biti objavljene izmene i dopune Pravilnika o podeli motornih vozila i tehničkim uslovima, koje mnogi željno iščekuju. Najvažnije od njih, tiču se odredbi o kontroli emisije izduvnih gasova i ovalnosti kočnica, zbog kojih mnoga vozila ne bi mogla da prođu tehnički pregled posle 5. jula ove godine, kada treba da počne puna primena novog Pravilnika o tehničkim pregledima.

 

Ukida se diskriminacija
Prvo i najvažnije jeste promena nelogične i najčešće kritikovane odredbe koja propisuje da polovna vozila koja su uvezena u Srbiju posle 1. marta 2014. godine, moraju da ispune ekološke norme kao da su te godine proizvedena. Konkretno, automobili sa benzinskim motorima, koji su prvi put registrovani kod nas posle tog datuma, po još uvek važećem propisu, treba da imaju 15 puta manju emisiju ugljen-dioksida nego isti takvi koji su uvezeni ranije ili su kupljeni u Srbiji. Slična nelogičnost još uvek važi i za dizelaše, s tim što je kod njih kriterijum za ispravnost izduvnih gasova (koeficijent apsorpcije svetlosti) tri puta blaži za domaća vozila i ona koja su prvi put registrovana pre 1. marta 2014. godine.

 

U nadležnom ministarstvu kažu da će ova odredba sigurno biti promenjena, a očekuje se da nivo emisije izduvnih gasova kod svih vozila, kao što je i logično, bude propisan u skladu sa godinom njihove proizvodnje i Euro normom koju ispunjavaju, a ne sa godinom prve registracije u Srbiji.

 

Dobro koče, a neispravni
Drugi veliki problem zbog koga bi mnoga potpuno ispravna vozila mogla da budu proglašena neispravnim, biće samo privremeno rešen. U pitanju je takozvana ''ovalnost kočnica'', zbog koje smo već imali slučajeve da potpuno ispravni automobili ne prolaze proveru na onim tehničkim pregledima koji su već počeli da rade po novim propisima, dok na onim drugim prolaze bez problema.

 

kocioni disk.jpg

 

Evropskom direktivom predviđeno je da neujednačenost sila kočenja po obrtu točka ne sme biti veća od 20%, ali ta direktiva nije obavezujuća i praktično je ostavljeno državama da same odrede da li će ovaj propis primenjivati ili neće. Na primer, ne primenjuju ga ni Crna Gora, ni Hrvatska, ni mnoge druge evropske zemlje sa znatno mlađim i modernijim voznim parkom nego što je naš u Srbiji. Međutim, tvorci našeg Pravilnika su tu odredbu propisali, iako mehaničari tvrde da neujednačenost sila kočenja manja od 30% apsolutno ne utiče na ispravnost kočnica. Kako saznajemo, primena ove odredbe će sigurno biti odložena i to na najmanje godinu dana.

 

preuzeto sa - telegraf.rs

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam stručnjak ali sam mašinac i kapiram da ovalnost nije elpsa nego neujednačena debljina diska po obimu.

Praktično, ako je prevelika razlika u debljini javlja se oscilacija na papučici kočnice, što rezultira oscilaciju jačine kočenja.

Eto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...