Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Tehnički pregled - nedoumice vozača i zašto negoduju

 

182692-tehnicki pregled.jpg

 

Prvi put posle puno godina, vozači zaista idu na tehnički pregled, odnosno zamenili smo formalnost - pravim tehničkim pregledom, rekao je Vladimir Marinković iz Asocijacije tehničkih pregleda. Mesec dana od uvođenja novog pravilnika o tehničkim pregledima vozači i dalje imaju brojne nedoumice o tome šta treba da ispune i u kakvom stanju treba da bude vozilo. Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da po novom pravilniku nista nije rigorznije sem samo kontrole toga da li se tehnički pregled uopšte obavio, a sve isto se na vozilu kontrolisalo i ranije. Možemo očekivati tehnički ispravnija vozila na putu, trulih karoserija neće biti u saobraćaju, kaže on i dodaje da rezultate možemo videti tek kroz nekoliko godina. Rezultat će biti i da će procenat tehničke neispravnosti vozila kao uzroka saobraćajnih nesreća biće manji.

 

Govoreći o novinama novog pravilnika, Marinković je rekao da je vlasniku dozvoljeno da prisustvuje pregledu vozila sa strane, objašnjavajući da je važno da će vlasnik sada biti upoznat sa stanjem vozila nakon pregleda, i sa većim i manjim neispravnostima. ''Neoprostivi'' su i nedozvoljeni dubinska korozija vozila, zbog koje vozilo gubi svojstva i tokom sudara, kočnice isto tako moraju da budu ispravne, upravljački deo - to je osnovno, istakao je on. ''Površinska korozija je dozvoljena, ulubljeni branici takođe. Često pitanje je i šoferšajbna - prednje staklo može da ima manja oštećenja, ali ne i da bude ispucalo tako da je nemoguće imati pregled vožnje. To su osnovni elementi za vraćanje auta sa tehničkog pregleda'', kaže Božović. Procenat vraćanja je na početku sprovođenja novog pravilnika bio nešto veći, dok vlasnici nisu shvatili šta se zahteva od njih, ali svakim danom je sve manje vraćenih vozila, i ljudi su shvatili da ne može bilo kakav auto da ode na pregled, kažu gosti. ''Ljudi su konačno shvatili šta je tehnički pregled i kako će on izgledati u budućnosti'', kazao je Marinković.

Božović je objasnio da se fotografisanje vozila sprovodi kao dokaz da je vozilo bilo na tehničkom pregledu. ''Nije se insistiralo da sva vozila dođu na pregled ranije jer su tako gubili klijente, ovaj procenat vraćenih automobila pokazuje da vozila nisu dolazila na tehnički. Fotografija je jedan od dokaza, prenosiće se onlajn, u realnom vremenu, pa inspektori mogu da utvrde odmah da li je to tako... lakše je za kontrolu''.

 

Kuke, reklame, stakla - oko čega se vlasnici vozila najviše bune

Negodovanja vlasnika automobila najviše ima u vezi sa prepravkama - kukama, reklame na automobile, zatamnjena stakla, navode gosti. ''Set pravila, koji se do sad nije poštovao, sada počinje da se sprovodi. Ako imate kuku, ona mora da bude homologovana ili sa oznakom proizvođača, ili da dobijete atest za kuku. To isto važi i za plin i zatamnjena stakla. To sve važi od ranije'', kazao je Marinković. On je objasnio i da su još jedan od problema i reklame i razni ispisi po vozilima. Kako je objasnio, problem je ako su oni ispisani fotorefleksivnim slovima, što smeta u noćnoj vožnji, ali to je jedino ograničenje. Nedoumica se javila i oko automobila u više boja, a gosti su objasnili da je više boja na vozilu dopušteno i da je uvedena i nova oznaka koja označava višebojno vozilo. Božović je rekao da je uveden prelazni period za sprovođenje novih mera do pune primene kroz tri godine, kako bi se procenilo stanje.

 

''Uvek je neophodan prelazni period, da ne bi sistem stao i da bi se procenilo stanje koje je bilo potpuno nepoznato. Videće se šta su problemi, rešavaće se problemi, korak po korak. Možda će se i pravilnik usavršavati. Kada vidite šta imate od problema u stvarnom stanju tezite da pravilnik privedete tom cilju'', kaže Božović. Za automobile starije od 15, 20 godina ima i otežavajućih i olakšavajućih okolnosti, navodi Marinković. Takvi automobili, kako je rekao, moraće da srede koroziju šasije i kočnice, ali po punoj primeni zakona, za njega neće važiti uslovi kao za nova vozila. ''Sve ono što je vezano za zagađenje, ti automobili sve to nemaju i za njih će važiti stari pravilnici, jednostavnije će prolaziti tehnički pregled''. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2018&mm=08&dd=03&nav_id=1426521

 

Motocikli se, na osnovu izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja usvojenih u aprilu, mogu registrovati na period od jednog do 12 meseci godišnje.

 

Međutim, vozači dvotočkaša kažu da im se ta mogućnost ne isplati, pošto su takse ostale iste bez obzira na to na koliko meseci je motor registrovan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreteni nepismeni! 

Nabolji su mi ovi sto kazu da se sada konacno MORA doci sa autom na tehnicki pregled i da je to maltene jedina novina?!? Komsiju vratili jer su gume 10mm sire! treba valjda u 14' da budu 175 a on imao 185, Stavio od 15' sirine 195 mm i prosao jer je ta guma upisana za taj auto!!! Ispregledali jel sve radi ali nista ni pipnuli nisu sto se ovjesa tice. Bitnije je da prskalica zadnjeg brisaca radi nego sto su seleni i kugle propale!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj je zreo za momentalno skidanje tablica, a ne da ga vrate sa tehničkog.
Ubija koliko smeta usred bela dana, mogu samo da zamislim šta je to noću.

 

sdfgh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, danijel55 said:

Danas umalo druga da vrate zbog prljavog auta,ali ga pustise nekako. 

E, ali ovo zaista ne mogu da shvatim. Ima tih samoperionica u kojima možeš za 100 dinara da propereš auto i šta je problem? Sad se setih kad sam pre neki dan ušao u Pasata koji je bio kod majstora, pa me zamolio da ga zajedno preguramo. Ma samo što povraćao nisam kakav je to svinjac unutra! Pazite, ja sam dugogodišnji pušač i naravno da sam navikao na cigare i pepeo, ali onome je izgleda ceo auto pepeljara. Ma strašno kako ljudi zapuste kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas bio na tehnickom. sve ok. 30 minuta trajalo. slikali, pregledali, zapisali dimenzije guma i felni. gledali stop sv. farove i za xenone nista nisu rekli...dali mi dokumentaciju i pravac sup. e u supu su vrsili proveru zato sto sam osoba sa invaliditetom da slucajno nemam neki auto na sebi jos koji je registrovan tako...i to je bilo to...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/3/2018 at 9:26 PM, cika_kole said:
danas bio na tehnickom. sve ok. 30 minuta trajalo. slikali, pregledali, zapisali dimenzije guma i felni. gledali stop sv. farove i za xenone nista nisu rekli

Kod tebe su aftermarket xenoni?
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...