Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Kao što je rečeno u prethodnoj emisiji SAT plus, skoro sve navedeno je važilo i pre novog zakona samo se nije primenjivalo. Ja nikada u životu nisam dozvolio da mi auto bude tehnički  neispravan prvo zbog mene i moje porodice. Izdrkavanja kontrolora se dešavaju ili iz neznanja ili zbog ponašanja vlasnika na liniji tehničkog pregleda, i dosta toga se može rešiti normalnim razgovorom ali je naš čovek navikao da se bahati, preti i psuje, pa otud takve reakcije kontrolora koji samo koriste pravo koje su inače i ranije imali. I naravno, dodate pritisak od strane države da se vozači malo klepe po ušima zbog protivljenja ceni goriva, i eto naslova u novinama.

 

Ako lepo dođeš i pitaš, ukazaće ti na to šta eventualno treba da uradiš, tj šta može a šta ne može da prođe. U krajnjem slučaju odeš na par mesta i vidiš ko je normalan a ko ne, i odlučiš kome ćeš dati svoje pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Axic said:

@Marko Topola ti bese u braniku Lybre imas one plastike za maglenke a nemas iste fabricki ugradjene?? 

Mislim da svaka libra ima te plastike.Bez obzira bila sa maglenkana ili ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nabrojimo zbog čega kola ne mogu da prođu tehnički treba ceo dan

 

hrh.jpg

 

Novim pravilnikom kontrola vozila je pooštrena, detaljnija i traje pola sata. Planirano je da pregled ne bude samo formalnost, već ozbiljna provera automobila. Vozilo na tehničkom pregledu mora da bude čisto, a neće proći kontrolu ako je, na primer, naprslina na vetrobranskom staklu veća od deset centimetara. Takođe, zbog rupe na blatobranu vozač bi svoj automobil morao ponovo dovesti na tehnički pregled. Ne tolerišu se ni neispravnost brisača, ni dubinska korozija. Broj motora mora da bude čitljiv, a prepravka na vozilu mora da bude prijavljena i da ima odobrenje proizvođača. 

Saša Lakić iz Centra za tehnički pregled vozila rekao je za ''Politiku'' da kada bismo nabrajali zbog čega je sve moguće vratiti automobil na ponovnu kontrolu bio bi nam potreban ceo dan. ''Pravilnik je korektan i u skladu je sa pravilnicima koji važe u okolnim zemljama. Problem je u tome što su vozači u Srbiji navikli da prolaze tehnički, a da njihovo vozilo i ne vide. Neispravnosti na automobilu ne tolerišu se nigde u svetu'', naveo je Lakić. Kako je sagovornik ''Politike'' rekao, donošenjem novih propisa se stalo na put završavanju tehničkih pregleda preko veze. Ipak, kao jedan od problema, on je istakao nezadovoljavajući nivo znanja kontrolora. U slučaju da vozilo zbog neispravnosti bude vraćeno sa tehničkog pregleda, vozač dobija papir na kome piše šta je neispravno i ima rok do tri radna dana da popravi kvar i vrati se na kontrolu. Međutim, još nije usvojena cena ponovnog pregleda. Iako se novi pravilnik primenjuje već više od dvadeset dana, nadležni još nisu formirali ni zvaničnu cenu tehničkog pregleda vozila. Vozači koji ovih dana dovoze automobile na tehnički pregled, za to plaćaju oko 3.000 dinara.

 

preuzeto sa - b92.net

 

Bez ovog uverenja tehnički pregled se obustavlja: Spremite 6.610 dinara i još gomilu papira

 

urtjhrtyd.jpg

 

Stupanjem na snagu odredbi Pravilnika o tehničkom pregledu vozila od 5. jula prilikom vršenja tehničkog pregleda, za vozila koja su prepravljena, obavezna je provera da li vozilo poseduje odgovarajuće Uverenje o ispitivanju vozila koje izdaje Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije. A da biste ga dobili, morate da izdvojite 6.610 dinara. Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije uspostavila je aplikaciju kroz koju tehnički pregledi vrše provere da li je za vozilo izdato Uverenje o ispitivanju vozila u skladu sa propisima, navodi se u saopštenju agencije.

Ukoliko se uverenje za određeno vozilo ne nalazi u bazi podataka Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, tehnički pregled se obustavlja dok se ne izvrše potrebne provere, ukazuje se u saopštenju. Ukoliko se ustanovi da uverenje koje je stranka dostavila na uvid tehničkom pregledu, nije u skladu sa zakonskim odredbama ne može se izvršiti tehnički pregled vozila. Kako se napominje, provera dokumenata koje su stranke dostavljale tehničkim pregledima, ustanovljeno je da određen broj uverenja nije izdat od strane Agencije za bezbednost saobraćaja, kao ni od organizacija koje su u prethodnom periodu bile ovlašćene za poslove ispitivanja vozila. Agencija takođe apeluje na sve vlasnike vozila, da ukoliko vrše prepravke na svojim vozilima, poštuju propise i informišu se na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja o postupku ispitivanja vozila, kako bi izbegli eventualne neprijatnosti usled pojave određenog broja uverenja koje nisu izdata na propisanim i zaštićenim obrascima.

 

Kako doći do uverenja?

Da bi došli do ovog važnog papira, vozači najpre moraju spremiti 6.610 dinara, a onda podneti zahtev za ispitivanje prepravljenih vozila Agenciji. Obrazac zahteva može se preuzeti sa njihove veb stranice.

