Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Ovo sto sam zvao u aprilu, uglavnom 4000-4500 din. Ako ti je usput, pisali smo vec gde ima i skoro duplo jeftinije (NS, Lazarevac, Cacak,...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas odradio tehnički. Tip na tehničkom se oduševio autom. Na povratku kući razmišljam, kakve li mu grdobe dovoze...Moj auto je samo redovno održavan i na vreme popravljan.

Čak i izduvni glasovi prošli novu normu, radi katalizator...

Išao u drugi mesto, 10km udaljeno jer je tehnički 1500rsd jeftiniji nego u mom mestu gde je 4500rsd

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svratio do nekog privatnika trazio mi 3500.Nisam proveravao ostale ako nađem neki info javiću.Inače u Dunav autu na ulazu u Smed sa strane Grocke.

Ja svratio zakazao za ujutro u 8.Sve odrađeno na vreme platio reg zalepili nalepnicu i vozi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva tema u novom SATu,ko nije čitao ,skenirao sam,valjda se bifi da se čita ....jako mi je ovo čudno ,ako je auto veliki trovač,ali je uvezen pre 2014.,onda prolazi,ako je uvezen posle 2014.,onda ne polazi, jer se koristi standard za vozila posle 2014. ....

 

sat_3.jpg sat_4.jpg 

sat_5.jpg sat1.jpg sat_2.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog oštrih pravila mnogi neće proći tehnički pregled

 

tehnicki pregled vn.jpg

 

Više od 100.000 vozila neće moći da prođe tehnički pregled i registruje se kada 5. jula sledeće godine prestane tolerancija na nepropisnu količinu izduvnih gasova. Novi pooštreni pravilnik o tehničkom pregledu vozila stupio je na snagu pre dve godine, s tim što je tada data mogućnost i linijama tehničkog pregleda i vlasnicima vozila da se u naredne tri godine prilagode jednoj od najstrožijih mera - kontroli emisije izduvnih gasova. Kako stvari stoje, retko ko se u Srbiji priprema za ovu kontrolu pa tako, prema poslednjih istraživanjima, i dalje bar 100.000 vozila emituje nepropisnu količinu izduvnih gasova. Ako pravilnik ostane važeći to znači da vlasnik svakog 20 automobila neće moći od 5. jula 2021. da registruje svog četvorotočkaša ako ne otkloni taj problem.

 

Predsednik Asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković ističe da će najveći problem imati vlasnici uvezenih vozila.

''Mnoga od tih vozila nemaju katalizator. Sa druge strane, starija vozila moraće da ispune pravila o emisiji izduvnih gasova kada su ta vozila bila nova. Primera radi, to znači da Yugo mora imati emisiju do 3.5 ugljen-monoksida (CO). A kada bi Yugo imao emisiju gasova 4.5 CO ne bi više mogao da se vozi'' - objašnjava Marinković.

 

Pored katalizatora, poseban problem kod dizela su DPF ili filteri partikularnih čestica koji takođe služe za prečišćavanje izduvnih gasova. Međutim, mnogi vlasnici zbog visokih cena zamene skidaju DPF, a nije neuobičajeno da automobili iz uvoza stignu bez njega. Razlog nije samo kvar, već i to što ga pojedinci skidaju da bi zaradili prodajući keramiku i vredne metale iz njega. Ipak, Marinković smatra da vlasnici dizelaša zbog toga neće imati velikih prepreka na tehničkom.

''Ti DPF filteri se ionako testiraju u mirnoj fazi ili modu, pa gotovo svako testiranje izduvnih gasova pokazuje nulu. Problem predstavlja i činjenica da je tek 250 od ukupno 1.150 linija tehničkih pregleda prešlo na rad po novom pravilniku. Tako da retko koja linija tehničkog pregleda može da upozori vlasnike automobile na eventualni problem sa izduvnim gasovima'', objašnjava Marinković.

