Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Njuz

 

Beograd, 8. avgust 2018, (Njuz)

 

Quote

Zbog pooštrenih uslova za prolazak tehničkog pregleda, Srbiji nije dozvoljeno da se registruje još godinu dana, saznaje Njuz

 

Kako su nam potvrdili u ovlašćenom servisu, Srbiju su morali da vrate zbog vidnih oštećenja koje je imala na sebi.

– Od kada je uveden novi Pravilnik o tehničkom pregledu, mnogo detaljnije ispitujemo stanje u kojem se nalazi sve što nam dolazi u servis, posebno polovne stvari. Srbija nažalost nije ispunila uslov da prođe tehnički jer je došla prilično oronula i ofucana. Primetili smo rđu koja se uhvatila sa svih strana, upravljač koji je bio zakočen tako da je mogla da se kreće samo u krug, a falio joj je i jedan veliki deo iako je tvrdila da je celovita. Nismo prihvatili ni kada je pokušala da nas podmiti samo da bi prošla tehnički – kaže za Njuz majstor u lokalnom servisu koji je pregledao Srbiju.

– Vlasnik je bio prilično ljut i stalno je ponavljao “A kako je prolazila tehnički kada su oni bivši upravljali njom, a sad ne može?”. U jednom trenutku je čak zapretio da će je zapaliti ako joj ne damo potvrdu, ali nismo smeli da rizikujemo jer bismo i mi bili kažnjeni ako je pustimo da ovakva učestvuje u životima učesnika u državi i time im ugrozi bezbednost – otkrio nam je majstor i dodao kako mu se čini da bi Srbija i zapaljena izgledala isto kao i sada. Kako saznajemo, ukoliko se Srbija u što skorije vreme ne dovede u red, suočiće se sa ostavljanjem na otpadu, a u tom slučaju građani će morati da izdvoje velika sredstva za kupovinu nove države.

https://www.njuz.net/srbija-vracena-sa-tehnickog-pregleda/

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/26/2018 at 4:50 PM, The Punisher said:

Da li neko može da mi objasni papazjaniju sa kukama? Zašto se insistira na skidanju kuka skroz na tehničkom, ne samo nastavka koji viri van vozila? Šta ako imam potrebu za kukom?

Ako sam dobro shvatio kolege iz firme sa tehnickog,da bi se prosao tehnicki sa kukom potrebna je atestirana auto kuka sa fabrickim papirima,dozvola od proizvodjaca vozila za prepravku istog (za mog puntica znaci Kragujevac) koja kosta oko 85 tvrde valute u dinarima,uverenje ovlacenog sevisa za ugradnju kuke o ugradnji : XY novaca,sa svim tim papirima atestiranje u AMS za XY novaca.Kod nas u sevisu se sada vise skidaju nego sto se ugradjuju kuke.Meni tehnicki istice u novembru pa se dotle polako spremam ali cini mi se da ce ovo sa kukom biti djuture oko 20-25 kdin pa se razmisljam da je skinem.Od svih brojki rekli su mi da je ova za Kragujevac tacna a ostalo je otprilike ona suma.Pa ko voli nek izvoli.kad saznam brojke sa sigurnoscu javljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moj je uvežen sa eurokukom,Vestfalia,imam i papire od kuke,uputstvo za održavanje...

I leteće napolje...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To će i da bude,sve što se ne vidi na fotografijama će da se završava napolju,samo dok malko stegnu mu*a...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko pratim temu svi pisete o tome kako proci tehnicki, a niko ne spominje to da ako prodjete tehnicki i vratite 17,18 felne sa kojima ne biste prosli tehnicki i ucestvujete u saobracajci. Naravno niste krivi, ali vandredni tehnicki ne biste prosli jer te dimenzije nisu predvidjene za takav auto. Sta se po tom pitanju desava, da li je neko razmisljao o tome?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sabračajka,ne...!

Ovde dolaze samo fine žemske...

