Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

2 hours ago, Axic said:

U najavi masovni prelazak sa 2.0 na 1.4 agregate. 

Vizionar :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bunili smo se  za 2 tehnička godišnje a sad smo dobili jedan po ceni dva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako. Sad sedim sa covekom koji ima svoju agenciju i svoj tehnicki. Svi u Srbiji ce dici cenu na 4-5000din. Razlog je sledeci. Sve osiguravajuce kuce su svim tehnickim pregledima smanjili proviziju od polise osiguranja sa 22% na 5%.

Tu je pocetak i kraj cele price. Evo i u Pazovi se dogovaraju kao i u Cacku. Kazu da ce 99% Srbije tako da uradi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne mogu da se nacudim zivota mi, pa dokle moze da ide ljudska bahatost i alavost, gde je granica, ima li je uopste..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, cika_kole said:
E ovako. Sad sedim sa covekom koji ima svoju agenciju i svoj tehnicki. Svi u Srbiji ce dici cenu na 4-5000din. Razlog je sledeci. Sve osiguravajuce kuce su svim tehnickim pregledima smanjili proviziju od polise osiguranja sa 22% na 5%.
Tu je pocetak i kraj cele price. Evo i u Pazovi se dogovaraju kao i u Cacku. Kazu da ce 99% Srbije tako da uradi...

 

Copy/Paste sa Opelovog foruma...

" Ovo je bilo za ocekivati (gledano iz perspektive tehnickih pregleda) jer je Narodna banka smanjila provizije koje pregledi dobijaju od svake polise sa 25 na 5%. Naravno, lose je sto svaki put to ide preko nasih ledja al zasto i ne bi kad se niko ne buni. Vec su svi zaboravili poplave iz 2014god kad je osiguranje poskupelo za 45% a zna se da je to bilo da bi se namakao novac za obnovu pre svega Obrenovca. I, ko se bunio? Niko, osim malo bajkera koji su imali neki protest kod neke naplatne rampe, to je sve. Zbog novih uslova za tehnicke preglede od jula mnogi su ulozili velike novce da prilagode sve to novom zakonu. Prvo su ih shebali time sto je drzava rekla da vise ne moraju da se rade tehnicki za nova vozila. Tu su mnogi pukli a sad i ovo s polisama. Da je sloge pa da to njihovo udruzenje objavi bojkot i da niko vise ne moze da registruje kola, samim tim niko ne bi vozio a onda ni ionako skupo gorivo niko ne bi placao. Nazalost uvek su tu drzavni amss i dunav, polukrimi organizacije koje ce onda imati monopol. Ako je u Nemackoj tehnicki 20e i radi se svake druge godine a ovde se ljudi ne bi zalili i da poskupi na 8000din i opet bi bio kolaps na ulicama onda s nama nesto ozbiljno nije u redu..."

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daš čovek prst, hoće šaku, daš šaku, hoće ruku..gorivo, tehnički, idemo još, j*bi ne vadi..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko nas bre j**e... Toliko udruzenja, auto foruma, klubova, asocijacija i ne mozemo da se skupimo i udruzimo snage na ulici, ne samo za ovo vec i za sve ostalo sto muci ovaj narod... Mi za bolje i nismo...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvih udruzenja, auto foruma i klubova? Svi auto forumi nemaju 100 aktivnih clanova koji bi pruzili neke objektivne i bitne informacije odnosno znanje, ne bi skupili 700 ljudi koji ih posecuju, a da su spremni doci na skup. Forumi/klubovi su spali na nivo FB, samo trolovanje i podjebavanje ljudi koji nemaju 00 da ti kazu nesto u oci... Ljudi nisu slozni ni oko svog brenda, a ne da bi se slagali medju drugim brendovima. Prakticno svaki brend ima barem 2 foruma namenjenima za njih, a vidjao sam i po 6, ako bas nema dva foruma, onda ima drugi forum za odredjen model tog brenda posto su nasi ljudi u fazonu nema sanse da se slozimo da se ne slazemo, nego moramo da isteramo do kraja najvecu nebulozu koja apsolutno nema nikakve bitnosti. Mogu iz licnog iskustva da kazem da i nakon celu deceniju ljudi i dalje ne mogu da predju preko nekih stvari iako ja prakticno vise ni ne piskaram o toj tematici...