Uz njega vozač dostavlja odgovarajuću dokumentaciju prema Pravilniku o ispitivanju vozila i to najmanje:

- dokumentaciju o vozilu, opremi i delovima
- podatke o vozilu koje se smatra predmetom prepravke
- naznaku i opis prepravke
- odgovarajuću tehničku dokumentaciju (opis, skice, crteži) u zavisnosti od vrste prepravke
- dokaz da je prepravka izvršena u skladu sa smernicama koje određuje proizvođač vozila koje se prepravlja ili na način za koji je proizvođač potvrdio da se može izvesti na vozilu
- izjavu proizvođača, nadgrađivača ili izvršioca prepravke o usaglašenosti prepravkse sa prilogom proizvođača vozila ili ugrađenim elementima
- dokaz o plaćenoj republičkoj administativnoj taksi u iznosu od 310 dinara
- dokaz o plaćenoj ceni usluge obrade dokumentacije za ispitivanje vozila u iznosu od 3.300 dinara

 

Kada ovlašćeno pravno lice za ispitivanje vozila izda Pozitivan izveštaj o ispitivanju, podnosilac zahteva je dužan da izvrši tehnički pregled, a posle pregleda i overe da je vozilo tehnički ispravno on dostavlja izveštaj ovlašćenom pravnom licu uz dokaz o plaćenoj ceni usluge izdavanja uverenja o ispitivanju vozila u iznosu od 3.000 dinara. Tek tada Agencija za bezbednost saobraćaja mu izdaje Uverenje o ispitivanju.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

6610+310+3000=9920 rsd
Plus od proizvođača potvrda
Plus da napraviš skice i planove nadgradnje- recimo stavio si kačket pozadi ili maglenke...
Teška deračina!A i kontrolori su nam takve seronje(da ne kažem pi*de)...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci baš ne vole recikliranje

 

20180727_082002.jpg

 

Prvo, ako se neko pita kako je dozvoljeno voziti takvo vozilo na ulici, odgovor je prost.

Naime, u Americi tehnički pregled ne postoji, a za vozila starija od 25 godina gotovo da i ne postoje zakoni o sigurnosti i izduvnim gasovima pošto se vode kao klasici.

 

Iz američke savezne države Viskonsin nam stiže još jedna potvrda koliko su njihovi pikapi zaista izdržljivi. Model sa slike ne samo što je star skoro 50 godina već se i dalje uredno vozi iako je reč o radnom vozilu. Ako pažljivo pogledamo detalje dolazimo do zaključka da je reč o Chevroletu C/K iz 1971. godine. Ovakva maska je viđena samo na modelima iz 1971. i 1972., a tačnu godinu odaje pozicija retrovizora koja se prve godine nalazila na staklu, a sledeće godine na kontrolnoj tabli. Takođe je reč o Custom paketu opreme, koji je spomenute godine bio najosnovniji, a pokreće ga jedan od najvećih linijskih motora od šest cilindara ikada viđenih u serijskoj proizvodnji. Njegova zapremina je 292 kubna inča (4.8 litara), a iako nije bio preterano moćan sa 165 konjskih snaga, pokazao se izuzetno kvalitetnim, izdržljivim i jeftinim za kupovinu i održavanje i na određenim tržištima Centralne i Južne Amerike se proizvodio sve do 1990. godine. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko trostepenog manuelnog menjača. U svakom slučaju, C/K sa slike je definitivno video bolje dane iako dolazi iz države koja ima jednu od najvećih stopa snega u Americi. Prikolica je gotovo sigurno zamenjena od kada je Chevy napustio fabriku, ali kabina deluje originalno iako se raspada od rđe.

 

20180727_082014-1024x768.jpg

 

20180727_082023-1024x768.jpg

 

Tekst: Zoran Tomasović

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel mora po 101 put da se deli ovaj nebulozni spisak?

Čip tjuning LOL, onda bočni vetrobrani....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahaah ako mi ne poveruju ( ne znaju ) da imam fabrickog sportinga najebao sam ga ( ako je verovati spisku od gore ) xD

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, cuore_sportivo said:

Za bočne vetrobrane je istina. Kuma mog su iscimali za iste hahaahaha. Ja nisam verovao :) ali je istina

Moj drugar je prošao juče s tim. I to je izgleda varijanta kako na koga naletiš. A ja sam prošao s navlakom na volanu iako i za to piše da kao ne može.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, totti said:
Budala. Nije taj bez 'leba kad radi ovakve stvari, nego željan publiciteta...

Upravo.. ne bi me cudilo da popije neku prijavu zbog mesta gde ga je zapalio. Inace videli kad ga je.kresnuo kako su stakla popucala pa se usrali i pobegli nazad. Amateri.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, cuore_sportivo said:

Za bočne vetrobrane je istina. Kuma mog su iscimali za iste hahaahaha. Ja nisam verovao :) ali je istina

Šta si ti na kraju uradio zbog ona dva naslona na zadnjoj klupi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam nista...trazim i dalje. Imam ja vremena do tehnickog jos nego sad lagano sredjujem sta sve treba.

Malo po malo. Ne mogu da nadjem u boji naslone nigde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mene zanima...oće biti video

Uzmi bre svih pet običnih plavih

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...