To je isti prestup kao i letnje(ili neadekvatne),gume zimi...valjda

 

107e8a522b2d11be6c1599a7931886e1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad vanredni tehnicki gubi smisao, tj mogu da te posalju za sta god i neces ga proci. Ali ne moze da kaze neko da si izazvao saobracajnu nezgodu zbog vece i sire gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Siki97 said:

Koliko pratim temu svi pisete o tome kako proci tehnicki, a niko ne spominje to da ako prodjete tehnicki i vratite 17,18 felne sa kojima ne biste prosli tehnicki i ucestvujete u saobracajci. Naravno niste krivi, ali vandredni tehnicki ne biste prosli jer te dimenzije nisu predvidjene za takav auto. Sta se po tom pitanju desava, da li je neko razmisljao o tome?

Vanredni tehnički se ne radi posle svake saobraćajne nesreće. Radi se ako ima povređenih ili poginulih lica. I tada se obično ne radi na svim vozilima koja su u nesreći učestvovala, nego na onom autu za koji, policajac koji je radio uviđaj, smatra da je njime izazvan udes. Činjenica da je neko imao veći točak na svom autu ne može da promeni okolnosti na osnovu kojih je do nesreće došlo, tj. ne može onaj koji je nekome npr. oduzeo pravo prvenstva odjednom da ne bude kriv za saobraćajku jer ovaj drugi eto ima veći točak. 

 

-----------------------

 

Ako imate ove nalepnice na automobilu, loše vam se piše na tehničkom

 

tehnicki kr.jpg

 

Novi pravilnik o ispravnosti vozila sa pravom je dobio epitet rigorozan, a od 5. jula kada je počela njegova primena, zadao je mnogo muka vozačima. Ispostavilo se da sami kontrolori ne znaju šta mogu da tolerišu na tehničkom pregledu, a šta ne, te vraćaju automobile zbog svakvih sitnica, a sve iz straha da i sami ne budu kažnjeni. Načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov izdao je saopštenje u kome navodi koja se oštećenja po novom pravilniku tolerišu, a koja ne, i ukazao na to da ''oštećenja koja ne utiču na bezbednost vozila nisu razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno''. Međutim, iskustva onih koji ovih dana odvoze vozila na tehnički pregled, govore da nedoumica ima sijaset, a da na kraju ispaštaju vozači - što živcima, što novčano.

Problem su tako imali oni čije je vozilo ''neobične'' odnosno nedefinasne boje - nadležni nisu mogli da utvrde da li je motocikl ljubičast, braon ili žut, pa je vlasnik zbog toga prošao pakao na tehničkom. Drugi su prijavili da su ih vraćali zbog oštećene nalepnice koja pri tom nema nikakav značaj za ispravnost vozila ili pak zbog zalepljenog broaj telefona firme, nekima nedostaje znak modela automobila... Beograđanin N. O, čija firma u voznom parku ima tri automobila, kaže da ima ''stopostotan negativni skor'' na tehničkom pregledu - sva tri automobila su odbijena, a nijedan zbog neispravnosti, pogotovo ne neke koja bi uticala na bezbednost.

 

Nemaš nalepnicu - ne može

''Oštećena nalepnica na vratima! Tri tehnička odbila da ''puste'' auto. Ovaj auto koristimo već godinama a evo, sad je, kao što sami vidite, tehnički neispravan'', kaže N. O, pomalo ironično. Na nalepnici bi trebalo da piše broj šasije, osovinsko opterećenje i najveća masa nosivosti, ali je prednji deo ogreban, te se ne vide svi brojevi. On kaže da ne zna kada je ovo oštećenje nastalo, ali da ranijih godina nije imao problem na tehničkom, kao i da je auto kao takav - apsolutno ispravan. ''Epilog - morao sam da zovem ovlašćeni servis i da naručim novu nalepnicu. To košta 12.000 dinara i čeka se 20 dana'', objašnjava on. Ali mukama tu nije kraj. Pošto ''nedostake'' ne može da otkloni u roku od tri dana, tehnički pregled će morati ponovo da plati, a to je oko 2.000 dinara. ''Bojim se da se to ne prolongira, jer postoji mnogo situacija zbog kojih može da prođe i dodatnih desetak dana, a ako prođe 30 dana da se ne registruje auto, moraću da odjavim auto i uzmem nove tablice, što je tek dodatni trošak'', objašnjava ovaj vozač. Menjanje tablica inače košta oko 3.700 dinara. U jednom od beogradskih servisa za tehnički pregled na pitanje da li bi i oni vratili vozilo u slučaju izgrebane nalepnice, oni su potvrdili da bi, jer to ipak jeste neregularnost, mada su i sami konstatovali da to nikako ne utiče na bezbednost vozila.