 

Kako kaže, određen broj linija tehničkih pregleda prestaće sa radom do 5. jula sledeće godine. ''Mnogim linijama tehničkog pregleda nije problem nabavka nove opreme koliko dimenzije tehničkog pregleda. Prostorno ne mogu da zadovolje sve kriterijume i zato će se ugasiti. Zato je realno da od 500 do 700 linija tehničkog pregleda nastavi da radi i po novom pravilniku. Inače, vlasnici linija tehničkih preglea da imaju rok do 5. jula da podnesu prijavu za rad po novom pravilu.''

 

Novi predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin nije iznenađen velikim brojem vozila koji nepropisno zagađuju vazduh u Srbiji. ''Meni je to jasno ako se ima u vidu da je u prvih šest meseci ove godine registrovano 70.461 vozilo, od kojih su čak 31.483 automobila starija od 14 godina, a 22.344 vozila imaju između 10 i 13 godina. To znači da skoro polovina registrovanih automobila nemaju ni upotrebnu ni komercijalnu vrednost. Zato je veliko pitanje da li ta vozila imaju ispravan katalizator i kako će ga vlasnici zameniti. Pogotovo ako se ima u vidu da katalizator košta gotovo kao njihov automobil od 1.500 do 2.000 evra'', ističe Belin i dodaje da kada se ubroje i uvezena vozila taj broj starijih automobila još veći.

 

U saobraćajnoj policiji ne razmišljaju o promenama u pravilniku o tehničkom pregledu vozila prema kojem bi od 5. jula sledeće godine vozila ne mogu biti registrovana ukoliko emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Kako su rekli, pre donošenja pravilnika imali su razumenjavanja za vlasnike vozila. ''Mnoga vozila u Srbiji imaju problema sa izduvnim gasovima. Sva ta vozila, a ima ih više od 100.000, ne mogu za mesec, dva ili šest da se poprave čak i da vlasnici hoće. Zato smo odlučili da za neispravnost izduvnih gasova i nedostatak katalizatora damo toleranciju od tri godine. S tim što je tehnički pregled obavezan da kaže vlasniku vozila kolika im je vrednost izduvnih gasova i šta im sve na vozilima nedostaje'', istakli su u MUP-u pre dve godine kada su doneli pravilnik.

 

Da li će se produžiti rok?

Mnogi vlasnici linija tehničkih pregleda u Srbiji nadaju se da će zbog pandemije i ekonomske krize dobiti produženi rok da se prilagode novom pravilniku rada. ''Zasad nema najava, ali bilo bi dobro kada bi se taj rok produžio do početka 2022. Jer, ove godine ekonomija nije normalno funkcionisala. Mislim da bi svako duže odlaganje bilo kontraproduktivno jer ako želimo da uđemo u Evropsku uniju do 2026. nas očekuje još jedna promena pravilnika o tehničkom pregledu'', naglašava Vladimir Marinković, predsednik Asocijacije tehničkih pregleda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za polovnjake uvezene nakon 2014. „teži“ tehnički pregled

 

ispitivanje_izduvnih_gasova.jpg.021b1ee2cb50c447df1c8a0cad683bcf.jpg

 

Mnogi vlasnici polovnjaka uvezenih nakon marta 2014, od jula sledeće godine, kada će početi puna primena novih propisa o ispitivanju izduvnih gasova, mogu da se nađu u ozbiljnom problemu zbog nelogičnosti u propisima.

Preciznije, reč je o kolima prvi put registrovanim u Srbiji nakon 1. marta 2014. godine, a ne prvi put registrovanim nakon tog datuma u Nemačkoj ili Švajcarskoj.

Ponavljamo, prvi put u Srbiji – ne prvi put u Nemačkoj.

 

Šta je konkretno problem?
Problem je u tome što ti automobili moraju da ispune oštrije ekološke standarde nego oni koji su prvi put registrovani u Srbiji pre 1. marta 2014. godine.

To znači da za dva identična automobila, sa istim motorom i istog godišta važe različiti propisi po pitanju ispitivanja izduvnih gasova na tehničkom pregledu ukoliko je jedan prvi put registrovan u Srbiji pre 2014, a drugi nakon toga.

Preciznije – „granica“ je 1. mart 2014. godine.

