Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Agonija sa tehničkim se nastavlja:

Ako vam ovaj deo na automobilu nije originalan u velikom ste problemu

 

tehnicki pregled xenon.jpg

 

Nijedna institucija ne radi atestiranje naknadno ugrađenih ksenonskih farova na automobilima, a vozači koji ih imaju na svojim vozilima sada su ostavljeni na milost i nemilost radnicima tehničkih pregleda, od čije slobodne procene zavisi da li će moći da završe registraciju.

 

Veliki broj vlasnika vozila u Srbiji koji su ugradili nefabričke ksenon i led farove pita se da li će moći da prođu novi rigorozni tehnički pregled i registruju automobil. Dodatnu nervozu stvara im činjenica da ne postoji jedinstven odgovor na to pitanje. Ni zaposleni na tehničkim pregledima ne znaju šta da rade sa takvim vozilima. ''Poznato je da svi originalni ksenon farovi imaju prskalice na branicima. To je dokaz da se radi o fabričkim farovima. Pošto naknadno ugrađeni ksenon farovi, najčešće naručeni preko interneta iz Kine, nemaju te prskalice, lako je utvrditi da nisu fabrički i morali bi da imaju atest. Na osnovu toga trebalo bi da vraćamo vozila sa takvim farovima sa pregleda, međutim, ni u pravilniku, ni u zakonu to nije tako precizirano, već je ostavljeno kontroloru na slobodnu procenu. A kad je tako, onda postoji mogućnost da danas-sutra saobraćajni inspektor napravi problem kontroloru zbog toga, odnosno kontrolor vlasniku vozila'' - kažu za ''Blic'' u jednom od tehničkih pregleda.

 

Inače, kineski ksenon farovi se prodaju u velikom broju preko oglasa, a ima ih i u prodavnicama, i koštaju već od 20 evra za komplet. Stavljaju ih uglavnom mlađi vozači kako bi im četvorotočkaš lepše izgledao ili kako bi bolje videli put. ''Kod ksenon farova jedina prepravka jeste ugradnja ispravljača između sijalice i fabričkog nastavka za struju, pošto je za takve farove potrebno više struje. Ne radi se nijedna prepravka konstrukcije automobila koju bismo mi mogli da utvrdimo prilikom kontrole'', objašnjavaju za ''Blic'' na drugom tehničkom pregledu. Vlasnicima vozila koji ne prođu tehnički pregled zbog nefabričkih farova ne preostaje ništa drugo nego da ih skinu, jer ih ne mogu atestirati ni u jednoj instituciji u Srbiji, ili da strepe kako će proći na tehničkom pregledu. ''Ne postoji procedura ispitivanja farova. Niko nije precizirao kako to izgleda, pa ni Agencija za bezbednost saobraćaja. To je rupa u zakonu i pravilniku'' - naglašavaju u Auto-moto savezu Srbije, gde se obavlja više vrsta atestiranja vozila.

U Agenciji za bezbednost saobraćaja tvrde da promena fabričkih farova ne znači istovremeno i prepravku vozila. ''Ugradnja ksenona i led sijalica ne znači nužno i promenu konstrukcije vozila, odnosno otvora u kom se far nalazi. Pošto takve prepravke nisu česte, nije ni precizirano atestiranje farova. Na tehničkom pregledu najbitnije je da se proveri visina i dužina svetala'' - kažu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

 

Šta se proverava kod farova?

Na tehničkom pregledu posebna pažnja se obraća na tri karakteristike fara. ''Ono što mi merimo na tehničkom pregledu je daljina, jačina i usmerenost farova. Kratka svetla bi trebalo da dosežu od 40 do 80 metara u daljinu, a duga do 100 metara. Desni far treba da baca za 1.5 odsto više svetla nego levi pošto je bliži ivici puta. Takođe, farovi ne bi smeli da prelaze visinu branika'' - objašnjavaju na jednom od tehničkih pregleda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova pravila tehničkih pregleda prilikom registracije vozila zadaju svakodnevno muke vozačima. I dok vozači muče muku sa rupama na kolima i neispravnim delovima, Veselin Vesović je nedavno doživeo jednu totalno banalnu stvar kada je hteo da registruje motor. Naime, on to nije uspeo jer na tehničkom pregledu nisu mogli da utvrde koje je motor boje!

 

"Pre neki dan sam otišao da produžim registraciju motora, odnosno da uradim tehnički pregled. Sve je bilo u redu osim jedne, do tada, ne toliko bitne stvari, ali sada i te kako važne: boje", ispričao je Vesović.