 

Imaš nalepnicu? Ne može ni to

Međutim, neprijatnostima koje je doživeo tu nije kraj. Druga dva vozila koja poseduje jesu dva pikapa, koji na zadnjim vratima imaju zalepljeno ime firme i broj telefona. Po rečima našeg sagovornika, ova dva vozila nisu prošla tehnički pregled upravo zbog tih nalepnica. ''Rekli su mi u servisu da sme da bude zalepljen logo firme, ali brojevi ili tekst ne smeju'', priča on rezignirano. Kako bilo, skidanje nalepnica sa pikapa košta oko 50 evra, a novo lepljenje nakon tehničkog koštaće isto toliko. Imajući u vidu dva vozila, ova situacija je našeg sagovornika bacila u neplaniran trošak od oko 200 evra. ''Suština problema je što nije sve jasno definisano tim pravilnikom, a servisima je rečeno da će trpeti velike sankcije ukoliko se otkrije da su pustili u saobraćaj vozilo koje nije trebalo. Ja ih razumem, neće da dovedu sebe u situaciju da plate visoke kazne ili dobiju prijave. Poseban je problem to što ne postoji precizan katalog izmena i dograđenih delova na automobilu za koje je potreban atest. Zbog toga odbijaju veliki broj vozila, i to zbog sitnica i gluposti'', zaključuje sagovornik.

 

Nedostaje znak modela automobila

I dok je N. O. imao problema u jednom slučaju zbog izgrebane nalepnice, a u drugom zbog viška izlepljenih delova automobila, jednog korisnika vratili su jer je nedostajo znak marke automobila! Korisnik društvene mreže FB objasnio je zašto auto njegove sestre nije prošao tehnički pregled. Po njegovim rečima, na prednjoj strani automobila je nedostajao znak Opel, a za zadnji spojler su rekli da jednostavno nije fabrički deo tog automobila, za šta je po novim propisima verovatno trebalo da priloži atest. ''Evo zbog čega su vratili sestrin auto. Napred nije imala plastični Opel znak (krali su joj više puta) i kažu da ova plastika iznad zadnjeg stakla (spojler) nije fabrički deo tog auta. Šta vi mislite?'', pitao je ovaj brižni brat. Jedan od komentara na ovu objavu glasio je: ''Ako uspem da registrujem auto iz druge, smatraću da sam uspela u životu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari sad izasli sa tehnickog...malo ih cimali za kuku i dimenziju guma ali su im radile prskalice na svetlima tj ksenonima pa su ih pustili.

Za svaki slucaj su skinuli i nalepnice da ih ne bi smarali. Sve u svemu dobro je proslo...s obzirom da i spojler nije fabricki :) i izduvni gasovi su u granicama normale iako nemaju DPF :lol:

 

20180809_154633.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalepnice sa logom firme su sporne samo ako su na staklima, a na limu jedino ako su reflektujuće. Ja sam normalno prošao tehnički s nalepnicama na vratima koje imaju logo  firme i broj telefona. Kakav je na slikama na temi o mom autu, takav je i prošao tehnički. Ništa nisam skidao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, iggyboy said:

Ja danas završio tehnički pregled bez problema , al nemam kuku i imam nalepnice kad se otvore vrata :)


IMG_20180809_074513928.jpeg
 

Predstavi coupea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja svracao na 2 tehnicka da pitam u vezi folija, prelepljeni hauba i krov u crnu karbon, auto inace crn, kazu ne moze jer je karbon folija reflektujuca da mi je da mi neko objasni kako mat karbon moze da reflektuje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, The Punisher said:

 

Zamisli da neki od tih dođe kod nas na tehnički. :lol:

Kompletna ekipa tehničara bi smesta završila na kardiologiji. :lol:

Negde sam čuo da u SAD i nema tehničkog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...mislim da bi trebao da kontaktiras ovlašćenog uvoznika za Fiat, ako se ne varam, pločica se može poručiti, proveri.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...