Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Stavili smo demontažnu kuku na Nivu. Nama nije teško da skinemo uređaj koji može ozbiljno da povredi nekog ili u najmanju ruku sasvim uništi vozilo u udesu, umesto minimalne štete.

Ne vidim ovde prostor za polemiku. Da li je trebalo rešiti kroz zakon ili osiguranje, tu možemo da diskutujemo, ali kuka da viri, apsolutno sam saglasan da NE. Odnosno, ako nastane šteta zbog kuke, vlasnik vozila sa kukom je dužan da reši štetu i povrede vozila koje je naletelo na istu. Sami bi vlasnici skinuli, bez drame.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema to veze sa medom i mlekom, nego sa zdravom pameću. Nejasno mi je da ti je toliko teško da se staviš u poziciju nekog ko može da naleti na tu kuku.

Treba svi kuke da stavimo sa svih strana i mirni smo?

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet politicarske izjave i zamene teza. Mislim ne znam jel ti sad pricas o nekoj bezbednosti jer stalno naglasavas neku pricu o troskovima popravke, sta mene zabole da li ti imas vise da popravljas kada je statisticki veca sansa da je tvoja krivica ako si se nasadio na moju kuku, ja imam vece sanse sa kukom da imam manje stete na svom autu. Ako cemo bas pricati prazne price sad.

 

Poenta moje price da se ja ne osecam nista specijalno bezbedniji znajuci da ce neko da skine eurokuku s obzirom da je to krajnje zanemarljiv procenat vozila u saobracaju. Slobodno me pobij u toj tvrdnji ako mozes da mi pokazes koji procenat vozila ima kuku. Jebemo ljude u zdrav mozak sa takvim glupostima dok nam tehnicke preglede prolaze vozila sa neispravnim kocnicama. Niti ce ljudi masovno pocetki ugradjivati kuke kad ne bi morali da ih skidaju posto vecina ljudi ni ne zna da je u obavezi da je skine.

 

Kad bi bili ispunjeni svi uslovi tehnicke ispravnosti na nivou drzave, onda bih shvatio da nam je faktor bezbednosti necija kuka. A mi se uvek uvatimo sporednih stvari kao da svekodnevno ljudi ginu jer su se sapleli o kuku na parkingu... A budimo realni ako nisi vlasnik auta, ni nemas sta nekom da budes toliko blizu auta...

 

Za mene licno totalno ne bitan clan zakona koji samo trosi papir umesto da se posveti to necemu korisnijem. A ako neko bas hoce da me ubedi u suprotno, onda molim link do studija gde tacno dokazuje vase tvrdnje.

 

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se slažem da su nam prioriteti naopaki, jer su nam sve vlasti nesposobne godinama unazad, tehnički su pre svega nesposobni, rezultat i posledice su očigledni.

Međutim, to ne abolira kuku. To što nam je zemlja poprilično neuređena, ne znači da treba da bude divlji zapad, a nije daleko.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta je da postoje odredjena medjunarodna pravila po pitanju bezbednosti saobracaja koja vaze manje vise u svim uradjenim drzavama i stvar je da kuka nije jedna od tih stvari, konkretan zakon je baziran na zakonima odredjenih evropskih drzava. A sprecavanje divljeg zapada nece poceti od kuke.

 

Taj clan zakona meni nije smislen posto jako slabo sagledava potrebe korisnika i nacine izvodjenja u praksi i moram reci nije ni prilicno jasan posto da je tako ne bi na tehnickom predledu pravili problem sto se nosac kuke vidi, jer je to isto bio problem iako ako je nesto defiisano verovatno je u fazonu da ne sme da strci van najisturenije tacke branika po vertikali, a ne po horizontalnoj donjoj ivici al ajde. I onaj ko je pisao zakon bolje da je vreme posvetio necemu drugom a ovo da je izostavio.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saglasan skroz. Mehanizam implementacije nije dobar, ali bolji je nego ništa .

Meni se najviše sviđa nemački i najčešći u EU, gde kuka ne sme da blokira tablicu, a ako šteta u sudaru bude uvećana zbog nje, troškove snosi vlasnik vozila na kojoj je instalirano.

