Jump to content
FAS Goran
schranzman

Fiat Nuova Bravo - čudan zvuk / vibriranje u kabini

Recommended Posts

Pozdrav svima,

prvo da sem vam izvinjavam za netočan jezik jer dolazim iz Slovenije, ali imam pitanje koje me "nervira" več par godina i tražim odgovore kod svih mogučih fiat foruma a žao brez uspjeha.  i možda ču nači odgovor kod vas :D

 

Fiat Bravo 1.9 multijet 120hp, od samog početka, znači od 20000km pa do sada, predjenih 100000, nešto čudno vibrira točno oko 2400 obrati, i to u svakoj brzini, i nema veze da lidajem gas ili ga spuštam, i također isto u leru, dok avto stoji na mjestu.

Uvjek dok dođe kazalica do 2400 obrati, čuje se nek čudan zvuk kao neko vibriranje, i malo se osjeti na volanu i na armaturi.

 

Zamenio sam več tri nosače motora (onog izpod akumulatorjem, onda, onog, izpod hladionu tekućinu, i još onoga spodnjega koji je pravio bučne udare kod hladnog starta.

 

Najbolji mehaničar u SLO kaže da je to "kao" normalno, jer dođe do nekve resonance i zato se to čuje...

 

Pa kod vas, ima ko takva iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nisam još gledao toga, niti ne znam šta gledati, a sad stvarno mislim da bi moralo biti nekaj na tome.... hmm

 

ljudi iz drugih foruma kažejo, da je krivo kvačilo, onda neki da je osovina ili ovaj, da nema dosti masti u njoj ...

 

ali ja sam 99% da to nije krivo, jer se ovaj zvuk događa skroz isto, nema razlike, moguče malo manije dok je vani hladno, minus.

Edited by schranzman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da malo probudim ovo temu, ali stvarno nitko nema sličan problem, ipak izgleda da je to normalnu,  znači u kabini od 2200-2400 okretaja dobija motor čudan zvuk, kao neko vibriranje, ili neka resonanca, koja se prenaša na armaturo, i stvara čudne zvuke.

 

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, i ja imam slicne vibracije koje se javljaju na nesto iznad 2000 obrtaja pa do 2400. Nisu nesto nepodnosljive, vecina to uopste ne primeti, ali ja sve primetim.

Ako ti je za utehu kod mene je zamenjeno:

 

lezaj kompresora klime

veliki servis komplet

svi nosaci motora

zamajac, lamela, korpa, druk lezaj

remontovane dizne

 

Pitanje je ako cu ikad otkriti sta je. Nebitno jel auto stoji ili se krece, to je to na tim obrtajima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, ja isto sve primetim, ja sam isto zbog toga zamjenio nosače, ali dalje nisam išao.

 

Potpone iste simptome imaš ko ja, da lisi primjetil, dok je na polju bolje hladno (zima), so ove "vibracije" manje čuje.

 

Možda je nešto unutra armature, ali nešto povezano sa vazduhom... imam ja doma inače kanal pa sem večputa tražio izpod avta šta bi zujali, ali to je jako težko pronači.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomenuo si gore poluosovinu. To nije sigurno. Da je poluosovina osetio bi ljuljanje, kao da nije balansiran tocak, ali ne bi cuo vibracije.

Ja bih se za pocetak pozabavio izduvnom granom kao sto je predlozio neshaoct posto sa nje znaju da dolaze mnogo cudni zvukovi i vibracije ako nesto nije kako treba. Posto si rekao da se ta vibracija desava i u leru dok je auto u mestu a ti ga drzis na 2000- 2400 obrtaja, onda probaj sledece:

Nateraj auto na neki kanal i zavuci se pod njega. Neka ti neki drug sedne u auto, upali ga i drzi u rasponu od 2000 do 2400 obrtaja i to probajte da nadjete obrtaje kada je vibracija najjaca. Onda sa nekom polugom ili pajserom probaj da nategnes izduvnu granu i tako radi od pocetka do kraja na svakih 10-15 cm. Ukoliko je izduvna grana uzrok vibracija u nekom trenutku bi trebalo da netezanjem grane na nekom mestu eliminises tu vibraciju i onda ces znati na kom mestu da pritegnes granu selnom ili sta god vec. Nemoj samo da zapinjes jako da nesto ne pokrivis ili ostetis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiv predlog...otici cu bas do Bate (auspuh servis) da proverim to. Iako sam vec bio da mi pregleda celu granu da negde ne duva slucajno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomenuo si gore poluosovinu. To nije sigurno. Da je poluosovina osetio bi ljuljanje, kao da nije balansiran tocak, ali ne bi cuo vibracije.

