Ivan 17591 Posted March 4, 2021 @shomispc Ovde sa par klikova sve lepo dobijes, crno na belo: https://registracija-vozila.rs/kalkulator-registracije-vozila Znas koliko te tacno kosta osiguranje, koliki je popust za premijski stepen, koliko ostale dazbine... Tj. lepo vidis koja je cena samo papirologije (za 1.9 88 kW ti je to oko 24.500 din). Na to se naravno dodaje cena tehnickog (kako se snadjes) i tacno znas na cemu si. Tako registrujem vec godinama, ranije sam imao besplatni tehnicki (sto rece Andreja), sada se to naplacuje. Nije mi zao razlike, nego necu da me bilo ko pravi teletabisom. Najlakse je naci neki jeftiniji tehnicki koji izdaje nalepnicu na licu mesta, saberes njihovu cenu pregleda sa papirologijom i to ti je sav trosak. PS: Ako si u prvom premijskom stepenu, od skoro ide i dodatni popust od 10% na osiguranje, tj. ukupno -25%. Takodje, vise nije potreban ni zeleni karton za BiH. Maltene ti i ne treba, osim ako ne ides za Grcku preko Makedonije. Ili si, kao sto rekoh, petrolhead kao ja, pa da ides za Tursku kolima , posto je i tamo potreban. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted March 4, 2021 U Lasti moze da se uradi samo tehnicki, ne rade ostale usluge produzetka registracije. Za moj tvingo tj pitali samo za kubikazu je 2400 din. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted March 4, 2021 To izgleda pausalno , kako na koga naletis. Mene nisu pitali za kubikazu, nego za klasu vozila. Odlicna cena, jedino sto ako ne izdaju nalepnicu treba da se skokne predvece do SUP, kada nema guzve da se ista pokupi. Ima i tehnickih koji izdaju nalepnice za par stotina kinti vecu cifru, tu su i agencije, pa ko sta voli... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 26, 2021 (edited) Nista me vise nece iznenaditi, niti da budemo rigorozniji od svajcarske (makar selektivno) niti da bude tresla se gora rodio se mis, pa da se za godinu dve dana opusti i vrati na staro sve. Tehnicki ako je obucen i ako hoce ce uvek moci utvrditi nedostatak DPF, ali verujem da pojavom raznih DPF servisa dpf vise nece biti bauk, nekad je to bio problem od 1000e, danas je to problem od 100e, karikiram malo. Bilo bi dobro da bude strejt pajp taksa Edited March 26, 2021 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1110 Posted March 26, 2021 1 hour ago, Milutinac said: Videcemo...o tom potom. Neko moje misljenje je da je prevelika fama napravljena oko svega toga. Cak me ne bi ni cudilo da uvedu neku eko taksu da tipa ako na bilo koji nacin ne prodjes - da platis taksu i eto kao sad je to reseno...svasta se kod nas bizarno desava, i nista ne treba da iznenadi. I mislim da ako oni to tako rigorozno budu radili (u sta sumnjam) - 20-30% vozila nece moci proci tehnicki... Ako bude tako kako najavljuju, mislim da ce bre biti 20-30% vozila koja su prosla tehnicki. Prvo je nebulozna ta ovalnost sa maksimalnim procentom od 20%, a odma zatim i ono da se ne tretiraju isto dva ista automobila koji su uvezeni u razlicito vreme, pre i posle marta (cini mi se) 2014. I dalje ne mogu da nadjem ni jedan validan razlog za to. I pade mi na pamet jos jedna stvar. S obzirom da se blizi taj cuveni datum... Zbog cega se vec ne rade provere automobila koji se uvoze pa da se odma zabrani uvoz ako ne ispunjava norme za prvi tehnicki pregled. Ljudi ce dolaziti u situacije da su kupili auto na placu i da ne mogu da ga registruju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted March 26, 2021 To pitanje iziskuje kompleksan odgovor sa prizvukom politike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 26, 2021 (edited) 48 minutes ago, rkoma1986 said: ...i ono da se ne tretiraju isto dva ista automobila koji su uvezeni u razlicito vreme, pre i posle marta (cini mi se) 2014. I dalje ne mogu da nadjem ni