 

Motor je kupio 2008. godine a već prilikom prve registracije u MUP-u su se dvoumili koju boju da mu upišu u dozvoli jer tu nijansu nisu imali u paleti boja.

 

"Posle dugog većanja, napisali su "žuta, svetla, metalizirana", međutim po podacima proizvođača, u pitanju je neka vrsta "platinum, metalik", koja "vuče" na svetlo braon", priča zbunjeni Veselin.

 

On je objasnio da je 10 godina vozio motor bez problema, ali da kontrolori na tehničkom pregledu nisu smeli da upišu istu boju kao u policiji zbog novih propisa jer njima boja motora liči na neku nijansu ljubičaste.

 

Kako priča dalje Vesović, ubeđivali su ga da mora u dozvolu da upiše novu boju po njihovom odabiru i pritom da plati 1.400 dinara za obrazac promene dokumenta, i da u protivnom motor neće moći da prođe tehnički.


"Naravno, počeo sam da se raspravljam sa njima, jer ja nisam farbao motor, i govorio sam da to nije ni žuta, a pogotovo ne ljubičasta, kao što oni smatraju. No, bez uspeha. Upitao ih je i šta će se desiti ako sledeće godine ode u neki drugi servis, a njima tamo boja zaliči na neku treću nijansu, naredne godine na četvrtu, i slično", priča on.

 

"Da li ja moram svake godine da plaćam po 1.400 dinara za promenu dozvole, i to ako ostane isti iznos? Naravno, samo su slegli ramenima i mahali paletom desetak osnovnih boja, koju su dobili od MUP-a. Ništa konkretnije o ovome nisu mogli da mi objasne ni u policijskoj stanici, jer kako kažu, ni u zakonu nije precizno definisano", ispričao je razočarani motociklista.

 

Na kraju, uz mnogo natezanja, vozilo je uspeo da registruje po starim podacima, ali ostaje neizvesnost kakva neprijatnost ga čeka sledeće godine, i koliko je još ovakvih začkoljica u pravilniku, koje sprečavaju vozače da registruju vozila bez nepotrebnih prepreka.

 

"Zaista mi nije ideja da krivim niti momke iz servisa niti policajce, samo želim da se regulišu ovakve situacije da mi ne bi tražili pare svake godine za nešto na šta nisam uticao i nisam kriv. U servisima su zaplašeni novim zakonom i drže ga se do slova, zato su insistirali da upišu boju koju su procenili da su videli. Siguran sam da ima još ljudi koji su dolazili u ovako neprijatne situacije kao ja. Po meni, jedino rešenje problema boja na vozilima jeste da se sa fabričke pločice upisuje broj šasije u kome stoji i oznaka fabričke boje, koja može da se proveri kod proizvđača", zaključio je Vesović.

 

Preuzeto sa: https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3098101/prosao-pakao-na-tehnickom-zbog-boje-ovog-motora-policija-tvrdi-zuta-tehnicki-pregled-vidi-ljubicastu-a-proizvodjac-nesto-sasvim-trece

Edited by Milutinac
Boja fonta

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, neshaoct said:

Desni far treba da baca za 1.5 odsto više svetla nego levi pošto je bliži ivici puta. Takođe, farovi ne bi smeli da prelaze visinu branika'' - objašnjavaju na jednom od tehničkih pregleda.

Kako su precizno definisali, tacno covek da se uvek bez razmisljanja osloni na njih, pravi "strucnjaci".

I onda nekom takvom da poverim da mi steluje farove... Hocu, ali juce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Načelnik u MUP-u razrešava dileme oko tehničkog pregleda vozila

 

rtehrt.jpg

 

Načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov saopštio je danas, povodom brojnih primera vraćanja automobila sa tehničkog pregleda, da nije tačno da nisu dozvoljena nikakva oštećenja i ukazao na to da ''oštećenja koja ne utiču na bezbednost vozila nisu razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno''. Arsov je, kako je saopštio MUP, istakao da površinska korozija nije razlog da vozilo bude tretirano kao tehnički neispravno, ali da na šasiji vozila, odnosno na nosećim delovima karoserije i podu vozila nije dozvoljena dubinska korozija niti korozija koja je izazvala rupu. Načelnik Uprave saobraćajne policije je objasnio da su prema kriterijumima koje propisuje novi Pravilnikom o tehničkom pregledu vozila, koji je se primenjuje od 5. jula ove godine, dozvoljena manja oštećenja na vozilu, koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, poput ogrebotine, ulegnuća nastalih pri parkiranju vozila, nedostatak bočne lajsne, naprsline na prednjim i zadnjim farovima.

 

Šta su veća, a šta manja oštećenja?