 

Na udaru i dizelaši i benzinci
Ova problematika pogađa sve automobile, bez obzira na vrstu goriva.

Ne pomaže ni ugradnja „plina“ ili „metana“, pošto auto mora da prođe testiranje na osnovno gorivo.

Naglašavamo da se sva ispitivanja obavljaju pri radnoj temperaturi motora.

 

Dizelaši
Jedna od provera izduvnih gasova je merenje „dimnosti“ – to je, narodski rečeno, merenje koliko auto dimi.

Međutim – bez obzira na Euro standard, snagu, kubikažu ili godište, ako je auto prvi put registrovan u Srbiji nakon 1. marta 2014. godine – granica na ovom ispitivanju je 1,5 m-1.

Nekim dizelašima, onim starijim naravno, ovo će možda napraviti problem na tehničkom pregledu, a novijima uglavnom neće.

U suštini, osnovno pravilo je da dizelaši ne smeju da imaju dimnost veću od onoga što je propisao proizvođač ili što je „deklarisano jednoobraznim tehničkim uslovima“ (nije važno šta je to).

To je jasno.

Međutim, ako ti podaci nisu poznati, odnosno ako tehnički pregled nema pristup nekoj bazi sa tim podacima, primenjuju se ograničenja u zavisnosti od snage motora:

    1.) vozila snage do 73,5 kW (100 KS), vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 3,22 m-1

    2.) vozila snage preko 73,5 kW (100 KS), vrednost apsorpcije svetlosti ne sme biti veća od 2,44 m-1

 

Euro standardi se uopšte ne gledaju. Nije važno ni kada je auto proizveden.

Stoga ista pravila po pitanju merenja dimnosti važe za Euro 3 auto iz 2002. i za Euro 6 auto iz 2017. godine ako su uvezeni nakon marta 2014. godine.

Inače, merenje dimnosti se obavlja tako što se uzima prosek najmanje tri merenja, pri čemu se motor svaki put dovede do najvišeg dozvoljenog broja obrtaja.

 

Benzinci
Kod benzinaca je situacija nešto komplikovanija, ali pokušaćemo da objasnimo što jednostavnije.

Generalno (svi) automobili prvi put registrovani u Srbiji do 1. marta 2014. moraju da izbacuju manje od 4,5% ugljen-monoksida u leru (u praznom hodu).

Vozila sa karburatorom prvi put registrovana u Srbiji nakon 1. marta 2014. moraju da imaju manje od 3,5% ugljen-monoksida u leru.

Svi ostali benzinci (bez karburatora), koji su prvi put registrovani u Srbiji nakon 1. marta 2014, moraju da zadovoljavaju od proizvođača propisane (fabričke) vrednosti ugljen-monoksida i koeficijent viška vazduha (λ) u leru, kao i vrednosti pri propisanom povišenom broju obrtaja.

To je jasno – ali problem se javlja ukoliko te vrednosti, tj. podaci nisu poznati. Rešenje?

Ukoliko fabrički podaci nisu poznati:

    - u leru sadržaj ugljen-monoksida mora biti manji od 0,3%
    - pri 2.000 obrtaja sadržaj ugljen-monoksida mora biti manji od 0,2%
Koeficijent viška vazduha (λ) mora da bude u opsegu 0,97 do 1,03.

Dakle, isto kao kod dizelaša, nisu važni ni Euro standard, ni starost.

Tako dolazimo u situaciju da ukoliko imamo određeni model za koji nisu poznati podaci – prvi je uvezen pre marta 2014, a drugi posle:

    - za prvog važi granica emisije ugljen-monoksida od 4,5%
    - za drugog važi granica emisije ugljen-monoksida od 0,3%


Od kada kreću problemi za one „prekasno“ uvezene?
Od jula 2021. godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kada je reč o emisiji izduvnih gasova.

 

Zaključak
Ukoliko ovi propisi ostanu na snazi, pa još ako tehničkim pregledima ne bude dostupna baza sa podacima, mnogi vlasnici automobila naći će se u nezgodnoj situaciji.