 

Bez uvrede za gosn Nesu koji se da se oseca prozvanim kad kritikujem ovako, ali nije problem do tebe licno iako se trudis da forum ne bude takav ipak jeste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi udar na vozače - poskupeo tehnički pregled

 

Još jedan šok za vozače – tehnički pregledi poskupljuju ili su već poskupeli sa oko 3.000 u proseku, na oko 5.000 do 6.000 dinara. Na nekim tehničkim pregledima i dalje imaju staru cenu, ali kako su nam rekli na više mesta, i oni uskoro poskupljuju.

 

1_tehnicki_pregled.JPG

 

Razlog za poskupljenje
„Do poskupljenja tehničkog pregleda došlo je zbog toga što su osiguravajuće kuće smanjile proviziju koju daju tehničkim pregledima za prodaju njihove polise obaveznog osiguranja“, objašnjava situaciju Vladimir Marinković, predsednik UO Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP).

Od njega saznajemo i da nije bilo nikakvih zvaničnih ili nezvaničnih pregovora udruženja tehničkih pregleda i bilo koje državne institucije, ministarstva ili MUP-a.

Jednostavno – osiguravajuće kuće smanjuju proviziju koju dobijaju tehnički pregledi, a oni zbog toga povećavaju cene.

Trenutno nikakvim propisima nije određena minimalna i maksimalna cena tehničkog pregleda. Svaki tehnički pregled može da stavi cenu koju želi.

 

Da pojasnimo celu situaciju narodskim rečnikom
Vi dođete da obavite tehnički pregled da biste registrovali auto. U okviru tehničkog pregleda možete da obavite i sve drugo što je neophodno da biste registrovali auto - plaćanje poreza na upotrebu vozila (to je onaj tzv. „porez na luksuz“ za one sa preko 2.000 kubika), plaćanje nove nalepnice, komunalne takse...

Ne morate da idete u poštu da uplaćujete uplatnice, u osiguravajuću kuću da kupujete polisu obaveznog osiguranja, u policiju po nalepnicu za šoferku, itd. Sve obavite na licu mesta, tj. na tehničkom pregledu.  

Osiguravajuće kuće po zakonu imaju pravo da tehničkom pregledu koji se bavi i registracijom vozila daju proviziju ukoliko vam proda upravo njihovu polisu osiguranja.

Od te provizije su tehnički pregledi do sada praktično živeli. Po zakonu, ta provizija sme da bude najviše do 5%, ali u praksi je bila mnogo veća.

O tome smo još 2016. godine pisali u tekstu:  Da li bi trebalo razdvojiti tehničke preglede od prodaje auto osiguranja?

Upravo ta provizija je bila razlog što su mnogi tehnički pregledi davali gratis (besplatan) tehnički pregled. Ukoliko obavite kompletnu proceduru registracije kod njih, što podrazumeva i kupovinu polise obaveznog osiguranja, tehnički pregled dobije solidnu proviziju i zato može da priušti da vam ne naplati sam tehnički pregled.

A sada, osiguravajuće kuće donose odluku da se provizija i u praksi smanji na samo 5%.

Pošto će to smanjenje provizije tehničkim pregledima značajno smanjiti zaradu, oni su rešili  da povećaju cenu samog tehničkog pregleda.

Podsetimo se - prvobitno poskupljenje bilo je u julu. Tada je propisano da pregled svakog putničkog vozila (automobila) mora da traje minimum 30 minuta.  To je automatski smanjilo i broj polisa osiguranja koje su mogli da prodaju u toku jednog radnog dana.

Bilo je tu i mnogo drugih troškova, odnosno ulaganja na koje su tehnički pregledi morali da troše novac.

Stoga su i oni koji su davali besplatan tehnički morali da ga ukinu i stave cenu od 2.500 do 3.000 dinara u proseku. O cenama smo pisali u ovom tekstu: Cene tehničkih pregleda širom Srbije - ima li besplatnih ili popusta

Sada doživljavaju novi finansijski udar u vidu smanjenja provizije, pa su odlučili da ponovo povećaju cenu. U suštini, imaju dva izbora - da povećaju cenu ili da se ugase.

 

Nema odgovora iz MUP-a
Kako navodi Vladimir Marinković iz NATEP, oni su dali MUP-u predlog cena tehničkog pregleda još u julu ove godine:

„Na taj naš predlog jednostavno nije reagovano. MUP nije izdao nikakvo saopštenje, niti je dalje prosledio neki predlog Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, kako bi ono odredilo minimalnu i maksimalnu cenu“.