''Nisu dozvoljena veća mehanička oštećenja karoserije, šasije, poda, nadgradnje, kabine'' - rekao je Arsov. Prema njegovim rečima, ni manje oštećenje vetrobranskog stakla nije razlog da on bude okarakterisano kao neispravno. Međutim, kako je naveo, ukoliko na vetrobranskom staklu postoji više manjih ili većih oštećenja, koja utiču na normalnu vidljivost vozača, onda se smatra neispravnim. Arsov je ukazao da se ispravka pogrešno upisanih podatka o najvećoj dozvoljenoj masi putničkih vozila, kao i utvrđivanje boje vozila u skladu sa novim Pravilnikom obavlja samo u slučaju kada vlasnik menja saobraćajnu dozvolu.

 

Dozvoljeno više boja

On je dodao da i dalje, kao i po starim propisima, vozilo može biti višebojno.

 

Načelnik Uprave saobraćajne policije objasnio je i kako se, na tehničkom pregledu, tretiraju prepravke na vozilima. ''Ugradnja montažno-demontažnih uređaja na vozilima, koji služe za prevoz prtljaga, ne smatra se prepravkom vozila'' - objasnio je Arsov. On je istakao da se prepravkom vozila, koja mora biti ispitana, smatra promena vrste vozila, naknadna ugradnja motora drugog tipa, uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila. ''Prepravkom se smatra i promena komandi za upravljanje vozilom lica sa invaliditetom, zamena komande uređaja za upravljanje i drugih komandi direktno vezanih za proces upravljanja vozilom sa desne na levu stranu vozila, kao i svaka druga promena deklarisanih karakteristika uređaja na vozilu, poput zatamnjivanja stakala, naknadne ugradnje svetlosnih uređaja i metalnih ojačanja karoserije'' - objašnjava Arsov. Arsov je poručio da će pripadnici saobraćajne policije, u kontroli saobraćaja na putu i prilikom nadzora nad radom tehničkih pregleda, posebnu pažnju usmeriti na identifikaciju vozila i ispravnost uređaja koji mogu da ugroze bezbednost saobraćaja, saopštio je MUP.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

,,Nedostatak znaka modela automobila kao element tehničke neispravnosti vozila"

 

Jedan od boljih tekstova na našu temu: https://www.blic.rs/vesti/drustvo/bizarnostima-oko-tehnickog-nema-kraja-u-servisima-neke-vracaju-sa-pregleda-jer-im/4jvkz1c

 

Interesantno je da država nije tako kritična prema stanju svojih puteva (puteva kojima su udarne rupe ali i drugi brojni nedostaci postali zaštitni znak). Literatura kaže da neispravnost puta ima uticaj u 4-6% saobraćajnih nezgoda. Neka mi neko nađe jednu osuđujuću krivičnu presudu gde je odgovarao upravljač puta.

Edited by Fiat Iustitia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiv komentar

 

Quote

Moj komsija je lepo i kulturno resio problem. otisao na tehnicki, auto nije prosao tehnicki zbog slicnih sitnica, trazio je od kontrolora i firme da "pismeno napisu zbog cega je auto tehnicki neispravan i po kom clanu i pravilniku!! oni to nisu zeleli vec su usmeno rekli da ispravi nedostatke."Doveo advokata koji je trazio isto"posle najave da ce biti tuzeni AUTO JE PROSAO TEHNICKI sa preporukom da do sledece registracije otkloni "nedostatak"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada ćemo zbog nekoliko goveda od kontrolora da vodimo i advokate na tehnički...
Kontrolori su se toliko us*ali od svoje sopstvene odgovornosti,na koju su trebali da se naviknu odavna,da sada ne propuštaju ni za totalne gluposti...
A država pegla sistem na krvi i znoju građanstava koje velikom većinom na minimalcu(bgd je druga priča)...
Uveren sam u to da neispravnost putne mreže uzrokuje i više štete i više nesreća
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

A država pegla sistem na krvi i znoju građanstava koje velikom većinom na minimalcu(bgd je druga priča).