I ne samo to, zbog ovih nelogičnosti u zakonu, mnogi vlasnici automobila su dovedeni u neravnopravan položaj, jer za identičan automobil neki će lako proći tehnički pregled, a neki možda neće.

 

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno. No, konacno je jasno i transparentno sta je uslov, nadam se da ce se ljudi pripremiti na vreme. Jedino je ovo malo ludo, sto su razliciti uslovi u zavisnosti od toga kada je auto uvezen, a da pri tome to nije bilo nista receno pri uvozu. Tako ce ovi stariji (citaj losiji, neispravniji) a uvezeni posle 2014. cini mi se, imati najvise problema... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

ako je auto prvi put registrovan u Srbiji nakon 1. marta 2014. godine – granica na ovom ispitivanju je 1,5 m-1.

Na merenju u aprilu ove godine imao sam 0,03m-1!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam skoro probao, čisto sumnjam da će proći, da prekontrolišem auto van termina za Teh. pregled.

Zadnji put kada sam probao, bilo je ono :huh:...

Tako su me gledali kao da sam pao sa Marsa. :whistle:

Najgore je što čovek nema reper po kom će da se vodi a to iziskije periodičnu proveru...

Lično nemam sličnih problema.

Ne dimi, ne troši ulje ali bih svakako voleo da sam upućen i u ove detaljčiće.

Sad, kako će sve to na kraju kad se sete ispopravljati, jblga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas pominjem ovo sinoc na skupu, pa smo caskali na tu temu.

Je*e lud zbunjenog, a ako krene rigoroznije da se primenjuje, znamo po cijim ce ledjima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu preporuka koju sprovodi samo Bosna i Makedonija uz Srbiju...ni jedna EU država u regionu to ne sprovodi...
Najjače mi je da novi diskovi odstupaju više od propisanih 20% a u toleranciji su kvaliteta u EU....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od naredne godine obavezno merenje ovalnosti kočnica na tehničkom pregledu

 

tehnicki 2018.jpg

 

Od jula naredne godine biće obavezno merenje ovalnosti kočnica na tehničkom pregledu, pišu Novosti. Ukoliko ta vrednost nije manja od 20 odsto po točku, vlasnici neće moći da registruju automobil, jer će se sistem za kočenje tretirati kao neispravan. U Nacionalnoj asocijaciji tehničkih pregleda (NATP) upozoravaju da je postavljena granica veoma rigorozna i da neće moći da je ispoštuje ogroman broj vozila.

 

Oni predlažu da se dozvoljeni procenat odstupanja poveća, što bi odredili stručnjaci, ili da se ovo merenje ne obavlja. Profesor Saobraćajnog fakulteta Ivan Ivković kaže da u ovom trenutku ili bliskoj budućnosti nije nužno da se ovalnost kočnica, u granici od 20%, uvrsti kao norma za ocenu ispravnosti kočnog sistema. ''Bezbednije je vozilo kome je izmerena manja ovalnost kočnica po svakom točku, ali ne radi se o presudnom faktoru'', objašnjava Ivković. ''To je potrebno uvesti kao kriterijum ispravnosti kočnog sistema, ali ovalnost u granicama od 20% do 30% ne ukazuje da su performanse i efikasnost kočnog sistema u tolikoj meri narušeni da je vozilo potrebno proglasiti neispravnim.

 

Moguće je, kako ocenjuje Ivković, da će propisana norma biti problem za veliki broj vozila imajući u vidu da je prosečna starost putničkih automobila u Srbiji oko 17 godina. Slobodan Valdevit iz NATP ističe da će novi propis žestoko da pogodi naš vozni park, a ne utiče na bezbednost. ''Ovalnost bi morala da bude znatno veća od 20% da bi vozilo bilo nebezbedno'', kaže Valdevit. ''To se ne oseća na uređaju, nijedan vlasnik ne može da primeti ni mnogo veći procenat odstupanja. Kada pedala počne da se pomera gore-dole prilikom kočenja ili kada pravi vibraciju tada je deformacija znatno veća od 20%.