Taj predlog je, dakle, u MUP-u. Stoga smo zamolili MUP za informaciju šta se dešava po tom pitanju. Poslali smo pitanja, a odgovor iz MUP-a očekujemo narednih dana – objavićemo ga u posebnom tekstu.

Kontaktirali smo i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija - rekli su nam da ne znaju ništa o tome.

 

Šta piše u Zakonu?
Kako piše u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima:

Član 264
Vlada određuje najnižu i najvišu cenu redovnog godišnjeg tehničkog pregleda vozila, na predlog ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove, a po pribavljenom mišljenju ministarstva nadležnog za trgovinu.

Ukupna cena redovnog godišnjeg tehničkog pregleda obuhvata i troškove pravnog lica za plaćanje usluga Agenciji u pogledu održavanja i unapređenja centralnog informacionog sistema iz člana 257. stav 4. ovog zakona.

Pravno lice ne može odrediti nižu ili višu cenu za vršenje redovnog godišnjeg tehničkog pregleda vozila od cene određene u smislu stava 7. ovog člana.

Dakle, po Zakonu, situacija je prilično jasna. Ipak...

 

Nastavljamo da se bavimo ovom temom
Čitava situacija je vrlo komplikovana i trenutno prilično haotična. Stoga ćemo nastaviti da tražimo odgovore i truditi se da iznesemo stav svih strana uključenih u ovu priču: vozača, tehničkih pregleda, MUP-a, nadležnog ministarstva, osiguravajućih kuća...

U međuvremenu, budite slobodni da nam javite kolike su cene tehničkog pregleda u vašem mestu. Mi smo obavili na desetine poziva i saznali da još uvek može da se nađe tehnički za 3.000 dinara (iako su nam neki najavili da uskoro poskupljuju), ali da ide i do 6.000 na nekim mestima.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, alfini0507 said:

Copy/Paste sa Opelovog foruma...

" Ovo je bilo za ocekivati (gledano iz perspektive tehnickih pregleda) jer je Narodna banka smanjila provizije koje pregledi dobijaju od svake polise sa 25 na 5%...

Laž.

Narodna Banka Srbije nema nikakve veze sa provizijama koje su tehnički pregledi dobijali prodajući polise obaveznog auto osiguranja jedne osiguravajuće kuće. To je stvar jedino i samo interne odluke svake osiguravajuće kuće prema određenom tehničkom pregledu. Nisu svi tehnički imali, niti imaju isti popust. Neki su imali 17%, neki 19%...neki i preko 20%...to zavisi od količine prodatih polisa godišnje, odnosno od broja registrovanih automobila godišnje. Što veći promet imaju, to veći popust dobiju. Nikakvo ulaganje nisu imali tehnilčki pregledi oko toga, bukvalno se samo izjasne sa kojom osiguravajućom kućom žele da rade, i dobijali su sve...sve do kompjutera, štampača - sve im je to plaćala osiguravajuća kuća.

 

Ali, to je bilo sve ''nelegalno''. Popusti na polise obaveznog auto osiguranja nisu smeli da se daju preko 5%. Kasko polise su nešto drugo i tu se sme.

A opet...osiguravajuće kuće su masovno davale popuste na polisu obaveznog osiguranja, ali ne nama kao krajnjim korisnicima, nego tehničkim pregledima kako bi ih privoleli da prodaju baš njihove polise, a ne od neke druge osiguravajuće kuće. Dovijale se na razne načine kako to da ''provedu'' kroz papire.

 

Osiguravajuće kuće nisu nikada do sada htele da taj popust prevale na imaoca polise. S tim u vezi, još davno...tj. Decembra 2014. godine, na poziv AMSS, bio sam u njihovim prostorijama na sastanku. Oni su naravno bili zainteresovani za neke druge teme, a ja pre svega za prebacivanje tog popusta za polise osiguranja sa tehničkog pregleda na nas kao imaoce polise. Njihov čovek se tada ''vadio'' na priču kako NBS ne dozvoljava popust, kako se to ne sme, kako može plafon do 5%...suštinski, mislio je da ne znam kolike rabate daju tehničkim pregledima koji prodaju njihove polise.