jedan validan razlog za to. Neodgovorni mediji i većina tupavih tehničkih pregleda su tu napravili problem, jer u Pravilniku piše ovako za npr. dizel motore: Quote Vozila sa motorom sa kompresionim paljenjem (dizel), nakon što je motor postigao radnu temperaturu propisanu od strane proizvođača vozila, ne smeju imati srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa veći od vrednosti propisane od strane proizvođača i deklarisane prema jednoobraznim tehničkim uslovima. Ako podaci proizvođača vozila nisu poznati, tada za: (1) vozila snage do 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 3,22 m-1, (2) vozila snage preko 73,5 kW, vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 2,44 m-1, (3) za vozila koja su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. marta 2014. godine, vrednost srednje apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 1,5 m-1. Srednji koeficijent apsorpcije svetlosti izduvnog gasa izračunava se kao srednja vrednost najmanje tri merenja vrednosti koeficijenta apsorpcije svetlosti metodom slobodnog ubrzanja do najvećeg dozvoljenog broja obrtaja. Primarni kriterijum je podatak proizvođača. Sekundarni kriterijum (može da se primenjuje samo, jedino i isključivo ako nije poznat podatak proizvođača) su brojke navedene u Pravilniku. Problem je što tehnički pregledi još uvek misle, a valjda će se dozvati u pamet do leta...da njih uopšte ne treba da zanimaju podaci proizvođača, već je eto njima lakše da odštampaju A4 papir sa napisanim vrednostima (granica od 73.5 kW i 01.03.2014.) okače ga negde na liniju tehničkog i da mere po tome. Misle da je skroz ok da traže da euro3 auto (koji je prvi put registrovan u Srbiji posle 01.03.2014.) ispunjava euro5 normu (to je tih 1.5). Kako većini tih likova, koji su vlasnici tehničkih pregleda, još uvek ne dolazi do mozga da niti imaju zakonsko pokriće, niti ima logike da od euro3 auta traže da ispuni euro5 normu - pojma nemam. Ali, do pameti se moraju dozvati... I, ne samo to...svaki vlasnik vozila ima pravo da pozove policiju i inspekciju ako vidi da na tehničkom žele da mu euro3 ili euro4 auto mere sa limitom na 1.5 (euro5 norma). Oni su dužni da imaju podatke proizvođača, ili da znaju gde da gledaju po broju šasije i/ili motora...svaki taj auto je imao i ABS uverenje na kojem piše koju euro normu ispunjava...to je podatak proizvođača, i auto prolazi tehnički ako mu se izmeri ta vrednost (ili manja). U istom 82. članu ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima'' isto piše i za benzince, tj. primarni kriterijum je podatak proizvođača, pa ako on nije poznat onda sve drugo. Edited March 26, 2021 by neshaoct dopuna 3 bole-stilo.jtd, rkoma1986 and rocket reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 26, 2021 55 minutes ago, rkoma1986 said: Prvo je nebulozna ta ovalnost sa maksimalnim procentom od 20%... Totalna nebuloza. Iš'o je skoro AutoAnaliza lik kod jednog od tih nepismenih tehničkih pregleda koji je odštampao A4 list i misli da treba po tome da meri izduvne gasove...izmerio je ovalnost sa starim i sa novim diskovima: Novi diskovi su mu imali 15% (levi) i 17% (desni). 2 rocket and Djuk85 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1110 Posted March 26, 2021 3 hours ago, neshaoct said: Neodgovorni mediji i većina tupavih tehničkih pregleda su tu napravili problem, jer u Pravilniku piše ovako za npr. dizel motore: Primarni kriterijum je podatak proizvođača. Sekundarni kriterijum (može da se primenjuje samo, jedino i isključivo ako nije poznat podatak proizvođača) su brojke navedene u Pravilniku. Problem je što tehnički pregledi još uvek misle, a valjda će se dozvati u pamet do leta...da njih uopšte ne treba da zanimaju podaci proizvođača, već je eto njima lakše da odštampaju A4 papir sa