Isto bih i za zimske gume uradio i mnoge druge stvari. Slobodan izbor, ali ako nastanu posledice, da se zavrću uši.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
A sto bi uopste naleteo na neciju kuku?

Sent from my E2105 using Tapatalk


Pa npr lančani sudar, npr stojim na semaforu i neko me pukne od pozadi inatrčim na tvoju kuju ispred i još veću štetu napravim. A da ne pričamo na trotoarima pored parking mesta kako vire kuke kad se ljudi parkiraju u rikverc pa udariš kolicima za bebe ili opališ cevanicu itd.....

Praktično kuka viri van vozila i nije obeležena kao takva, teško je uočljiva, pogotovo u mraku.

Tako da previše filozofirate i pridajete značaju.
To je sve ona logika, šta nekog briga dal mi je truo pod, ili pragovi, ili što imam pijačarske ksenone..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja situacija... Na semaforu crveno ja prvi u nizu... Iza mene zena na nekih 50cm u mislim da je bila Toyoti Yaris... Ja u Vectri B sa kukom... Sve OK jedno 10sec od kada je na semaforu crveno... Odjednom tras odpozadi... Najverovatniji scenario da joj je auto bio u brzini i da joj je skliznula noga sa kvacila... I sta sad? Ja treba da snosim deo krivice za to sto imam kuku pozadi? Nemoj molim te... A to za izudarane cevanice i sl je druga prica...

Sent from my E2105 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate, nemaš kuku, udarila te, ona snosi posledice. Mogla je i da te udari pored kuke.
Bitno je da ti nisi imao štetu.
A zamisli da na uzbrdici stojiš iza nekog sa kukom i taj krene u nazad i sjebeti auto a njemu ništa.
Sad se ti stavi u njenu poziciju, pa da umesto samo polupanog branika imaš još i hladnjak itd.
Po zakonima fizike i mehanike, kad se prisloni branik na branik obično bude manja šteta nego kad se prisloni branik na jednu tačku i optereti.

Zna se čemu služi kuka i tu je kraj svake polemike. Zašto onda stalno ne vučeš prikolicu?
U stvari, 90% ljudi sa kukom na autu, koji su tako i kupili, nikad je nisu ni upotrebili za ono za šta služi.
Sad je ovde teza da je kuka Must have!
Tako je bilo i za folije, polemika, galama, opravdanja, pljuvanja i šta bi na kraju? Ili atest ili skidaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, alfini0507 said:

Moja situacija... Na semaforu crveno ja prvi u nizu... Iza mene zena na nekih 50cm u mislim da je bila Toyoti Yaris... Ja u Vectri B sa kukom... Sve OK jedno 10sec od kada je na semaforu crveno... Odjednom tras odpozadi... Najverovatniji scenario da joj je auto bio u brzini i da joj je skliznula noga sa kvacila... I sta sad? Ja treba da snosim deo krivice za to sto imam kuku pozadi? Nemoj molim te... A to za izudarane cevanice i sl je druga prica...

Sent from my E2105 using Tapatalk
 

Problem je što panduri ne rade posao. Ne smeš da imaš kuku i tačka, iz razloga koji su već 100 puta pomenuti. To što su ljudi samoživi, bahati i bezobrazni je posebna priča, neki se ponose što imaju kuku koja im služi kao parking senzor. 

P. S. 

Sada mi je dočlo iz dueta u glavu, voziš vetru B sa kukom, i ti si beše južna pruga? Klasičan primer lika sa stavom boli me stojko, imam kuku i niko mi ništa ne može. 

 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh kad bi ljudi bili ovako glasni i da ne drkaju usrani telefon dok voze pa im mozda ne bi bio problem naletanje na tudju kuku sobzirom da je u mnogim drzavama telefon procentualno najveci izazivac saobracajnih nesreca, mislim da je u Kanadi nesto tipa 60%...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kud sam i pitao za kuku
Elem, auto kupljen sa istom, nikada upotrebljena od kad je kod mene, priznajem, nisam znao da ne sme biti na kolima ako se ne koristi, da sam to znao verovatno bi odavno skinuo.