 

Jedino što je sada moguće (ako su im već ukinuli rabate, tj. spustili svima na 5%), da je neko nadležan iz NBS rešio da prekine da žmuri na nelegalnosti prilikom prodaja polisa obaveznog auto osiguranja svih godina unazad.

Naravno, niko ne brani Osiguravajućoj kući da isplati neku drugu vrstu kompenzacije tehničkom pregledu (na bazi podataka od prošlih godina), i da tako opet dođu na isto...ali izgleda je to viša matematika.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezime : Svi smo pi*ke ! Ma brate, dokle da trpimo ove imbecile, retarde, ljude sa jakom dijagnozom ?
Krive njih , a ja krivim nas (sve).
Ako si svestan da su na vlasti retardi, i ćutiš na to, čija je krivica? Kolektivna dijagnoza - opšte ludilo, luda nacija !
Ljudi sa dijagnozom.
Retardi.!
Ovi na vlasti su VEOMA obavešteni i savetovani, i to koriste !.
Blago nama (kretenima). !

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bih pitao, kakve je*ene veze ima osiguranje sa pregledom tehničke ispravnosti koju tehnicki pregled ima u delatnosti? Nije nego kartelna igra, hajd’ da se dogovorimo da svi držimo iste cene... tako je meni sa veleprodajama za servis mobilnih telefon, svi imaju iste cene u €, ovaj mi daje 23% rabata, onaj 30%, treći ništa pa svuda ista cena... pa onda nestašica jedne boje jednog modela koji je bas tražen pa se pojavi u jednoj veleprodaji po većoj ceni pa oni prodaju pa onda pusti druga i tako veštački dignu cenu...

Da se vratimo temi tehnickog:

5000din=1/2 radnog sata

1 radni sat=10000din

Pa to nema ni u Skandinaviji gde je najveća cena rada...

Za 8h koliko može jedan radnik da opsluži on izgura 80000din... radniku za taj dan isplati plafon 2000din, amortizacija nek je 30000din na dnevnom nivou, vlasniku ostaje ~50000din na dan.. pa lepo...

Buduci da sam dipl.inzinjer saobracaja i mogu da obavljam tu delatnost, ima li neko da mi uleti sa kesom da otvorim tehnicki pregled. Je*e mi se za registraciju kola, radim samo tehnicki.. možda odem i do banke, možda bi bili zainteresovani za privredni kredit. Ovim tempom, cenim da otplacujem ulaganje nakon plafon 6 meseci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak im nije Narodna Banka Srbije odredila da moraju da smanje popust na onaj pomenuti od 5%, nego su se Osiguravajuće kuće same dogovorile (na svom Udruženju), da spuste te stope na 5%.

Ali...od 2010. godine ovo je četvrti ili peti put po redu da one to pokušavaju da urade dogovorom svih njih zajedno. Do sada, najduže im je potrajao taj dogovor 4 meseca, tako da su sve šanse da će i ovog puta neka od Osiguravajućih kuća da ''iskoči'' sa uvođenjem ''provizija'' za tehničke preglede koji prodaju njihove polise, što je ustvari faktički vraćanje na sistem rabata od kojeg zaradu imaju tehnički pregledi (Agencije za registraciju), i onda se sve vrati kao što je i bilo.

Do sada je obično ''Dunav'' bio taj koji povuče nogu. Ovoga puta su uveli jedan mehanizam na osnovu kojih će ostale Osiguravajuće kuće moći da vide i pre isteka tih par meseci da li je Dunav ovoga puta ozbiljniji u svojoj nameri.

 

Naravno, sve ovo znaju i tehnički pregledi, ali bez obzira što znaju da je više puta do sada propalo to što su pokušale dogovorom da urade Osiguravajuće kuće, odmah su ovoga puta ipak potrčali da podignu cene. Država će reagovati tako što će propisati i minimalni, ali i maksimalni iznos cene tehničkog pregleda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom za sva dešavanja i promene u uredbama najebe krajnji korisnik tj narod..Umesto da se njihova udruženja suprotstave državi ako se po njih donese neka loša uredba ili zakon oni uglavnom ćute..

A zbog čega ćute pa uglavnom jer svi po nešto muljaju..Uzimaju pare i ćute.Kad dođe do promene onda kukaju..Dal je realno da pregled košta 5 soma a skoro je poskupeo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3600din tehnicki za bmw,registracija prva 31500,sve ukupno 35100din.Na vraitma na bmw imam ispisanih nekih 10 dimenziaj guma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...