 

U julu naredne godine se navršava rok od tri godine koji je dat tehničkim pregledima da prilagode svoje objekte za merenje ovalnosti diskova. Neki su to već učini i primenjuju ovaj propis. I sadašnja situacija je, kako ocenjuje Valdevit, prilično apsurdna jer vlasnik vozila može da bira da li će ići na tehnički kod nekog ko meri ili kod onog ko to ne čini.

Vozači treba da znaju da čak ni novi disk nije garancija da će biti zadovoljeni traženi procenti. ''Dešavalo se da su na tehničkom ''pali'' automobili koji su došli sa potpuno novim diskovima, jer sve zavisi od proizvođača i kvaliteta'', naglašava Valdevit.

 

Ovalnost kočnica

Profesor Ivan Ivković objašnjava da ovalnost kočnica predstavlja neujednačenost sile kočenja po obrtu točka i da je to samo jedan od parametara za ocenu ispravnosti kočnog sistema vozila. Do ovog variranja dolazi zbog deformacije doboša, odnosno diska. ''Uzroci ovih promena mogu biti intenzivno kočenje u kombinaciji sa nepovoljnim uslovima vožnje kao što su naglo zagrevanje i hlađenje doboša ili diska, zatim greške u njihovoj proizvodnji, korišćenje neadekvatnih materijala...'' - navodi Ivković. Profesor Ivković smatra da bi ovalnost kao parametar za ocenu ispravnosti kočnog sistema vozila trebalo uvoditi postepeno. Od naredne godine treba krenuti sa merenjem i upoznavanjem vozača sa novim propisom, a primena bi trebalo da počne u budućem periodu sa pažljivo definisanim normama, u skladu sa voznim parkom Srbije. Kontrola ovalnosti kočnica definisana je direktivom EU, a u našem zakonodavstvu ''Pravilnikom o podeli motornih vozila''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tim da se u EU tretira kao preporuka a kod nas kao obaveza, odnosno svesrdno se trude da nam zagorčaju život uvodeći/usklađujući stavke koje su neprimenjive u ovom trenutku na naš vozni park.

Još jednom kažem, tamo sede neki ljudi koji se ponašaju kao neprijatelji svojih sunarodnika!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta neće auto da koči ako su diskovi ovalni, budalaština na kvadrat. Ako hoće nešto bilo bi normalno da se meri debljina diskova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnički pregled - ''sitnice'' zbog kojih padate

 

tehnicki_pregled_uslovi.jpg

 

Možda je vaš auto generalno u sjajnom stanju, ali zbog neke sitnice možete da padnete na tehničkom pregledu i da zatim potrošite mnogo vremena i nerava da to sredite, pa da se vratite na tehnički...

Podsetimo se, pre nešto više od 2 godine kada je počela primena novih propisa na tehničkim pregledima, situacija je bila veoma haotična. Nemilosrdno se obaralo i zbog banalnih stvari pošto ni kontrolori na tehničkim pregledima nisu znali šta je dozvoljeno, a šta nije.

Pogledajmo zbog kakvih ''sitnica'' i danas možete da padnete na tehničkom pregledu.