Ja bih se za pocetak pozabavio izduvnom granom kao sto je predlozio neshaoct posto sa nje znaju da dolaze mnogo cudni zvukovi i vibracije ako nesto nije kako treba. Posto si rekao da se ta vibracija desava i u leru dok je auto u mestu a ti ga drzis na 2000- 2400 obrtaja, onda probaj sledece:

Nateraj auto na neki kanal i zavuci se pod njega. Neka ti neki drug sedne u auto, upali ga i drzi u rasponu od 2000 do 2400 obrtaja i to probajte da nadjete obrtaje kada je vibracija najjaca. Onda sa nekom polugom ili pajserom probaj da nategnes izduvnu granu i tako radi od pocetka do kraja na svakih 10-15 cm. Ukoliko je izduvna grana uzrok vibracija u nekom trenutku bi trebalo da netezanjem grane na nekom mestu eliminises tu vibraciju i onda ces znati na kom mestu da pritegnes granu selnom ili sta god vec. Nemoj samo da zapinjes jako da nesto ne pokrivis ili ostetis.

 

Evo, auspuh testiran na gornji način, ja sam držao obrate na točki koja vibrira/resonira, a prijatelj išo u kanal izpod avta i probao natezati auspuh na svakih 20cm i ništa posebnog se nije dogodilo....

ipak to nije baš lako, jer je težko držati obrate na isti točki... pogledao sam i sve zaščite izduvane grane i ništa čudnoga.., onda sam i još malo zategnu spudnje nosače motora,

i na nekih mesta sam sa vezicu zategnu lajtunge goriva...

 

Međuvremenu imao sam priključan fiatecuscan i dizne kažeju dobre rezultate, jedina stvar koja mi nije baš jasna je ovo:

READING PARAMETERS:

Engine speed: 850 rpm

Inj. correction Cyl. 1: 0,22 mm³/i

Inj. correction Cyl. 2: -0,39 mm³/i

Inj. correction Cyl. 3: 0,01 mm³/i

Inj. correction Cyl. 4: 0,11 mm³/i

Intake air quantity: 448,0 mg/i

Desired intake air quantity: 455,0 mg/i

Intake air quantity signal period: 0,389 ms

Air temperature (MAF): 26,06 °C

Baro pressure: 987 mBar

Boost pressure: 985 mBar

Desired boost pressure: 980 mBar

 

Prijatelj koji se bavi tuningom jedanput reko mi, da bi mogu imati sa zatvorenim EGR oko +- 500mg/i

Edited by schranzman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od skoro sam vlasnik Brava 2007.god 1,9 multijet 150 ks. Auto lepo ide, ne izbacuje nikakve greške, ali pri davanju kontakta, iz pravca instrument table čuje se čudan zvuk, koji najviše liči na vibraciju mobilnog telefona (kao da je neko ostavio telefon u kaseti)... Zvuk ne prestaje ni kada se upali motor. Automatska klima radi normalno

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nema veze sa radom motora. Zvuk se čuje kad ubacim ključ i stavim u MAR položaj, a ne prestaje ni kad se startuje motor, samo se zbog vožnje slabije čuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vladal011

 

Ok, onda mi jedino pada na pamet nešto sa one kutije sa osiguračima/relejima jer se jedna nalazi odmah tu gde su ona vratanca koja otvaraš da ubodeš OBD:

 

osiguraci.jpg

 

Imaš ovde na Forumu besplatna uputstva za Nuova Bravo. Možda neki relej kad dođe pod napon (kad daš kontakt) pravi takav zvuk, ili... možda nešto vezano za el. servo.

Otvori vrata, čučni tu pored auta pa pokušaj da malo bliže lociraš taj zvuk, otvori ta vratanca gde je elektronika pa poslušaj čuje li se jače...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na spisak bih dodao jos i potencijalno krčanje iz cajgera, a koje vuce poreklo jos iz Stila i znalo je da se desi i na ulaznim verzijama Nuova Brava. Za svaki slucaj, proverio bih i digitalnu klimu dijagnostikom. Da nema neke greske, da li sve radi OK, a svakako bih uradio i kalibraciju klapni (koja se i preporucuje s vremena na vreme).

Svakako je tesko dijagnostikovati bilo kakav "vanredan" zvuk, samo ovako pausalnim opisom na forumu. Ako te ne mrzi, snimi pa okaci, cisto da vidimo, a mozda bude i ubuduce nekome koristio.

1 hour ago, neshaoct said:

odmah tu gde su ona vratanca koja otvaraš da ubodeš OBD

otvori ta vratanca gde je elektronika pa poslušaj čuje li se jače...

Sitnica, ali cisto ako covek nije kupusao... Vratanca su bila na Stilu, a na Bravu je potrebno krstastim srafcigerom skinuti ceo taj deo donji deo oplate levo od volana. Ima tri krstaka - jedan iznad police, jedan skoroz dole levo kod naslona za nogu... I jedan sakriven ispod rucice za podesavanje polozaja volana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...