Sent from my 3310

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problem je što panduri ne rade posao. Ne smeš da imaš kuku i tačka, iz razloga koji su već 100 puta pomenuti. To što su ljudi samoživi, bahati i bezobrazni je posebna priča, neki se ponose što imaju kuku koja im služi kao parking senzor. 
P. S. 
Sada mi je dočlo iz dueta u glavu, voziš vetru B sa kukom, i ti si beše južna pruga? Klasičan primer lika sa stavom boli me stojko, imam kuku i niko mi ništa ne može. 
 


Vidis kako generalizujes... Koja marka automobila bez kuke karakterise ljude sa severa?

Dao Bog stojko me jos uvek ne boli a verovao ili ne ja sam lik koji od '92 nema ni jednu napisanu prijavu za saobracajni prekrsaj niti sam nekad izazvao saobracajnu nezgodu... Znas Bog je svima dao oci sa razlogom... Tako i meni pa uvek gledam ima li vozilo ispred mene kuku ili nema i sto kazu nasi "saobracajni strucnjaci" po agencijama i MUPu prilagodjavam voznju uslovima... Lupim nekog ispred sebe koji ima kuku i on je kriv? Ne bato ja sam a to da bih prosao sa manjim ostecenjem to stoji al jbga...

PS ako vec prozivas juznjake sa kukom na svojim vozilima onda ne vidim razlog i da cacnes mamine i tatine sinove u dzipovima sa roll-barovima koji kad te tresnu odpozadi mogu ohohooo stetu da ti nanesu u odnosu na stock vozilo bez njih... A najvise ih ima po Beogradu i umesto stojka ih boli patka...

Sent from my E2105 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj stav
Svaki zakon je doneo efekat.
Nema onih usranih kao mrak crnih folija, meni extra, sad vidim i malo dalje od onog ispred šmekera koji je mogao i šper da stavi umesto folije jer ni on a ni ja ne vidimo zbog istih.
Svi vezuju pojas, ušlo u naviku, evo gledam klinci moji, vezuju se po automatizmu, kad porastu, misliće da je to zato što tako treba a ne zato što smo naterani.
Telefoniranja sve manje u vožnji, ima ga, ali sve manje a sve više se koristi blue tooth. Gledam po mojoj familiji i ortacima.
I ja sam najviše udaren po džepu novim zakonima, prodao sam auto zbog korozije, a po starom nisam morao i bio sam zadovoljan istim.
Na ulicama stvarno skoro i da nema raspalih krševa.a tu ne mislim na krševe po godištu već po izgledu.
Žao mi je ljudi koji nemaju novca da kupe nešto novije ili da srede to što imaju.
Nešto imam utisak da mirnije spavam noću jer se poskidali čunkovi sa izduvnih grana.
Polako nas utežu, a kukali smo gde je taj zapad. Pa evo ga rođaci. Stižu zakoni samo je nama teško zbog mentaliteta da to sve ispratimo, a bogami i zbog standarda.

Ah da, pijačarsko kineske ksenone, to zaboravih........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuka skinuta za 2 min, sutra javlja majstor da li moze da se napravi nova bravica. Sve ukupno je 3000 din, ako može brava, ako ne, samo skidanje je 1500. Ako nekog zanima i ako ima sličnu situaciju kao ja.

Sent from my 3310

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Moj stav
Svaki zakon je doneo efekat.
Nema onih usranih kao mrak crnih folija, meni extra, sad vidim i malo dalje od onog ispred šmekera koji je mogao i šper da stavi umesto folije jer ni on a ni ja ne vidimo zbog istih.
Svi vezuju pojas, ušlo u naviku, evo gledam klinci moji, vezuju se po automatizmu, kad porastu, misliće da je to zato što tako treba a ne zato što smo naterani.
Telefoniranja sve manje u vožnji, ima ga, ali sve manje a sve više se koristi blue tooth. Gledam po mojoj familiji i ortacima.
I ja sam najviše udaren po džepu novim zakonima, prodao sam auto zbog korozije, a po starom nisam morao i bio sam zadovoljan istim.
Na ulicama stvarno skoro i da nema raspalih krševa.a tu ne mislim na krševe po godištu već po izgledu.
Žao mi je ljudi koji nemaju novca da kupe nešto novije ili da srede to što imaju.
Nešto imam utisak da mirnije spavam noću jer se poskidali čunkovi sa izduvnih grana.
Polako nas utežu, a kukali smo gde je taj zapad. Pa evo ga rođaci. Stižu zakoni samo je nama teško zbog mentaliteta da to sve ispratimo, a bogami i zbog standarda.