  1. Prljav auto - ovo je najbanalnija stvar koju sebi možete da dozvolite pošto tehnički pregled neće biti ni započet. Naime, auto mora da se slika, a tehnički pregled može da bude kažnjen ukoliko obavi pregled prljavog vozila. Gubite zakazan termin, što znači da morate da zakazujete novi...
  2. Pregorela sijalica - kod nekih automobila zamena sijalice u faru je veoma laka, a kod nekih morate da skidate branik ili točak. Možda umete sami to da uradite čim izađete sa tehničkog, a možda nemate ni približnu ideju odakle da počnete, pa morate u servis. Zato na vreme proverite sva svetla: kratka, duga, dnevna svetla ako ih ima, prednja svetla za maglu, zadnja svetla za maglu, stop svetla, migavce (levi, desni, sva četiri), poziciona svetla (pozicije), svetla koja osvetljavaju registarske tablice...
  3. LED trake koje ''glume'' dnevna svetla - ovakva aftermarket dnevna svetla ne prolaze tehnički odavno.
  4. ''Aftermarket retrovizori'' - neki vozači, naročito na starija vozila, ugrađuju drugačije retrovizore koji deluju atraktivnije (bojom, oblikom, oblikom nosača...) ili imaju neke funkcije koje fabrički nisu imali. Čak i ukoliko su retrovizori potpuno funkcionalni i bezbedni, postoji mogućnost da na tehničkom pregledu zaključe da nisu fabrički ugrađeni i da zbog toga ne prođete.
  5. Točkovi nestandardnih dimenzija - fabrika je predvidela standardne dimenzije točkova za određeni model. Često mogu da se biraju i tri veličine felni (npr. 15, 16 ili 17 inča) u kombinaciji sa odgovarajućim dimenzijama pneumatika. Ukoliko stavite gume van predviđenih dimenzija najverovatnije nećete imati problema na tehničkom, osim ako baš ne preterate.
  6. Nestalo vam je ''plina'' - ako auto ima TNG (plin) ili CNG (metan) uređaj, mora da se testira na oba goriva po pitanju izduvnih gasova.
  7. Istekao rok ''prve pomoći'' - rok kompleta je 5 godina. Datum proizvodnje i rok isteka pišu na kutiji prve pomoći, tako da morate da kupite novu - ne vredi da zamenite određene stavke kojima vremenom mogu da se izmene karakteristike.
  8. Brisači - moraju da rade i prednji i zadnji, za koje mnogi vozači ne znaju ni kako da ih aktiviraju, a morate da imate i funkcionalne prskalice, što neće moći da se proveri ako vam je nestalo tečnosti za pranje vetrobrana.
  9. Registarske tablice učvršćene pop nitnama - ako su vam ikada nestale jedna ili obe tablice, znate šta su muke... Dobijate novu registarsku oznaku i druge tablice, a to znači da morate da uzmete i novu saobraćajnu dozvolu i novu nalepnicu za vetrobran. Naravno, sve to plaćate. Takođe zbog nove registarske oznake morate da se javite osiguranju, a ima tu i drugih stvari (mesečna parking karta, paket ''pomoć na putu'', zelena karta...). Zato nije retkost da revoltirani vozači dodatno učvrste registarske tablice pop nitnama. Međutim, to je zabranjeno - zato možda odbiju da vas puste na tehničkom pregledu.
  10. Obavezna oprema - morate da imate sigurnosni trougao, prvu pomoć, sajlu za vuču (ili kanap ili ''rudu''), rezervni točak - osim ako nemate komplet za popravku probušene gume ili run-flat pneumatike i reflektujući prsluk. Rezervne sijalice i aparat za gašenje požara nisu obavezni.
  11. Skinuli ste naslone za glavu sa naslona zadnje klupe - kod nekih automobila moraju da se skinu nasloni za glavu sa naslona zadnje kupe da bi se naslon preklopio kada se prevoze neki veći ili duži predmeti. Ukoliko ste zaboravili da ih vratite, možete da padnete na tehničkom.
  12. Poskidajte ''ukrase'' - nećemo ulaziti u to čime sve ljudi ukrašavaju svoja kola, od neobičnih ručica menjača, preko ''obrva'' na farovima, do lasera koji projektuju logo ili neki natpis ispod vrata kada ih otvorite. Uglavnom, poskidajte one koji očigledno mogu da budu problematični pošto dovodite kontrolore na tehničkom u nezgodnu situaciju - oni zbog takvih sitnica mogu da budu oštro kažnjeni od strane inspekcije.
  13. Oštećenje vetrobrana - na početku primene novih propisa nije bilo gotovo nikakve tolerancije, da bi zatim zvaničnici MUP-a i drugih institucija objasnili da manja oštećenja na vetrobranu nisu dovoljan razlog da padnete na tehničkom pregledu. Na primer, zvezdasta naprslina prečnika do 1 cm ili linijska dužine do 10 cm su prihvatljive ukoliko ne ometaju vozača. Ova problematika nije precizno definisana, tako da se ostavlja kontroloru na tehničkom da proceni stanje.
  14. Upaljena lampica za isključen vazdušni jastuk - recimo da imate bebu koju vozite na prednjem sedištu i zbog toga ste deaktivirali suvozački vazdušni jastuk. Zbog toga svetli lampica na instrument tabli. Međutim, na tehničkom pregledu ne sme da svetli, pošto to može da se protumači kao znak neispravnosti. Zato gledajte da aktivirate vazdušni jastuk pre nego što dođete na tehnički pregled, pošto neki vozači ne znaju ili zaborave kako se to radi, iako je uglavnom vrlo jednostavno.
  15. Svetli ''check engine'' lampica - ova lampica može da upozorava na zaista brojne stvari, od najbanalnijih do veoma ozbiljnih, u zavisnosti od starosti automobila i drugih faktora. Možda ste i bili kod majstora koji je proverio auto i zaključio da možete slobodno da vozite još nekoliko dana ili čak nedelja, dok ne budete imali vremena da ostavite auto duže u servisu. U međuvremenu stiže vreme za registraciju, vi morate na tehnički, a lampica svetli - kontrolori na tehničkom ne smeju da vas puste.
  16. Svetli lampica za koju čak ne znate ni šta znači - kod savremenih automobila postoje brojne lampice koje mogu da upozoravaju na sve i svašta ili jednostavno obaveštavaju o nečemu. Međutim, vi niste čitali uputstvo i ne znate uopšte o čemu je reč - tako ste kupili auto i vozili ga već pola godine bez ikakvih problema. Kontrolor na tehničkom verovatno neće da se konsultuje sa vama, nego će vam reći da to sredite i da onda dođete.
  17. Sportski filter vazduha - utiče na karakteristike motora i automatski nije po propisima. Naravno, govorimo o filterima koji upadaju u oči čim se podigne hauba.
  18. Pokvarena ručka za otvaranje vrata - možda vašoj deci ne smeta da ulaze u kola samo kroz desna vrata, ali kontrolor na tehničkom pregledu neće biti srećan kada otkrije da leva vrata ne mogu da se otvore.
  19. Katadiopter, otpao ili pukao - iako vam možda deluje banalno, pošto katadiopter ne svetli, već ''samo'' reflektuje svetlost, ukoliko nedostaje ili je oštećen zbog toga možete da se nađete u problemu.