napisanim vrednostima (granica od 73.5 kW i 01.03.2014.) okače ga negde na liniju tehničkog i da mere po tome. Misle da je skroz ok da traže da euro3 auto (koji je prvi put registrovan u Srbiji posle 01.03.2014.) ispunjava euro5 normu (to je tih 1.5). Kako većini tih likova, koji su vlasnici tehničkih pregleda, još uvek ne dolazi do mozga da niti imaju zakonsko pokriće, niti ima logike da od euro3 auta traže da ispuni euro5 normu - pojma nemam. Ali, do pameti se moraju dozvati... I, ne samo to...svaki vlasnik vozila ima pravo da pozove policiju i inspekciju ako vidi da na tehničkom žele da mu euro3 ili euro4 auto mere sa limitom na 1.5 (euro5 norma). Oni su dužni da imaju podatke proizvođača, ili da znaju gde da gledaju po broju šasije i/ili motora...svaki taj auto je imao i ABS uverenje na kojem piše koju euro normu ispunjava...to je podatak proizvođača, i auto prolazi tehnički ako mu se izmeri ta vrednost (ili manja). U istom 82. članu ''Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima'' isto piše i za benzince, tj. primarni kriterijum je podatak proizvođača, pa ako on nije poznat onda sve drugo. Nisam znao za ovo. Ova prica ima daleko vise smisla svakako Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6970 Posted March 26, 2021 Meni su sad merili ovalnost diskova na tehničkom, prednji nema razlike između levog i desnog, zadnji razlika je 7% što je u toleranciji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mitros 140 Posted March 29, 2021 On 3/3/2021 at 6:12 PM, Dale said: Neka preporuka gde uraditi tehnicki tj produzetak registracije u BGu? Ako igde moze jeftinije od 4-5K, rado cu otici, najvise iz principa. Pokusavao da nadjem po forumu, cini mi se da je neko pomenuo dal' Lastu ili neki GSP... GSP kod Belvila 2400,ali em rade do 15h radnim danom, a subotom moras odma da dodjes ujutru i cekas pa kad (i ako) stignes. E reko zajebite ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted March 29, 2021 On 3/4/2021 at 11:04 AM, shomispc said: Zato sto sam bio ubedjen da je "besplatno" uz tehnicki Ne mislim nista lose inace, vise sam bio u saljivom fazonu Okej mi je da naplate svoje usluge, nego mi nije jasno kako sam placao istu cenu godinama a prodavali su mi ranije pricu da je tehnicki besplatan uz registraciju jer prihoduju od provizija na prodaju polisa.. Tjst jasno mi je, lagali su Tehnicki pregled ima od 25-30% po polisi, zavisi od osiguravajuceg drustva, zato su mnogi i davali gratis tehnicki. Posto je podignuta cena tehnickog na nivou drzave, njima se vise ne isplati da daju besplatan tehnicki jer nemaju zaradu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Transporter131 138 Posted March 30, 2021 On 3/27/2021 at 12:48 AM, knezevic76 said: Meni su sad merili ovalnost diskova na tehničkom, prednji nema razlike između levog i desnog, zadnji razlika je 7% što je u toleranciji. A kako mere ovalnost,skidaju diskove .... Prosecan disk 300mm, 7% ovalnost ,2,1mm , pa iscupao bi volan iz ruku.Ili ja gresim,samo pitam... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
skile86 539 Posted March 30, 2021 Koliko sam video, pri testiranju kocnica se gleda razlika u kocenju levog i desnog tocka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted March 30, 2021 8 hours ago, Transporter131 said: A kako mere ovalnost,skidaju diskove .... Video sam u SAT emisiji, da mere tim uredjajem za kocenje, tj valjcima. E sad, valjda nije svaki tehnicki opremljen takvim valjcima, ali ce morati da bude. Kontrolor treba da drzi pedalu na odredjenom % pritiska (ima uredjaj i za merenje toga, tako da nije subjektivno) i onda citav test traje malo duze, i valjci valjda mogu da premere ovalnost spram nekih oscilacija valjda... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted March 30, 2021 Da, pritisnuta kocnica dok je auto va valjcima, meri se promena u sili kocenja dok rotiraju tockovi tj diskovi. Nisam pitao na tehnickom kada sam radio tvinga, sta se desava sa zadnjom osovinom tj da li se meri ovalnost pozadi ako ima diskova. On ima dobose pozadi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6970 Posted March 30, 2021 13 hours ago, Transporter131 said: A kako mere ovalnost,skidaju diskove .... Prosecan disk 300mm, 7% ovalnost ,2,1mm , pa iscupao bi volan iz ruku.Ili ja gresim,samo pitam... Ne skidaju ništa već mere razliku u kočenju između levog i desnog točka. Po meni je to nebuloza, al ajd. 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted March 30, 2021 Ne da je nebuloza već nema veze sa mozgom a kamoli sa kočenjem. Da su bar merili debljinu diskova pa ajde .Ili da su bar povećali procenat onda bi došli do toga da su diskovi dobro potrošeni i da su već počeli da se krive Quote Share this post Link to post Share on other sites
Transporter131 138 Posted March 31, 2021 13 hours ago, knezevic76 said: Ne skidaju ništa već mere razliku u kočenju između levog i desnog točka. Po meni je to nebuloza, al ajd. Veca je nebuloza sto mi cutimo na takve nebuloze.To je kao da mere gradjevinskim metrom.Disk samo po precniku moze da bude kriv,a ovalnost je u kafani kad porucimo oval mesanog. 2 alfini0507 and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted March 31, 2021 Koliko sam ja shvatio merenje ovalnosti nazivaju kada mere razliku u sili kocenja na jednom te istom disku, a ne razlika na osovini sto su uvek i merili.Dakle recimo meri 1000N i razlika za pun krug ne sme biti veca od 20%. Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted March 31, 2021 Tačno! Ovalnost diska nije razlika u odnosu na susedni na istoj osovini već razlika debljine diska po radijusu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3680 Posted March 31, 2021 Znači, oni "mere" da li i koliko pojedini točak "pulsira" ( sitno "trza") pri kočenju ? I tako cene da li je disk/doboš "ovalan" ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted March 31, 2021 Mhm. U odnosu na "ovalnost" diska, pri tome imajući u vidu da često i novi diskovi imaju ovalnost u određenom %, a neki porizvođači koji ne sijaju odličnim kvalitetom a novi su, često su i oko granične vrednosti (+/- 20%). Glupost neopisiva. Ima toliko bitnijih stvari a oni se uvatili ovalnosti diskova. Jeste, mizerno će da trese volan, a to što se odozdo pola auta raspalo od korozije, to je neka sasvim druga priča. 2 neshtry and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14786 Posted March 31, 2021 Većina EU zemalja to ni ne kontroliše... U čemu je poenta,ako ti trese volan i tako ćeš da popraviš...a i diskriminacija je malko, meni na selu manje se zagrevaju diskovi i manja je šansa da ih naglo ohladim nekoj barici i tako iskrivim nego nekome u gradu gde si stalno na kočnicu i svuda bare...Sent from my motorola one macro using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3680 Posted March 31, 2021 Znaju ljudi da voze nevidjene krševe i tako ugrožavaju sve oko sebe. Mene jedan drugar zvao da odem sa njim da pogledamo neku 308-icu (mk1). Bio dogovor da se nadjemo sa prodavcem kod "Arene", pa da se provozamo do Aerodroma. Čovek dodje, kola "na oko" kao avion i meni drugar kaže: "Hajde, vozi najpre ti do Aerodroma, to bolje znaš pežo, a ja ću nazad". Ja sednem, krenem, ide to jako lepo, ubrzava "do daske" bez iakvih tegoba, lepo drži pravac. A kada sam prvi put ( na iznad 100 km/h) dotakao kočnicu, to je bio pakao od trešenja, ja sam premro od straha, ono nikada nisam doživeo. Kaže prodavac mrtav ladan: "Možda bi samo diskove trebalo promeniti, ali, nije to hitno ..." Quote Share this post Link to post Share on other sites