Ah da, pijačarsko kineske ksenone, to zaboravih........

 

Zaista nismo u istom sabracaju, nikad vise mobilnih telefona nisam video na uvetu dok se sedi za volanom kao sada, bukvalno ne pamtim kad mi se neko pohvalio cinjenicom da je uzeo slusalice (a nije da je vozilo opremljeno da ne moraju da ih imaju), juce sam bukvalno prisustvovao dva puta da su ljudi izbegli saobracajke jer su gresku nacinili vozaci sa telefonom na uvetu, takodje sam prisustvovao saobracajci gde je neko uspeo vozeci po mojoj proceni brzinom slicnoj ogranicenju (necu da tvrdim da je sigurno bila ispod) i nekako uspeo da ostavi 20m traga kocenja (sto bi teoretski trebalo da znaci da je vozio barem 50% preko organicenja) i ni to cak nije bilo dovoljno da se zaustavi, tako da to sto su auti zagitovani i sare duboke ne cini saobracaj nista bezbedniji. Samo maze oci ljudima da drzava ide napred.

 

Masovno znam da ljudi ne registruju neke ozbiljno prepravljene aute a da se registruju neki zamazani truleksi. Mislim mogu da krenem od svoje porodice, auto koji moze da stane od 100-0 za manje od 37m i na 150km/h imas osecaj ko da ide 60 ne moze da prodje tehnicki ali zato truleks uduvan purpenom i gitom koji ne mozes dizalicom podici da zamenis zimski i letnji set, koji na 120km/h ne moze da se odrzi na putu ako duva bocni vetar i koji ne moze da se vozi van grada ako nema mesecine jer su farovi ko svece je uredno prosao.

 

Mada ne mogu da sporim da vezivanje nije mnogima uslo u naviku iako opet nije stvar da su naucili da je tako bezbednije, nego je tako "jeftinije". Ali to nije napredak do novog zakona, nego od "bolje" primene tj vece potrebe da se napuni budzet. Nista tu novi zakon nije novo propisao da bi naterao ljude da se vezuju.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugiša, celim poslednjim postom, pogotovo poslednjim pasusom si me odvratio od bilo kakve diskusije na ovu temu.
Iskreno se nadam da je mali procenat onih koji se slažu sa tvojim stavovima i pogledima u vezi ove problematike.
Lično ne vidim trenutno da su i jednim zakonom o bezbednosti naudili bilo kom vozaču.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kakvim stavovima u mojoj poslednje poruci pricas? Ako neko stvarno veruje da se od jula transformisala tehnicka ispravnost vozila onda je moje misljenje da ne zivi u realnosti. Meni licno je receno da je problem sto ima vanstandardne kocnice, pustili bi me da su fabricki a neispravne. Problem je sto imam sire gume, ali nije problem da su matore i celave ako su fabricke, problem je sto ima vanstandardne branike, ali ne bi bio problem da prodjem da imam vanstandardan motor posto ih broj motora neinteresuje. Bitno je da auto na slici izgleda fabricki i da se ne vidi da je ostecen.

 

I ne bih se mogao sloziti da nisu naudili, koliko ljudi je imalo problema tamo u julu i avgustu kad su smarali ljude kako na teretnim vozilima ne smeju da budu reklame, natpisi, brojevi telefona i slicne gluposti i onda posle 2 meseca neki "strucnjaci" objasnjavaju po televiziji sta moze i ne moze, govorim o ljudima kojima je voznja delatnost, a da ne spominjem ljude koji su imali probleme sa privatnim vozilima pa su popravljali nesto sto je posle 3 meseca bilo pa i ne mora to... Vracali ljude jer im izgorio lak na krovu... Kakav je to zakon kada ga svako tumaci i primenuje kako se njemu svidja... Pa moju sestru su smarali za fabricku kuku i kao neki sportski zadnji lonac (inace brendiran sa TUV sertifikatom) koji cak ni zvuk ne daje, samo je bukvalno eto prohromski i umesto 1 zavrsetka ima dva i izgubili su 3 dana smarajuci se sa tim dok nisu otisli "preko veze", porodica koja ima 3 mala deteta. Procedura atestiranja kao da prave nov auto... Niko njih nije pitao a jel vama gposodo rade svetla, kocnice, amortizeri...