Koliko vremena imam da se vratim na tehnički pregled bez ponovnog plaćanja?
Tri radna dana. Na primer, u Hrvatskoj je rok 15 kalendarskih (ne radnih) dana.

 

Da li se ponovo obavlja kompletan tehnički kada sredim auto i dođem ponovo?
Ne - proveravaju se samo stvari koje prilikom prve posete nisu bile u redu.

 

Da li je ''krilo'' u različitoj boji problem?
Ne - zbog toga ne mogu da vas obore na tehničkom. Na primer, udaren vam je auto, vi ste kupili polovno krilo u drugoj boji, ali ne želite da date 50 evra za farbanje ili niste stigli da ga ofarbate. Pravilnik koji uređuje ovu oblast kaže: ''Vozilo može biti višebojno, bojeno ili prelepljeno folijom. Vozilo može biti i bojeno/prelepljeno na način koji predstavlja sliku odnosno totalni reklamni dizajn. U slučaju prelepljivanja celog vozila, boja vozila je preovlađujuća vidljiva boja''.

 

Zaključak
Situacija i dalje nije ista na svim tehničkim pregledima, pa može lako da se desi da vas zbog nečega na jednom tehničkom obore, a na drugom puste. Kazne za tehničke preglede kao firmu (pravno lice) i samog kontrolora koji obavlja tehnički pregled su izuzetno oštre i kontrolori su opravdano vrlo oprezni kada su neispravnosti u pitanju.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno je sigurno, kakvi nam stručnjaci vode državu i prave pravila / zakone, AKO se ovaj zakon o tehničkom primeni, ima da bude pozorište u kući, a i u garaži :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...