Zašto misliš da je Beograd drugačiji? Ovde svi imaju plate po 100.000? Nije baš tako kako drugi misle...to što vade neku sredinu od 400+ evra okači mačku o rep. Život u Beogradu je mnogo skuplji plus sad i ovaj tehnički a da ne pričamo o drugim stvarima koje život znače(struja,infostan,hrana...i itd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina je to što pričaš ali ređe su na minimalcu i imaju više izbora što se tiče posla.Stvar je u nijansama.
Kod mene,u mojoj opštini,postoje dva poslodavca koja uopšte daju plate(ne računam državnu upravu i sl.),na skoro 35000 ljudi...Idu ljudi,rade,pa ako daju platu,super...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshtry said:

Sada ćemo zbog nekoliko goveda od kontrolora da vodimo i advokate na tehnički... emoji27.png
Kontrolori su se toliko us*ali od svoje sopstvene odgovornosti,na koju su trebali da se naviknu odavna,da sada ne propuštaju ni za totalne gluposti...
A država pegla sistem na krvi i znoju građanstava koje velikom većinom na minimalcu(bgd je druga priča)...
Uveren sam u to da neispravnost putne mreže uzrokuje i više štete i više nesreća

Za puteve si u pravu, a goveda treba lepo imenovati i rastrubiti po netu, pa kad im niko ne bude dolazio na tehnički češaće se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče prosečne plate i njenog odnosa Beograd-druga mesta u Srbiji, statističkim podacima treba oprezno pristupiti.

 

Npr. jedan prosvetni radnik u Beogradu ima potpuno istu platu u odnosu na prosvetnog radnika u nekom drugom mestu u Srbiji. Čak i kada bismo zanemarili fiksne troškove života u Beogradu (za koje tvrdim da su veoma visoki) ovakav prosvetni radnik u Beogradu ne može da živi bolje od njegovog kolege iz bilo kojeg drugog mesta u Srbiji.

 

Što se većeg izbora poslova tiče, to stoji. Međutim, ovo je tema koja ne bi smela da nas raslojava, već da nas ujedinjuje.

 

Primećujem u izvesnom broju komentara sa ovih linkova jedno suštinsko zapažanje - da smo otišli u krajnost. Od prakse da su vozila mogla da se registruju a da nisu ni došla na liniju tehničkog pregleda, do toga da se gleda nalepnica pored vrata i oznaka modela automobila.

 

Isticanje potrebe za boljim održavanjem puteva jeste ispravan argument koji se nužno postavlja naspram nerealnih uslova koji su zaživeli u praksi tehničkih pregleda. Ako država od građana traži sve (ispunjavanje kriterijuma tehničke ispravnosti koja nemaju veze sa bezbednošću) a ne pruža ništa (OČAJNO stanje puteva), onda je to ozbiljno licemerje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno glupo pitanje.Kad je već situacija sa teh.pregledima takva kakva jeste ( dok se ne vratimo na stari sistem,pošto je kod nas  svako čudo za tri dana odnosno mi za sve imamo rešenje), zar ne bi mogao lik koji radi na teh. pregledu da  lepo izadje ispred prostora za kontrolu vozila i pogleda automobile pre tehničkog i lepo kaže da što se tiče vizuelnih manjkavosti, to i to vozilo ne plaća i ne izlazi na teh.pregled dok ne otkloni te manjkavosti, a ne kao ja platim tehnički a on mi kaže "e ne mogu da te pustim ovde ti zagrebano  ".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da,ništa sistematski nije rešeno,jednostavno je samo prevaljeno na građanstvo...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Beogradu možeš da se zaposliš kao noćni čuvar za 20000rsd, kao prodavac u Maxiju, Idei, Rodi, za 30000rsd (gde te tretiraju kao da imaš 100hilj.

E, ako si partijski angažovan, onda možeš da očekuješ i duplo više !

Ako se baaaš angažuješ i daješ sve od sebe (po bilo kom pitanju), onda možeš i pozitivno da utičeš na prosek plate u Srbistanu.

 

Послато са LG-G3

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, notalone said:

Jedno glupo pitanje.Kad je već situacija sa teh.pregledima takva kakva jeste ( dok se ne vratimo na stari sistem,pošto je kod nas  svako čudo za tri dana odnosno mi za sve imamo rešenje), zar ne bi mogao lik koji radi na teh. pregledu da  lepo izadje ispred prostora za kontrolu vozila i pogleda automobile pre tehničkog i lepo kaže da što se tiče vizuelnih manjkavosti, to i to vozilo ne plaća i ne izlazi na teh.pregled dok ne otkloni te manjkavosti, a ne kao ja platim tehnički a on mi kaže "e ne mogu da te pustim ovde ti zagrebano  ".