 

Kakva bezbednost saobracaja, smaranje ljudi na nebulozama a osnove tehnicke ispravnosti vozila nisu ispunjene.

 

Drage volje bih voleo da vidim da se zakon primenjuje do poslednjeg slova na sve jednako i da meni neko kaze ne mozes da registrujes jer je prepravljen auto i da ja nekom platim i dobijem atest. Ali ja svoj auto ne mogu da atestiram jer neko nece da potpise papire jer ce on da snosi odgovornost (a to je posao za koji dobija platu), a vozaju se auti sa neispravnim kocnicama, celavim gumama i propisalim amortizerima...

 

Ako imamo 15 propisa i od toga primenjujemo samo 1 banalan onda nece biti poboljsanja, ako imamo 5 propisa koje primenjujemo na sve jednako i svih 5 cine ozbiljne stavke, onda stvarno ne vidim razlog zasto bi 15 propisa bilo bolje umesto 5.

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

evo pa citajte jednu stranu unazad kakva nam je drzava (licno iskustvo u zadnjih 5 dana) --- a ja u ponedeljak zbog sve zajebancije sa puntom idem u bolnicu (jel to vredno svega) , yugisa sve si u pravu ............... a vi sto niste prosli kroz to nemojte nista ni da pisete -- bolje je za sve , jeb......la vas drzava a i zakoni u njoj ............. ;).

sve krsevi idu putevima i sve je gore i gore --- alo bre niko kocnice ne gleda JER SE NE SLIKAJU ............. i to je zakon jel ?????.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi da u bolnici ne slikaju samo spolja, ako si picnut ko maneken, ne moze ti biti nista lose "unutra" :lol:

 

Zakon treba da definise tehnicku ispravnost i da zalaze tehnicku ispravnost. Ne da te obara zbog ogrebotine na rubu nego da ti kaze gospodine, auto je tehnicki ispravan, ali savetujemo da da zafarbate to pre nego sto postane kriticno. Gospodine, kocnice vam odlicno rade, ali znate diskovi su vam blizu minimuma, razmislite u narednom periodu o zameni...

 

A ne da smaraju ljude ej pa ne mozes ti staviti fabricke branike sa sportinga na obicnog Punta... Mnoge stvari ne trebaju uopste da imaju osnove za atest, samo smernice za tehnicku ispravnost. Zasto ne moze propisano biti da je zadnji lonac moze da se menja pod uslovom da je ne strci van branika i da mora da bude na zadnjoj povrsini vozila (sto ne znam da li sad pise, ali je bilo pre definisano iako imate vozila koja fabricki imaju zavrsetak auspuha na bocnoj strani vozila i ne znam zasto ako nesto pise u zakonu moze da se uveze bez obzira da li je oblasceni distributer ili privatno). Mislim mozemo pricati o buci ali buka moze biti i stvar prostog kvaliteta lonca sto nije nesto sto zakon interesuje, original lonac za Yugo kao sto je moj nije moguce naci, a zamenski su komicni u kvalitetu i sto se tice trajnosti i prigusenja zvuka. Postoji brdo stvari koje je moguce ustanoviti da li je tehnicki ispravno prostim gledanjem i to gledanje nije cak ni "dodatno" vreme jer bi svakako trebali da vam pogledaju taj izduv i kazu ej pa ovo duva, ne moze da prodje mora da se sanira da se ne otrujete ili da kaze ovo moze da prodje, ali imate veliku kolicinu korozije, obratite se servisu da vam to sanira u narednom periodu preventivno...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa problem je bas to unutra ........... ali videcemo sta i ako je , a ovo sa puntom je doslo kao slag na tortu ................ :unsure:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...