Nije glupo pitanje - naravno da može i ja sam upravo tako i radio pre tehničkog. Otišao sam tamo, lepo mi čovek sve spolja pregledao i tek kad je rekao da je u redu zakazao sam tehnički i posle prošao bez problema. :)

Preporučujem da zakažete u smeni kad radi taj što vam je prvo gledao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki deseti ne prolazi tehnički

 

tehnicki pregled vn.jpg

 

Posle početnih problema sa kojima su se, od starta primene novog pravilnika o tehničkim pregledima vozila susretali radnici na TP i vlasnici automobila, sada je sve mnogo jasnije

 

To kaže za ''Novosti'' Vladimir Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP). ''Prvih dana broj vozila koja nisu mogla da prođu tehnički pregled kretao se oko 25 do 30 odsto, a sada se stabilizovao na oko deset odsto'' - objašnjava Marinković rezultate novog pravilnika posle mesec dana od početka primene. Bilo je mnogo protesta, neki vozači su čak i palili svoja vozila iz protesta, ali čini se da oni ne bi prošli tehnički pregled ni po starom sistemu. ''U suštini nema mnogo razlike. Najveća novina je obavezno fotografisanje vozila, što je sprečilo masovnu pojavu prolaska tehničkih pregleda i registracije vozila a da ih vlasnik ni ne doveze na kanal'' - kaže Marinković.

 

Tehničkim pregledima, prošlog petka, stiglo je uputstvo iz MUP koje umnogome dodatno razjašnjava sve nedoumice o tome koja vozila mogu a koja ne da prođu tehnički pregled. ''Najviše problema je bilo oko određivanja korozije. Sada je jasno da se gleda samo takozvana dubinska korozija pa niko neće biti vraćen sa linije tehničkog zbog manjih oštećenja limarije. Neće više biti vraćani ni vlasnici vozila na čijem ljubimcu, na primer, nedostaje lajsna. Ono gde nema ''gledanja kroz prste'' su bitne karakteristike vozila neophodne za bezbednu vožnju.

 

Nema tolerancije kada su u pitanju kočnice, upravljački mehanizam, naprsnuće šoferšajbne, ispravnost svetala, pojasevi. Svi kojima se ustanovi neka nepravilnost imaju tri dana da, ne plaćajući ponovo, otklone kvar i dođu opet na tehnički pregled. Bilo je bojazni da će se formirati gužve jer sada tehnički pregled traje oko 30 minuta. Ipak, zakazivanjem pregleda je taj potencijalni problem sprečen. Najvažnije efekte primene novog Pravilnika u MUP očekuju tek za godinu dana. Tada će se tačno znati koliki je naš vozni park, koja mu je prosečna starost i kakvo je stanje vozila.

Uočeno je da ogroman broj vozila, mahom oni poslednjih godina uvezeni iz inostranstva, a na to su upozoravali i u Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila, nema uređaje koji služe za prečišćavanje štetnih materija, pa tako iz njihovog auspuha u atmosferu, u vazduh koji svi udišemo, idu izuzetno otrovne čestice, koje su, kako je to prošle godine saopštila Svetska zdravstvena organizacija (SZO), krive za prevremenu smrt 5.400 ljudi. ''Za sada ne isključujemo takva vozila već samo upozoravamo vlasnike'' - kaže Trifun Stojanović iz Udruženja tehničkih pregleda Srbije (UOTP). ''Oni imaju rok tri godine da te sisteme na vozilu dovedu u ispravno stanje i posle tog vremena se više neće tolerisati nikakvi nedostaci vezani za emisiju štetnih gasova.''

 

Još bez zvanične cene

Iako je Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđeno da na predlog MUP Ministarstvo trgovine odredi najnižu i najvišu cenu tehničkih pregleda, to se do danas nije desilo. ''Cene se u Srbiji za putnička vozila kreću od 1.000 do 3.000 dinara u proseku, mada ima i nešto skupljih, ali i jeftinijih'' - kaže Marinković.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaju da se cene zabetoniraju,a onda šta je tu je....
U redu je text,samo još i kontrolore da vaspitamo šta je bitno za bezbednost,a šta izižvljavanje nad pukom...
Ja napr. ne vidim bitnu stvar da li neko ima na Puntu prednji branik od HGT ili od sx,ili ima li kačket ili nema...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko isao na tehnicki po novim pravilima sa lybrom koja ima 17 alufelne i da li je to "sporan" detalj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se i serijski ugrađuje nije problem.Piše ti na nalepnici za pritisak guma koje su dimenzije,to znaju da pogledaju.Obrati pažnju i na dimenzije guma i to je bitno

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lybra fabricki nije isla sa 17'', ostaje samo pitanje da li ce za to i ovde da zatezu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Lybra fabricki nije isla sa 17'', ostaje samo pitanje da li ce za to i ovde da zatezu...

Upravo zato sam i pitao..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zatezace. imaju spisak felni i guma koje idu po fabrickoj preporuci...tako cuh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatežu 100%

Zezaju se alfisti na svoj račun...

 

 

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

 

 

 

65859acd88f9f55be397842c4868d326.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...